بازدید 9414

هشدار عمران‌خان درمورد پیامد‌های تحریک ایران

کد خبر: ۹۱۳۵۵۶
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۰ 24 July 2019
«عمران خان» نخست وزیر پاکستان روابط کشورش با جمهوری اسلامی ایران را معقول توصیف کرد و ضمن نگرانی نسبت به تنش‌های اخیر در منطقه هشدار داد: هرگونه اقدام در جهت تحریک جمهوری اسلامی ایران پیامد‌های ناگواری خواهد داشت.
 
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، «عمران خان» روز سه شنبه طی سخنرانی در مؤسسه صلح آمریکا در واشنگتن با یادآوری رویکرد دولت تحریک انصاف (حزب حاکم فعلی) پاکستان برای تعمیق روابط با کشور‌های همسایه افزود: پاکستان روابط دشواری با هند و افغانستان دارد، اما مصمم به حرکت در مسیر توسعه تعاملات است.

وی با تاکید بر اینکه پاکستان برای دستیابی به رشد و توسعه اقتصادی باید روابط خوبی با کشور‌های همسایه خود داشته باشد، گفت: ما از روابط معقولی با جمهوری اسلامی ایران برخوردار هستیم.

وی در پاسخ به پرسشی درباره اینکه نقش پاکستان برای کمک به تنش زدایی در منطقه چگونه خواهد بود؟ گفت: بسیاری از کشور‌ها از عمق فاجعه رویارویی احتمالی در منطقه بی خبرند درحالی که این وضعیت مانند عراق نبوده بلکه بدتر از آن خواهد بود.

نخست وزیر پاکستان اظهار داشت: ''شیعیان جز منسجم‌ترین گروه‌ها در اسلام هستند و آنان در بحث شهادت عزم راسخی در مقایسه با دیگر فرق اسلامی دارند''.

عمران خان اظهار داشت: درگیری در منطقه تبعات سنگینی برای پاکستان خواهد داشت، وضعیت طوری خواهد بود که پدیده تروریسم گسترش پیدا کرده تا جایی که مردم دیگر گروه‌ها مانند القاعده را از یاد خواهند برد.

وی با تاکید بر مواضع اسلام آباد برای کمک به تنش زدایی در منطقه گفت: توصیه ما این است که نباید هیچ گونه درگیری در منطقه رخ دهد.

عمران خان افزود: پاکستان پیشنهاد خود را با طرف ایرانی مطرح کرده و حتی تهران تمایل خود را نیز در این خصوص عنوان کرده است.

وی هشدار داد که تنش‌های اخیر در منطقه راه حل نظامی ندارد و ما نیز نمی‌خواهیم در مرزهایمان شاهد درگیری باشیم بنابراین نباید جمهوری اسلامی ایران را در وضعیتی قرار داد که نتیجه آن بروز درگیری در منطقه شود.

نخست وزیر پاکستان در دیدار «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که سوم خردادماه امسال به اسلام آباد سفر کرده بود ضمن ابراز نگرانی از تحولات اخیر در خلیج فارس، گفت: پاکستان آماده کمک به تنش زدایی در منطقه است.

وی گفته بود که جنگ راه حل هیچ مشکلی نیست و تشدید بیشتر این وضعیت در منطقه‌ای که از قبل با بحران مواجه است، به نفع هیچیک از طرف‌ها نیست بنابراین ما از تمامی طرف‌ها در وضعیت فعلی خواستار خویشتنداری حداکثری هستیم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر