بازدید 3150
قربانی خبر داد:

طرح موضوع تدوین بودجه ۲ ساله به جای سنواتی

عضو هیئت رییسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، گفت: یکی از موارد مطرح شده در اصلاح ساختار بودجه این است که نظام بودجه ریزی از سالانه به دو سالانه تبدیل شود.
کد خبر: ۹۱۰۸۹۸
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۴ 11 July 2019

علی قربانی عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت، درباره اصلاح ساختار بودجه ریزی گفت: مقرر شده سازمان برنامه و بودجه طی 4 ماه ابتدایی سال 98 لایحه اصلاح ساختار بودجه را تدوین و به کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ارسال کند که تاکنون به کمیسیون ارجاع نشده است.

نماینده مردم بجنور در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و براساس تاکیدات مقام معظم رهبری کشور نیازمند اصلاحاتی در ساختار بودجه است، افزود: امیدوارم هر چه سریعتر لایحه اصلاح ساختار بودجه نهایی و به صحن علنی مجلس آمده و مورد بررسی قرار گیرد.

اصلاح در ساختار بودجه ریزی کشور نیازمند تغییر در قانون است

وی ادامه داد: اصلاح در ساختار بودجه ریزی کشور نیازمند تغییر در قانون است و مجلس نیز تنها مرجع قانون‌گذاری در کشور است، لذا این لایحه باید به مجلس ارسال شود.

قربانی با بیان اینکه شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوای سه گانه ممکن است در مواردی تصمیماتی اخذ کند، اما اصل موضوع قانونگذاری بر عهده مجلس شورای اسلامی است، تاکید کرد: یکی از موارد مطرح شده در اصلاح ساختار بودجه این است که نظام بودجه ریزی  از سالانه به دو سالانه تبدیل شود، البته در کشورهای پیشرفته بودجه ها معمولا ۳ تا ۵ سال تدوین می شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در کشورهای پیشرفته با تدوین بودجه 3 تا 5 ساله افق درازمدتی برای سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی در نظر می گیرند، تصریح کرد: در این موارد بودجه‌ها در فاصله زمانی بیشتری مورد بررسی قرار می گیرد و شاهد تغییرات مداوم در بودجه ریزی سالانه نیستیم و هزینه کرد آن در یک بازه زمانی 2 تا 5 ساله انجام می شود.

گفتنی است محمدمهدی مفتح درباره تدوین بودجه 2 ساله به جای سالانه به خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، گفت: بنده نیز این موضوع را شنیده ام، اما اصل موضوع مشخص نیست و مقرر شده مسئولان با حضور در کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در این باره توضیح دهند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر