بازدید 2038

گوترش: لیبی کشور امنی برای پناهجویان نیست

دبیرکل سازمان ملل ضمن ابراز نگرانی نسبت به غرق شده ده‌ها مهاجر در سواحل شهر "الخمس" لیبی اعلام کرد: لیبی کشور امنی برای پناهجویان نیست.
کد خبر: ۹۱۴۲۵۱
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۸ 27 July 2019

دبیرکل سازمان ملل ضمن ابراز نگرانی نسبت به غرق شده ده‌ها مهاجر در سواحل شهر "الخمس" لیبی اعلام کرد: لیبی کشور امنی برای پناهجویان نیست.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد: لیبی کشور امنی برای پناهجویان نیست و باید با پناهجویان با کرامت، احترام و طبق قوانین بین‌المللی رفتار کرد.

گوترش همچنین نسبت به غرق شدن ده‌ها مهاجر در نزدیکی سواحل لیبی ابراز نگرانی عمیقی کرد.

هلال احمر لیبی در روز جمعه اعلام کرد که تا عصر روز پنجشنبه (۲۵ ژوئیه) اجساد ۳۰ مهاجر غیرنظامی را که به همراه قایق‌های چوبی‌شان در نزدیکی سواحل منطقه "لبدة" واقع در شهر "الخمس" لیبی غرق شده بودند را پیدا کرده است.

از سوی دیگر، نمایندگان پارلمان شهر "طبرق" از جزئیات سفر هیئت پارلمانی لیبی به واشنگتن با هدف بررسی وضعیت این کشور و شماری از پرونده‌های مهم خبر دادند.

پارلمان لیبی با صدور  بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد: اعضای هیئت عالی‌رتبه به ریاست طلال المیهوب، رئیس کمیسیون دفاع و امنیت ملی لیبی در جریان سفر به واشنگتن نشستی را با مسؤولان برجسته کاخ سفید برگزار  کردند.

در این بیانیه همچنین آمده است: اعضای هیئت پارلمانی لیبی با مسؤولان کاخ سفید به بررسی سیطره اخوان‌المسلمین، گروه‌های افراط گرا و شبه‌نظامیان مسلح در طرابلس و همچنین وضعیت لیبی و تعدادی از مسائل مهم پرداختند.

از زمان سقوط معمر قذافی، دیکتاتور سابق لیبی در سال ۲۰۱۱ میلادی، این کشور غنی از نفت شاهد درگیری‌های داخلی مختلف است اما حملات نیروهای خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای موسوم به "ارتش ملی لیبی" به طرابلس وضعیت این کشور را وخیم‌تر کرده است.

درگیری‌ها در لیبی میان دولت وفاق ملی لیبی به ریاست فایز السراج که در اواخر سال ۲۰۱۵ به موجب توافقی تحت نظارت سازمان ملل تاسیس و طرابلس مقر آن شد و کنترل غرب لیبی را در دست دارد با  نیروهای موسوم به "ارتش ملی لیبی" به فرماندهی خلیفه حفتر است که بر شرق این کشور تسلط دارند.

درگیری‌های کنونی در لیبی منجر شد تا فرستاده سازمان ملل به این کشور از تاخیر در برگزاری کنفرانس ملی لیبی که قرار بود در اواسط ماه جاری میلادی برگزار شود، خبر بدهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار