بازدید 2279

با نادیده گرفتن ممنوعیت پلیس؛ معترضان هنگ‌کنگی به خیابان آمدند

معترضان هنگ‌کنگی، با سرپیچی از فرمان ممنوعیت تظاهرات امروز (شنبه) در اعتراض به اقدام مهاجمان سفیدپوش، در یوئن لانگ، محلی که مهاجمان هفته گذشته معترضان را هدف حملات خود قرار دادند، تجمع کردند.
کد خبر: ۹۱۴۲۵۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰ 27 July 2019

معترضان هنگ‌کنگی، با سرپیچی از فرمان ممنوعیت تظاهرات امروز (شنبه) در اعتراض به اقدام مهاجمان سفیدپوش، در یوئن لانگ، محلی که مهاجمان هفته گذشته معترضان را هدف حملات خود قرار دادند، تجمع کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، پلیس گفته است که مردی را در محل تجمع معترضان به دلیل زخمی کردن یک فرد دیگر با چاقو دستگیر کرده است.

پس از حادثه روز یکشنبه هفته گذشته در هنگ‌کنگ که طی آن افرادی با تیشرت‌های سفیدرنگ و مجهز به چوب و باتوم، به تظاهرکنندگان ضد دولت یورش بردند، خشم عمومی در هنگ‌کنگ افزایش یافته است؛ در این حادثه که در یک ایستگاه قطار رخ داد، ۴۵ نفر  زخمی شدند.

این یورش گستاخانه، تازه‌ترین تشدید اوضاع سیاسی هنگ‌کنگ طی هفت هفته خشونت‌های بی‌سابقه در این منطقه به شمار می‌رود که قصد بهبودی ندارد؛ مقامات هنگ‌کنگی که به رهبران پکن گرایش دارند، از پذیرش درخواست‌های معترضان امتناع ورزیده‌اند.

تظاهرات هنگ‌کنگ، پس از مطرح شدن لایحه استرداد شکل گرفت؛ این لایحه امکان استرداد متهمان به سرزمین اصلی چین را فراهم می‌کند. حال معترضان، علاوه بر درخواست عدم تصویب این لایحه، خواستار اصلاحات دموکراتیک گسترده‌تری شده‌اند.

مقرر شده است که تظاهرات امروز (شنبه)، در یوئن لانگ، همان محلی که حملات یکشنبه پیش شکل گرفت صورت بگیرد. این شهرک که زیرمجموعه هنگ‌کنگ و در نزدیکی مرز چین قرار دارد، در میان روستاهایی واقع است که گفته می‌شود محل ارتباط مهاجمان سفیدپوش هفته پیش است.

پلیس هنگ‌کنگ که مورد نقد شدید جهت عدم داشتن شدت عمل دربرابر این مهاجمان قرار دارد، اعلام کرده که ۱۲ نفر را در ارتباط با خشونت‌های هفته پیش دستگیر کرده است.

حال پلیس در اقدامی نادر، برگزاری تظاهرات امروز را با اعلام اینکه ترس از حملات انتقام‌جویانه علیه روستاییان، توسط معترضان وجود دارد، ممنوع کرده است.

در همین خصوص، پیام‌رسان‌های اجتماعی که هماهنگ‌کننده جنبش‌های بدون رهبر در هنگ‌کنگ بوده‌اند، از مردم خواسته‌اند تا به این تظاهرات ملحق شوند.

تعدادی از آن‌ها، پیشنهاد "خرید کردن انبوه" در این شهرک را داده‌اند و بقیه، پیشنهاد گردهمایی گسترده کاربران بازی محبوب "پوکمون گو" را مطرح کرده‌اند.

شایعاتی نیز مبنی بر هدف قرار دادن معابد اجدادی و قبرهای یک روستای نزدیک یوئن لانگ توسط معترضان وجود دارد؛ هفته پیش، مهاجمان سفیدپوش پس از حملاتشان، به این معابد رفتند و سپس در حضور گسترده نیروهای پلیس، بدون انجام هرگونه بازداشتی از این محل‌ها خارج شدند.

پکن در واکنش به تظاهرات معترضان هنگ‌کنگی، آن‌ها را "خشونت‌های شدیدا غیر قانونی" خوانده است و این موضوع را به دولت نیمه‌مستقل هنگ‌کنگ سپرده است؛ مقامات پکن طی هشدار روز چهارشنبه‌، از امکان اعزام سربازان برای مهار ناآرامی‌های هنگ‌کنگ در صورت درخواست مقامات این منطقه خبر دادند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار