بازدید 4474
۳

فوت ۴ هزار نفر در تصادفات جاده‌ای

کد خبر: ۹۱۳۳۷۰
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۸ 23 July 2019

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: در سه ماهه اخیر ۴۱۲۹ نفر در تصادفات جان خود را از دست دادند.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، مراسم تودیع و معارفه رئیس پلیس راه با حضور سردار سیدکمال هادیانفر رئیس پلیس راهور ناجا در سالن همایش‌های شهرک آزمایش برگزار شد.

سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور ناجا با تشکر از زحمات سردار حمیدی در سمت رئیس پلیس راه، مسئولیت پلیس راه را بسیار خطیر ارزیابی کرد واظهار داشت: ایشان و همه همکارانشان در استان‌ها، شهرستان‌ها و پاسگاه‌ها در سرما، گرما، بارش و برف به صورت شبانه‌روزی به خدمت‌گذاری مشغولند و در این روز‌ها که سفر به شرایط عادی تبدیل شده (به دلیل ارزانی بنزین و ...) همواره تردد در جاده‌ها را شاهدیم که این تردد در روز‌های تعطیل به اوج خود می‌رسد.

رئیس پلیس راهور ناجا از تلاش‌های سردار حمیدی و همکاری ایشان با وزارت راه و احداث پاسگاه‌ها، نصب سامانه حمل و نقل در کشور و همچنین اجرای گشت‌های نامحسوس پلیس راه تشکر کرد.

این مقام ارشد راهور کشور به عملکرد دستگاه‌های امدادی در نوروز امسال پرداخت و اظهار داشت: با ۱۰۷ هزار نفر نیرو که از پلیس، اورژانس، هلال احمر و سایر دستگاه‌های خدماتی و امدادی بودند توانستیم در ۲۰ روز با تلاش شبانه‌روزی و همدلی ۱۷.۶ تصادفات را کاهش دهیم.

وی گفت: اگر همین دستگاه‌ها با همدلی و هم‌افزایی خدمت کنند می‌توانیم کاهش ۲.۱ درصدی را که در برنامه ششم توسعه پیش‌بینی شده را رقم زنیم.

سردار هادیانفر تصریح کرد: حضور شبانه‌روزی ۱۰۷ هزار نیرو در ۳۶۵ روز غیر ممکن است بنابراین باید تجهیزات را به روز کرده و ناوگان را توسعه دهیم؛ این توسعه و بروزرسانی ناوگان هم در پلیس راه، هم در اورژانس و هم در سایر دستگاه‌های امدادی و کمک‌رسان باید صورت بگیرد.

وی با بیان این مطلب که ۳۳ دستگاه در حوزه حوادث جاده‌های نقش دارند، اعلام کرد: در سال گذشته ۱۷ هزار و ۳۱۸ نفر در جاده‌ها جان خود را از دست داده و ۳۶۵ هزار نفر مصدوم شدند گرچه کاهش کشته داشتیم، ولی این کافی نیست.

رئیس پلیس راهور ناجا به مکاتبات پلیس راهور با مجلس و دولت در جهت هم‌افزایی و اهتمام با وزیر راه، وزیر کشور و وزیر بهداشت پرداخت و گفت: پیش تفاهم‌نامه‌ای به فرمانده ناجا در این خصوص ارسال کرده‌ایم.

وی با تاکید بر این مطلب که فقط اراده و انگیزه ما کافی نیست اعلام کرد: ما نیازمند توسعه تجهیزات و نوسازی ناوگان پلیس راهور هستیم.

سردار هادیانفر گفت: در سه ماه اخیر ۴۱۲۹ نفر کشته شدند و ۸۰ درصد تصادفات به دلیل سرعت و سبقت غیرمجاز، عدم توجه به جلو و خستگی و خواب آلودگی بوده است.

این مقام ارشد راهور ناجا به حوادث ناوگان حمل و نقل عمومی پرداخت و گفت: رانندگان حمل و نقل عمومی کمتر استراحت کرده و بیشتر حرکت می‌کنند و متاسفانه یک غفلت کوچک و یا یک لحظه چشم بر هم زدن به دلیل خستگی و خواب آلودگی می‌تواند واژگونی خودرو را رقم بزند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۳
در این روز‌ها که سفر به شرایط عادی تبدیل شده (به دلیل ارزانی بنزین و ...) ...
.
خب بنزین رو گرون کنید دیگه این مسخره‌ و آماربازیا چیه درآووردین؟!!!!
اشکال نداره خودمون انتخاب کردیم
پس، پس چرا قاتلين اين انسانها مجازات نمي شوند؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان