بازدید 6773

رژیم صهیونیستی به «ایلهان عمر» ویزا می‌دهد

کد خبر: ۹۱۲۸۹۳
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۰ 21 July 2019

رژیم صهیونیستی به دو عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا که با وجود گذشت یک هفته، درگیری لفظی دونالد ترامپ با آنها همچنان ادامه دارد، ویزای سفر به اراضی اشغالی را اعطا می‌کند.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، ران درمر، سفیر رژیم صهیونیستی در واشنگتن گفت، اسرائیل مانع از ورود این دو نماینده زن نخواهد شد.

رشیده طلیب، نماینده از ایالت میشیگان و ایلهان عمر، نماینده مینه‌سوتا هفته گذشته از قصد خود برای سفر به سرزمین‌های فلسطینی در ماه آینده میلادی خبر دادند اما تاریخ دقیق این سفر هنوز مشخص نیست.

رشیده طلیب که در خانواده‌ای فلسطینی زاده شده و بسیاری از بستگانش در کرانه باختری زندگی‌ می‌کنند و ایلهان عمر با تبار سومالیایی، نخستین زنان مسلمانی هستند که در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره در نوامبر سال ۲۰۱۸ به عضویت مجلس نمایندگان رسیده و از آغاز ورود به کنگره در ژانویه ۲۰۱۹ در کانون یک رشته جنجال بوده‌اند.

طلیب و عمر در کنار دو زن رنگین‌پوست دیگر، الکساندریا اکاسیو کورتز، نماینده نیویورک و آیانا پرسلی، نماینده ماساچوست، با عنوان «چپ افراطی» در حزب دموکرات، گروه «جوخه» لقب گرفته‌اند.

در عین حال طلیب و عمر از جنبش بی‌دی‌اس که برای تحریم، بایکوت و انزوای اسرائیل فعالیت می‌کند، حمایت کرده‌اند.

طلیب و عمر سه‌شنبه گذشته نیز پیش‌نویس قانونی را برای لغو مصوبه‌های قبلی کنگره علیه گروه‌های حامی تحریم اسرائیل، به مجلس نمایندگان ارائه کردند.

سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا در گفت‌وگو با «تایمز اسرائیل»، با اشاره به «احترام به کنگره و هم‌پیمانی با آمریکا» گفت: مانع از ورود اعضای کنگره نمی‌شویم.

پیش از سخنان درمر، روزنامه هاآرتص نوشته بود که نظر به حساسیت ویزای این نمایندگان کنگره، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خود تصمیم نهایی را خواهد گرفت.

رشیده طلیب در سالروز تاسیس رژیم صهیونیستی در ماه مه امسال گفت، خانواده فلسطینی‌ او نیز متحمل رنج شد تا «یهودیان در بهشت امن ایجاد شده بعد از هولوکاست زندگی کنند».

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر