بازدید 3750
سومین روز از مرداد ۹۸

قیمت سکه طرح جدید ۳ مرداد/ بازار در پایان هفته با کاهش قیمت بسته شد

بازار طلا و سکه تهران در آخرین روز هفته شاهد کاهش قیمت‌ها بود. این در حالی است که نرخ ارز و نرخ جهانی طلا به عنوان دو عامل اثرگذار بر روند بازار طلا و سکه، با کاهش همراه شدند.
کد خبر: ۹۱۳۸۹۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۴ 25 July 2019
بازار طلا و سکه تهران در آخرین روز هفته شاهد کاهش قیمت‌ها بود. این در حالی است که نرخ ارز و نرخ جهانی طلا به عنوان دو عامل اثرگذار بر روند بازار طلا و سکه، با کاهش همراه شدند.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ در معاملات امروز پنج شنبه سوم مردادماه ۹۸ بازار طلا و سکه تهران، نرخ انواع طلا و سکه نسبت به روز قبل، با کاهش همراه بودند. به گونه‌ای که سکه تمام بهار آزادی طرح جدید بیش از صد هزار تومان کاهش داشته است.  

بر اساس این گزارش، امروز بازار طلا و سکه، تحت تاثیر سیگنال‌های کاهشی از بازار ارز و همچنین بازار جهانی طلا بود.

به گونه‌ای که بر اساس اطلاعات اتحادیه طلا و سکه تهران؛ هر قطعه سکه تمام طرح قدیم به نرخ ۴ میلیون تومان رسیده است. همچنین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید ۴ میلیون و ۱۳۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است. هر نیم سکه بهار آزادی نیز به رقم ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان رسیده است. هر ربع سکه بهار آزادی نیز یک میلیون و ۴۲۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است. هر سکه یک گرمی در پایان هفته، به رقم ۹۵۰ هزار تومان کاهش یافته است.

همچنین هر مثقال طلای ۱۷ عیار آبشده که به عنوان مبنا برای محاسبات نرخ گذاری است، امروز به رقم یک میلیون و ۷۴۱ هزار تومان رسیده است و هر گرم طلای ۱۸ عیار، ۴۰۱ هزار و ۹۰۰ تومان ارزشگذاری شده است.

قیمت طلا در بازار جهانی با کاهش روبه‌رو شد

هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۱۴۲۲ دلار و سه سنت رسید. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۱۴۲۲ دلار و ۶۰ سنت رسید.

برخی از سرمایه گذاران در آستانه نشست بانک‌های مرکزی بزرگ جهان به سودگیری از رشد اخیر قیمت طلا پرداختند. نشست سیاست پولی بانک مرکزی اروپا روز جاری و نشست بانک مرکزی آمریکا روز‌های سه شنبه و چهارشنبه هفته آینده برگزار می‌شود.

به گفته بنجامین لو، تحلیلگر شرکت "فیلیپ فیوچرز"، قیمت طلا در بازه محدودی قرار گرفته است. برخی از مدیران سرمایه در آستانه نشست بانک مرکزی آمریکا و همچنین نشست روز جاری بانک مرکزی اروپا معاملاتشان را تعطیل کرده‌اند.

عامل دیگری که باعث افت قیمت طلا شد، رشد شاخص دلار آمریکا بود که روز گذشته به بالاترین حد خود در دو ماه اخیر صعود کرد. قوی‌تر شدن ارزش دلار، طلا را برای خریداران غیرآمریکایی گران‌تر می‌کند.

سرمایه گذاران انتظار دارند بانک مرکزی آمریکا در نشست هفته آینده خود نرخ‌های بهره را کاهش دهد. کاهش نرخ‌های بهره آمریکا، ارزش دلار را با کاهش روبرو می‌کند در حالی که جذابیت سرمایه گذاری در طلا که سوددهی ندارد را افزایش می‌دهد.

بر اساس گزارش ایسنا و به نقل از رویترز، قیمت هر اونس طلا از زمانی که در اوایل ماه مه به رکورد پایین ۱۲۶۵ دلار و ۸۵ سنت سقوط کرد، به دلیل دورنمای تسهیل سیاست پولی بانک‌های مرکزی بزرگ جهان، نشانه‌های کندی رشد اقتصاد آمریکا و تنش‌های ژئوپلیتیکی، بیش از ۱۲ درصد یا ۱۵۰ دلار گران شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی