بازدید 4252

مهلت فیفا برای حضور بانوان ایرانی در ورزشگاه‌ها تمام شد

کد خبر: ۹۱۱۹۹۱
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۳ 16 July 2019

مهلت ایران برای اعلام برگزاری دیدار‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ با حضور زنان به پایان رسید و حالا فدراسیون فوتبال ایران مجبور است دیدار‌های خانگی تیم ملی را با حضور خانواده‌ها برگزار کند و به قول رییس جمهور به اینفانتینو جامعه عمل بپوشاند، در غیر این صورت ممکن است هر برخوردی با فوتبال ایران صورت بگیرد.

به گزارش تابناک ورزشی، ۱۲ روز پس از دیدار دوستانه ایران و سوریه در ورزشگاه آزادی جیانی اینفانتینو رییس فیفا در نامه‌ای به فدراسیون فوتبال ایران ضمن تقدیر از حضور بانوان در آن دیدار، درخواست کرد این روند ادامه داشته باشد و ممنوعیت حضور بانوان در ورزشگاه‌های ایران به طور کامل رفع شود.

در این نامه، ضرب الاجلی برای فوتبال ایران به تاریخ ۲۴ تیر (روز گذشته) مشخص شده بود و این در حالی بود که پس از این تاریخ، در همه بازی‌های باشگاهی و تیم ملی در ورزشگاه‌های ایران باید زنان به راحتی بتوانند به ورزشگاه بروند. اتفاقی که در دیدار شاگردان ویلموتس برابر تیم ملی امید رخ نداد و این ممنوعیت ادامه پیدا کرد.

حال در حالی این ضرب الاجل برای فدراسیون ایران تعیین شده بود که اینفانتینو تایید کرده بود قول‌هایی که رییس جمهور ایران داده تحقق پیدا نکرده و خانم‌های ایرانی هنوز از دیدن فوتبال در استادیوم‌ها محروم هستند. 

رییس فیفا در این نامه ذکر کرده بود که فوتبال ایران می‌تواند از جام جهانی بانوان در فرانسه الگوگیری کند و حضور خانواده‌ها در ورزشگاه‌های ایرانی را آزاد کند. اینفانتینو خاطر نشان کرده بود، فیفا از چالش‌های فرهنگی با خبر است و خیلی ساده می‌خواهد به پیشرفتش در این زمینه ادامه دهد که این نه تنها به خاطر پیشرفت زنان در جهان است بلکه این اتفاق را مسئولیت خود می‌داند و جزو اصول اساسی اساسنامه فیفاست. روز دوشنبه مهدی تاج اعلام کرد که پاسخ این نامه برای فیفا ارسال شده و فدراسیون پیگیر میزبانی از بانوان در بازی‌های خانگی تیم ملی در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ است.

به نوشته ایسنا به نظر می‌رسد با پایان مهلت فیفا، چالش بزرگی پیش روی مدیران فوتبال است چراکه علیرغم قول‌های مسئولان در گذشته عملاً قدم مشخصی برای تدارک حضور زنان در ورزشگاه برداشته نشده است؛ موضوعی که هنوز هم ممنوعیت‌های قانونی و حساسیت‌های زیادی دارد و اگر تدبیری برای آن اندیشه نشود می‌تواند "چشم اسفندیار" فوتبال ایران در زمان حساس برگزاری مقدماتی‌های جام جهانی باشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان