بازدید 22109

واژگونی مرگبار مینی‌بوس در محور خوانسار-بوئین/ ۱۳ تن جان باختند و حال ۳ تن وخیم است/ صدور دستور رسیدگی سریع قضایی

ساعت ۹ و ۵۰ دقیقه صبح امروز حادثه‌ای در محور خوانسار به بوئین و میان دشت در استان اصفهان روی داد که در آن بسیاری از مسافران مینی بوس برای همیشه از رسیدن به مقصد بازمانده و آسمانی شدند. حادثه‌ای خون بار که در ۵ کیلومتری تونلی رخ داده که از سال‌ها پیش در دست احداث است و قرار است خطرات بخش کوهستانی این مسیر دشوار را کاهش دهد.
کد خبر: ۹۱۲۰۰۰
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۵ 16 July 2019
تابناک اجتماعی -
در پی واژگونی یک دستگاه مینی بوس در محور خوانسار-بوئین، شماری از هموطنان مان جان به جان آفرین تسلیم کردند. رویدادی تلخ که ابعاد آن رو به گسترش است.

به گزارش «تابناک»، ساعت ۹ و ۵۰ دقیقه صبح امروز حادثه‌ای در محور خوانسار به بوئین و میان دشت در استان اصفهان روی داد که در آن بسیاری از مسافران مینی بوس برای همیشه از رسیدن به مقصد بازمانده و آسمانی شدند. حادثه‌ای خون بار که در ۵ کیلومتری تونلی رخ داده که از سال‌ها پیش در دست احداث است و قرار است خطرات بخش کوهستانی این مسیر دشوار را کاهش دهد.

دستور جهانگیری برای رسیدگی فوری به حادثه
۱۳۹۸/۰۴/۲۵ - ۱۸:۱۶

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری: جان باختن ۲۰ نفر از هموطنان عزیز در حوادث دلخراش جاده ای واژگونی مینی بوس در شهرستان خوانسار و نیز تصادف خودرو با اتوبوس مسافربری در جاده ایرانشهر-بم که منجر به آتش سوزی هر دو دستگاه شد، موجب تألم و تأسف شدید گردید.

در ادامه این پیام آمده است: این حوادث تلخ و غم‌انگیز را به مردم نجیب و صبور استان های سیستان و بلوچستان و اصفهان به ویژه خانواده های داغدیده آنها تسلیت می گویم و از خداوند متعال برای درگذشتگان رحمت و رضوان واسعه الهی و برای مجروحان شفای عاجل مسالت دارم.

معاون اول رییس جمهوری در پیام خود از مسوولان ذی ربط به ویژه استانداران اصفهان و سیستان و بلوچستان خواست تا ضمن رسیدگی فوری به وضعیت آسیب دیدگان و بررسی علل دقیق وقوع این سوانح ناگوار، نتیجه را به اطلاع عموم مردم شریف ایران برسانند و با انجام اقدامات لازم از تکرار این دست اتفاقات تلخ جلوگیری کنند.

وخیم بودن حال عمومی 3 مصدوم در بیمارستان خمینی شهر
۱۳۹۸/۰۴/۲۵ - ۱۷:۵۵

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حال عمومی سه مصدوم بستری شده در بیمارستان 9 دی خمینی شهر وخیم است.

رییس بیمارستان 9 دی خمینی شهر بااعلام این خبر گفت: مصدومان سقوط مینی بوس دره خوانسار که حال عمومی آنها وخیم است با بالگرد هوایی اورژانس به این بیمارستان منتقل شدند.

انتخاب مسیر خطرناک برای فرار از پلیس!
۱۳۹۸/۰۴/۲۵ - ۱۶:۱۳

بر اساس اخبار تایید نشده که برخی رسانه های محلی منتشر کرده‌اند، راننده مینی بوس به دلیل تکمیل نبودن مدارکش و به منظور دوری جستن از پلیس راه، ترجیح داده به جای مسیر مستقیم خوانسار به داران، از مسیر خوانسار-بوئین به سمت داران حرکت کند که در گردنه خطرناک واقع در این مسیر جایگزین دچار حادثه شده است.

لازم به ذکر است که این گمانه زنی تایید نشده و می‌بایست منتظر اعلام نظر مسئولان در خصوص صحت و سقم آن بود.

صدور دستور رسیدگی سریع قضایی به این حادثه
۱۳۹۸/۰۴/۲۵ - ۱۵:۱۰

به گزارش میزان، حبیبی، رئیس کل دادگستری استان اصفهان از صدور دستور رسیدگی سریع قضایی در خصوص حادثه تلخ سقوط مینی بوس به دره در خوانسار خبر داد و گفت: ساعت ۹:۴۰ صبح امروز یک دستگاه مینی بوس که سرنشینان آن جمعی از خواهران و فرزندان آن‌ها اهل شهرستان داران و از محور بویین میاندشت به مقصد خوانسار در حرکت بوده است، به دره سقوط کرده و متأسفانه تا کنون ۱۰ نفر از افراد بزرگسال و ۳ کودک جان خود را از دست داده و ۸ نفر نیز مصدوم این حادثه گزارش شده است.

وی افزود: از همان دقایق اولیه وقوع این حادثه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خوانسار در محل حضور داشته و با تشکیل پرونده قضایی تحقیقات مقدماتی آن را آغاز نموده است. همچنین دستور رسیدگی ویژه و سریع به این پرونده به منظور شناسایی علل و عوامل دخیل در وقوع این حادثه تلخ و تحت پیگرد قرار گرفتن اشخاص حقیقی و حقوقی مقصر احتمالی آن صادر و ابلاغ شده است.

جان باختگان این رویداد اعضای یک پایگاه بسیج بودند
۱۳۹۸/۰۴/۲۵ - ۱۴:۴۵

یکی از خبرنگاران محلی در صفحه خود در یکی از شبکه های اجتماعی، در خصوص این حادثه نوشت: «اعضای بسیج خواهران پایگاه خدیجه کبری شهر داران [مررکز شهرستان فریدن] امروز برای اردوی یک روزه راهی سرچشمه خوانسار می‌شوند که در حوزه خوانسار ما بین بوئین و میاندشت، نرسیده به تونل دچار حادثه می‌شوند و به دره سقوط می‌کنند.»

انتقال 3 مصدوم با اورژانس هوایی به خمینی شهر
۱۳۹۸/۰۴/۲۵ - ۱۳:۴۰

عباس عابدی، مسئول روابط عمومی مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی اصفهان امروز 25 تیر درباره جزئیات این حادثه به خبرگزاری موج گفت: ساعت 9:48 اولین تماس امدادخواهی برای یک مورد سقوط مینی‌بوس به دره داشتیم. محل دقیق حادثه محور بوئین به خوانسار و پیش از تونل خوانسار بوده، 4 آمبولانس از اورژانس و 2 آمبولانس از هلال احمر به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: در این حادثه 13 نفر (شامل 10 زن و 3 کودک (2 پسر و یک دختر)) جان باختند و 9 تن به مراکز درمانی منتقل شدند. 3 تن از مصدومان به دلیل وخامت اوضاع با اورژانس هوایی به بیمارستان 9 دی خمینی شهر منتقل شدند.

نخستین تصاویر از محل حادثه
۱۳۹۸/۰۴/۲۵ - ۱۲:۵۵
شمار فوتی‌ها به ۱۳ تن رسید
۱۳۹۸/۰۴/۲۵ - ۱۲:۳۴

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، در این حادثه ۲۲ تن حادثه دیدند که از این جمع، ۱۳ نفر جان خود را از دست دادند.

در این حادثه ۹ مصدوم با اعزام ۵ دستگاه آمبولانس و ۳ خودروی ست نجات به مراکز درمانی منتقل شدند.

محل تقریبی حادثه مرگبار
۱۳۹۸/۰۴/۲۵ - ۱۲:۰۷

واژگونی مرگبار مینی‌بوس در محور خوانسار-بوئین/ جان باختن ۱۳ تن تا این لحظه/ نخستین تصاویر از محل حادثه

اعزام 5 دستگاه آمبولانس به محل رویداد
۱۳۹۸/۰۴/۲۵ - ۱۲:۰۲

مصطفی مرتضوی، سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر به ایسنا گفت: در پی این حادثه پنج دستگاه آمبولانس و سه خودرو به محل اعزام شده و مصدومان را به مراکز درمانی انتقال دادند.

آن گونه که رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا گفته، کارشناسان پلیس راه «تخطی از سرعت مطمئنه» در پیچ مسیر را علت این حادثه ذکر کرده اند.

مرگ ۱۱ تن در این حادثه
۱۳۹۸/۰۴/۲۵ - ۱۲:۰۰

سرهنگ نادر رحمانی، رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا در این باره به ایسنا گفت: حوالی ساعت ۹:۵۰ صبح امروز یک دستگاه مینی‌بوس با ۱۹ سرنشین در کیلومتر ۶۰ محور خوانسار - بوئین در حال حرکت بود که ناگهان از مسیر خارج و منحرف شد.

وی با اشاره به حضور عوامل امدادی و انتظامی در محل گفت: متاسفانه در پی این حادثه تا کنون ۱۱ تن کشته شدند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۴۲
انتشار یافته: ۲۰
همیشه مردم بازنده اقدامات دستگاها و تصمیمات دولتی هستند و متاسفانه رسیدگی هم نمیشه ..جادها مشکل دار ..اتوبانها مورد دار .وسایل نقلیه نا ایمن و غیر استاندارد .ووووووو الان همه بسیج میشن که رسیدگی کنند اما جان ادما چی؟ایا زنده میشن؟
تاکی قرار است انسان ها پر پر بشنود؟ نمی فهمم/
برای چه؟
این مینی بوس حداقل 30 سال قبل تولید شده و جاده هم حدود 20 سال میشه بهسازی نشده به راستی چرا جان ما این قدر بی ارزش شده؟ ایا باز هم تقصیر مردم هست؟
مینی بوس های از رده خارج و بسیار فرسوده در این مسیر کوهستانی و پر تردد به جابجایی مسافر مشغولند .. مقصر این حوادث دردناک ، دولت است که هیچ اقدامی برای جایگزینی مینی بوس ها و اتوبوس های فرسوده و از رده خارج نمی کند .. بنده دانشجو بودم و چند سال در این مسیر با همین عتیقه های از رده خارج تردد داشتم و بارها مرگ را به چشم خود دیدم

خدا به بازماندگان صبر دهد و به مسوولین هم کمی وجدان تا بیشتر به فکر ملت باشند و بیش از این ملت را در جاده ها به کشتن ندهند
توعکسا اینادنبال چی دارن میگردن رو زمین؟!! دنبال آی سی جعبه سیاه مینی بوس یا پول خردای مسافرا؟؟!!
وقتی بودجه برای کارای دیگه هست و برای راه سازی درست و ناوگان مسافر بری نیست
چه عکاس بی رمقی که از یک بعد فقط نگاه کرده؟وچه افراد امدادونجات بی رمقی؟وچه....... وچه ........
ضمن تسليت به خانواده هاي داغدار اين عزيزان

تا به كي بايد شاهد چنين حوادثي باشيم
تا به كي از ميني بوس هاي فرسوده بايد استفاده شود و چوب اين مجوز ها رو خانواده هاي بي گناه بدهند
تا به كي راهداري با بي توجهي به مسير ها باعث حادثه خيز شدن آنها ميشود
چرا هنوز این مینی بوس های داغون تو جاده هستند؟ کی باید جمعشون کنه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۵
تا وقتی که مسئولینناکارامد راس کار هستند اینگونه وسایل حمل و نقل داغون هم تو جاده ها در حال تردد هستن داداش
فعلا 300 کیلو اورانیم داریم جاده و پل و تونل و وسیله نقلیه درست و درمون میخواهیم چیکار؟!!!!!
تسلیت به مردم
وقتی ی مدیری نالایق و با سفارش آقایان همانند مدیر کل این اداره انتخاب میشود باید شاهد چنین حوادثی در استان اصفهان باشیم
باید از عوامل زن برای نجات خواهران استفاده کنید دست زدن به زن حرام است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۵
تو این گیر و دار طرف دنبال قاتل بروس لی میباشد.
تسلیت به بازماندگان..
تسلیت به خانواده های داغدار این عزیزان
درحد یک هواپیمای ترابری تلفات داشته.
بزرگان گفته اند دو چیز در شهرهای بزرگ بی ارزش هستند : پول و جان آدمیزاد. البته در حال حاضر شهرهای کوچک هم شامل این گفتار شده اند.
بنده الان جند وقته لاستيك هاى ماشينم صاف شده بودجه برا خريد لاستيك ندارم خيلى قيمت ها بالا رفته اجون يه مشت سرمايه دار بي دردن قطعات كرون و تقلبي خدايا به فرياد ما برس
علت 95 درصد حوادث جاده ای خطاهای انسانی رانندگان هست که با فحش دادن به این و اون تغییری نخواهد کرد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر