بازدید 18267
۲

تخریب ۹۰ باغ ویلای غیرمجاز در مشهد

کد خبر: ۹۱۲۱۴۳
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۳ 17 July 2019

۹۰ باغ ویلای غیرمجاز طی ۲۴ ساعت گذشته در محدوده بلوار توس و شاهنامه واقع در شمال غرب مشهد تخریب شد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، سرپرست دادسرای ویژه شهرسازی و جانشین دادستان مرکز خراسان رضوی در شورای حفظ حقوق بیت المال روز چهارشنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: این اقدام با همت کمیته صیانت از حریم کلانشهر مشهد و گشت‌های ویژه اراضی شورای حفظ حقوق بیت المال در راستای جلوگیری از تغییر کاربری و تفکیک غیر مجاز اراضی کشاورزی و حفظ و صیانت از اراضی حریم شهر مشهد انجام شد.

مهدی حقدادی افزود: در این مرحله از اجرای طرح ۹۳ مورد باغ ویلا و اراضی محصور شده غیرمجاز در محدوده توس ۹۷ و شاهنامه ۳۵ قلع و قمع شد و در این رابطه ۳۹۰ هزار متر مربع اراضی کشاورزی به حالت سابق بازگشت.

وی اضافه کرد: برخی از این اراضی متعلق به موقوفات است که توسط زمین خواران تصرف و به باغ ویلا تغییر کاربری داده شده بود که با حضور به موقع گشت‌های ویژه اراضی شورای حفظ حقوق بیت المال ایادی غاصبان از اراضی اوقاف رفع و اراضی به شکل سابق خود تحویل اوقاف شد.

معاون دادستان مرکز خراسان رضوی افزود: به هیچ وجه اجازه ادامه زمین خواری و تصرف و اقدامات مشابه را به منفعت طلبان نخواهیم داد.

پارسال سه هزار و ۹۹۲ فقره قلع و قمع ساخت و سازها و تصرف‌های غیرمجاز در ۲۸۹ هکتار اراضی کشاورزی استان انجام شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۲
برای زمینخواری یک مقام محترم
تخریب نکنید. تغییر کاربری و تغییر مالکیت دهید. به نفع بیت المال مصادره کنید. بالاخره هرچی باشه اینها از سرمایه این کشور ساخته شده است...
بهتر است کلا مالیات بر همه دارایی های منقول و غیر منقول و سکه و سهام و ...(همه انواع دارایی بدون استثنا) باشد زیرا در ایران 70 درصد درآمدها از نیروی سرمایه حاصل می شود ولی در کشورهای پیشرفته برعکس است و 70 درصد درآمدها از نیروی کار حاصل میگردد...
بهتر است دولت ابتدا یک مبلغ ثابت بعنوان برگشت مالیات معمولی به تمام خانواده ها بدهد شبیه یارانه مستقیم مثلا هرخانواده سالی یک یا چند میلیون تومان. این مبلغ باید تا پایان سال غیر قابل برداشت باشد تا پس از رسیدگی مالیاتی قابل برداشت شود. سپس دولت باید از تمام املاک و دارایی ها مالیات بگیرد حتی املاک بدون سند و املاک مورد اختلاف با منابع طبیعی و غیره. یعنی هر فرد باید برود توی سایت فرضی(که ایجاد خواهد شد) و دارایی و املاک خود را اعلام کند و ثابت کند در غیر اینصورت مالک نیست و قاچاق است و به نفع بیت المال مصادره خواهد شد.
با این کار خانواده های دارای یک خانه یا باغ یر به یر می شوند یعنی مالیات آنها تقریبا به اندازه همان یارانه مستقیم است که دولت برگشت می دهد و حتی خانواده های روستایی و افراد دارای خانه کوچک یا ارزان که مالیات آنها ناچیز است سود می برند و به عدالت هم نزدیکتر است اما افردا دارای چند ملک و کارخانه و باغ و زمین و غیره طبعا باید مالیات دارایی خود را بدهند.
بدین ترتیب تب زمین خواری و ویلا سازی و دریاخواری و کوه خوار کم می شود و منابع طبیعی هم توسط افراد سود جو از بین نمی رود.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر