بازدید 4528

شرایط نامطلوب کیفیت هوای تهران برای گروه‌های حساس

کد خبر: ۹۱۳۸۸۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۳ 25 July 2019

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به نتایج پیش‌بینی کیفیت هوا، گفت: با توجه به احتمال افزایش موقتی غلظت برخی آلاینده‌ها (از جمله ذرات معلق و آلاینده ازن) طی بعضی اوقات روز جاری، انتظار می‌رود وضعیت کیفیت هوای بعضی مناطق شهر تهران به طور موقت در شرایط نامطلوب به ویژه برای گروه‌های حساس قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، حسین شهبازی با بیان اینکه پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا نشان دهنده افزایش تدریجی میزان ناپایداری جوی در روز جاری (پنجشنبه، ۳ مرداد) است، افزود: برخی ساعات همراه با افزایش میزان ابرناکی و وزش باد خواهد بود؛ به گونه‌ای که در برخی اوقات سبب افزایش موقتی غلظت ذرات معلق و به تبع آن کاهش کیفیت هوا خواهد شد.

وی گفت: همچنین به تدریج در طول روز همراه با افزایش تابش نور خورشید و فراهم شدن شرایط لازم برای انجام واکنش‌های فتوشیمیایی، روند افزایشی در غلظت آلاینده ازن مشاهده شده و احتمال می‌رود بین ساعات ۱۴ الی ۱۸ سومین روز ازمرداد ۹۸، غلظت آلاینده مذکور به بیشترین مقدار برسد.

بنابر اظهارات شهبازی، طبق نتایج پیش‌بینی کیفیت هوا، با توجه به احتمال افزایش موقتی غلظت برخی آلاینده‌ها (از جمله ذرات معلق و آلاینده ازن) طی بعضی اوقات روز جاری، انتظار می‌رود وضعیت کیفیت هوای بعضی مناطق شهر تهران به طور موقت در شرایط نامطلوب به ویژه برای گروه‌های حساس قرار گیرد.

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به اینکه رفته رفته با کاهش میزان ناپایداری جوی تا صبحگاه روز جمعه، افزایش نسبی در غلظت آلاینده‌ها طی برخی ساعات دور از انتظار نخواهد بود، گفت: هرچند همراه با افزایش میزان ناپایداری جوی در طول روز پایانی هفته، برای برخی ساعات بعدازظهر افزایش ابر و وزش باد نسبتا شدید (با بزرگی بالاتر از ۵ متر بر ثانیه) انتظار می‌رود که احتمال افزایش موقتی غلظت ذرات معلق را به دنبال خواهد داشت. بر این اساس، احتمال می‌رود طی برخی ساعات چهارمین روز از مرداد، افزایش موقتی در غلظت برخی آلاینده‌ها مشاهده شود و وضعیت کیفیت هوای بیشتر مناطق پایتخت در آستانه شرایط نامطلوب به ویژه برای گروه‌های حساس قرار گیرد.

شهبازی در پایان گفت: کیفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته پایتخت با میانگین ۷۹ در شرایط سالم قرار دارد، گفت: کیفیت هوای پایتخت منتهی به ساعت ۱۰ صبح امروز نیز با میانگین ۷۳ همچنان در شرایط سالم بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان