بازدید 16004
گزارش

با دوپینگ تایمازوف، کمیل به طلای المپیک رسید

جایگاه ورزش ایران در المپیک رویایی لندن در صورت نهایی شدن این رخداد مهم، به پله سیزدهم خواهد رسید که مقامی رویایی و تاریخی است. کشتی آزاد جهان، بدهی تاریخی اش به نابغه سنگین وزن جویباری را بالاخره تسویه کرد و پهلوان مازندرانی به حقش رسید، هر چند بعد از پایان دوران قهرمانی!
کد خبر: ۹۱۳۵۴۵
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۵ 23 July 2019

کشتی آزاد جهان، بدهی تاریخی اش به نابغه سنگین وزن جویباری را بالاخره تسویه کرد و پهلوان مازندرانی به حقش رسید، هر چند بعد از پایان دوران قهرمانی!

به گزارش تابناک ورزشی، با مثبت شدن دوپینگ غول ازبکستان در سنگین وزن کشتی آزاد در المپیک ۲۰۱۲ لندن، ورزش ایران با هفت سال تاخیر به ششمین طلایش در آن بازی ها رسید و کمیل قاسمی نابغه ایرانی که به تازگی از دنیای قهرمانی خداحافظی کرده، در آستانه دریافت طلای المپیک قرار گرفته است.

آرتور تایمازوف کشتی‌گیر نامدار ازبکستان که پیش از این مدال طلایش در المپیک پکن به دلیل مثبت شدن تست دوپینگ اش پس گرفته شده بود، نمونه دوپینگ او در المپیک ۲۰۱۲ لندن نیز پس از چند سال مجدداً با تکنولوژی جدید آزمایش شد که این نمونه نیز مثبت اعلام شده است. بدین ترتیب مدال طلای او در المپیک ۲۰۱۲ لندن نیز پس گرفته خواهد شد.

با دوپینگ تایمازوف، کمیل قاسمی به طلای المپیک رسید

پیش از این تست داوید مودزامانشویلی کشتی‌گیر گرجستانی که با نایب قهرمانی المپیک لندن صاحب مدال نقره شده بود نیز مثبت اعلام شده بود و بدین ترتیب قاعدتاً باید مدال طلای المپیک به کمیل قاسمی از ایران و مدال نقره المپیک به بلال ماخوف از روسیه برسد چراکه قاسمی کشتی‌گیر بازنده تایمازوف در مصاف نیمه پایانی به حساب می‌آید و به این ترتیب با حذف تایمازوف ملی‌پوش سنگین وزن ایران باید جای او را در رده نخست المپیک بگیرد.

البته هنوز اتحادیه جهانی کشتی و کمیته بین‌المللی المپیک رسماً مدال طلای قاسمی را اعلام نکرده‌اند و این موضوع فرایندی طولانی دارد اما بعد از تایید مراحل اداری این مدال همانند حق سعید محمدپور به ورزش ایران برخواهد گشت.

کمیل قاسمی سومین ورزشکار ایرانی است که پس از کیانوش رستمی و سعید محمدپور صاحب مدال خوشرنگ‌تری در المپیک خواهد شد که تغییر رنگ این مدال‌ها به دلیل دوپینگ رقبای شان بوده است. کیانوش در مسابقات برنز گرفته بود اما بعد از بررسی مجدد نمونه های دوپینگ و حذف رقیبش، صاحب نقره شد. جایگاه ورزش ایران در المپیک رویایی لندن در صورت نهایی شدن این رخداد مهم، به پله سیزدهم خواهد رسید که مقامی رویایی و تاریخی است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر