بازدید 8122

ایران خدمه هندی کشتی توقیف‌شده «ریاح» را آزاد کرد

کد خبر: ۹۱۳۹۶۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۲:۴۹ 26 July 2019
یک رسانه هندی گزارش داده ایران از میان ۱۲ تبعه هندی کشتی «ریاح» که توسط ایران توقیف شد ۹ نفر را آزاد کرده است.

به گزارش تابناک به نقل از فارس، رسانه‌های هند پنجشنبه گزارش داده‌اند ایران از میان ۱۲ تبعه هندی کشتی «ریاح» که توسط ایران توقیف شده بود ۹ نفر را آزاد کرده است.

پایگاه «ایندیاتودی» با گزارش این خبر نوشت علی‌رغم این ۲۱ تبعه هند هنوز در ایران بازداشت هستند که ۳ نفر از آن‌ها سرنشین کشتی «ریاح» و ۱۸ نفر دیگر خدمه کشتی توقیف‌شده تحت پرچم انگلیس به نام «استینا ایمپرو» هستند.

روابط عمومی منطقه یکم دریایی سپاه، پنجشنبه گذشته (۲۷ تیرماه) از توقیف یک کشتی خارجی (ریاح) که حامل یک میلیون لیتر سوخت قاچاق توسط گشت‌های شناور سپاه در جنوب جزیره لارک در جزایر خلیج فارس خبر داد.

روابط عمومی منطقه یکم دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «در عملیات رصد و کنترل تردد‌های شناوری در خلیج فارس جهت کشف و مقابله با قاچاق سازمان‌یافته، یکشنبه مورخ ۲۳ / ۴ / ۹۸ گشت‌های شناوری منطقه یکم دریایی سپاه در خلیج فارس و تنگه هرمز پس از اطمینان از حمل قاچاق سوخت توسط یکی از کشتی‌های خارجی در اقدامی غافلگیرکننده، این کشتی را که حامل یک میلیون لیتر سوخت قاچاق بود پس از هماهنگی و حکم مراجع قضائی، در جنوب جزیره لارک توقیف کردند.»

به نوشته «ایندیا تودی» سفارت هند پنجشنبه توانست به ۱۸ تبعه هندی سرنشین کشتی توقیف‌شده تحت پرچم انگلیس دسترسی کنسولی پیدا کند. این ۱۸ نفر جزو خدمه استینا ایمپرو هستند که جمعه هفته گذشته توقیف شد.

روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای روز جمعه ۲۸ تیرماه اعلام کرد یک فروند نفتکش انگلیسی با نام «استینا ایمپرو» هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شده است. مالک این کشتی یک شرکت سوئدی است و در روز توقیف، تحت پرچم انگلیس حرکت می‌کرد.

رسانه هندی نوشته ۲۴ نفر از خدمه نفتکش حامل پرچم ایران (گریس-۱) که توسط نیروی دریایی انگلیس در جبل طارق توقیف شده هم اتباع هند هستند که آن‌ها هم بازداشت هستند. مقام‌های هند با این ۲۴ نفر دیدار کرده و به آن‌ها اطمینان داده‌اند دولت این کشور اقدامات لازم برای آزادی آن‌ها را انجام خواهند داد.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار