بازدید 13664
۶
روز پر خبر ورزش ایران هنوز تمام نشده

کابوس محرومیت‌استقلال جدی شد / اخراج ۲بازیکن سرشناس پرسپولیس بعدازتمدید‌ِقرارداد! / تغییرات فدراسیون‌ها به داماد شیخ‌ِمحبوب رسید / بازگشتِ‌رامین به‌پرسپولیس اولین‌ثمره رفتن‌ِبرانکو! / علیرضادبیر تاییدصلاحیت شد یا نشد؟

درحالی که مدیران استقلال مدعی بودند معاون این باشگاه را با ۴۲۷هزاردلار نقد برای پرداخت طلب پروپئیچ و جلوگیری از محرومیت فیفا به زاگرب فرستاده اند، اما وکیل این بازیکن امروز اعلام کرد که هنوز پولی دریافت نکرده! این یعنی باشگاه استقلال طبق اولتیماتوم از دو پنجره محروم شده است! در تیم رقیب هم بی کفایتی مدیریتی بیداد می‌کند و سرمربی جدید دوبازیکن تازه تمدیدکرده را از تیم کنار گذاشت!
کد خبر: ۹۱۲۰۶۴
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۱ 16 July 2019

امروز سه شنبه ۲۵ تیرماه ۹۸ که اغلب نقاط کشور تحت تاثیر آب و هوای گرم و سوزان تابستانی قرار داشت، علاقمندان خبر‌های ورزشی ایران نیز در تب خبر‌های داغش قرار گرفتند.

به گزارش تابناک ورزشی، امروز با بحث بر سر صحت و سقم تایید صلاحیت علیرضا دبیر برای انتخابات کشتی و پشت خط ماندن خادم و جدیدی شروع شد و در ادامه احتمالات تغییر رییس دو فدراسیون ورزشی ادامه پیدا کرد. از حوالی ظهر شایعه بازگشت رامین رضاییان با خبر رسمی حذف نام دو بازیکن سرشناس پرسپولیس توام شد و سپس نوبت به شوک خبری بزرگ روز برای استقلالی‌ها رسید که برخلاف ادعاها، طلب پروپئیچ در موعد مقرر به دست وکیل این بازیکن نرسید!

طلب‌ِپروپیچ‌تادیشب‌پرداخت‌نشد، سکوت‌ِترسناک‌دراستقلال

مسئولان باشگاه استقلال تا پایان وقت اداری شب گذشته مبلغ ۴۲۰ هزار دلار طلب پروپیچ را پرداخت نکردند که این موضوع می‌تواند منجر به محرومیت سنگین این باشگاه شود. این در شرایطی است که باشگاه استقلال تا پایان وقت اداری روز گذشته فرصت داشت تا مطالبات ۴۲۰ هزار دلاری پروپیچ را تسویه کند، اما حالا مشخص نیست خطیر معاون استقلال با چمدان پول نقد در زاگرب چه کرده و چرا این پول را به دست صاحبش نرسانده؟

طلب پروپیچ تا دیشب پرداخت نشد،سکوت ترسناک دراستقلال
قرار بود طلب پروپیچ به صورت نقد از طریق سفارت ایران در زاگرب در نشستی که با وی و پروپیچ برگزار می‌شود پرداخت شود، اما ابتدا فارس مدعی شد مسئولان باشگاه استقلال تا پایان ساعت اداری شب گذشته این کار را انجام ندادند و سپس وکیل این بازیکن بی کیفیت خارجی که در کل ۴۰۰ دقیقه برای آبی‌ها بازی کرد به ایسنا گفت که تا امروز هم پولی نگرفته؟!
این خبر‌های حیرت آور در حالی منتشر شد که فتحی مدیرعامل استقلال بار‌ها گفته بود که هم پول نقد را تامین کرده اند و هم از طریق فیفا پیگیر هستند تا درصورت عدم پرداخت حکم از محل طلب‌های جام جهانی، مستقیم تسویه شود.  ظاهرا استقلالی‌ها پیامی را دریافت کردند که می‌توانند از طریق حساب فدراسیون فوتبال در فیفا مطالبات پروپیچ را تا امروز به حساب این بازیکن واریز کنند و به همین علت منتظر بودند این اقدام امروز صورت بگیرد، اما اینکه آیا مسئولان باشگاه این کار را امروز انجام داده اند یا خیر؟ در پرده ابهام است.  با این وجود حتی اگر مطالبات پروپیچ امروز پرداخت شده باشد (که تا این لحظه خبر رسمی توسط باشگاه استقلال منتشر نشده) باز هم این باشگاه در خطر محرومیت از ۲ پنجره نقل و انتقالاتی خواهد بود. استقلالی‌ها مدعی بودند پاتوسی را بخاطر تامین بدهی پروپئیچ از دست داده اند! حالا ترس از محرومیت و اینکه چوب دوم را هم بخورند، وجود دارد.
اما سکوت مدیران استقلال و بی خبری آن‌ها موضوع را مشکوک‌تر کرده است. در همین خصوص با اعضای هیات مدیره باشگاه استقلال تماس گرفته شد که آن‌ها از این اتفاق ابراز بی اطلاعی کردند. تنها یکی از اعضای هیات مدیره باشگاه استقلال با بیان اینکه در جریان امور اجرایی باشگاه نیست اعلام کرد فتحی به وی اعلام کرده پول پروپیچ پرداخت شده است.  با این وجود مشخص نیست چرا مسئولان استقلال هیچ اظهارنظر یا اطلاعیه رسمی درباره پرداخت پول بازیکن سابق تیم شان انجام نداده اند و باید منتظر ماند و دید آیا استقلالی‌ها سندی دال بر پرداخت پول پروپیج ارائه می‌کنند یا خیر؟

 

کالدرون، ۲ستاره سرشناس پرسپولیس را کنار گذاشت

همانطور که تابناک در هفته گذشته گزارش داده بود، با تصمیم سرمربی آرژانتینی تیم پرسپولیس و با توجه به ارزیابی کادرفنی از تمرینات و اردوی ترکیه، دو تن از بازیکنان سرشناس سرخ‌ها از فهرست این تیم خارج شدند و برای انتقال به تیم‌های دیگر در اختیار باشگاه قرار گرفتند.  گابریل کالدرون در شرایطی که اردوی آماده‌سازی ترکیه به روز‌های پایانی خود نزدیک می‌شود، پس از بررسی و آنالیز تمرینات بازیکنان، با توجه به شرایط و نیاز‌های تیم و تفکرات فنی خود، سروش رفیعی و شایان مصلح را از فهرست بازیکنان مدنظر خود خارج کرد و آن‌ها را برای تعیین وضعیت و انتقال به تیم جدید در اختیار باشگاه قرار داد. این در حالی است که باشگاه ماه گذشته با شایان مصلح تمدید کرده بود! این موضوع از عواقب بستن تیم بدون استخدام سرمربی است و قرمز‌ها چوب مدیران بی کفایت و غیرفوتبالی شان را می‌خورند. رسانه‌ها نیز بار‌ها تذکر داده بودند که ایرج عرب روی چه اصولی بدون نظر مربی و حتی مشورت با کریم باقری، در حال تمدید با بازیکنان است؟

سروش و شایان مصلح از پرسپولیس کنارگذاشته شدند


باشگاه پرسپولیس پیش از این گزارش تابناک و سایر رسانه‌ها درباره نفرات خروجی باشگاه را تکذیب کرده بود درحالی که سه بازیکن از چهار مهره‌ای که تابناک در گزارش اختصاصی خود ذکر کرده بود تا امروز از جمع نفرات این تیم کنار گذاشته شده اند. به نظر می‌رسد مدیریت باشگاه پرسپولیس در دوره جدید، هیچ توجهی به اعتبار و جایگاه اطلاع رسانی و ارتباط با مخاطب و رسانه‌ها ندارد و بی جهت و به دروغ برخی اخبار رسانه‌ها را تکذیب می‌کند!

 

تغییرات مدیریتی تنیس قطعی شد؟ /دوره شایسته تمام شد

برخی از فدراسیون‌های ورزشی ایران از جمله تنیس شرایط بحرانی را تجربه می‌کنند و با وجود ظرفیت‌های بسیار زیاد، به حیاط خلوت برخی چهره‌های سیاسی تبدیل شده و به نظر می‌رسد تغییرات مدیریتی در آن‌ها الزامی است. یکی از این فدراسیون‌ها تنیس است.
نتایج ضعیف ملی‌پوشان تنیس در مسابقات بین‌المللی و شکست‌های متوالی در دیویس کاپ سنگاپور و سقوط به قعر دسته بندی آسیایی این رشته، فدراسیون را با چالش زیادی روبه‌رو کرده است به طوری که بار‌ها شاهد مصاحبه‌های مختلف ورزشکاران و مربیان علیه عملکرد این فدراسیون بوده‌ایم. بعد از سال‌ها استمرار و ثبات مدیریت، وضع تنیس هر روز وخیم‌تر شده و پشتوانه سازی در این رشته به خیال و رویا تبدیل شده است. گفته می‌شود هیچ برنامه مدون و بودجه مشخصی و کافی در اختیار سرمربیان ایرانی برای این کار تخصیص داده نمی‌شود.

کابوس محرومیت‌استقلال جدی شد / اخراج ۲بازیکن سرشناس پرسپولیس بعدازتمدید‌ِقرارداد! / تغییرات فدراسیون‌ها به داماد شیخ‌ِمحبوب رسید / بازگشتِ‌رامین به‌پرسپولیس اولین‌ثمره رفتن‌ِبرانکو! / علیرضادبیر تاییدصلاحیت شد یا نشد؟

مجید شایسته که گفته می‌شود داماد حجه الاسلام محسن قرائتی روحانی شیرین سخن و محبوب است، ریاست فدراسیون تنیس را مدتهاست که برعهده دارد و با پایان دوره ۴ساله اخیر ریاستش، قرار بود انتخابات این فدراسیون سال گذشته برگزار شود، اما به یکباره وزارت ورزش اعلام کرد با توجه به اینکه برخی از نامزد‌ها نمی‌توانند برای ریاست اقدام کنند این فدراسیون تک کاندیدا شده و ثبت‌نام از نامزد‌ها باید دوباره انجام شود، اما بعد از گذشت ماه‌ها هیچ خبری از تنیس نشد و در نهایت وزارت ورزش خود شایسته را به عنوان سرپرست فدراسیون معرفی کرد (!) تا بعد از ۱۲ سال بازهم شش ماه به این صورت وی را در کرسی ریاست حفظ کنند، اما به نظر می‌رسد با توجه به نتایج ضعیفی که ورزشکاران این رشته طی چند وقت اخیر داشته‌اند، وزارت ورزش عزم خود را برای ایجاد تغییرات و جابجایی شایسته جزم کرده است تا شاید خوی تازه به این ورزش تزریق شود.

شنیده‌ها جدی است که وزارت ورزش در نظر دارد فرد دیگری را برای یک دوره دیگر سرپرستی معرفی کند و این احتمال بالا گرفته که شایسته بالاخره از تنیس کنار برود، البته اگر بار دیگر برخی مسایل پشت پرده مسیر را تغییر ندهد و موجب ابقای این فرد نشود.

 

مهلت فیفا برای حضور بانوان ایرانی در ورزشگاه‌ها تمام شد

مهلت ایران برای اعلام برگزاری دیدار‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ با حضور زنان امروز به پایان رسید و حالا فدراسیون فوتبال ایران مجبور است دیدار‌های خانگی تیم ملی را با حضور خانواده‌ها برگزار کند و به قول رییس جمهور به اینفانتینو جامعه عمل بپوشاند، در غیر این صورت ممکن است هر برخوردی با فوتبال ایران صورت بگیرد.
۱۲ روز پس از دیدار دوستانه ایران و سوریه در ورزشگاه آزادی جیانی اینفانتینو رییس فیفا در نامه‌ای به فدراسیون فوتبال ایران ضمن تقدیر از حضور بانوان در آن دیدار، درخواست کرد این روند ادامه داشته باشد و ممنوعیت حضور بانوان در ورزشگاه‌های ایران به طور کامل رفع شود. در این نامه، ضرب الاجلی برای فوتبال ایران به تاریخ ۲۴ تیر (روز گذشته) مشخص شده بود و این در حالی بود که پس از این تاریخ، در همه بازی‌های باشگاهی و تیم ملی در ورزشگاه‌های ایران باید زنان به راحتی بتوانند به ورزشگاه بروند. اتفاقی که در دیدار شاگردان ویلموتس برابر تیم ملی امید رخ نداد و این ممنوعیت ادامه پیدا کرد.

حال در حالی این ضرب الاجل برای فدراسیون ایران تعیین شده بود که اینفانتینو تایید کرده بود قول‌هایی که رییس جمهور ایران داده تحقق پیدا نکرده و خانم‌های ایرانی هنوز از دیدن فوتبال در استادیوم‌ها محروم هستند.  

رییس فیفا در این نامه ذکر کرده بود که فوتبال ایران می‌تواند از جام جهانی بانوان در فرانسه الگوگیری کند و حضور خانواده‌ها در ورزشگاه‌های ایرانی را آزاد کند. اینفانتینو خاطر نشان کرده بود، این اتفاق را مسئولیت خود می‌داند و جزو اصول اساسی اساسنامه فیفاست.  روز دوشنبه مهدی تاج اعلام کرد که پاسخ این نامه برای فیفا ارسال شده و فدراسیون پیگیر میزبانی از بانوان در بازی‌های خانگی تیم ملی در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ است.  به نظر می‌رسد با پایان مهلت فیفا، چالش بزرگی پیش روی مدیران فوتبال است چراکه علیرغم قول‌های مسئولان در گذشته عملاً قدم مشخصی برای تدارک حضور زنان در ورزشگاه برداشته نشده است.

 

سرپرست کشتی: تاییدصلاحیت دبیر حرف وزیر بود نه من!

در حالی که دیروز خبر رسمی رسیده بود که از میان سه قهرمان پرآوازه کشتی، علیرضا دبیر بالاخره تاییدصلاحیت شده است، اما سرپرست فدراسیون کشتی اعلام کننده این خبر صبح امروز در مواجهه با اینکه منبع خبری اش کیست؟ گفت: پس از آنکه وزیر ورزش به من اعلام کرد مشکل علیرضا دبیر برای حضور در انتخابات فدراسیون کشتی حل شده، این موضوع را اعلام کردیم.
این درحالی است که از برخی مراجع نظارتی که وظیفه تایید صلاحیت نامزد‌ها را برعهده دارند، نقل شد که هنوز لیست جدیدی اعلام نکرده اند. بهروز نعمتی درباره اعلام خبر تایید صلاحیت علیرضا دبیر از سوی فدراسیون کشتی، گفت: وزیر ورزش به بنده اعلام کرد مشکل دبیر برای حضور در انتخابات حل شده و ما نیز پس از اعلام وزیر، خبر آن را بر روی سایت فدراسیون قرار دادیم.

Image result for ‫علیرضا دبیر + سلطانی فر‬‎

سرپرست فدراسیون کشتی درباره برخی خبر‌ها مبنی بر اینکه این کاندیدای فدراسیون کشتی مورد تایید نهاد‌های نظارتی قرار نگرفته است، گفت: درباره این موضوع اطلاعی ندارم، اما وزیر ورزش اعلام کرد وی دیگر مشکلی برای حضور در انتخابات ندارد.  وی درباره تعیین تکلیف عباس جدیدی و امیررضا خادم برای حضور در انتخابات نیز خاطرنشان کرد: این موضوع در دست نهاد‌های نظارتی است و ما اطلاعی از آن نداریم. ممکن است باز هم افراد دیگری تا زمان برگزاری انتخابات تایید شوند یا شاید هم نشوند. ما واقعاً نمی‌دانیم چه اتفاقی می‌افتد.

نعمتی در ادامه با تاکید بر اینکه کاملاً برای برگزاری انتخابات صبح فردا (چهارشنبه) آماده هستیم، گفت: خیال تان راحت باشد من از ۲۶ تیر ماه به بعد در فدراسیون کشتی نمی‌مانم و امیدوارم با رای اعضای مجمع فرد اصلح سکان فدراسیون کشتی را در دست بگیرد. اولین کسی که به فرد منتخب تبریک بگوید من خواهم بود.

 

رامین رضاییان در یکقدمی بازگشت به پرسپولیس

در حالی که نبی عضو هیات مدیره پرسپولیس هفته گذشته از جواب منفی رضاییان برای بازگشت به پرسپولیس بدلیل قرارداد با تیم قطری گفته بود، امروز بار دیگر پرونده این انتقتال به جریان افتاد تا یکی دیگر از ستاره‌های کوچ کرده این تیم در مسیر بازگشت باشد.  
مدیران باشگاه پرسپولیس امروز بعد از اطلاع از خبر عدم تمدید قرارداد رامین با الشحانیه، و غیبت در تمرینات این تیم قطری، تلاش شان را بار دیگر برای جذب رامین رضاییان متمرکز کرده اند. همانطور که گفته شد از چند هفته پیش تلاش‌هایی در زمینه بازگشت این مدافع مغضوب برانکو به پرسپولیس انجام شده بود.  از آنجا که رضاییان خودش نیز علاقه زیادی به بازگشت به پرسپولیس دارد امکان اینکه در همین هفته کار پیوستن این بازیکن به جمع سرخپوشان فراهم شود و او به تمرینات پرسپولیس زیر نظر کالدرون بپیوندد زیاد است.

نشریات قطری امروز با ابهام درباره آینده رضاییان در الشحانیه نوشته‌اند و با این شرایط گویا این بازیکن ملی پوش و مورد علاقه کارلوس کی روش، مشکلی برای پرسپولیسی شدن ندارد.  با آمدن رضاییان به پرسپولیس این باشگاه باز هم باید یکی دیگر از بازیکنان بزرگسالش را کنار بگذارد. با آمدن وحید امیری و محمد حسین کنعانی‌زادگان دو بازین ملی پوش دیگر به پرسپولیس این باشگاه امروز سروش رفیعی و مصلح را از لیستش کنار گذاشت. همچنین گفته می‌شود حسین ماهینی نیز در مسیر خروج از باشگاه است و بزودی عدم نیاز این کاپیتان دوم پرسپولیس هم در رسانه‌ها منتشر می‌شود.

رامین رضاییان در یکقدمی بازگشت به پرسپولیس

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
این همه امریکا تحریم کرد، دیگه تحریم فیفا که چیزی نیست! از نطر آقایون صاحب نظر، اگه حتی کل ورزش مملکت رو محروم کنند، هیچ اشکالی نداره و اتفاقا به خواسته خود می رسن. نمی دونم چرا یه زمانی ما طالبان رو مسخره می کردیم. نمی دونم اختصاص دادن چند جایگاه تو استادیوم به بانوان اینقدر سخته؟؟؟ یا اینکه این عزیزان از این می ترسن که بانوان درخواست های بعدی داشته باشند. در هر صورت اختصاص دادن چند جایگاه تو ورزشگاه ها به بانون و ورود و خروج مجزا برای انها اصلا کار سخت و دشواری نیست. جالب اینجاست بارها و بارها تو همین استادیوم و ورزشگاه ها مراسم های مختلفی برگزار شده که بانوان در کنار آقایون حضور داشتن و اتفاق خاصی هم پیش نیومده.
وقتی مدیران بی کفایت با پول بیت المال و از جیب مردم میخوان مدیریت میکنن نتیجش میشه همین. کدوم کشور پیشرفته فوتبالی باشگاه دولتی داره؟ آقایون فقط میان و پول رو حروم میکنن و میرن به هیچکس هم پاسخگو نیستن. توو این اوضاع اقتصادی چرا بودجه رو حیف و میل میکنین؟
به امید خدا کلا مادام العمر محروم بشن و اجازه فعالیت به فوتبال را ندهند،چه معنی داره از پول ملت بدبخت به ورزشکار بدهند،بجای هزینه های نجومی ودستمزدهای کلان به فوتبالیستها پول را خرج کمکهای بلاعوض یا وامهای ارزان به قشرضعیف جامعه کنید شایدمشکل بیکاری،مسکن یا شغل یه خانواده حل بشه...بخیل نیستیم کل رشته ها را خصوصی کنید به هربازیکن ثانیه ای پانصدهزار میلیارد بدید
هزینه از بیت المال برای فوتبال با این شرایط که زندگی برای مردم دردآور است حرام است حرام .
مشکل قشر محروم با پول فوتبالیست ها حل نمی شه اول مدیریت غیر سفارشی و تحصیل کرده بدون رانت می خواهد نه این مدیران بی سواد .
دوم چرا اسمی از پولهایی که با آنها در لواسان و شمال تهران ویلا های آنچنانی می سازند نمی آورید چرا از چک شش و نیم میلیارد تومانی نماینده مجلس چیزی نمی گوئید ؟ چرا آز آقازاده هایی که با پولهای پدرانشان با ماشین های پورش و مازراتی و فراری در تهران جولان می دهند چیزی نمی گوئید چرا از اختلاسهای هزاران میلیاردی وابستگان آقایان در صندوقها چیزی نمی گوئید مملکت را آب که چه عرض کنم سیل غارتگران برده و شما را هم خواب !
برای پیشرفت فوتبال دعا میکنم دو تیم استقلال و پرسپولیس کلا محروم شوند. الهی آمین
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر