بازدید 2526

اذعان مشاورِ پوری حسینی به تاخیر دولت در آزادسازی سهام عدالت

مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی با انتقاد از تاخیر صورت گرفته در آزادسازی سهام عدالت گفت: تا تعیین تکلیف این لایحه ما نمی‌توانیم کار خاصی در مورد آزادسازی این سهام انجام دهیم.
کد خبر: ۹۱۰۹۶۹
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۶ 11 July 2019

به گزارش خبرگزاری تسنیم، طرح سهام عدالت در حالی از سال 1385 تا کنون در حال اجرا است که مطابق آن از محل سود سهام تخصیص‌یافته به مشمولان، اقساط این سهام طی مدت 10 سال تسویه شده است.

بر این اساس از سال 96 و با پایان یافتن مهلت تسویه اقساط سهام عدالت، سود این سهام به‌صورت نقدی به مشمولان در حال پرداخت است.

ضمن این که قرار بود با پایان یافتن این مهلت 10 ساله از تسویه اقساط سهام عدالت، شرایط آزادسازی این سهام مهیا شده و طبق قانون مشمولان سهام عدالت باید از سال 96 اختیار سهام عدالت خود را برای خرید و فروش در دست می‌گرفتند؛ که با وجود این تاخیر دولت تدبیر و امید، آزادسازی این سهام و دادن حق قانونی به مشمولان در این زمینه تا به امروز چند ساله شده است.

بر این اساس سیدجعفر سبحانی، مشاور پوری حسینی، رئیس سازمان خصوصی‌سازی با انتقاد از معطلی 1.5 ساله لایحه آزادسازی سهام عدالت در مجلس گفته، تا تعیین تکلیف این لایحه ما نمی‌توانیم کار خاصی در مورد آزادسازی این سهام انجام دهیم.

مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی افزود: لایحه آزادسازی سهام عدالت در کمیسیون اقتصادی مجلس، کمیسیون برنامه و بودجه، کمیسیون ویژه اصل 44 و کمیسیون‌های ذی‌ربط بررسی می‌شود و برای بررسی این لایحه از نمایندگان سازمان خصوصی‌سازی، وزارت تعاون به صورت جسته و گریخته دعوت شده است.

مخالفت سازمان خصوصی‌سازی با نظر مجلس

این در حالی است که رئیس کمیسیون ویژه تولید ملی و اصل 44 هم به تازگی با بیان اینکه مردم هنوز بعد از 12 سال به سهام عدالت خود دسترسی ندارند، در مورد اینکه چرا لایحه آزادسازی سهام عدالت بعد از یک و نیم سال در مجلس تعیین تکلیف نشده است، گفته دولت لایحه را یک و نیم سال قبل به مجلس ارائه کرد و ما هم در کمیسیون ویژه اصل 44 به عنوان کمیسیون اصلی بررسی‌کننده، بررسی و جمع‌بندی کردیم و به نتیجه رسیدیم و در حال حاضر آماده چاپ مصوبه کمیسیون برای ارائه به صحن و جلسه علنی مجلس است، اما لایحه دولت در کمیسیون مقداری تغییر کرده و ما روش دولت را اصلاح کردیم که در نتیجه سازمان خصوصی‌سازی فعلا با آن مخالفت کرده و می‌خواهد آن را تغییر دهد.

حمیدرضا فولادگر افزود: سازمان خصوصی‌سازی بر روی جمع‌بندی کمیسیون بحث دارد و ما می‌خواهیم با یکی دو جلسه که در هفته آینده با رئیس اقتصاد و رئیس سازمان خصوصی‌سازی برگزار می‌کنیم به توافق برسیم، که اگر توافق حاصل شد، جمع‌بندی کمیسیون به صحن مجلس ارائه می‌شود و اگر حاصل نشد، طبق قانون آنچه که رأی و مصوبه کمیسیون اصل 44 است، به عنوان مبنا به صحن مجلس ارائه می‌شود و بر روی آن همه نمایندگان مجلس تصمیم‌گیری می‌کنند.

با وجود این مدیرعامل شرکت فرابورس ایران به تازگی از عملیاتی شدن آزادسازی سهام عدالت برای دهک های یک و دو در آینده نزدیک خبر داده است.

این در حالی است که بارها و بارها هم مقامات دولتی و هم نمایندگان مجلس از آزادسازی سهام عدالت در آینده ای نزدیک خبر داده اند. با وجود این حالا که سید جعفر سبحانی، مشاور پوری حسینی، رئیس پرحاشیه سازمان خصوصی سازی به تاخیر دولت تدبیر و امید در آزادسازی سهام عدالت اذعان دارد، باید منتظر ماند و دید، این بار واقعا مشمولان طعم آزادسازی سهام در بند خود را خواهند چشید؟!

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان