بازدید 8468
گزارش

ریاست مرادی بر وزنه‌برداری ابطال می‌شود؟/ شکایت کاندیدا‌ها به دیوان

تعریف آرای اکثریت مطلق این است که فرد پیروز نصف + ۱ آرای مجمع را به دست آورد و الان باید توضیح داده شود که در مجمع وزنه برداری تعداد آرای فرد پیروز نصف + ۱ هست یا نه.
کد خبر: ۹۱۳۲۸۹
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۵ 22 July 2019

کاندیدا‌های انتخابات وزنه‌برداری با گرفتن وکیل قصد دارند تا چند روز آینده رسما به دیوان عدالت شکایت کرده و تقاضای ابطال انتخابات وزنه‌برداری را مطرح کنند. انتخاباتی که به دلیل ابهام در کسب اکثریت مطلق (نصف + یک ) توسط علی مرادی با چالش مواجه شده است.

به گزارش تابناک ورزشی، سجاد انوشیروانی کاندیدای انتخابات ریاست فدراسیون وزنه‌برداری که پس از علی مرادی بیشترین رای را داشت، درباره شکایت به دیوان عدالت اداری به ایسنا گفت: ما به وزیر ورزش نامه ارسال کردیم، اما وزیر پاسخ نداد. باید به ما گفته می‌شد که طبق کدام ماده و تبصره قانونی حرفی که ما در مورد رعایت نشدن قانون رای اکثریت مطلق می‌زنیم درست نیست. تعریف آرای اکثریت مطلق این است که فرد پیروز نصف + ۱ آرای مجمع را به دست آورد و الان باید توضیح داده شود که در مجمع وزنه برداری تعداد آرای فرد پیروز نصف + ۱ هست یا نه.

ریاست مرادی بر وزنه‌برداری ابطال می‌شود؟/ شکایت کاندیدا‌ها به دیوان

او ادامه داد: من از مسئولان وزارت ورزش پیگیری کردم گفتند امور حقوقی وزارت ورزش می‌گوید تعداد آرا از نصف بیشتر باشد قبول است، اما امور حقوقی از خودش که نمی‌تواند حرفی بزند و باید با استناد به ماده و تبصره قانونی این کار را انجام دهد. از طرفی استناد وزارت ورزش به قانون داخلی مجلس است که مشخص نیست قانون داخلی مجلس چه ارتباطی به انتخابات فدراسیون‌ها دارد. البته تخلفات دیگری هم در مجمع رخ داد که تصاویر آن موجود است و ما شکایت می‌کنیم تا رسیدگی شود.

انوشیروانی تاکید کرد: ما وکیل گرفته‌ایم و داریم موضوع را پیگیری می‌کنیم. تا چند روز آینده هم به دیوان عدالت اداری رسما شکایت می‌کنیم. در روز‌های اخیر وزیر ورزش حکم ریاست مرادی را امضا کرده است. حکمی که به دلیل ایرادات حقوقی بلاتکلیف مانده بود. پیش از این نیز در انتخابات فدراسیون تیراندازی با شکایت یکی از کاندیدا‌ها پس از برگزاری انتخابات، دیوان عدالت اداری با ابطال نتیجه انتخابات درخواست برگزاری انتخابات مجدد را مطرح کرد که در نهایت پس از کش‌وقوس‌های فراوان رای دیوان عدالت اداری اجرا و انتخابات مجدد تجدید شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان