بازدید 5178
۵
گزارش «بورس تابناک» از نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

بورس تهران رکورد ۲۵۰ هزار واحد را زد/ ارزش معاملات بالاتر از ۲ هزار میلیارد تومان

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (شنبه بیست و دوم تیرماه ۹۸)، با افزایش ۹۸۳ واحدی معادل ۰.۳۹ درصد به رقم ۲۵۰ هزار و ۶۰۵ واحد رسید. این در حالی است که هفته گذشته در مجموع شاهد رشد ۰.۳ درصدی نماگر کل بازار سهام بودیم.
کد خبر: ۹۱۱۲۸۵
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۹ 13 July 2019
تابناک اقتصادیشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (شنبه بیست و دوم تیرماه ۹۸)، با افزایش ۹۸۳ واحدی معادل ۰.۳۹ درصد به رقم ۲۵۰ هزار و ۶۰۵ واحد رسید. این در حالی است که هفته گذشته در مجموع شاهد رشد ۰.۳ درصدی نماگر کل بازار سهام بودیم.

به گزارش بورس تابناک؛ امروز تالار شیشه‌ای در اولین روز کاری هفته، همانند روز‌های اخیر، شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۲۷۴ واحدی معادل ۰.۳۹ درصد به رقم ۶۹ هزار و ۹۸۹ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۶۹ واحدی معادل ۰.۱۱ درصد، عدد ۶۱ هزار و ۸۷۸ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۴۷ واحدی معادل ۰.۱۱ درصد به رقم ۴۲ هزار و ۴۹ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۹۰۷ واحد افزایش معادل ۰.۳۲ درصد را رقم زد و به سطح ۲۸۰ هزار و ۴۰۷ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۶۸۰ واحد افزایش معادل ۰.۳۷ درصد به رقم ۱۸۵ هزار و ۷۱۰ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۲۱۵۵ واحد افزایش معادل ۰.۴۴ درصد همراه بود و عدد ۴۹۳ هزار و ۷۲۲ واحد را به نمایش گذاشت.

بورس تهران رکورد ۲۵۰ هزار واحد را زد/ ارزش معاملات بیش از ۲ هزار میلیارد تومان رسید
 
شاخص کل بورس تهران امروز در حالی توانست به کانال ۲۵۰ هزار واحدی وارد شود که پیش از این «بورس تابناک» در تاریخ شانزدهم فروردین ۹۸ در گفتگو با محمد رضا قاسمی تحلیلگر ارشد بازار، پیش کرده بود تا تیرماه ۹۸، شاهد فتح کانال ۲۵۰ هزار واحدی خواهیم بود. هرچند روز گذشته، سید رضا علوی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار بورس تابناک اظهار داشت: بخشی از صنایع بورسی از افزایش قیمت دلار و ارز منتفع می‌شدند، ولی با توجه به پیش بینی‌ها مبنی بر کاهش نرخ ارز، در آینده شاهد کاهش قیمت این صنایع در بورس خواهیم بود. به گفته علوی، با توجه به اینکه این صنایع و شرکت‌ها جزو نماد‌های شاخص ساز هستند احتمالا در آینده شاهد روند کاهشی شاخص کل نیز خواهیم بود.

بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بازار سرمایه، نماد معاملاتی کچاد متعلق به معدنی‌وصنعتی‌چادرملو با ۲۱۸ واحد، نماد شتران متعلق به پالایش نفت تهران با ۱۸۲ واحد، نماد کگل متعلق به معدنی و صنعتی گل گهر با ۱۴۱ واحد، نماد شپنا متعلق به پالایش نفت اصفهان با ۱۱۴ واحد، نماد خودرو متعلق به ایران خودرو با ۱۰۵ واحد، نماد وغدیر متعلق به سرمایه‌گذاری‌غدیر (هلدینگ) با ۹۷ واحد، نماد وملی متعلق به گروه صنعتی ملی (هلدینگ) با ۸۰ واحد و نماد وبصادر متعلق به بانک صادرات ایران با ۷۹ واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در رشد شاخص کل بورس داشتند.
 
در مقابل، نماد معاملاتی وامید متعلق به گروه مدیریت سرمایه گذاری امید با ۱۶۲ واحد، نماد فولاد متعلق به فولاد مبارکه اصفهان با ۱۱۳ واحد، نماد فملی متعلق به ملی صنایع مس ایران با ۱۱۱ واحد، نماد شخارک متعلق به پتروشیمی خارک با ۸۰ واحد، نماد شیران متعلق به س. صنایع‌شیمیایی‌ایران با ۶۰ واحد و نماد اخابر متعلق به مخابرات ایران با ۵۴ واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.
 
بر اساس این گزارش، معامله‌گران بورس امروز ۵ میلیارد و ۳۱۵ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۹۴۰ هزار و ۹۴۱ نوبت معامله و به ارزش ۲ هزار و ۷۳ میلیارد تومان داد و ستد کردند.
 
 
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
وقتی بورس ۵ هزارتا ۵ هزارتا میرفت بالا ( بردنش بالا) انهم بااین اوضاع قمردرعقرب اقتصادی در توجیه علتش میفرمودند بخاطرافزایش قیمت دلارداره میره بالا حالاکه دلار امده پایین( اوردنش پایین) قاعدتا بایدبورس هم بیادپایبن اما همچنان دارند میبرندش بالا !!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
سطح اطلاعاتت پایینه جناب. دلار نیمایی مبنای خرید و فروش ارز شرکتهای صادراتیه که فعلا در سطح قیمتی 11300 تومانه اگه پایین تر اومد میشه گفت سود شرکتها هم تحت تاثیر قرار میگیره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
دوست عزیز! بسیار کم اطلاع هستید ... بیشتر مطالعه کنید به جواب سوالتون میرسید...
فعلا هرروز تعداد زیادی کد بورسی می گیرند. بطوریکه در 3 ماه اخیر تعداد کد از 220 هزار به 586 هزار رسیده. که هم خوب است .و هم بد. خوب از این جهت که پول و سهامدار تازه نفس وارد بازار میشود. از طرفی خیلی از این تازه وارد ها به بورس و بازارهای مالی اشنا و وارد نیستند . و با هر منفی شدن به خود و دیگران زیان وارد می کنند.
همش عددسازی ونتیجه دستکاری تابلو وعلنی هست
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار