بازدید 15512
پیمانه اقتصادی؛

دلار به پایین‌ترین قیمت پنج ماه اخیر رسید/ سکه‌های انبار شده از خانه‌ها به بازار می‌آید/ چرا عراق واردات تخم مرغ از ایران را متوقف کرد؟ / رئیس کل بانک مرکزی: مردم دیگر توان افزایش قیمت‌ها را ندارند

این پیمانه تیتر‌هایی همچون افزایش قیمت لوازم یدکی خودرو سوءاستفاده از فضای موجود است، عبور شاخص کل بورس از میانه کانال ۲۵۳ هزار واحد، موافقت سران سه قوه با واگذاری سهام دولت در ایران خودرو و سایپا، تولید بنزین به ۱۱۰ میلیون لیتر رسید، عوارض خرده فروشی هر نخ سیگار ۶۰ تومان تعیین شد، سه خودروی برقی محبوب در فرانسه کدامند و احتمال افزایش ۲۵ درصدی قیمت نان را در بر دارد.
کد خبر: ۹۱۱۶۲۱
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ 15 July 2019

تابناک اقتصادیپیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون افزایش قیمت لوازم یدکی خودرو سوءاستفاده از فضای موجود است، عبور شاخص کل بورس از میانه کانال ۲۵۳ هزار واحد، موافقت سران سه قوه با واگذاری سهام دولت در ایران خودرو و سایپا، تولید بنزین به ۱۱۰ میلیون لیتر رسید، عوارض خرده فروشی هر نخ سیگار ۶۰ تومان تعیین شد، سه خودروی برقی محبوب در فرانسه کدامند و احتمال افزایش ۲۵ درصدی قیمت نان را در بر دارد.

افزایش قیمت لوازم یدکی خودرو سوءاستفاده از فضای موجود است

عبدالله رضیان عضو هیأت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره افزایش قیمت لوازم یدکی در بازار، گفت: در برخی موارد افزایش قیمت کالاها ناشی از سوءاستفاده‌ است؛ در واقع زمانی که از کمبود نقدینگی در قطعه سازی صحبت می‌شود زمینه سوءاستفاده‌ها فراهم می‌شود. وی با بیان اینکه قیمت‌ها بدون مدیریت و نظارت افزایش پیدا می‌کند، افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان حمایت از مصرف‌کننده باید نظارت دقیقی بر افزایش قیمت‌ها داشته باشند به گونه‌ای که تمام گرانی‌ها ناشی از افزایش قیمت مواد اولیه و بالا رفتن هزینه‌های تولید باشد. وی اظهار کرد: در حال حاضر برخی از اجناس نسبت به سال گذشته افزایش قیمت شدید داشته‌اند، در حالی که اگر قیمت آنها براساس نرخ ارز نیز محاسبه شود دلار در این مدت تنها سه برابر شده است. مطالبات قطعه‌سازان از خودروسازان باعث شده شرکت های تولیدکننده قطعه فشار و بار تامین نقدینگی را با افزایش قیمت‌ها به مصرف‌کننده تحمیل می‌کنند. /خانه ملت

عبور شاخص کل بورس از میانه کانال ۲۵۳ هزار واحد

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز یکشنبه، با افزایش ۲۹۷۲ واحدی معادل ۱.۱۹ درصد به رقم ۲۵۳ هزار و ۵۷۷ واحد رسید. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۸۳۰ واحدی معادل ۱.۱۹ درصد به رقم ۷۰ هزار و ۸۰۹ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۴۲۵ واحدی معادل ۰.۶۹ درصد، عدد ۶۲ هزار و ۳۰۴ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۲۸۹ واحدی معادل ۰.۶۹ درصد به رقم ۴۲ هزار و ۳۲۸ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۲۸۱۹ واحد افزایش معادل ۱.۰۱ درصد را رقم زد و به سطح ۲۸۳ هزار و ۲۲۶ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۲۰۳۵ واحد افزایش معادل ۱.۱۰ درصد به رقم ۱۸۷ هزار و ۷۴۶ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۶۵۹۲ واحد افزایش معادل ۱.۳۴ درصد همراه بود و عدد ۵۰۰ هزار و ۳۱۴ واحد را به نمایش گذاشت.

دلار به پایین‌ترین قیمت ۵ ماه اخیر رسید/

موافقت سران سه قوه با واگذاری سهام دولت در ایران خودرو و سایپا

زهره عالی پور، عضو هیأت عامل و معاونت واگذاری سهام و بنگاههای سازمان خصوصی سازی در مصاحبه با رادیو گفت: وزارت اقتصاد مجوز واگذاری باقی مانده سهام دولت در دو شرکت خودرو سازی را از سران سه قوه دریافت کرده است. در واقع حدود 14درصد ایران خودرو و 17 درصد سایپا باید به فروش گذاشته شود. وی افزود: به موجب قانون، دولت به هیچ عنوان نمی تواند در موارد گروه یک سرمایه گذاری کند یا مالکیت آنها را در دست داشته باشد. در خصوص گروه دوم که صنایع بزرگ نیز شامل آن می شود، قانون تا جایی به دولت اجازه سرمایه گذاری داده است که سهمش در آن رشته در بازار بیشتر از 20درصد نشود.

معاون واگذاری سهام و بنگاه های سازمان خصوصی سازی در خصوص وضعیت سهام دولت در خودروسازی های کشور توضیح داد: بخشی از این سهام در وثیقه است که با توجه به جلساتی که با وزیر صنعت داشته ایم قرار است رفع شود و با توجه به اینکه بورسی است در تابلوی بورس به فروش می رسد. عالی پور موضوع اهلیت در واگذاری را مبهم دانست و عنوان کرد: با توجه به اینکه در قانون به داشتن اهلیت جهت واگذاری تاکید شده لازم است نمایندگان مجلس یک تعریف جامع و کامل از اهلیت ارائه دهند، چون هر شخص از نگاه خود تعبیری از اهلیت دارد و به ظن خود برخی از واگذاری ها را مردود می داند.

وی تأکید کرد، باید ادبیات و چهارچوب مشخص و روشن بین همه نهادها از جمله مجلس شورای اسلامی وجود داشته باشد تا هم نگرانی ها را پاسخ دهد و هم از سواستفاده های احتمالی جلوگیری کند. در واقع باید دستورالعمل قانونی و مستند حقوقی برای این بند قانونی در نظر گرفته شود.

دلار به پایین‌ترین قیمت پنج ماه اخیر رسید

در معاملات روز یکشنبه، بر اساس اطلاعات سامانه سنا بانک مرکزی که بیانگر میانگین وزنی نرخ خرید و فروش ارزبر مبنای معاملات ثبت شده در سامانه نظارت ارز توسط بانک‌ها و صرافی‌های مجاز کل کشور است؛ هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ ۱۲۴۰۰ تومان خریداری شد و با کاهش ۱۰۰ تومانی نسبت به روز قبل، به قیمت ۱۲۵۰۰ تومان به متقاضی دریافت دلار آمریکا فروخته شد. پیش از این در روز‌های پایانی بهمن ماه سال گذشته، دلار به این سطح قیمت رسیده بود و پس از آن شاهد فراز و فرود نرخ دلار تا سطح ۱۵ هزار تومان نیز بودیم، ولی تا به امروز دلار به نرخ ۱۲۵۰۰ تومان معامله نشده بود. همچنین بر این اساس، یورو دیگر ارز پرطرفدار بازار، به نرخ ۱۴۳۰۰ تومان خریداری شد و در مقابل، به قیمت ۱۴۴۰۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شد. این نرخ نسبت به روز شنبه، ۱۰۰ تومان کاهش داشت. به گفته همتی: خوشبختانه بازار ارز از ثبات برخوردار است و روند بازگشت ارز حاصل از صادرات بهبود یافته که نشانه استقبال فعالان اقتصادی از سیاست‌های ارزی اخیر است.
 
وزیر نفت: تولید بنزین به ۱۱۰ میلیون لیتر رسیده است/ امکان صادرات هم داریم
 
سخنگوی فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی گفت، بنا بر اعلام وزیر نفت وضعیت صادرات نفت رو به بهبود است. مهرداد لاهوتی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: آقای زنگنه در جلسه فراکسیون مستقلین در مورد فروش نفت با توجه به تحریم‌ها علیه ایران گفت که فضا در مورد صادرات و فروش نفت رو به بهبود است. وی افزود: آقای زنگنه همچنین گفتند موافق صادرات پتروشیمی هستیم و تولید بنزین هم از ۵۵ میلیون لیتر به ۱۱۰ میلیون لیتر رسیده که بنا بر این همه نیاز ما در داخل تولید می‌شود و امکان صادرات هم داریم. لاهوتی یادآور شد: وزیر نفت در خصوص توقیف نفتکش حامل نفت ایرانی هم توضیحاتی داد و گفت که مسائل مربوطه به این توقیف خیلی پیچیده نیست و قابل حل است. سخنگوی فراکسیون مستقلین در پایان یادآور شد: آقای زنگنه از امضای تفاهم‌نامه‌ای بین ایران و آذربایجان خبر داد که بر اساس آن قرار است برداشت مشترک ۵۰ -۵۰ بین دو کشور از میادین خزر انجام شود.

سکه‌های انبار شده از خانه‌ها به بازار می‌آید

محمد کشتی آرای رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک اقتصادی در خصوص حال و روز بازار در روز‌های گرم تابستان اظهار داشت: بازار در هفته‌های اخیر با رکودی کم سابقه دست و پنجه می‌کند و کاهش تقاضا برای خرید از سوی مردم نشان می‌دهد که بازار طلا و سکه نسبت به سال گذشته، از جذابیت کمتری برای سرمایه گذاری و کسب سود برخوردار است و حتی افراد زیادی که پیش از این در طرح‌های پیش فروش سکه توسط بانک مرکزی شرکت کرده و سکه خریداری کرده بودند، این روز‌ها به شدت در حال ورود به بازار و عرضه سکه و تبدیل به نقدینگی (اسکناس) هستند. کشتی آرای در ادامه افزود: با این روند، حباب سکه به طور کامل تخلیه خواهد شد.  
 
هر قطعه سکه تمام طرح قدیم ۴ میلیون و ۲۸۰ هزار تومان قیمت گذاری شد. هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (سکه امامی) با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی، به رقم ۴ میلیون و ۳۴۵ هزار تومان رسید. هر نیم سکه بهار آزادی نیز ۲ میلیون و ۲۸۰ هزار تومان ارزشگذاری شد. همچنین هر ربع سکه بهار آزادی در معاملات امروز، به رقم یک میلیون و ۳۸۰ هزار تومان رسید. به گفته کشتی آرای، هر سکه یک گرمی، ۹۷۰ هزار تومان معامله شد و هر گرم طلای ۱۸ عیار، ۴۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان ارزشگذاری شد. همچنین هر مثقال طلای ۱۷ عیار آبشده که به عنوان مبنا برای محاسبات نرخ گذاری است، امروز به رقم یک میلیون و ۸۱۵ هزار تومان رسیده است. کشتی آرای یادآور شد که در فروردین ماه امسال، حباب سکه در محدوده ۴۸۰ تا ۵۸۰ هزار تومان نوسان داشت و امروز با کاهش کم سابقه تقاضا، شاهد رسیدن حباب سکه به سطح ۲۲۰ تا ۲۴۰ هزار تومان بودیم و ادامه این روند، باعث تخلیه کامل حباب سکه خواهد شد.

احتمال افزایش ۲۵ درصدی قیمت نان

معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت که سه سناریو برای افزایش قیمت نان مطرح است. به گفته وی احتمال افزایش ۲۵ درصدی از سایر گزینه‌ها بیشتر است. عباس قبادی در هفتمین جلسه کارگروه تنظیم بازار استان کردستان گفت: ما اگر تولید را حمایت کنیم و به اندازه کافی کالا تولید شود، شکایت مردم و نیاز به بازرسی‌ها نیز کاهش خواهد یافت و در واقع بازار به سمت خود تنظیمی می‌رود. وی در ادامه سخنان خود به وجود سه سناریو برای افزایش قیمت نان نیز اشاره کرد و افزود: از سه سناریوی موجود احتمال افزایش قیمت ۲۵ درصدی نان مورد توافق است و در آینده نزدیک این طرح جهت تأیید به هیأت دولت ارائه خواهد شد.

چرا عراق واردات تخم مرغ از ایران را متوقف کرد؟

رئیس هیأت مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران با بیان اینکه عده‌ای در صادرات تخم مرغ به عراق خرابکاری کرده اند، گفت: عراقی‌ها، فعلا واردات تخم مرغ از ایران را متوقف کرده‌اند. ناصر نبی پور در گفت‌وگو با مهر از توقف صادرات تخم مرغ به عراق و کاهش قیمت این محصول در پی این اتفاق خبر داد و گفت: میانگین قیمت هرکیلوگرم تخم مرغ درب مرغداری با حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ تومان کاهش به ۶۵۰۰ تا ۶,۶۰۰ تومان رسیده است. وی دلیل این مسأله را توقف صادرات این محصول از سوی کشور عراق عنوان کرد و افزود: عده‌ای در صادرات این محصول خرابکاری کرده اند و باعث شدند چنین مسأله‌ای رخ دهد. این فعال بخش خصوصی توضیح داد: برای صادرات باید تخم مرغ تازه صادر کرد و نباید تخم مرغ‌های سردخانه را برای این منظور مورد استفاده قرار داد چرا که تاریخ انقضای تخم مرغ‌های سردخانه کم است. اما عده‌ای اقدام به بار زدن و صادرات تخم مرغ‌های سردخانه‌ای به مقصد عراق کرده اند که این مساله نیز موجب دلخوری عراق و بستن مرزها شده است. وی درباره اعلام نرخ رسمی تخم مرغ از سوی سازمان حمایت نیز گفت: علی اکبر مهرفرد، معاون وزیر جهاد کشاورزی در نامه‌ای به سازمان حمایت خواستار اعلام نرخ ۷۵۰۰ تومانی برای هرکیلوگرم تخم مرغ شده که هنوز سازمان حمایت این قیمت را ابلاغ نکرده است.

عوارض خرده فروشی هر نخ سیگار ۶۰ تومان تعیین شد

علی وکیلی، مدیرکل مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه در بخشنامه ای به گمرکات اجرایی کشور موضوع اخذ عوارض خرده فروشی سیگار به ازای هر نخ ۶۰۰ ریال موضوع بند م تبصره ۶ قانون بودجه سال ۹۷ کل کشور ذیل ردیف درآمدی ۱۶۰۱۹۰ را ابلاغ کرد.

رئیس کل بانک مرکزی: مردم دیگر توان افزایش قیمت‌ها را ندارند

عبدالناصر همتی عصر یکشنبه در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی در مشهد گفت: با وجود تحریم های گسترده آمریکا همچنین بانک مرکزی توانست امسال نرخ ارز را مهار کند لذا هم اینک بازار ارز به ثبات رسیده و جای هیچگونه نگرانی در این زمینه وجود ندارد. وی ادامه داد: با وجود اینکه آمریکا و متحدانش در پی فلج کردن اقتصاد ایران بودند سیاست بانک مرکزی جمهوری اسلامی کنترل نرخ ارز، کاهش قیمت آن و همچنین افزایش ارزش پول ملی است. آمریکا به دنبال نابودی پول ملی ایران بود، به طوری که ادعای ۴۰ هزار تا ۵۰ هزار تومانی نرخ دلار را مطرح می کرد؛ اما با همت دولت نتوانست به این هدف دست یابد. رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران گفت: قدرت جمهوری اسلامی ایران در مقابله با تحریمهای اقتصادی دشمنان، بر همگان آشکار شده به طوری که دیگر تحریم علیه کشور ما اثرگذار نیست. وی در ادامه اظهار داشت: بانک مرکزی نمی تواند همه نیازهای ارزی و ریالی واحدهای تولیدی را تأمین کند. وظیفه بانک مرکزی در این مرحله حفظ ارزش پول ملی و مهار تورم است لذا باید با احتیاط اقدام نمود زیرا دیگر مردم توان افزایش قیمت ها را ندارند. همتی افزود: دولت در چنین شرایطی با همه فشارهای اقتصادی، از بنگاه های اقتصادی حمایت کرده به طوری که از ابتدای امسال تاکنون از طریق بانک مرکزی ۱۲ میلیارد دلار برای واحدهای تولیدی در سطح کشور تأمین شده است.

سه خودروی برقی محبوب در فرانسه کدامند؟

بنابر آمارهای منتشره، طی ژوئن ۲۰۱۹ در مجموع ۵ هزار و ۸۴۷ دستگاه خودروی برقی در بازار فرانسه به فروش رفته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، شاهد رشد ۲۵ درصدی بوده است. براساس گزارش وب‌سایت «کلین‌تکنیک»، نمودار و جداول ارائه‌ شده نشان می‌دهد که مشتریان و شهروندان فرانسوی در ماه ژوئن سال جاری تمایل زیادی به خریداری و استفاده از خودروهای ساخته شده توسط شرکت‌های خودروسازی همچون رنو فرانسه، تسلاموتورز آمریکا و نیسان ژاپن از خود نشان داده‌اند؛ به‌گونه‌ای که این خودروسازان توانسته‌اند جایگاه قابل‌قبول و رتبه‌های بالایی این جدول را به خود اختصاص دهند. به نقل از دنیای اقتصاد؛ بنابراین، سه خودروی برقی محبوب میان شهروندان فرانسوی طی ماه ژوئن به ترتیب رنو زوئه، مدل ۳ تسلا و نیسان لیف بوده‌اند. انگلستان، فرانسه، نروژ، آلمان، مکزیک، چین، هند و دانمارک از جمله پیشگامانی هستند که قصد دارند برای جلوگیری از آلودگی هوا، تولید خودروهای بنزینی و دیزلی را تا دهه ۲۰۳۰ و نهایتاً تا دهه ۲۰۴۰ میلادی متوقف کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵۳
رئیس کل بانک مرکزی: مردم دیگر توان افزایش قیمت‌ها را ندارند
يكي از دلايل افزايش قيمت موشك وار دلار سياست هاي كلان پولي و بانكي و چاپ پول بود كه همگي با مجوزهاي بانك مركزي ايران صورت گرفت و نتيجه اش شد دلار 19 هزار تومني و گراني سه تا چهار برابري همه كالا ها و له شدن مردم.
بعد ايشان پيام مي دهند كه مردم ديگه طاقت گراني ندارند . خداييش دلسوزي مسئولين دل آدم رو كباب ميكنه .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
واقعیت همینه واقعا اگر چاپ پول و رشد نقدینگی وجود نداشت فاجعه دلار هیچگاه اتفاق نمی افتاد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
سلام اتفاقا توی کشور ما گرونی به همه چی ربط داره به جز سکه ودلار از جمله بی مدیریتی مدیران طمع وحرص خودمون و آرزوی توی صف ایستادن وهزار دلیل دیگر
قیمت دلار به محدوده 10 تا 11 خواهد رسید. احتمالا طی 3 ماه آینده
پاسخ ها
کاوه
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
به نظر می رسد کاهش نسبی قیمت ارز و طلا به دلیل ورود سکه های پیش فروش شده به بازار و کاهش تقاضای واردات در زمان تعطیلات تابستانی باشد.افزایش نسبی قیمت بعد از تخلیه اثر عرضه سکه به بازار اتفاق خواهد افتاد و البته بعید است در نیمه اول سال قیمتها از 13500 تومان بالاتر برود. اما تا پایان سال اثر تورم سالانه و افزایش نرخ ارز تا حدود 15000 تومان دور از انتظار نیست مگر اینکه متغیرهای اقتصادی تغییری جدی داشته باشند که بعید به نظر می رسد. در زمان کاهش نسبی قیمت ارز قیمت املاک به صورت تدریجی و البته بسیار محکم در حال افزایش است. یادتان باشد که پول مثل انرژی است. از بین نمی رود. از شکلی به شکل دیگر تبدیل می شود. برای کاهش تورم به صورت واقعی تنها راهکار افزایش تولید و رشد اقتصادی بیشتر است. .
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
برو با این توهمات خوش باش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
صبر کن اقای ظریف آخر هفته برگرده بعداظهارنظرکن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
نزدیک انتخابات است و همه چیز ممکن تا مردم از خوشحالی رسیدن قیمت دلار به 10 هزار تومان یعنی دو برابر ان چیزی که از ان ترسانده شده بودند مجدد به عزیزان اصلاح طلب پر کار و مخلص رای دهند
كشورهاي ديگر مخصوصاً همسايگان تقلب اشكار ايرانيها رافهميده اند درون هركالاي صادراتي مواد مخدر وقرص هاي ممنوعه و... گذر نامه كه هيچ هويت ايرانيان مخدوش شده...
دولت با دلاروسکه کاسبي ميکنه چراکه با پايين آمدن قيمت دلار اجناس ارزان نميشن هيچ حتي بالاترميرن البته زماني مناسب دوباره قيمت دلار روبه قيمت مناسب خودش ميرسونن
از این حرف آقای رییس کل چنین میشه استنباط کرد که مسئولین حتما حواسشن به توان مردم هست و قطعا به تناسب توان مردم قیمتها را بالا می برند پس مردم نگران نباشید خوب آفرین
خود مدیران در تحمل مردم موندن و گمراه شدن....چون هر چی فشار میاد انگار نه انگار...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
اخبارحوادث را یه مطالعه بکن اونوقت میفهمی که این فشارها چه بلایی داره یر مردم میاره. براحتی روز روشن همدیگر را میکشند و می اندازند تو سطل اشغال.
کاهش دلار موقتیه وقتی چشم انداز فروش نفت ایران و معاملات بانکی بسیار سخته و کسری هزاران میلیاردی بودجه رو می بینیم . متوجه موضوع میشیم که دلار فنر افزایشیش رها خواهد شد . در حال حاضر هم علت تزریق مدام ارزهای اندوخته شده بانک مرکزی به صورت روزمره به بازار میباشد. چون فضای کاهشی مصنوعی میباشد سایر اقلام کاهشی نیستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
بند آخر تحلیلتون رو قبول ندارم ،کاهشی شدن قیمت سایر اقلام به دلایل متعدد حتی اگر از نظر ارزی واقعا مشکلمون حل بشه در کوتاه مدت اتفاق نمی افته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
بیشترین مصرف دلار در کارهای تولیدی مصرف میشود که نیاز به خرید مواد اولیه از خارج دارند وقتی همه تعطیل شدن نیاز به ارز هم کاهش میاید و در خاموشی مطلق حالا
یک لامپ هم روشن بشه به جایی بر نمیخوره کار از این حرفها گذشته . با یک گل بهار نمیشه ن.
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۵
ظاهرا کانالهای تحلیل دلار وابسته به خارج را خیلی دنبال می کنی.....این تحلیلها را بزارکنار، اقتصاد و فاینانس از این تحلیلهای سطحی خیلی پیچیده تره.
پدر مردم رو با این دلار بازی درآوردین... واقعا زندگی سخت شده.
سلام جناب همتی اتفاقا هر موقع شما گفتید مشکلی نیست برعکس مشکل اساسی وجود داردحضرتعالی که در مدیریت بانک دست ماهری داری یه سری به بانکها بزنید ببینید برای دادن وام ازدواج چه مشکلاتی ملت می کشند یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت دلار خود دولت است
یکی از اصول اقتصاد این است که اگر برای کالایی تقاضا وجود نداشته باشد قیمت آن کاهش میابد. با توجه به تحریم ها برای دلار تقاضا وجود ندارد برای این که نمیتوان کالا را راحت وارد کرد و پول ا آن را پرداخت. عملاً ارز ارزشی ندارد.
با توجه به این که رشد اقتصادی منفی است و ریال در اصل کم ارزش میشود قیمت کالاها رو به افزایش است. و مهم این است که قدرت خرید قشر متوسط به پایین روز به روز کم میشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
منظورت را متوجه نشدیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
تو در کشوری زندگی می کنی که دلار و مسکن از کالاهای سرمایه ای است و مردم بیشتر برای حفظ سرمایه آنرا می خرند و یقین بدان که با این سیاست های دولت مردان ما همچنان این کالاها خریدار غیر مصرف کننده خواهد داشت ولی بدلیل افزایش حباب گونه دلار و سکه یقیناً تا چند سال آینده رکود بر این بازار حاکم خواهد بود
اقتصاد نابود شده و بیکاری فراوان منتهی روزی ۳ تا کارخانه افتتاح تلویزیونی
کسی وارد بازار ارز و طلا نشده و مردم پولی ندارند.
دیروز اقای اقتصاددان راغفر ادعا کرده اند حذف ارز ۴۲۰۰ باعث رانت میشود.
خسته نباشند با کارشناسی های عجیبشان.
حذف دلار رانتی باعث رانت میشود.
عجیب عجیب.
اقای راغفر تمام‌پیش بینی هایش اشتباه است .
پارسال هم که ادعای دلار با قیمت بالا را کرده بود تا سیگنال معکوس بدهد برای ماندگاری ارز ۴۲۰۰ .
بالأخره تا کی می توانید تزریق دلار به بازار رو انجام بدهید این فنر اخرش در میره ودوباره دلار به بالای پانزده هزار تومان میرسه یکی از انها کسری بودجه دولت است شما الان ببنیند فکر می کنید در ادارات چند ساعت کار می کنند نیم کار مفید هم نمی کنند همه پولها شده حقوق بی بهره یعنی تورم یعنی کسری پرداختیو
انشالله برادران عراقی هیچ محصولی را نخرند تا لااقل در ایران کمی ارزان شوند.
از بازار متشخص ارزی چه خبر؟ ببخشید بازار متشکل!
رئیس بانک مرکزی از گران شدن کالاها جلوگیری کنه . نه اینکه تحت فشار و دستور دلار را پائین بکشن . مردم که دلار نمی خورن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
اصلا خود دولت مسبب افزایش دلار است آنوقت می گویی تحت فشار پایین بکشد
تورمی که مردم رو له کرده و میکند نتیجه سیاستهای اقتصادی دولت و مشاوران اقتصادی دولت و البته با هماهنگی مجلس می‌باشد .وقتی خدمات دولتی تو همین قبض های برق و گاز و آب همگام با افزایش افسار گسیخته لحظه ای قیمتها از کورس عقب نمی‌ماند و هزاران چیز دیگه که مردم خبر ندارند و دولت مستقیم باعث اون هست نمونه اش چرا باید برای ساختن آپارتمان برای تامین اجتماعی مالیات دریافت بشه برای شهرداری و سازمانهای دیگه هم همینطور ! اون موقع وزیر شهر سازی میاد تو تلویزیون میگه دولت نقشی تو افزایش قیمت مسکن نداره و بعد تو تلویزیون برنامه می‌بارند که دلیل افزایش و راهکار های کاهش قیمت مسکن رو بررسی میکنند ! خنده دار و از طرفی باعث تاسفه

گفتید که مردم دیگه توان افزایش قیمت ها رو ندارند . تو رو خدا تعارف نکنید ها ! تورمی که طی ۳۰-۲۰ سال باید طبق روال طبیعی می‌رفت جلو اومدید تو عرض چند ماه جا انداختید اونم به زور .پدر مردم رو درآوردید زندگی مردم رو به ورطه نابودی کشوندید .چه خانواده هایی که بخاطر سیاستهای غلط ااز تشکیل زندگی برای بچه هاشون ناامید شدند و به چکنم چکنم افتاده اند و چه زندگی هایی که بخاطر ندونم کاری ها تو بازار ارز و سکه متلاشی شد و به سمت طلاق رفت . ...
سایتها عکس رب گوجه ۳۰۰۰۰ تومانی را گذاشتند.
خسته نباشید.
مهم این دلار بیاید پایین ولی ضروریات زندگی مردم گران و گران تر و بعد تئورسین اقتصادی دولت بگوید ارز ۴۲۰۰ باید باشد همچنان
مطمئن باشید انها که رانت اطلاعات دارند روی موج پایین و بالاشدنهای دلار در کف بازار سوار و میدانند کی بخرند و کی بفروشن .
اقتصاد ورشکسته میشود با این کارها.
تجار دست از کار شسته اند تا شاهکارها تمام‌شود و یک قیمت ارز در بیاید.
اگر خیلی حرفه ای هستند بگویند ارز از فردا آ تومان و هر که هرچه قدر میخواهد از فلان بانک بگیرد منتهی اعلام نمی کنند تا خوب سود لازم را از فروش ارز دولتی ببرند.
شکر مجددا گران شده.
کیلویی ۶۰۰۰ تومان
جاي سوال اينجاست كه در زمان خروج ترامپ از برجام چرا دولت تدبير واميد با تزريقات خودش نخواست قيمت ها را پايين نگه دارد ؟/ ولي الان كه هم درامد ارزي دولت به مراتب از يكسال گذشته كمتر شده ؛ در حال تزريقات است . و تمامي افزايش سهمناك قيمتها در بخش كالا و خدمات و خودرو و .. را به گردن ترامپ و خروجش از برجام انداخت .
خوب الان كه به ثبات و ارامش رسيده‌ايد چرا قيمت خودرو را حداقل كه دست خودشونه (دولت) يا اقلام ديگر را كاهش نمي دهند؟؟!!!
پس اين ثبات قيمت ارز فشار فنر بوده و وقتي فنر در برود خدا ميدونه تا كجا پرتاب ميشه ..
پس تا پايينه ارز و سكه بخريد ..
تو را به امام حسین (ع) نان را دیگر گران نکنید .
وقتی هر کسی اجازه صادرات پیدا کنه میشه همین! طرف تا دیروز اسم خودش رو هم نمیتونسته بنویسه الان صادر کننده شده!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۵
اقتصاد آزاد یعنی همین.... مگر همیشه مدعی اقتصاد آزاد نبودید، بفرمایید... چرا از اینکه هر کسی بتوه صادرات کن ناراحتید؟؟؟؟؟ مشکل مردم اینه که دقیقا تعریف درستی از هیچی ندارند،
مردم توان گران شدن را ندارند ولی نان را 25 درصد گران میکنند
چرا عراق واردات تخم مرغ از ایران را متوقف کرد؟
خدا کند حالا که مسولین بفکر مردم نیستند عراق میوه و سیب زمینی و پیاز را هم مموع کند تا مردم مجبور نباشند سیب زمینی و پیاز را با قمتها تمامین کنند
تا حالا فهميدم دو تا توان داريم
١- توان مردم
٢- توان موشكي
يك توان هم تو رياضي داشتيم كه فعلا بكار نمياد...
توان و قدرت خرید مردم در خرید کالا و محصول موثر است و با کاهش قدرت خرید مردم خرید کالا کاهش و تولید محصول هم کاهش و درآمد دولت که از مالیات تولید کسب می شود هم کاهش یافته است و از طرفی دولت نتوانسته است افزایش حقوق قشر حقوق بگیر را متناسب با تورم انجام دهد و لذا بطور ناخودآگاه برخی از افزایش قیمت ها بخصوص سکه و دلار و .. که غیر منطقی بوده است به حالت تعادل برخواهد گشت مگر آنکه قدرت خرید مردم افزایش یابد
حالا دلار و سکه قیمتشان پایین آمده، میشود بفرمایید چه خدماتی از طرف دولت ویا بخش خصوصی و کالاها ی اساسی و غیر اساسی کاهش قیمت داشته؟ فعلا" که پیش بینی از افزایش قیمتها خصوصا" خدمات دولتی است.
من حرف های آقای همتی را قبول دارم چون تمام تولیدی ها خوابیده لذا نیاز به مواد اولیه و خرید ارزی ندارند و ارز هم برای فروش عرضه نمیشود. یکی از دلایل کاهش قیمت ارز این مورد است. اینکه میگویید مردم توان بیش از این را ندارند پس نشان میدهد شاخصی دارند و رصد میکنند توان مردم را در گرانی. و این شاخص را خود مردم در اختیار آنها قرار میدهند همین ثبت نام ها و پیش فروش ها که هجوم میبریم شاخصی است از تحمل مردم که گور خودمان با دست های خودمان میکنیم . ممنون آقای همتی از اطلاع رسانی تان و اینکه سکه داره ارزان میشه دلیلش این است که پول نفتی نیست تا بریزند در بازار و نقدینگی را بالا ببرند و چون اقتصاد ما دولتی است این نشان میده وضعیت دولت خوب نیست و پولی هم و رونقی هم در تمام بخشها وجود ندارد اگر دولت پول داشته باشد شرکت ها فعال میشوند و پروژه ها هم فعال میشود و اشتغال هم افزایش میابد. اگر مردم تحمل کنند دلالان به خواب زمستانی خواهند رفت.
ریاست محترم بانک مرکزی شمارابه هرکه میپرستیدسیاستی بکارببرید که دلاردیگربیشترازسه برابر شروع دولت محترم نشودچون همه میدانیم دولتهای قبل وقتی کارخودراشروع میکردندقیمت دلارهرچه بودزمان اتمام کارسه برابرتحویل میگرفتیم اکنون نسبت به شروع کاردولت محترم قیمت دلارتقریبا چهاربرابراست ودرضمن آرزوی هموطنانتان آنستکه دست کم شش ماه قیمت دلارثابت یعنی ارزش پولمان ثابت وقیمتهاثابت بمانداگرچنین شودشمایکی ازموفقترین روسای بانک مرکزی بوده اید درضمن یاداورمیشوم که تحریم وغیره سالهای سال است که گرفتارشیم وچیزجدیدی نیست.
شاید بعد از مدتها دولت فهمیده منبع درامد برای دولت و خزانه نباید دلار فروشی باشد و راههای دیگری برای کسب درامد دولت ایجاد شود که به طور حتم به سود کشور است
فقط دادن جیب مردم رو خالی میکنند
10ملیون تومان از بانک ... وام گرفتم واقعا گرفتار بودم وام ظهر پنجشنبه ریختن بح حسابم تا صبح شنبه که پولو باید میریختم به حساب کسی 7 ملیون پول دزدیده شد حساب هک کرده بودن. اینجوری از پول مردم حفاظت میکنید؟مردم اگه حسابتونو هک کردن بی خیال شید به هیچ جا نمی رسید حد اقل روزها وقت شما تلف نمیشه....
دیگه چه خبره ؟ اینهمه گرونی تا کی؟ ...
فقط اونهایی که فریب نمیخورندودلارهایشان رامفت ازدست نمیدهندبرمیکنند
دولت یعنی بانک مرکزی داره داره فعلا ریسک می کنه و از اندوخته های ارزی به بازار عرضه می کنه در حال حاضر اتفاقی که افتاده اینه که اونهایی که نقدینگی خودشون رو به ارز و طلا تبدیل کردند الان بعد از گذشت بیش از یک سال رفته رفته دارن خسته میشن و احساس میکنن سرمایه اشون راکد مونده و بانک مرکزی از همین حس خستگی این افراد داره به هدف خودش میرسه یعنی همزمان با خستگی این بخش از مردم عرضه ارز و طلا نیز داره از جانب بانک مرکزی زیاد میشه و حس ترس از کاهش بیشتر رو در ذهن ها شدت می بخشه و باعث عرضه این سرمایه ها به بازار میشه که طرف عرضه سنگین تر و دولت نیز شروع به جمع آوری اونها میکنه که در شرایط موجود بسیار به این ذخایر نیازمنده و گرنه شرایط و مولفه های اقتصادی تغییر چندانی نکرده و چه بسا شدت بیشتری هم گرفته اما باید منتظر موند و دید طی هفته های آتی این روند می تونه پایدار باشه یا نه .
تاجری که با آبروی ایران بازی می کند و با صادرات تخم مرغ تاریخ گذشته به اقتصاد ایران ضربه میزنند خائن به کشور و مردم هستند و باید محاکمه و دادگاهی شوند تا کسی جرئت نکند نام کالای ایرانی را بی اعتبار کند.
قوه قضائیه باید رورد کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
درچین اما اینطور نیست که اقتصاد دوم دنیا شده. از شیر خشک تقلبی تا برنج پلاستیکی، حتی داروی بیهوشی تقلبی و آنتی بیوتیک مرگ آور و انواع ماشین آلات و قطعه یکبار مصرف تولید و به کشورهای ویگر از جمله ایران فروختند.
مادام که اسکناس بی پشتوانه چاپ و میدهید به دولت تا خرج کنه چیزی تغییر نخواهد کرد. متاسفانه وعده شما در مورد کنترل افزایش حجم نقدینگی عملی نشد و تا شب عید شما 0/1 درصد هم بیش از سال قبل پول چاپ کردید. پس فنر مجددا در خواهد رفت.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل