بازدید 2325
خضری عنوان کرد؛

تشدید پدیده کانکس‌نشینی در اطراف کلان شهرها

نماینده مجلس دهم گفت: در چند ماه اخیر مسئولان وزارت راه و شهرسازی بارها درباره برنامه های دولت برای ساماندهی بازار مسکن سخن گفته اند، اما متأسفانه این برنامه ها تنها بر روی کاغذ باقی مانده است.
کد خبر: ۹۱۰۹۱۲
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۷ 11 July 2019

رسول خضری عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از وضعیت آشفته بازار مسکن، گفت: متأسفانه دولت هیچ اقدامی برای ساماندهی بازار مسکن صورت نداده و قطعا وضعیت کنونی ماحصل سوء مدیریت مدیران وزارت راه و شهرسازی است.

برنامه های دولت در حوزه مسکن تنها بر روی کاغذ باقی مانده است

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در چند ماه اخیر مسئولان وزارت راه و شهرسازی بارها درباره برنامه های دولت برای ساماندهی بازار مسکن سخن گفته اند، اما متأسفانه این برنامه ها تنها بر روی کاغذ باقی مانده است.

تشدید پدیده کانکس‌نشینی در اطراف کلانشهرها

وی نسبت به تشدید پدیده کانکس‌نشینی در اطراف کلانشهرها هشدار داد و گفت: متأسفانه با افزایش  قیمت مسکن و تشدید نرخ اجاره، عملا خانوارها توان پرداخت هزینه ها را ندارند و مجبورند که در کانکس زندگی کنند و این مسئله اطراف و حاشیه برخی از شهرهای بزرگ مانند کرمانشاه رخ داده است.

احتمال شیوع بحران حاشیه نشینی و کانکس نشینی در اطراف تمام شهرها

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: قطعا اگر وضعیت بازار مسکن همان گونه ادامه یابد، در آینده باید شاهد وقوع پدیده چادرنشینی و کانکس نشینی مردم در اطراف تمام شهرها باشیم.

بی توجهی دولت به اجرای قانون مالیات بر خانه های خالی

خضری ادامه داد: یکی از اولویت های اصلی در حوزه بازار مسکن، اجرای قانون مالیات بر خانه های خالی است، بر اساس ماده 169 قانون مالیات های مستقیم، دولت مکلف به اخذ مالیات از خانه های خالی است، اما متأسفانه تاکنون این قانون اجرایی نشده است.

با ساماندهی خانه های خالی می توان مشکل مستأجران را حل کرد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: بر اساس آمارها حدود سه میلیون خانه خالی در کشور وجود دارد که در صورت ساماندهی این مساکن، می توان مشکل مسکن مستأجران را حل کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر