بازدید 20252

علل ازدواج دختران جوان با مردهای سالمند

کد خبر: ۹۱۰۷۹۴
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۸ 11 July 2019

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: بر اساس اطلاعات مرکز ملی آمار در سال ۹۵، نرخ مشارکت اقتصادی زنان به زور به ۱۲ درصد می‌رسد. نرخ بیکاری فارغ التحصیلان زن نیز ۶۵ درصد است. ۷۰ درصد زنان مطلقه حداقل دارای یک فرزند و تنها ۱۶ درصدشان شاغل هستند. با این اوصاف طبیعی است که شاهد دریافت مستمری از هر روشی حتی ازدواج‌های نامتعارف باشیم.

به گزارش «تابناک»، ناهید تاج‌الدین در گفت‌وگو با ایسنا در مورد ازدواج دختران جوان با مردان سالمند گفت: یکی از آسیب‌های نوپدید اجتماعی ازدواج دختران جوان با مردان سالمند به انگیزه دریافت مستمری سالمندان پس از فوت است. این یک درد است که دختری برای دریافت مستمری روی به ازدواج با مردان سالمندان بیاورد. از نظر من، این پدیده شباهت‌هایی با کودک همسری دارد.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ضمن بررسی مفصل علل این نوع ازدواج، اظهار کرد: بر اساس اطلاعات مرکز ملی آمار در سال ۹۵، نرخ مشارکت اقتصادی زنان به زور به ۱۲ درصد می‌رسد. نرخ بیکاری فارغ التحصیلان زن نیز ۶۵ درصد است. ۷۰ درصد زنان مطلقه حداقل دارای یک فرزند و تنها ۱۶ درصدشان شاغل هستند. با این اوصاف طبیعی است که شاهد دریافت مستمری از هر روشی حتی ازدواج‌های نامتعارف باشیم.

تاج الدین ادامه داد: این پدیده نشان می‌دهد مردم بحران صندوق‌های بازنشستگی را بحران خودشان نمی‌دانند. زیرا صندوق‌های بازنشستگی با حدود ۱۳ میلیون حقوق‌بگیر اینک ۷۶ درصد منابع خود را به وسیله بودجه عمومی دولت تأمین می‌کند و در حال حاضر صندوق‌های تأمین اجتماعی نیروهای مسلح، کارکنان فولاد و دیگر صندوق وضعیتی بحرانی دارند. در تمام این صندوق‌ها تعادل میان منابع و هزینه‌ها از میان رفته است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با اشاره به نسبت صندوق‌های بازنشستگی و ازدواج زنان با مردان مسّن گفت: متوسط سنِ بازنشستگی در ایران ۵۰ سال و این رقم در بسیاری از کشورها، نزدیک به ۶۳ سال است. همچنین شاخص امید به زندگی در ایران ۷۶ سال به شمار می‌رود و این باعث می‌شود تا صندوق‌های بازنشستگی برای مدت زمان طولانی یعنی دست کم بیش از ۲۶ سال مجبور باشند بدون آنکه از فرد درآمدی داشته باشند به او حقوق پرداخت کنند. از طرف دیگر به لحاظ استاندارد جهانی باید نسبت پشتیبانی یعنی میزان کسور پردازان به مستمری بگیران ۵ باشد و عملاً پنج برابر مستمری بگیران، کسور پرداز داشته باشیم که این نسبت در هیچ یک از صندوق‌های بازنشستگی ما برقرار نیست.

وی تصریح کرد: اینکه در اوج بحران صندوق‌های بازنشستگی شاهد چنین آسیب‌هایی چون طلاق‌های صوری برای برقراری مستمری فرزندان اناث یا همین ازدواج دختران جوان با سالمندان برای دریافت مستمری هستیم، نشانه بحران سرمایه اجتماعی و بی‌اعتمادی مردم به صندوق‌های بازنشستگی نیز هست.

تاج الدین در پایان ازدواج دختران با مردان سالمند به انگیزه دریافت مستمری یک آسیب نوپدید اجتماعی خواند و تاکید کرد: اگر شرایط را برای مشارکت اقتصادی زنان مساعد نکنیم، شاهد افزایش چنین ازدواج‌های سوداگرانه خواهیم بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱۷
انتشار یافته: ۲۲
شما هم که مفتی به کسی پول و مستمری نمی دهید بیشتر از سی سال طرف را می دوشید از طرف بیگاری میکشید تازه طلب کارید که چرا طرف زود نمی می ره پس مسولیت و روسای ادارات که خیلی پیشتر باید می مردن هم کمتر کار میکنند هم بیشتر حقوق میگیرند
دیگه چیزی برای ملت نذاشتید.
زیاده طلبی
بخاطر پولشونه دیگه این سوال داره
بیکاری زنان خانه دار ومتاهل وفرزند دار نباید جزء آمار بیاید .اونها اندازه چند کارمند دولتی کار مفید در منزل انجام می دهند .
فقط نگهداری فیزیکی وجسمی نوزاد غیر از تربیت اون که مهمترین شغل مستقل است همچنین امور خانه داری وتنظیف و چندین شغل مرتبط را دارند .
که بیشترین خدمت به خانواده واجتماع ست .
افزایش جمعیت وتربیت نیروی بشری سالم روحی وجسمی نیاز امروز ایران اسلامی است .
اتفاقااگه بدهای تامین اجتماعی روپرداخت کنند اوضاع خوب میشه
وقتي زن ها از فرصت هاي شغلي برابر محروم شوند بايد عواقبش را هم پذيرفت .
همه جای دنیا از این ازدواج ها هست...
خانم نماینده شما وقتی کودک همسری!!! برعکس شود (ازدواج خانم ها با مردان کم سن و سال تر) هم به آن اعتراض می کنید؟!! یا لبخند می زنید؟!!
حداقل این رو بگید خانم کارمند بازنشسته وقتی فوت می کنه حقوق کلا قطع میشه
پس ميزان كسر حقوقي كه همه ماهه از جيب كاركنان كسر مي شود و به حساب صندوق بازنشستگي مي رود چه مي شود؟
(((((توسط سنِ بازنشستگی در ایران ۵۰ سال و این رقم در بسیاری از کشورها، نزدیک به ۶۳ سال است. همچنین شاخص امید به زندگی در ایران ۷۶ سال به شمار می‌رود و این باعث می‌شود تا صندوق‌های بازنشستگی برای مدت زمان طولانی یعنی دست کم بیش از ۲۶ سال مجبور باشند بدون آنکه از فرد درآمدی داشته باشند به او حقوق پرداخت کنند ؟؟؟)))))))))
به این میگن نماینده مردم ؟؟؟؟؟؟ میگه مردم زیادی عمر میکنن!!!!!!!!
مردم لطف کنن بعد از بازنشستگی زودتر بمیرن تا مشکل صندوقها حل بشه!!!!!!!
خانم نماینده مشکل صندوقها دست درازی به صندوقهاست مشکل صندوقها بی سوادی و طمعکاری مسئولینه مشکل صندوقها کوته فکریه مشکل صندوقها افکار سمی مثل افکار شماست
از چی ناراحتین آخه پولو از مستمری بگیر گرفتین که برین باهاش سرمایه گذاری کنین در آمد صندوقو ببرین بالا معلوم نیست با این پولا چیکار می کنین کفگیرتون ته دیگ میخوره گیر می دین که بازنشسته ها پول نگیرن ازتون؟
اونهایی که تز می دن خانم ها بنشینن خونه بچه بیارن الان بیان بحران را حل کنن
زنی که پشتوانه ی مالی نداره و با طلاق یا فوت همسر روبرو می شه چکار کنه ؟؟ بچه ها را ول کنه توی خیابون و خودش چکار کنه ؟؟
بره دزدی ؟؟ بره تن فروشی ؟؟ گدایی کنه ؟؟
اولا جمعیت. ایران باید کم بشه زیاد شدن رو باید فراموش کرد ،کشور ما فقط دلال هست تولیدی نیست وحق رو میشه به دخترها داد..
متاسفانه نحوه تحلیل این نماینده محترم مجلس از نحوه گردش مالی صندوق های بازنشستگی منطقی نبوده اولا با توجه وضعیت اشتغال وزمان شروع بکار افراد جریان سن بازنشتگی بگونه ای حرکت می کند که دیگر امکان رسیدن به سابقه 30سال کارکرد در سن 50 سالگی مقدور نبوده وعموما افراد درسنین بالای 50سال می توانند به سابقه کاری 30سال رسیده و بازنشسته شوند ثانیا اگر میانگین 26 سال دریافت مستمری درست باشد باز هم صندوق ها شق القمر نکرده اند زیرا فرد بازنشسته در مقابل 26 سال دریافت مستمری 30سال حق بیمه پرداخت کرده اند اگر سازمان بیمه گر نتوانسته بلحاظ شرایط تورمی کشور منابع دریافتی (حق بیمه)را ذرست سرمایه گذاری کرده وارزش زمانی پول وسرمایه در اختیار را حفظ کرده ودر زمان بازنشتگی تحت عنوان مستمری پرداخت نماید وصندوق ها به حیاط خلوت حاکمیت تبدیل شده وانواع واقسام اختلاس وحیف ومیل وسوء مدیریت در ان صورت گرفته وسرمایه شاغلین وبازنشستگان به تاراج می رود تقصیر متوجه شاغل وبازنشسته نیست چرا سازمانی مانند تامین اجتماعی که یک سازمان بین النسلی است واین همه بیمه پرداز دارد باید دولتی اداره شده و وضعیت آن بگونه ای باشد که اعلام ورشکستگی کرده و وباید محتاج بودجه عمومی باشد وبرای ادامه حیاط در فکر برهم زدن قاعده بازی (افزایش حداقل سابقه ، سن ومبلغ حق بیمه ) باشد
قانون اجازه داده
ازش استفاده می شه چه اشکالی داره !
اگر مشکل دارید به جای تنگ نظری بروید و قانون اصلاح کنید
یک شر دیگه هم درست شده
مردان مسن سر پیری بساط طلاق راه می اندازن و چون زنان قدیم اغلب مهریه ی درست و حسابی ندارن وتعداد متقاضیان جوان برای ازدواج با این مردان زیاده فوری تجدید فراش می کنند
همسر اول هم می شه بلای جون بچه ها چون نه پشتوانه داره نه درامد و اون چیزی که قانونا بهشون می رسه خیلی کمه !
دیدم که می گم ها
یکی از فامیل ها و پدر و مادر دوست من اخیرا در سن شصت هفتاد سالگی جدا شدند
هر دو طلاق به خواست مرد بود و هر دو مادر هم الان سربار بچه ها هستند
فقط فقر باعث این قضیه میتونه باشه و به قل خودشان داشتن رفاه...
خدایا به کجا رفیتیم؟ چی می خواستیم چی شد؟
مسن تر ها موقعيت مالي بهتر و جون دارترند. بالا پائين روزگار را چشيدند.
آهان پس الان برای حل آن حتما باید سن بازنشستگی را به 70 سال برد تا هم دولت و صندوق های دولتی تا لحظه آخر زندگی مردم به ایشان مستمری ندهند و هم این مععععضل عظیییییم را با درایت فراوان خود حل کرده باشند نه؟؟؟
خدایااااااااااااااااااااااااااااا
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر