بازدید 12494
۷
بازار ارز در اولین روز هفته؛

شاخص ارزی به روند کاهشی ادامه داد؛ دلار ۱۲۶۰۰ تومان فروخته شد

شروع هفته برای فعالان بازار ارز، با ادامه روند کاهشی قیمت همراه بود. افت قیمتی که به نظر می‌رسد به دلیل کاهش تقاضا در بازار و همچنین عرضه مناسب از سوی بازارساز رغم خورده است. همچنین امروز بانک مرکزی نرخ ۴۷ ارز را اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۱۶ ارز مانند یورو و پوند نسبت به روز پنج‌شنبه گذشته افزایش و قیمت ۲۱ واحد پولی دیگر کاهش یافت. نرخ دلار و ۹ ارز نیز ثابت ماند.
کد خبر: ۹۱۱۳۱۸
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۷ 13 July 2019
تابناک اقتصادیشروع هفته برای فعالان بازار ارز، با ادامه روند کاهشی قیمت همراه بود. افت قیمتی که به نظر می‌رسد به دلیل کاهش تقاضا در بازار و همچنین عرضه مناسب از سوی بازارساز رغم خورده است. همچنین امروز بانک مرکزی نرخ ۴۷ ارز را اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۱۶ ارز مانند یورو و پوند نسبت به روز پنج‌شنبه گذشته افزایش و قیمت ۲۱ واحد پولی دیگر کاهش یافت. نرخ دلار و ۹ ارز نیز ثابت ماند.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ در روز‌های اخیر بازار ارز شاهد نوعی ثبات و حتی کاهش قیمت می‌باشد. پیش از این دلار در تاریخ ۲۶ خردادماه شاهد رسیدن به سطح ۱۳۷۰۰ تومان بود، در آن مقطع اخبار غیراقتصادی با جوسازی پیرامون تحولات منطقه، منجر به ایجاد نوسان و هیجان در بازار شده بود و حتی همتی رئیس کل بانک مرکزی در تاریخ ۲۴ خردادماه (همزمان با روز‌هایی که شینزو آبه به تهران سفر کرده بود) در گفتگویی اظهار داشت: متأسفانه در بازار ارز همیشه افرادی به دنبال بهره برداری از ابزار‌های سیاسی برای برهم زدن ثبات بازار و ایجاد نوسان هستند و در حال حاضر هیچیک از بنیان‌های اقتصادی که تعیین کننده نرخ ارز است، تغییری نکرده و بانک مرکزی بر بازار مسلط است. از این رو به مردم عزیزمان اطمینان می‌دهم که از نظر مبانی اقتصادی مشکلی در تثبیت بازار اقتصادی نداریم.

پس از این، شاهد روند کاهشی بهای ارز در بازار بودیم. تا جاییکه دلار به کانال ۱۲ هزار تومان وارد شد و نشان از حاکم شدن تمایلات کاهشی بر بازار داشت. در شرایط کنونی، با وجود اینکه با خروج آمریکا از برجام، برخی تحریم‌ها دوباره بازگشت و فشار‌های اقتصادی ایجاد شد، اما با مدیریت مالی دولت و همراهی مردم، شوک ناشی از این تصمیم آمریکا به تدریج تخلیه شد به طوری که آغاز کاهش تعهدات برجامی ایران و تعیین مهلت ۶۰ روزه توسط ایران و وقوع ماجرای حمله به نفتکش‌ها در منطقه و سرنگونی پهباد جاسوس آمریکایی نیز نتوانست باعث ایجاد تلاطم و بی ثباتی در بازار ارز شود.

بر اساس این گزارش، آخرین نرخ‌های بازار امروز، حکایت از رسیدن دلار به سطح ۱۲۶۰۰ تومان دارد. به گونه‌ای که بر اساس اطلاعات سامانه سنا بانک مرکزی که بیانگر میانگین وزنی نرخ خرید و فروش ارزبر مبنای معاملات ثبت شده در سامانه نظارت ارز توسط بانک‌ها و صرافی‌های مجاز کل کشور است؛ هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ ۱۲۵۰۰ تومان در صرافی‌های مجاز و بانکی خریداری شده و در مقابل با کاهش ۱۵۰ تومانی به قیمت ۱۲۶۰۰ تومان به متقاضی دریافت دلار آمریکا فروخته شده است.

همچنین امروز هر اسکناس یورو به نرخ ۱۴۴۰۰ تومان خریداری شد و در مقابل به قیمت ۱۴۵۰۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شد. این نرخ نسبت به روز پنج شنبه، ۱۵۰ تومان کاهش داشته است.

از دلایل مهم در روند کاهشی بهای ارز، "نزدیک شدن نرخ نیمایی به بازار آزاد" و "چشم انداز مثبت از راه اندازی بازار متشکل ارزی"، می باشد.
 
دلار

قیمت ۲۱ واحد پولی کاهش یافت

بر اساس اعلام بانک مرکزی هر دلار آمریکا برای امروز «شنبه بیست و دوم تیرماه ۹۸» بدون تغییر نسبت به پنج‌شنبه گذشته ۴۲ هزار ریال قیمت خورد. همچنین در روز جاری هر پوند انگلیس با ۱۶۸ ریال افزایش نسبت به روز پنج شنبه گذشته ۵۲ هزار و ۸۰۴ ریال و هر یورو نیز با ۳۵ ریال افزایش ۴۷ هزار و ۳۹۵ ریال ارزش‌گذاری شد.

افزون بر این، هر فرانک سوئیس ۴۲ هزار و ۶۷۵ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۴۸۲ ریال، کرون نروژ ۴ هزار و ۹۲۳ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۳۴۰ ریال، روپیه هند ۶۱۳ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال، دینار کویت ۱۳۸  هزار و ۱۰۶ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۲۶ هزار و ۵۱۸ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۸ هزار و ۸۶۰ ریال، دلار هنگ کنگ ۵ هزار و ۳۶۸ ریال، ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۳۳ ریال و دلار کانادا ۳۲ هزار و ۱۸۱ ریال قیمت خورد.

از سوی دیگر، نرخ دلار نیوزیلند ۲۸ هزار و ۱۱۹ ریال، راند آفریقای جنوبی سه هزار و ۹ ریال، لیر ترکیه ۷ هزار و ۳۴۳ ریال، روبل روسیه ۶۶۷ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، یکصد دینار عراق ۳ هزار و ۵۲۸ ریال، لیر سوریه ۸۲ ریال، دلار استرالیا ۲۹ هزار و ۴۸۹ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۱ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۹ ریال، دلار سنگاپور ۳۰ هزار و ۹۴۲ ریال، یکصد تاکای بنگلادش ۴۹ هزار و ۷۴۶ ریال، ده روپیه سریلانکا ۲ هزار و ۳۸۵ ریال، کیات میانمار ۲۸ ریال و یکصد روپیه نپال ۳۸ هزار و ۱۰۹ ریال تعیین شد.

افزون بر این، نرخ یکصد درام ارمنستان ۸ هزار و ۸۱۱ ریال، دینار لیبی ۳۰ هزار ۵۷ ریال، یوان چین ۶ هزار و ۱۰۴ ریال، یکصد بات تایلند ۱۳۵هزار و ۹۵۵ ریال، رینگیت مالزی ۱۰ هزار و ۲۱۳ ریال، یک هزار وون کره جنوبی ۳۵ هزار و ۶۷۶  ریال، دینار اردن ۵۹ هزار و ۲۳۹ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۱۰ هزار و ۹۴۲ ریال، لاری گرجستان ۱۴ هزار و ۷۹۰ ریال، یک هزار روپیه اندونزی ۳ هزار و ۳ ریال، افغانی افغانستان ۵۲۴ ریال، روبل جدید بلاروس ۲۰ هزار و ۶۳۹ ریال، منات آذربایجان ۲۴ هزار و ۷۰۷ ریال، یکصد پزوی فیلیپین ۸۲ هزار و ۱۴۹ ریال، سومونی تاجیکستان ۴ هزار و ۴۵۰ ریال، بولیوار جدید ونزوئلا ۴ هزار و ۲۰۶ ریال و منات جدید ترکمنستان ۱۲ هزار ریال ارزش‌گذاری شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
هرکس الان دلار بخره بردکرده البته اگه گیرش بیاد
واقعا كه بايد به بانك مركزي آفرين گفت كه به يكباره قيمت ٤ برابر كرد كه كسي توان خريد نداشته باشد و بعد قطره چكاني كم ميكند
چه کاهش چشم گیری ، یه خورده دیگه بیاد پایین میشه قیمت سال 96
کاهش دستوری نرخ ارز راه بجایی نخواهد برد.بهتره دولت دست از این کارهایی که بیشتر جنبه تبلیغاتی داره و بخاطر ایجاد نوسان اثرات وحشتناکی روی اقتصاد داره برداره
کدام مدیریت دولت؟

دلار 1000 تومان هم ارزش ندارد.... فقط در سایه بی مدیریتی دولتها و رفتار غیر ملی مردم به اینجا رسیده است.
فعلا پنیر رو بچسب....مرد حسابی یک ذره پنیر پاستوریزه که برای یک دفعه صبحانه یک نفر میباشد سه روز پیش دو هزار تومن بود امروز رفتم بخرم دو و پانصد شده بود ...
فعلا قیمت اجناس در بازار بدون توجه به گرانی یا ارزانی دلار سیر صعودی دارد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار