بازدید 11761
بازار ارز در اولین روز از مرداد

دلار یک روزه ۴۰۰ تومان گران شد/ دلار نیمایی همچنان در محدوده ۱۱۵۰۰ تومان

بازار ارز پس از افت چشم گیر در هفته گذشته، در یکی دو روز گذشته، در مسیر افزایشی حرکت کرده است. روندی که به گفته بسیاری از فعالان بازار، به دلیل تقاضای کاذب در بازار شکل گرفته است و در این میان، بازارساز نیز به افزایش نرخ ارز در صرافی‌های بانکی، سعی در جلوگیری از ادامه ورود تقاضای کاذب به بازار را دارد.
کد خبر: ۹۱۳۵۱۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۶ 23 July 2019
دلار یک روزه 400 تومان گران شد/بازار ارز پس از افت چشم گیر در هفته گذشته، در یکی دو روز گذشته، در مسیر افزایشی حرکت کرده است. روندی که به گفته بسیاری از فعالان بازار، به دلیل تقاضای کاذب در بازار شکل گرفته است و در این میان، بازارساز نیز به افزایش نرخ ارز در صرافی‌های بانکی، سعی در جلوگیری از ادامه ورود تقاضای کاذب به بازار را دارد.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ در معاملات امروز (سه شنبه یکم مردادماه ۹۸) شاهد افزایش نرخ ارز در بازار آزاد و همچنین صرافی‌های بانکی بودیم. در بازار آزاد آن گونه که مشاهدات خبرنگار تابناک اقتصادی نشان می‌دهد، در حال حاضر نرخ فروش دلار آمریکا به رقم ۱۲۶۳۰ تومان رسیده است. نرخی که نسبت به روز قبل، ۳۵۰ تومان گران‌تر شده است.

این در حالی است در صرافی‌های بانکی نیز امروز شاهد افزایش ۴۰۰ تومانی شاخص ارزی بودیم. به گونه‌ای که بر اساس اطلاعات سامانه سنا بانک مرکزی که بیانگر میانگین وزنی نرخ خرید و فروش ارزبر مبنای معاملات ثبت شده در سامانه نظارت ارز توسط بانک‌ها و صرافی‌های مجاز کل کشور است؛ هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ ۱۲۲۰۰ تومان خریداری شده و به قیمت ۱۲۳۰۰ تومان به متقاضی دریافت دلار آمریکا فروخته شده است. این نرخ نسبت به روز گذشته، ۴۰۰ تومان گران می‌باشد. همچنین هر یورو به عنوان دیگر ارز پرطرفدار، به نرخ ۱۴۰۰۰ تومان خریداری شد و با رشد ۳۰۰ تومان نسبت به روز دوشنبه، به قیمت ۱۴۱۰۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شده است.

آنچه مسلم است، در هفته‌های اخیر، سیاست گذار ارزی، با رویکردی اشتباه و بدون پیش بینی، نرخ فروش دلار در صرافی‌های بانکی را تا کف کانال ۱۱ هزار تومان کاهش داد و این ریزش قیمت، باعث ورود تقاضای جدید به بازار شد. تقاضایی که باعث شد دوباره شاهد رشد قیمت‌ها در بازار ارز باشیم.

در این میان به گفته بسیاری از فعالان بازار، نوسان نرخ دلار نیمایی در محدوده ۱۱۵۰۰ تومان، مانعی برای کاهش نرخ ارز در بازار می‌باشد. زیرا از نگاه فعالان اقتصادی و بخش خصوصی، دلار در بازار آزاد هرگاه کمتر از نرخ نیما باشد، تقاضا برای ارز از نیما به بازار آزاد تغییر مسیر می‌دهد و شاهد افزایش نرخ ارز در بازار آزاد خواهیم بود.  
 
دلار یک روزه 400 تومان گران شد/

کاهش نرخ ۳۰ ارز در بانک مرکزی

بر اساس اعلام بانک مرکزی هر دلار آمریکا برای امروز «سه شنبه یکم مردادماه ۹۸» بدون تغییر نسبت به روز گذشته ۴۲ هزار ریال قیمت خورد. همچنین در روز جاری هر پوند انگلیس با ۱۹۴ ریال کاهش نسبت به روز گذشته ۵۲ هزار و ۳۲۸ ریال و هر یورو نیز با ۱۰۳ ریال کاهش نسبت به روز گذشته ۴۷ هزار و ۱۷ ریال ارزش‌گذاری شد.

افزون بر این، هر فرانک سوئیس ۴۲ هزار و ۶۷۴ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۴۵۵ ریال، کرون نروژ ۴ هزار و ۸۶۹ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۲۹۸ ریال، روپیه هند ۶۰۹ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال، دینار کویت ۱۳۸  هزار و ۲۲ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۲۶ هزار و ۴۰ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۸ هزار و ۸۷۱ ریال، دلار هنگ کنگ ۵ هزار و ۳۷۷ ریال، ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۳۳ ریال و دلار کانادا ۳۱ هزار و ۹۸۹ ریال قیمت خورد.

از سوی دیگر، نرخ دلار نیوزیلند ۲۸ هزار و ۲۸۰ ریال، راند آفریقای جنوبی سه هزار و ۲۲ ریال، لیر ترکیه ۷ هزار و ۳۹۸ ریال، روبل روسیه ۶۶۷ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، یکصد دینار عراق ۳ هزار و ۵۱۶ ریال، لیر سوریه ۸۲ ریال، دلار استرالیا ۲۹ هزار و ۵۰۶ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۰ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۴ ریال، دلار سنگاپور ۳۰ هزار و ۸۱۴ ریال، یکصد تاکای بنگلادش ۴۹ هزار و ۶۵۰ ریال، ده روپیه سریلانکا ۲ هزار و ۳۸۷ ریال، کیات میانمار ۲۸ ریال و یکصد روپیه نپال ۳۷ هزار و ۸۵۹ ریال تعیین شد.

افزون بر این، نرخ یکصد درام ارمنستان ۸ هزار و ۸۰۲ ریال، دینار لیبی ۳۰ هزار و  ۵ ریال، یوان چین ۶ هزار و ۱۰۳ ریال، یکصد بات تایلند ۱۳۵ هزار و ۸۳۹ ریال، رینگیت مالزی ۱۰ هزار و ۱۹۹ ریال، یک هزار وون کره جنوبی ۳۵ هزار و ۶۳۲  ریال، دینار اردن ۵۹ هزار و ۲۳۹ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۱۰ هزار و ۸۹۰ ریال، لاری گرجستان ۱۴ هزار و ۶۰۰ ریال، یک هزار روپیه اندونزی ۳ هزار و ۷ ریال، افغانی افغانستان ۵۱۹ ریال، روبل جدید بلاروس ۲۰ هزار و ۷۹۰ ریال، منات آذربایجان ۲۴ هزار و ۷۵۷ ریال، یکصد پزوی فیلیپین ۸۲ هزار و ۸۱ ریال، سومونی تاجیکستان ۴ هزار و ۴۵۰ ریال، بولیوار جدید ونزوئلا ۴ هزار و ۲۰۶ ریال و منات جدید ترکمنستان ۱۲ هزار ریال ارزش‌گذاری شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۲
تقاضای کاذب چیه برادر بورس هم ریزش داشته امروز . دلیل همه این بدبختی ها عملکرد نامناسب ما در مدارا و رفتار با جهان است.
بالا بالا بالاتر
دکتر ظریف با دیپلماسی عزتمندانه باید مانع از فریب اروپا توسط آمریکا گردد .... نباید بگذاریم آمریکا اروپا را وارد بازی خود بر علیه ایران کند....ولی کاملا عزتمندانه
چرا همیشه باید آمریکا کاری کند تا کشورهای دیگر مانند ایران به فکر رایزنی بیفتند؟خب الان واقعا به دنبال یک اجماع جهانی باشیم ...مثلا از کشورهای اروپایی و چین وهند و امثالهم دعوت شود در ایران یا روسیه یا چین یا به صورت دوره ای مذاکره و تفاهم شود برای افزایش سطح همکاری در مسائل مختلف .... اینجوری خیلی مشکلات حتی همین بحث نفتکش ها هم حل خواهد شد .... دیپلماسیمون شده فقط دفاعی .... باید پیش دستی نمود...خلاقیت نمود ....نیازی نیست حتما در خصوص مشکلی که الان پررنگه صحبت بشه و میشه از مسائلی کلان تر سخن گفت و بقی هم حل میشه
تابناک لطفا پیگیری کنید....
همان طوری که بارها گفتم چه بالا رفتن ها و چه پایین امدن ها ان هم در بازار ایران دست بانک مرکزی است
تقاضای کاذب؟!
ارزون میکنن دلار های مردم رو بخرن بعد گرون میکنند همون دلارها رو گرونتر به مردم بفروشن! تورم هم که مهم نیست!
تا قیامت هم بشه یک روز ۴۰۰ تومان ارزان نمیشه
گور پدر دلار.....................
دلار دو قرون ارزون میشه رییس بانک مرکزی صد تا مصاحبه می کنه و میگه طرحها و سیساتهای ارزی ما جواب داده دوروز میگذره کلی گرون میشه رییس بانک مرکزی هم پیداش نیست
خدا را شکر این دفعه ترفند تامین کسری بودجه به سنگ خورد. فقط موندم تلویزیون چرا حرف از گرونی نمی زنه
رئیس بانک مرکزی که ادعا می کرد که حباب دلار شکسته است ؟!!!!! وقتی هزار تومان ارزان می شود بدنبال آن بصورت جهشی تا چند هزار تومان افزایش قیمت پیدا می کند .
دلار دراستانه بازگشت به کانال ۱۳۰۰۰ تومان
رویای دلار ۱۰۰۰۰ تومانی نقش بر اب شد !!!
ایول دلار
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر