بازدید 3287

تصویب کلیات اخذ پروانه ساختمان‌های در تملک

کد خبر: ۹۱۱۵۰۵
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۳ 14 July 2019

اعضای شورای اسلامی شهر تهران با ۱۷ رأی موافق کلیات طرح اقدام شهرداری به تعیین و تکلیف پروانه عملیات ساختمانی و گواهی پایان کار کلیه ساختمان‌های در تملک شهرداری تهران به تصویب رساندند.

به گزارش ایسنا، علی اعطا در یکصد و پنجاه و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ارائه طرح الزام شهرداری به تعیین تکلیف پروانه عملیات ساختمانی و گواهی پایان کار تمامی ساختمان‌های شهرداری تهران گفت: در بررسی‌های انجام شده در کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران به این نتیجه رسیدیم که تعداد قابل توجهی از ساختمان‌های شهرداری تهران همچنین سازمان‌ها و شرکت‌ها و مؤسسات تابعه و حتی پروژه‌های مشارکتی شهرداری تهران بدون دریافت پروانه عملیاتی ساختمانی احداث شده‌اند و یا اینکه پس از اتمام عملیات گواهی‌های لازم برای آنها صادر نشده است.

وی افزود: شهرداری خود را مکلف به اخذ پروانه‌های ساختمانی نمی‌داند و به همین علت برای ساختمان‌های خود پروانه دریافت نمی‌کند.

اعطا ادامه داد: مشکل جایی بروز می‌کند که پروژه مشارکتی است و یا شهرداری قصد داشته ساختمان‌های تحت تملک خود را بفروشد و مباحث حقوقی و در نتیجه بی رغبتی خریداران بروز پیدا می‌کند. به عنوان مثال در منطقه ۷ شهرداری تهران بنای خانه استاد لرزاده یکی از مثال‌های بارز این حوزه است. در حریم این خانه تاریخی ساختمانی بدون هر گونه پروانه ساخت و ساز ۷ الی ۸ فقره ساخته شده که اگر مسیر قانونی را طی می‌کرد هرگز اجازه ساخت و ساز به آن داده نمی‌شد همچنین ساختمان‌های شهرداری‌های مناطق ۲، ۱، ساختمان شماره شهرداری منطقه ۸ در سامانه شهرسازی فاقد هر گونه شماره پرونده شهرسازی هستند.

رئیس کمیته معماری شورای اسلامی شهر تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه کمیسیون معماری و شهرسازی شورا به این نتیجه رسید تا طی طرحی شهرداری تهران را به اخذ پروانه و گواهی برای ساختمان‌های خود ملزم کند،گفت: شهرداری در بازه زمانی مشخص گزارش عملکرد مصوبه را به شورای شهر باید ارائه کند. این موضوع در بخش دارایی‌های شهرداری موجب ایجاد ارزش افزوده می‌شود.

به گزارش ایسنا، در نهایت پس از بحث و بررسی اقدام شهرداری برای کسب پروانه ساختمانی برای ساختمان‌های در تملک خود، اعضای شورای شهر تهران با ۱۷ رأی موافق این طرح را به تصویب رساندند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار