بازدید 9378

واکنش ظریف به ادعای توقیف نفتکش انگلیسی

کد خبر: ۹۱۰۸۱۸
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰ 11 July 2019

وزیر امور خارجه گفت: ظاهرا نفتکش بریتانیایی عبور کرده، آنچه خودشان مطرح کردند و ادعاهایی مطرح می شود که ایجاد تنش کنند ولی این ادعاها هیچ ارزشی ندارد.

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان در حاسیه همایش فرمانداران سراسر کشور در جمع خبرنگاران درباره توقیف نفتکش انگلیسی توسط ایران گفت: ظاهرا نفتکش بریتانیایی عبور کرده، آنچه خودشان مطرح کردند و ادعاهایی مطرح می شود که ایجاد تنش کنند ولی این ادعاها هیچ ارزشی ندارد.

وی افزود: تا الان این ادعاها را زیاد تکرار کرده اند. البته این را سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رد کرد اما این حرفها معمولا برای پوشاندن نقاط ضعف آنها مطرح می شود.

وزیر امور خارجه در پاسخ به سوال دیگری درباره سفرش به سازمان ملل نیز گفت: هنوز ویزای من نیامده این سفر برای شرکت در شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل است البته در کنارش با مجانع فکری رسانه ها برنامه خواهم داشت و بعد از آن به کاراکاس برای شرکت در نشست عدم تعهد و همچنین سفری دوجانبه خواهم رفت و به دو کشور دیگر آمریکای لاتین هم سفر می کنم.

ظریف درباره اینکه آیا ایران چراغ سبزی به آمریکا برای حضور در مذاکرات داده است؟ تصریح کرد: ما هیچگاه میز مذاکره را ترک نکردیم، آمریکا تا اسفندماه 96 در جلسات کمیسیون مشترک 1+5 حضور می‌یافت و داخل مذاکره بود خودشان تصمیم گرفتند میز مذاکره را ترک کنند حالا یک ادعای دروغی می کنند برای فریب که ما آماده مذاکره هستیم. اگر آماده مذاکره هستند مذاکره با تروریسم جور در نمی آید خودشان هم با تروریستها مذاکره نمی کنند و ما هم با کسانی که علیه مردم ما دست به تروریسم اقتصادی زدند مذاکره نمی کنیم باید این را متوقف کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار