بازدید 3611
گزارش «بورس تابناک» از نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

تقویت بیش از ۳ هزار واحدی شاخص کل بورس با کاهش ارزش معاملات!

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (یکشنبه ۳۰ تیرماه ۹۸)، با افزایش ۳۲۲۴ واحدی معادل ۱.۳۱ درصد به رقم ۲۴۹ هزار و ۶۶۱ واحد رسید. این در حالی است که سهامداران روز گذشته، شاهد افت ۳۵۳ واحدی معادل ۰.۱۴ درصد  نماگر کل بودیم.
کد خبر: ۹۱۳۰۰۲
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۱ 21 July 2019
تابناک اقتصادیشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (یکشنبه ۳۰ تیرماه ۹۸)، با افزایش ۳۲۲۴ واحدی معادل ۱.۳۱ درصد به رقم ۲۴۹ هزار و ۶۶۱ واحد رسید. این در حالی است که سهامداران روز گذشته، شاهد افت ۳۵۳ واحدی معادل ۰.۱۴ درصد نماگر کل بودیم.
 
به گزارش بورس تابناک؛ امروز تالار شیشه‌ای در دومین روز کاری هفته، شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۴۲۰ واحدی معادل ۰.۶۲ درصد به رقم ۶۸ هزار و ۷۵ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۳۸۸ واحدی معادل ۰.۶۵ درصد، عدد ۶۰ هزار و ۱۳۰ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۱۹۳ واحدی معادل ۰.۴۸ درصد به رقم ۴۰ هزار و ۵۲۶ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۳۲۸۰ واحد افزایش معادل ۱.۲۰ درصد را رقم زد و به سطح ۲۷۷ هزار و ۳۶۲ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۲۱۳۹ واحد افزایش معادل ۱.۱۸ درصد به رقم ۱۸۳ هزار و ۸۹۸ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۷۴۷۲ واحد افزایش معادل ۱.۵۳ درصد همراه بود و عدد ۴۹۶ هزار و ۸۰۷ واحد را به نمایش گذاشت.
 
تقویت بیش از ۳ هزار واحدی شاخص کل بورس با کاهش ارزش معاملات!
 
در معاملات امروز بازار سرمایه، نماد معاملاتی فارس متعلق به صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۳۱۰ واحد، نماد کگل متعلق به معدنی و صنعتی گل گهر با ۲۹۲ واحد، نماد پارس متعلق به پتروشیمی پارس با ۲۶۰ واحد، نماد پارسان متعلق به گسترش نفت و گاز پارسیان با ۲۴۸ واحد، نماد تاپیکو متعلق به س. نفت و گاز و پتروشیمی تأمین با ۲۳۷ واحد، نماد وغدیر متعلق به سرمایه‌گذاری‌غدیر هلدینگ با ۲۱۹ واحد، نماد فخوز متعلق به فولاد خوزستان با ۱۹۶ واحد، نماد شتران متعلق به پالایش نفت تهران با ۱۶۷ واحد و نماد فملی متعلق به ملی صنایع مس ایران با ۱۴۷ واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در رشد شاخص کل بورس داشتند.
 
در مقابل، نماد معاملاتی رمپنا متعلق به گروه مپنا (سهامی عام) با ۸۵ واحد، نماد وبانک متعلق به سرمایه گذاری گروه توسعه ملی با ۲۲ واحد، نماد لابسا متعلق به آبسال با ۱۴ واحد و نماد ملت متعلق به بیمه ملت با ۱۳ واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.
 
بر اساس این گزارش، معامله‌گران بورس امروز ۱ میلیارد و ۶۳۷ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۲۲۳ هزار و ۵۷۷ نوبت معامله و به ارزش ۸۶۳ میلیارد و ۸۷۸ میلیون تومان داد و ستد کردند.
 
در معاملات امروز، قیمت سهام نمادهای «ساراب، کساوه، کسرا، کرماشا، پرداخت، خفنر و وملی» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «لابسا، بالبر، سنیر، کپشیر، دیران، غشصفا و سرود» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار