بازدید 4685

هجمه‌ها و بی‌اخلاقی‌ها را به جان خریداریم و حرف مردم را می‌زنیم

کد خبر: ۹۱۱۵۵۳
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۱ 14 July 2019

نماینده مردم قزوین در مجلس گفت: عصاره فضائل ملت بودن تنها و تنها با گفتن حرف مردم و نترسیدن از دشنام‌ها و تهدیدها و ایستادن در برابر بدعتها برقرار می‌ماند.

به گزارش ایسنا، سیده حمیده زرآبادی در نطق میان‌دستور امروز (یکشنبه) مجلس گفت: زیاد بیان کرده‌ایم تا هرگز منافع جمعی ملت را فدای منافع سیاسی و مطامع فردی، گروهی و حزبی خود نسازیم و در پیشگاه خداوند و محضر مردم سوگند خورده‌ایم تا سخن نگوییم مگر به صداقت، گام بر نداریم جز برای آبادانی ملت. و از یاد نبریم که آنچه امروز دست ما سپرده شده میراث ۱۰۰ ساله‌ای از شکنجه‌ها، دارها و به خاک و خون کشیده شدن‌ها توسط ظالمان خود رای است.

وی ادامه داد: صبر و استقامت مردان و زنانی که برای استقلال و آزادی، دست از جان خویش شستند تا مردم تصمیم گیرنده باشند. اگر امروز به واسطه تخریب، تهدید و توهین صدایمان می‌لرزد و اراده‌هایمان سست و شکننده شده باید بدانیم که ما میراث‌داران خوبی نیستیم.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: عصاره فضائل ملت بودن تنها و تنها با گفتنِ حرف مردم و نترسیدن از دشنام‌ها و تهدیدها و ایستادن در برابر بدعت‌ها برقرار می‌ماند.

زرآبادی ادامه داد: به عنوان اولین بانوی راه یافته به مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه قزوین از زنان سرزمینم سخن می‌گویم، زنانی که سهم‌شان در دولت صفر است و سخن گفتن‌شان در تریبون نماز جمعه کراهت دارد و اگر صحبت هم کنند با استقبال و خوشرویی نیست بلکه با اکراه و اجبار است. زنان باید تمام توان و قدرت خود را صرف کنند تا از هجوم بی‌اخلاقی‌ها، تهمت‌ها و افتراها در امان باشند و اگر حقیقت داشته باشد باید گفت وای به حال جامعه‌ای که از زن به عنوان یک ابزار استفاده شود و واژه سخیف پرستو در آن وجود داشته باشد.

نماینده مردم قزوین در مجلس ادامه داد: کجای مسیر را اشتباه رفتیم. جامعه‌ای که الگوی بی‌بدیل فاطمه (س) را دارد و از صبر و استقامت و نطق‌های آتشین زینب کبری سخن می‌گوید می‌خواهد آرامش و امنیت زنان و دختران سرزمین خود را با گشت ارشاد و گشت نامحسوس برقرار کند. آیا زمان آن نرسیده که خواست مردم را از میان خودِ مردم دنبال کنیم و در مسیر مردم‌سالاری دینی که باورمان است، حرکت کنیم؟ به نمایندگی از جوانان سرزمین از درد جوانانی می‌گویم که ایستاده‌اند، تلاش کردند و سر خورده شدند. اگر امید را از جوانان بگیریم چه می‌ماند؟

زرآبادی ادامه داد: ما نماینده مردم هستیم و جز این تریبون و ایستادن در کنار مردم چیزی در دست نداریم. این هجمه‌ها و بی‌اخلاقی‌ها را به جان خریداریم و حرف مردم را می‌زنیم. ای کاش در کنار این تخریب‌ها از جوان‌گرایی در استان‌ها، از نخبگان بدون رزومه، از جوانان بی‌خانه و از جوانانی که سالهاست شرمنده خانواده خود هستند، حمایت می شد.

وی ادامه داد: آنقدر این سالها شعار و شوی جوان‌گرایی داشتیم که از یاد برده‌ایم، اصل موضوع کار کردن برای جوانان است. در حوزه جوانان برنامه‌ریزی نداریم. مجلس قانون منع بکارگیری بازنشستگان را تصویب می‌کند اما نتیجه‌اش برخورد سلیقه‌ای می‌شود و هر کس لابی قوی‌تری دارد، باقی می‌ماند چرا که در این عرصه هیچ سیاستگذاری و ریل‌گذاری درستی انجام نشده و سالهاست با برخوردها و سیاستهای جزیره‌ای می‌خواهیم خودمان را نشان دهیم نه اینکه کاری برای ازدواج، مسکن، اشتغال و سلامت جسمی و روانی جوانان انجام دهیم.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اگر باور داریم که برای عبور از مشکلات نیاز به هوای تازه داریم باید میدان مدیریت را در عمل و نه در شعار و شوی سیاسی به جوانان متعهد، متخصص و با انگیزه بسپاریم. برای پیشرفت باید نگاه‌مان به داخل کشور باشد. باید پذیرفت که برای حل مشکلات باید به خودمان رجوع کنیم.

زرآبادی گفت: مشکل، گروهی از مدیران و افراد هستند که همه چیز را برای خود می‌خواهند. به راحتی انگ می‌زنند و از هیچ سودی چشم نمی‌پوشند. مگر می‌شود همه بد باشند. چرا به جای برخورد با فساد، کل نظام را زیر سوال می‌بریم و با ناامید کردن مردم از انتخاب کردن و انتخابات، ریشه‌های فساد، تبعیض و بی‌قانونی را گسترش می‌دهیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار