بازدید 4130

اهتمام مجلس برای تصویب اساسنامه شورایاری‌ها

کد خبر: ۹۱۲۷۸۰
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۳ 20 July 2019

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از اهتمام مجلس برای بررسی و تصویب اساسنامه وظایف و اختیارات شورایاری‌ها در مجلس خبر داد.

فریده اولاد قباد در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به ثبت نام حدود ۱۲ هزار و ۳۰۰ نفر در انتخابات شورایاری ها در تهران، گفت: ۴۰ درصد اینها کمتر از ۴۰ سال سن دارند و ۲۵ درصد آنها خانم ها هستند.

وی شورایاری را یک نهاد مدنی - اجتماعی توصیف کرد و گفت: اینها کسانی هستند که داوطلبانه می‌خواهند در مدیریت شهری حضور پررنگی داشته باشند. پیشنهاد ما این است که این افراد بعد از انتخاب، اقدام به تشکیل کمیته‌های تخصصی ورزشی، بهداشت و درمان، آموزش، محیط زیست، کودکان کار و غیره کنند تا مسائل و مشکلات محلات را به صورت تخصصی مورد بررسی قرار دهند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شورایاری‌ها می‌توانند بازوی توانمند و قدرتمندی برای اعضای شورای شهر باشند، اظهار کرد: مهمترین دغدغه اعضای شورایاری‌ها، اساسنامه آنهاست، آنها می‌خواهند همانطور که به خوبی وظایف خود را انجام می‌دهند، اختیاراتشان نیز مشخص باشد و با اعضای شورای شهر تعامل کنند و بتوانند ارتباط مستمر و سازنده‌ای با آن ها داشته باشند.

اولاد قباد بیان اینکه مجلس پیگیر اساسنامه وظایف و اختیارات شورایاری هاست، افزود: در تلاش هستیم که هر چه سریعتر اساسنامه شورایاری‌ها را مورد بررسی و تصویب قرار دهیم تا دغدغه آنها نیز رفع شود.

وی با ابراز امیدواری نسبت به حضور پررنگ مردم در انتخابات شورایاری‌ها، یادآور شد: شورایاری‌ها کوچکترین و مهمترین نهاد مدنی و اجتماعی هستند، اگر از دموکراسی حرف می‌زنیم دموکراسی نردبانی است که اولین پله آن می‌تواند شورایاری، بعد شورای شهر، بعد مجلس و بعد ریاست جمهوری باشد. بنابراین شورایارای باید به عنوان پایه‌ای‌ترین نهاد مدنی اجتماعی و و مظهر مردم سالاری مورد توجه دولتمردان قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌ها جمعه (۴ مردادماه) در مساجد و محلات تهران برگزار می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار