بازدید 16414
بازار ارز در پنجمین روز هفته؛

سبقت نیما از فردوسی؛ برای اولین بار «دلار آزاد» ارزان‌تر از «دلار نیمایی» فروخته شد

بازار ارز در ادامه روند کاهشی روز‌های اخیر، امروز نیز با افت بهای ارز به ویژه دلار و یورو همراه شد. اما نکته قابل تامل، کاهش نرخ دلار در بازار آزاد از نرخ دلار در سامانه نیما می‌باشد. سامانه‌ای که پیش از این به دلیل تفاوت چشم گیر با نرخ ارز در بازار آزاد، کمتر مورد توجه صادرکنندگان بود و حالا به نظر می‌رسد رویکرد تعامل با این سامانه تغییر کند و شاهد افزایش عرضه در نیما باشیم.
کد خبر: ۹۱۲۲۸۰
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰ 17 July 2019
سبقت نیما از فرودسی؛ برای اولین بار «دلار آزاد» ارزان‌تر از «دلار نیمایی» فروخته شدبازار ارز در ادامه روند کاهشی روز‌های اخیر، امروز نیز با افت بهای ارز به ویژه دلار و یورو همراه شد. اما نکته قابل تامل، کاهش نرخ دلار در بازار آزاد از نرخ دلار در سامانه نیما می‌باشد. سامانه‌ای که پیش از این به دلیل تفاوت چشم گیر با نرخ ارز در بازار آزاد، کمتر مورد توجه صادرکنندگان بود و حالا به نظر می‌رسد رویکرد تعامل با این سامانه تغییر کند و شاهد افزایش عرضه در نیما باشیم.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ در معاملات امروز (چهارشنبه بیست و ششم تیرماه ۹۸) بازار ارز، شاهد کاهش پلکانی بهای ارز توسط بازارساز بودیم.  

این در حالی است که طی روز‌های اخیر، کاهش بهای دلار در بازار آزاد، باعث نزدیک‌تر شدن دو نرخ بازار آزاد و سامانه نیما شده است و با نرخ‌های امروز، می‌توان ادعا کرد که دلار نیمایی برای اولین بار گران‌تر از دلار بازار آزاد قیمت گذاری و عرضه شده است. هرچند دلار در سامانه نیما، به صورت حواله در اختیار واردکنندگان قرار می‌گیرد.

بر این اساس و به نقل از آخرین اطلاعات سامانه سنا بانک مرکزی که بیانگر میانگین وزنی نرخ خرید و فروش ارزبر مبنای معاملات ثبت شده در سامانه نظارت ارز توسط بانک‌ها و صرافی‌های مجاز کل کشور است؛ هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ ۱۱۳۰۰ تومان خریداری شده و به قیمت ۱۱۴۰۰ تومان به متقاضی دریافت دلار آمریکا فروخته می‌شود. هرچند تا دقایقی پیش، نرخ فروش دلار در صرافی‌های مجاز و بانکی به طور میانگین، ۱۱۲۰۰ تومان بود و به نظر می‌رسد بازارساز برای جلوگیری از ایجاد نوسان توسط دلالان ارزی و همچنین جلوگیری از ورود تقاضای کاذب به بازار، تغییر نرخ را در دستور کار خود قرار داده است. اما نرخ ۱۱۴۰۰ تومانی نسبت به روز قبل، ۵۰۰ تومان ارزان‌تر می‌باشد.

همچنین یورو دیگر ارز پرطرفدار بازار، در حال حاضر به نرخ ۱۳۲۰۰ تومان خریداری شده و با افت ۵۵۰ تومانی نسبت به روز قبل، به قیمت ۱۳۳۰۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می‌شود.

بر اساس آخرین اطلاعات ارائه شده در سامانه نیما، میانگین نرخ خرید یورو توسط متقاضی ارز، ۱۳۳۰۰ تومان می‌باشد. هر دلار آمریکا نیز با تبدیل نرخ یورو به دلار، ۱۱۵۷۰ تومان تعیین می‌شود. آنچه مسلم است در یکی دو روز گذشته، دلار آزاد به نرخ نیما نزدیک و نزدیک‌تر شده و در شرایط کنونی دلار آزاد در صرافی‌های بانکی و مجاز، با رقمی کمتر از دلار در سامانه نیما عرضه می‌شود.

سبقت نیما از فرودسی؛ برای اولین بار «دلار آزاد» ارزان‌تر از «دلار نیمایی» فروخته شد

نرخ ۲۹ ارز نسبت به روز گذشته کاهش یافت

بر اساس اعلام بانک مرکزی هر دلار آمریکا برای امروز «چهارشنبه بیست و ششم تیرماه ۹۸» بدون تغییر نسبت به گذشته ۴۲ هزار ریال قیمت خورد. همچنین در روز جاری هر پوند انگلیس با ۴۲۹ ریال کاهش نسبت به روز گذشته ۵۲ هزار و ۱۴۲ ریال و هر یورو نیز با ۲۰۷ ریال کاهش نسبت به روز گذشته ۴۷ هزار و ۹۶ ریال ارزش‌گذاری شد.

افزون بر این، هر فرانک سوئیس ۴۲ هزار و ۵۴۰ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۴۷۱ ریال، کرون نروژ ۴ هزار و ۸۹۴ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۳۰۸ ریال، روپیه هند ۶۱۱ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال، دینار کویت ۱۳۷  هزار و ۹۵۴ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۲۶ هزار و ۳۲۸ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۸ هزار و ۸۲۹ ریال، دلار هنگ کنگ ۵ هزار و ۳۷۶ ریال، ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۳۴ ریال و دلار کانادا ۳۲ هزار و ۱۲۰ ریال قیمت خورد.

از سوی دیگر، نرخ دلار نیوزیلند ۲۸ هزار و ۱۷۵ ریال، راند آفریقای جنوبی سه هزار و ۵ ریال، لیر ترکیه ۷ هزار و ۳۵۲ ریال، روبل روسیه ۶۶۷ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، یکصد دینار عراق ۳ هزار و ۵۲۰ ریال، لیر سوریه ۸۲ ریال، دلار استرالیا ۲۹ هزار و ۴۲۹ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۱ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۳ ریال، دلار سنگاپور ۳۰ هزار و ۸۸۳ ریال، یکصد تاکای بنگلادش ۴۹ هزار و ۷۳۰ ریال، ده روپیه سریلانکا ۲ هزار و ۳۹۲ ریال، کیات میانمار ۲۸ ریال و یکصد روپیه نپال ۳۷ هزار و ۹۹۱ ریال تعیین شد.

افزون بر این، نرخ یکصد درام ارمنستان ۸ هزار و ۸۰۶ ریال، دینار لیبی ۳۰ هزار ۷۴ ریال، یوان چین ۶ هزار و ۱۰۳ ریال، یکصد بات تایلند ۱۳۵ هزار و ۸۸۱ ریال، رینگیت مالزی ۱۰ هزار و ۲۰۵ ریال، یک هزار وون کره جنوبی ۳۵ هزار و ۵۹۶  ریال، دینار اردن ۵۹ هزار و ۲۴۰ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۱۰ هزار و ۹۴۵ ریال، لاری گرجستان ۱۴ هزار و ۶۸۷ ریال، یک هزار روپیه اندونزی ۳ هزار و ۹ ریال، افغانی افغانستان ۵۱۹ ریال، روبل جدید بلاروس ۲۰ هزار و ۶۲۱ ریال، منات آذربایجان ۲۴ هزار و ۷۵۸ ریال، یکصد پزوی فیلیپین ۸۲ هزار و ۳۳۰ ریال، سومونی تاجیکستان ۴ هزار و ۴۵۰ ریال، بولیوار جدید ونزوئلا ۴ هزار و ۲۰۶ ریال و منات جدید ترکمنستان ۱۲ هزار و یک ریال ارزش‌گذاری شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۷
کار خودشان است
همان دلارهایی را که بانک مرکزی به مردم تا نزدیک 16000 تومان فروخت حالا داره بانرخ پائین از دستشون در میاره. حالا نوسان گیر ودلال واقعی کیه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
اگر واقعا کار دولت بوده دستش درد نکنه.ببینم چرا یه عده طمع کار میرن دنبال خرید دلار که همه بدبخت کنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
کدوم مردم؟ من که خودم کسی را که به فکر منفعت شخصی و استفاده از شرایط بحرانی کشور است و حاظر است ضعیفان جامعه که هیچ تقصیری در بروز این شرایط نداشته اند را له و لگدمال کند را جزء مردم شریف و بافرهنگ و نجیب ایران نمی دانم،
خبرت رو اصلاح كن
ارز نيمايي خير
ارز سنايي

نيما كه حدود 8 تومنه

الان صحبت 11200
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
نیما ۸ تومن؟؟؟؟؟؟
خوبی؟؟!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
في الحال چند نوع نرخ ارز داريم
از بازار ازاد كه بگذريم
ارز دولتي داريم كه دلار اش 4200
ارز نيمايي داريم كه رفت رفته دولت داره قيمت كالا هاي اساسي رو ميبره اون سمت كه نرخ اش حدود 8 هزار تومنه بين 8 و 9 هزار تومن
ارز در سامانه سنا داريم كه صرافي هاي تحت پوشش هم با اون كار ميكنن و به مسافر ها هم با پاسپورت ميدن كه الان حدود 1300 تا 11600 هست


استاد

تو خوبي؟؟؟؟؟
رضا
| Canada |
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
اخوی مجبوری وقتی خبر از چیزی نداری اظهار نظر کنی؟ارز نیما الان در کف قیمت ۱۱۵۰۰ تومان است که با هزینه های انتقال و صراف تا ۱۵۰۰۰ تومان هم می رسد که دلار واردات دولتی است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
ناشناس ۱۷:۳۰
لطفا حتما همین الان برو به سامانه نیما سر بزن، اطلاعات شما برای ۵ ماه پیشه، الان دلال نیما ۱۱ به بالاست.
معاملات در دنیا با دلار آمریکا ، حا لادر ایران دلار ، دلار دولتی ،دلار آزاد ، دلار شناور ،دلار نیمایی ، دلار حافظی ، دلار فردوسی و..................................
بازی دولت به کمک بانک مرکزی
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
دقیقا
به امید روزی که دلار پول ما بشه :)))
در ایران ما دلار بالا میره همه چی گرون میشه! پایین میاد هیچی ارزون نمیشه و حتی بعضی چیزا گرونتر میشه مثل پرایدددد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
عزیزم وقتی چیزی گرون میشه برای تنبیه گران فروش،جنسش را نمی خرند،اما توی ایران وقتی جنسی گرون میشه بعضی ها هجوم می برند و جیب فروشنده ی بی انصاف را یک شبه ،پر پول می کنندبعد غر غر می کنند که توی ایران اینجوره و توی کشورهای اروپایی و آمریکایی اونجور،خدا بیامرزد کسی را که گفت خلایق هر چه لایق.
سیستم اقتصادی ما به جهانیان نشون داد اقتصاد در ایران یه چیز دیگه س!!
با هیچ علمی جور درنمیاد.....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
من به عنوان یک اقتصاددان موافقم.
دولت ارز رو تک نرخی کنه.
واقعا تو این اقتصاد بالا و پایین ،میشه سرمایه گذاری کرد همه را ورشکست کردن و خونه نشین
چرا دولت قيمت نيما رو پايين نمي آورد چرا دولت دوست ندارد ارز پايين بياييد؟!!....
کاهش دستوری دیگرجواب نمیدهد سکه دوباره به بالای ۴ میلیون بازگشت ودلارهم واردکانال ۱۲ هزارتومان شد
به خاطر عدم امکان ارسال دلار به خارج از کشور ،حجم دلار در کشور درحال افزایش هست(به جهت تحریم وعدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد!) و متاسفانه دولت حاضر نیست دلار را به بازار تزریق ونرخ ارز رو کاهش بده.چون درآمد ریالی اونها از این راه کاهش پبدا میکنه....علت کاهش نرخ ارز آزاد نسبت به نیمایی افزایش حجم دلار در کشور هست...چرا نرخ ریال رو تا این حد فجیع پایین نگه میدارند؟!این اهداف چیست که واجبتر از عزت مردم ایران هست؟!!
دلار 3800 تومانی شده 12000 تومان. مملکت همه چیزش شد گل و بلبل!!!!!!!
پاسخ ها
هیولا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۸
!!!خدایاااا شکککر
توصیه من به انهایی که دلاروسکه خریدنداینه که نگران نباشیدوفریب نخوریداینها همه بازی روانی وموقت هستندکافیه فقط به نمودارروند دلاردر۴۰ سال گذشته نگاه کنید ازاین کاهش های موقت ودستوری توش زیادهست ولی روندکلی صعودی باشیب بالاست
دلار فقط 7 تومن
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان