بازدید 7446

واکنش محتشمیان به حمله روی آنتن به کولاکوویچ

وقتی بازی ۸-۵ برده را می‌بازیم، نباید انتقاد کنیم؟! از وقتی زمین‌ها عوض شد، برزیل ۱۰ امتیاز گرفت و ایران ۲ امتیاز! مربی وقتی می‌تواند به تیمش با گرفتن ویدیوچک یا گرفتن وقت استراحت کمک کند، چرا فقط تماشاگر است؟ کولاکوویچ که می‌بیند بازیکنانش عصبانی هستند، چرا کاری نمی‌کند؟
کد خبر: ۹۱۱۸۱۲
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۹ 15 July 2019

برخی ار کارشناسان والیبال، کولاکوویچ را مقصر باخت ایران در بازی حساس برابر لهستان و سپس برزیل می‌دانند و در صدر آن‌ها شاید گزارشگر جنجالی تلویزیون قرار داشته باشد.

به گزارش تابناک ورزشی، جواد محتشمیان که در سال‌های اخیر جزو منتقدان اصلی کولاکوویچ بوده، امسال سعی کرد کمتر به سرمربی تیم ملی انتقاد کند، اما در ست پنجم بازی با برزیل با کنایه‌های تند به کولاکوویچ او را به عنوان مقصر اصلی حذف تیم ملی معرفی کرد. انتقادات این گزارشگر باتجربه با واکنش‌هایی در فضای مجازی همراه بود و حتی کار تا جایی پیش رفت که برخی محتشمیان را دشمن کولاکوویچ نامیدند!

در لیگ ملت‌های ۲۰۱۹، عملکرد تیم ملی را چطور ارزیابی می‌کنید؟

امسال تیم خیلی خوبی داشتیم و می‌توانستیم از پشتوانه‌های والیبال هم استفاده کنیم. فدراسیون جهانی این فرصت را به هر کشوری داده بود تا از ۲۵ بازیکن در طول مسابقات استفاده کند و این یک فرصت خوب برای ما بود، اما متاسفانه کولاکوویچ همان کاری را کرد که سال گذشته انجام داده بود. ما سال قبل هم گفتیم بهتر است به جوان‌ها فرصت داده شود و بازیکنانی که تا قبل از لیگ ملت‌ها در لیگ‌های اروپایی بازی می‌کردند، کمی استراحت کنند. بازیکنی را در تمرین می‌بینید که عالی است، اما وقتی سوت داور را می‌شنود، رعشه می‌گیرد. 

 پس شما معتقدید کولاکوویچ هیچ توجهی به پشتوانه‌ها نداشته ؟

نه تنها را او به آینده توجهی نداشته، بلکه فردا را هم ندیده است. در دور مقدماتی ۱۵ بازی انجام دادیم و چند سفر طولانی داشتیم. ۱۵ بازیکن همراه تیم ملی ایران بودند، اما برخی از آن‌ها اصلا بازی نکردند. واقعا حیف است که یک بازیکن را این همه سفر می‌برید، اما یک دقیقه هم بازی نمی‌کند. من یک سوال دارم. شما فرض کنید همین امشب سعید معروف به هر دلیلی نخواهد دیگر برای تیم ملی بازی کند. آیا واقعا کسی را داریم که بتواند جانشین او شود؟ در سال‌های اخیر چند پاسور آمده‌اند و پشت معروف مانده‌اند. اینطور نیست که یک نفر فقط بخواهد پاسور دوم بماند و بدون سروصدا سفرهایش را برود!

 تیم‌های دیگری که به مرحله نهایی رسیدند، کاری خلاف ایران انجام دادند؟

روسیه‌ای قهرمان شد که بدون ستاره‌هایش به شیکاگو پای گذاشت. آیا آن‌ها بازیکنی مثل میخایلوف یا موزرسکی نداشتند؟ می‌بینید که سال‌هاست برزیل، آمریکا و روسیه جزو برترین‌های دنیا هستند. آن‌ها چطور در این سطح مانده‌اند؟ همیشه به جوان‌ها میدان می‌دهند و سطح بالای خود را حفظ می‌کنند. وقتی به کولاکوویچ این حرف‌ها را می‌زنیم، می‌گوید همین بازی امروز را در نظر بگیرید. حتما بازیکن تیم ملی باید صدمه بخورد و بیبرون برود تا یکی دیگر به زمین بیاید؟

شما مشکل را فقط از کولاکوویچ می‌دانید؟

آن‌هایی که مسئولیت دارند و پای کار هستند، چرا نخواستند بفهمند؟ آن کسی که تصمیم می‌گیرد، تا به حال دور زمین والیبال هم راه نرفته است! شما وقتی ۲۵ بازیکن داری، باید به همه آن‌ها فرصت بدهی. شما آمار را نگاه کنید. ما از همه تیم‌ها کمتر تعویض داشتیم. در ضمن برزیل و ایران تنها تیم‌هایی بودند که با بازیکنان اصلی خود در لیگ ملت‌ها حاضر شدند و در نهایت به رده چهارم و پنجم رسیدند. این مشکلات برای این است که فرد دیگری به جزو کولاکوویچ برای تیم ملی تصمیم می‌گیرد!

 منظورتان را واضح‌تر می‌گویید؟

چطور قرارداد کولاکوویچ تا سال ۲۰۲۰ تمدید شد، در حالی که سال قبل تیم ملی نتیجه خوبی نگرفت. سرمربی تیم ملی چه کاره است که برای سرپرست تیم ملی هم تعیین تکلیف می‌کند؟ زمان مدیریت ضیایی با خوش خبر قطع همکاری صورت گرفته بود، اما کولاکوویچ برگشت و گفت که خوش خبر باید بیاید. آن کسی که تصمیم می‌گیرد و پشت ماجراست، به کولاکوویچ می‌گوید تو برو حرف بزن و ما خوش خبر را برمی گردانیم! نمی‌خواهم بگویم باند، اما این‌ها گروهی هستند که می‌خواهند کار دست خودشان باشد. من که نه بچه ام والیبالیست است و نه فامیل والیبالیست دارم. چیزی که می‌بینم را می‌گویم.

و برسیم به انتقادات شما روی آنتن زنده از کولاکوویچ!

انتقادی که من می‌کنم، انتقاد سازنده و مستند است. من وقتی می‌فهمم مشکل چیست، می‌گویم. سر بازی آرژانتین گفتم حتما باید برانکارد به زمین بیاورند و بازیکن مصدوم شود تا کولاکوویچ تعویض کند. به من تاختند که چرا انتقاد می‌کنی. نگاه کنید در بازی ایران و لهستان، ویتالی هینن داشت کنار زمین چه کار می‌کرد. او دقیقا می‌دانست چه اتفاقی را رقم می‌زند و حتی آگاهانه کارت قرمز گرفت. او با شلوغ کاری انگیزه را در تیمش نگه داشت و در نهایت هم برنده شد. یک مربی در طول بازی ۱۰، ۱۵ درصد بیشتر روی بازی نقش ندارد و بیشتر نقش او به قبل از بازی برمی گردد که هر کاری خواسته، کرده است. با این حال همین ۱۵ درصد در حین بازی می‌تواند یک تیم را توسط یک مربی به توان صددرصدی برساند.

در امتیازات پایانی ست آخر مقابل برزیل هم حسابی از کولاکوویچ انتقاد کردید؟

وقتی بازی ۸-۵ برده را می‌بازیم، نباید انتقاد کنیم؟! از وقتی زمین‌ها عوض شد، برزیل ۱۰ امتیاز گرفت و ایران ۲ امتیاز! مربی وقتی می‌تواند به تیمش با گرفتن ویدیوچک یا گرفتن وقت استراحت کمک کند، چرا فقط تماشاگر است؟ کولاکوویچ که می‌بیند بازیکنانش عصبانی هستند، چرا کاری نمی‌کند؟ این مربی مدیریت ندارد و من هم خواستم به بیننده‌ها بگویم که بچه‌ها خودشان بازی را برگردانند. واقعا کولاکوویچ تماشاگر خوبی است! می‌خواستم روی آنتن زنده هم بگویم، آن‌هایی که به او دستور می‌دهند، بهتر بود برایش بلیت جایگاه می‌خریدند تا از بالا بازی را تماشا کند! کولاکوویچ که حقوقش را می‌گیرد و کنار تیم هم کارایی ندارد، پس بهتر است از بالا بازی را ببیند. قطعا آنالیزور‌های ما هم مثل تیم‌های دیگر به کولاکوویچ اطلاعات می‌رسانند، اما او آنالیز‌ها را در جیبش می‌گذارد.

پس شما مقصر اصلی را کولاکوویچ می‌دانید و به بازیکنان انتقادی ندارید؟

بله. من این حرف‌ها را می‌زنم که مردم بدانند بچه‌های این مملکت زحمتشان را کشیدند و آن آقایی که باید کمک می‌کرد، نکرد. من هیچ وقت نگفتم بازیکنان کم فروشی کردند و در حین بازی هم بار‌ها از عملکرد آن‌ها تعریف کردم.

اما علیه شما بعد از این بازی هجمه شدیدی در فضای مجازی به وجود آمد؟

اصلا این هجمه‌ها برایم مهم نیست و آن‌ها را اصلا دنبال نمی‌کنم. مگر من به اشتباه حرفی را زدم؟ این حرف‌ها طبیعی است. آن گروهی که در این قضایا منافع دارند، قطعا علیه من می‌شوند.

با این حال این طرز فکر به وجود آمده که شما با کولاکوویچ دشمنی دارید!

اصلا اینطور نیست. من هیچ دشمنی با کولاکوویچ ندارم. باور کنید او را یک بار هم از نزدیک ملاقات نکردم و نخواهم کرد.

بعد از انتقاد‌هایی که انجام می‌دهید، فشاری روی شما نیست؟

فدراسیون که سال هاست سعی می‌کند روی من فشار بیاورد. زمان داورزنی گفتند گزارشگر تلویزیون خواسته به آمریکا برود و ما برایش ویزا نگرفتیم. من هم گفتم اگر شهامت دارید اسم گزارشگر را بیاورید که خبر را از روی سایتشان حذف کردند.

واکنش محتشمیان به حمله روی آنتن به کولاکوویچ

ورزش سه

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر