بازدید 12256
۱

نامه سرگشاده خطاب به شکارچی منت‌گذار خارجی!

اخیرا فیلمی از شکار «آصیف ایلیاسو»، شکارچی اهل جمهوری آذربایجان در استان یزد، منتشر شد که مورد توجه رسانه‌ها و کاربران شبکه‌های اجتماعی در کشورمان قرار گرفت و موج جدیدی از انتقاد را متوجه عملکرد مسئولان کشورمان کرد.
کد خبر: ۹۱۲۲۹۳
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۷ 17 July 2019
تابناک اجتماعی -
اخیرا فیلمی از شکار «آصیف ایلیاسو»، شکارچی اهل جمهوری آذربایجان در استان یزد، منتشر شد که مورد توجه رسانه‌ها و کاربران شبکه‌های اجتماعی در کشورمان قرار گرفت و موج جدیدی از انتقاد را متوجه عملکرد مسئولان کشورمان کرد.

به گزارش «تابناک»، طی یک سال گذشته و با صدور مجوز شکار از سوی سازمان حفاظت محیط زیست کشورمان، موجی از شکاردوستان خارجی پا به کشورمان نهادند که یکی از رهاوردهایشان، تصاویر دلخراشی بود که از شکار گونه‌های ایرانی به دست ایشان منتشر شد. فیلم‌ها و تصاویر متعدد از شکار اتباع خارجی در ایران که فیلم اخیر هم یکی از آنهاست، اما یک تفاوت کلیدی دارد.

فیلم اخیر از این رو متفاوت جلوه کرده و واکنش‌هایی به دنبال داشته که در آن، آقای شکارچی پس از کشتار یک کل و یک قوچ، در برابر دوربین به مخاطبانش یادآور می‌شود که حیوان نگون‌بخت را به صورت قانونی و با مجوز شکار کرده و با تاکید می‌گوید: «پس عاقل باشید و قدر آنچه برای مردم ایران انجام می‌دهیم را بدانید.»

در پی این اظهارات که از سوی کاربران فضای مجازی تحقیرآمیز تلقی شد، یکی از دوستداران محیط زیست با انتشار پاسخی خطاب به این شکارچی و درج شناسه کاربری وی در اینستاگرام، از او که سالهاست برای شکار گونه‌هایی، چون کل و قوچ و آهو به زیستگاه‌های شاخص ایران وارد می‌شود، خواست که در سفر‌های بعدی خود به ایران به جای کشتار حیات وحش، از جاذبه‌های گردشگری طبیعت و آثار تاریخی ایران بازدید کند.

ترجمه فارسی پاسخی که در واکنش به اظهارات ایلیاسو در فضای مجازی منتشر و با استقبال کاربران مواجه شده را در ادامه می‌خوانید:

پیامتان را شنیدیم. خوشحالیم که از سفرهایتان به ایران لذت می‌برید. اما خوشحال‌تر خواهیم بود که بازدید شما از طبیعت زیبای ایران با کشتار و خونریزی همراه نباشد. بسیار خرسند خواهیم بود که شما در بازگشت از ایران، تصاویر زیبایی را که از حیات وحش کشورمان به ثبت رسانده‌اید با خود به سوغات ببرید نه سر و شاخ حیوانات را.

همچنین از شما دعوت می‌کنیم از آثار تاریخی و دیگر جاذبه‌های گردشگری ایران بازدید کنید.

ما شکار را رفتاری غیرمعقول و به جا مانده از دوران پارینه سنگی می‌دانیم که در دنیای امروز جایگاهی ندارد. به علاوه شکاری که به منظور تفریح انجام شود در کشور ما به لحاظ شرعی ممنوع (حرام) است؛ بنابراین از شکارچیان «عاقلی»، چون شما دعوت می‌کنیم به اعتقادات ما احترام بگذارید و در سفر‌های بعدی‌تان به ایران ما را از اینکه با حیات وحش کشورمان در صلح هستید خشنود کنید.
 

Dear @asifilyasov

We got your above message and it is good to see you are enjoying your time in our country. But we would be so happy to have you here visiting iran’s unique wildlife without any bloodshed. We would be pleased if you enjoy watching animals and take their pictures back with you instead of their head mounts.

You may also make us happy by visiting our historical monuments and many other tourist attraction.

We believe, hunting to be an illogical, prehistorical habit which is not acceptable nowadays. On the other hand "Killing animals for fun" is religiously forbidden (haraam) in Iran.

So, we invite clever hunters like you to respect our beliefs and make us happy to see you are in peace with our wildlife in your future trips.
 
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵۴
انتشار یافته: ۱
اگر یه شکارچی ایرانی ۱۰سال دمبال پروانه شکار بیاید ایا مسولان پروانه رابه او میدهند چگونه خارجی میاد ومیزند وافتخار میکنید اما بی مهابا به حریم خانه شکارچیان ایرانی میاید وتفتیش میکند ومجوز نمیدهید واسلحه اورا بی مورد برده وبعد یکسال وبیشتر با شکستن قطعلت مهم او باهزار بدبختی بهش میدین اینجا فقط دلار مهمه جیب مسولان پربشه ایرانی تحقیر بشه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها