بازدید 10879
پیمانه اقتصادی؛

بازگشت شاخص سهام به یک‌قدمی مرز حساس ۲۵۰ هزار واحد/ شگرد جدید کلاهبرداران در بازار خودرو/ همتی: در بازار ارز ثبات لازم برقرار است/ واکنش اسلامی به ادعا‌ها درباره "سلطان مسکن"

این پیمانه تیتر‌هایی همچون رشد سهام آسیایی در انتظار سخنرانی رئیس فدرال‌رزرو، بازار اوراق مسکن؛ سومین روز نزولی «تسه»، دلار ۱۲۷۵۰ تومان فروخته شد، ادامه کاهش قیمت سکه در بازاری با کمترین داد و ستد، دوازده ماه بحرانی بازار خودرو در چین، جهش ۲ درصدی قیمت نفت خام، قیمت سبد نفتی اوپک، یک ضامن برای دریافت وام ازدواج کافی است، انتشار رمز ارز در انحصار بانک مرکزی و کاهش حدود ۴۱ درصدی تولید خودرو را در بر دارد.
کد خبر: ۹۱۰۷۷۴
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ 11 July 2019

تابناک اقتصادیپیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون رشد سهام آسیایی در انتظار سخنرانی رئیس فدرال‌رزرو، بازار اوراق مسکن؛ سومین روز نزولی «تسه»، دلار ۱۲۷۵۰ تومان فروخته شد، ادامه کاهش قیمت سکه در بازاری با کمترین داد و ستد، دوازده ماه بحرانی بازار خودرو در چین، جهش ۲ درصدی قیمت نفت خام، قیمت سبد نفتی اوپک، یک ضامن برای دریافت وام ازدواج کافی است، انتشار رمز ارز در انحصار بانک مرکزی و کاهش حدود ۴۱ درصدی تولید خودرو را در بر دارد.

بازگشت شاخص سهام به یک‌قدمی مرز حساس ۲۵۰ هزار واحد

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز چهارشنبه، با افزایش  ۹۰۵ واحدی معادل ۰.۳۶ درصد به رقم ۲۴۹ هزار و ۶۲۲ واحد رسید. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۲۵۳ واحدی معادل ۰.۳۶ درصد به رقم ۶۹ هزار و ۹۰۵ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۳۷۹ واحدی معادل ۰.۶۲ درصد، عدد ۶۱ هزار و ۸۰۹ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۲۵۷ واحدی معادل ۰.۶۲ درصد به رقم ۴۲ هزار و ۴۳ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۷۱۱ واحد افزایش معادل ۰.۲۶ درصد را رقم زد و به سطح ۲۷۹ هزار و ۵۰۰ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با  ۱۰۱۹ واحد افزایش معادل ۰.۵۵ درصد به رقم ۱۸۵ هزار و ۳۰ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۲۱۵ واحد افزایش معادل ۰.۰۴ درصد همراه بود و عدد ۴۹۱ هزار و ۵۶۷ واحد را به نمایش گذاشت.

بازگشت شاخص سهام به یک‌قدمی مرز حساس ۲۵۰ هزار واحد/ شگرد جدید کلاهبرداران در بازار خودرو/ همتی: در بازار ارز ثبات لازم برقرار است/ واکنش اسلامی به ادعاها درباره

رشد سهام آسیایی در انتظار سخنرانی رئیس فدرال‌رزرو

روز چهارشنبه، در حالی که سرمایه‌گذاران مضطربانه منتظر سخنرانی جرومی پاول، رئیس فدرال‌رزرو هستند، اکثر بازارهای آسیایی رشد کردند و افزایش سود اوراق قرضه دلار را بالا کشید. تاجران منتظرند تا ببینند آیا رئیس بانک مرکزی آمریکا، کاهش نرخ بهره در ادامه این ماه را تایید یا رد می‌کند. گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن، ۰.۴ درصد رشد کرد. نیکی ژاپن ۰.۱۵ درصد افت کرد. در بازار چین، کامپوزیت شانگهای ۰.۴۷ درصد پایین آمد، اما شاخص هانگ‌سنگ در هنگ‌کنگ ۰.۲۷ درصد رشد کرد. ای‌اس‌اکس استرالیا ۰.۳۶ درصد سود کرد و کوسپی کره‌جنوبی ۰.۳۳ درصد به ارزش خود افزود. پایین‌بودن نگران‌کننده نرخ تورم جهانی باعث شده است سرمایه‌گذاران کامل روی این حساب باز کنند که رئیس فدرال‌رزرو در سخنرانی خود کاملاً از کاهش نرخ بهره دفاع کند. بازارها همچنان معتقدند کاهش نرخ بهره ۰.۲۵ درصدی فدرال‌رزرو در جلسه ۳۰-۳۱ جولای این بانک، قطعی خواهد بود. این در حالی است که قبل از گزارش قدرتمند مشاغل آمریکا در روز جمعه، بازارها احتمال کاهش نرخ ۰.۵۰ درصدی بهره را ۲۵ درصد برآورد می‌کردند. نرخ سود اوراق قرضه ۱۰ ساله آمریکا، که اخیراً تا ۱.۶۹۶ درصد سقوط کرده بود، تا ۱.۹۱۷ درصد بازگشت و باعث شد شاخص دلار در برابر ارزهای مهم جهان تا ۹۷.۵۰۰ واحد تقویت شود. نرخ برابری ین با دلار هم تا ۱۰۸.۹۰ تقویت شد.

بازار اوراق مسکن؛ سومین روز نزولی «تسه»

اوراق تسهیلات مسکن اسفند 96(تسه9610) در معاملات دیروز افت 6/ 1 درصدی را تجربه و به کانال 43 هزار تومان تنزل کرد. اغلب امتیازهای وام مسکن طی روز گذشته در فرابورس با افت قیمت مواجه شدند. حتی در برخی از اوراق شاهد تنزل قیمت به کانال 42 هزار واحدی بودیم. روند نزولی قیمت اوراق در هفته اخیر سبب شد تا میزان تغییرات متوسط قیمت در این بازار به منفی 18 درصد از ابتدای سال برسد. فاز رکود تورمی که طی یک سال اخیر دامنگیر بازار مسکن شده، در افت ۳۵ درصدی قیمت اوراق وام نیز تبلور یافته است. در واقع، رشد بیش از دو برابری متوسط قیمت مسکن طی یک سال گذشته نه تنها از حجم معاملات به شدت کاسته بلکه خود را به شکل کاهش تقاضا در اوراق وام مسکن نیز نمایان کرده است.

دلار ۱۲۷۵۰ تومان فروخته شد

در معاملات روز چهارشنبه بازار ارز، شاهد عدم تغییر نرخ خرید و فروش در صرافی‌های مجاز و بانکی بودیم. این ثبات را می‌توان در سامانه سنا بانک مرکزی نیز مشاهده کرد. زیرا نرخ‌های این سامانه که نشان دهنده میانگین وزنی نرخ خرید و فروش ارز بر مبنای معاملات ثبت شده در سامانه نظارت ارز توسط بانک‌ها و صرافی‌های مجاز کل کشور است، بدون تغییر بوده و بر این اساس هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ ۱۲۶۵۰ تومان خریداری شد و در مقابل بدون تغییر قیمت، به نرخ ۱۲۷۵۰ تومان به متقاضی دریافت دلار آمریکا فروخته و همچنین هر اسکناس یورو به نرخ ۱۴۵۵۰ تومان خریداری و برای متقاضی دریافت یورو نیز، نرخ ۱۴۶۵۰ تومان تعیین شد که نسبت به روز سه شنبه، تغییری نداشته است.

همتی: در بازار ارز ثبات لازم برقرار است

همتی رئیس کل بانک مرکزی در حاشیه جلسه هیأت دولت اظهار داشت: در بازار ارز ثبات لازم برقرار است و بانک مرکزی مدیریت لازم را در بازار اعمال می‌کند. وی با بیان اینکه صادر کنندگان غیرنفتی در برگشت ارز عملکرد بهتری دارند، افزود: هدف ما ثبات اقتصادی است و شاخص‌های اقتصادی نظیر نرخ کاهنده تورم و بیکاری موید این نکته است.

ادامه کاهش قیمت‌ سکه در بازاری با کمترین داد و ستد

در ساعت پایانی بازار دیروز، هر قطعه سکه تمام طرح قدیم ۴ میلیون و ۳۳۰ هزار تومان و هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (سکه امامی) نیز ۴ میلیون و ۵۳۰ هزار تومان بود. همچنین هر نیم سکه بهار آزادی به رقم ۲ میلیون و ۳۳۰ هزار تومان و هر ربع سکه بهار آزادی به نرخ یک میلیون و ۴۸۰ هزار تومان رسید. هر سکه یک گرمی، بدون تغییر ۹۹۰ هزار تومان معامله شد و هر گرم طلای ۱۸ عیار، ۴۲۷ هزار و ۸۰۰ تومان ارزشگذاری شد. همچنین هر مثقال طلای ۱۷ عیار آب شده که به عنوان مبنا برای محاسبات نرخ گذاری است، به رقم یک میلیون و ۸۵۳ هزار تومان رسید. به گفته کشتی آرای، بازار همچنان با کاهش کم سابقه تقاضا مواجه است و در نتیجه کاهش حباب سکه در سطح ۳۱۰ تا ۳۲۰ هزار تومان را شاهد هستیم.

شگرد جدید کلاهبرداران در بازار خودرو

فارس نوشت: گرچه این روزها خرید خودرو نسبت به دو هفته پیش کمی رونق گرفته باز هم بیشتر رفت و آمدها در نمایشگاه‌های فروش خودرو بابت کسب اطلاع در مورد قیمت‌ها صورت می‌گیرد. حالا افرادی که با قصد کسب سود نسبت به خرید خودرو اقدام کرده بودند، همه فروشنده هستند ولی روند کاهشی قیمت‌ها باعث شده تا خریداران قدرت مانور بیشتری داشته باشند و پیشنهاد‌ات قیمتی پایین‌تری را مطرح کنند. در این میان، برخی سودجویان بازار به راه‌های دیگری برای کسب سود روی آورده‌اند و با وعده‌های دروغین به خریداران قصد دارند در این بازار کلاهبرداری کنند. سعید مؤتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو در این باره می‌گوید: در حال حاضر برخی شرکت‌ها با وعده‌های دروغین، پیشنهاد خرید خودرو زیر قیمت را برای مشتریان مطرح می‌کنند. وی ادامه می‌دهد: این شرکت‌ها با انتشار آگهی فروش عنوان می‌کنند که خودرو را با دریافت 20 تا 25 میلیون‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تومان یک‌ماهه تحویل می‌دهند و بقیه مبلغ خودرو را نیز طی دو تا سه سال دریافت می‌کنند.

موتمنی معتقد است: این شرکت‌ها قصد سوءاستفاده از بازار و خریداران را دارند که نباید با آنها وارد معامله شد. وی به خریداران پیشنهاد می‌کند که خودروی مورد نیازشان را از نمایشگاه‌های مجاز که دارای پروانه کسب هستند خریداری کنند. رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو با بیان اینکه برخی سودجویان وعده‌های دروغین تحویل خودرو با قیمت پایین‌تر از قیمت فروش نقدی را می‌دهند، می‌گوید: در حال حاضر فروش خودرو فقط از طریق اینترنتی توسط شرکت‌های خودروساز امکان‌پذیر است و اگر فردی خارج از این روال نسبت به فروش اقدام کند، سوءاستفاده محسوب می‌شود و ممکن است خریداران را متضرر کند. وی ادامه می‌دهد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اگر مردم قصد دارند از شرکت‌های لیزینگی خرید کنند، باید از صدور مجوز بانک مرکزی برای این شرکت‌ها نیز اطمینان حاصل کنند.

دوازده ماه بحرانی بازار خودرو در چین

بر اساس اعلام سازمان تولیدکنندگان خودرو در چین، فروش خودرو در این کشور طی ماه ژوئن، افت ۶/ ۹ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته تجربه کرد و به این ترتیب دوازدهمین ماه کاهش فروش در بزرگ‌ترین بازار خودروی جهان رقم خورد. به نقل از دنیای اقتصاد، بنا بر این گزارش، فروش خودرو در چین طی ماه ژوئن به ۰۶/ ۲ میلیون دستگاه تنزل یافت. پیشتر در ماه‌های می و آوریل نیز فروش خودرو به ترتیب با کاهش ۴/ ۱۶ و ۶/ ۱۴ درصدی مواجه شد. این نخستین‌بار از دهه ۹۰ میلادی است که برای یک سال مداوم بازار خودرو کاهش رونق را تجربه کرده است. در این میان کاهش رونق اقتصادی چین و نیز جنگ تجاری فلج‌کننده با آمریکا از عوامل اصلی شرایط کنونی معرفی می‌شوند. با این حال به‌ تازگی کارشناسان خودرو، اجرایی شدن مقررات کاهش آلایندگی در پانزده شهر و استان چین را چالشی جدید دانسته‌اند. همچنین در نیمه نخست سال ۲۰۱۹ و در مجموع نسبت به زمان مشابه سال گذشته، فروش خودرو با ثبت رقم ۳/ ۱۲ میلیون دستگاه، ۴/ ۱۲ درصد کاهش یافت.

قیمت نفت خام ۲ درصد جهش کرد

رویترز: روز چهارشنبه، پس از اینکه یک گروه صنعتی گزارش داد میزان ذخایر نفت آمریکا برای چهارمین هفته متوالی افت کرده است، نگرانی از عرضه مازاد کاهش یافت و قیمت‌های نفت بیش از ۲ درصد جهش کردند. تا ساعت ۱۴:۳۴ به وقت تهران، قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت، ۱.۱۷ دلار یا ۱.۸۲ درصد جهش کرد و به ۶۵.۳۳ دلار رسید. قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، ۱.۱۸ دلار یا ۲.۰۴ درصد جهش کرد و به ۵۹.۰۱ دلار رسید. قیمت‌های نفت امسال با التزام کشورهای اوپک و متحدان غیر اوپکی آن، شامل روسیه، به توافق کاهش تولید، رشد کرده‌اند.

قیمت سبد نفتی اوپک؛ ۶۴ دلار و ۳۵ سنت

قیمت‌ سبد نفتی اوپک روز سه‌شنبه (۱۸ تیرماه)، ۶۴ دلار و ۳۵ سنت برای هر بشکه ثبت شد که نسبت به روز دوشنبه ۳۷ سنت افزایش یافت. به نقل از دبیرخانه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، همچنین قیمت سبد نفتی این سازمان روز سه شنبه به ۶۴ دلار و ۳۷ سنت رسید، در حالی که روز دوشنبه ۶۴ دلار و ۷۲ سنت بود. سبد نفتی اوپک شامل چهارده نوع نفت‌ خام اعضای این سازمان است.

یک ضامن برای دریافت وام ازدواج کافی است
 
عضو کمیسیون بودجه مجلس می‌گوید: در حالی بانک‌ها برای پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه خُرد سخت‌گیری می‌کنند که تجربه نشان می‌دهد بیشترین معوقات بانکی مربوط به عدم تسویه وام‌های کلان است. حسینعلی حاجی‌دلیگانی در گفت‌وگو با خانه ملت در ارزیابی میزان رضایت‌مندی مردم از وام ازدواج، گفت: هرچند افزایش مبلغ وام ازدواج اقدام به‌موقع و درستی بود، جوانان نسبت به نحوه پرداخت این وام بسیار گله‌مند هستند، چون موانع بسیاری همچون "نحوه پرداخت وام" و "شرایط سخت تعیین شده برای ضامن‌" در این مسیر وجود دارد، درواقع اگر فردی اقوام درجه یک کارمند دولت نداشته باشد نمی‌تواند از وام ازدواج استفاده کند لذا دریافت وام ازدواج عملا برای بسیاری از افراد امکان‌پذیر نیست. حاجی‌دلیگانی با یادآوری اینکه طبق مصوبه بانک مرکزی تنها یک ضامن برای دریافت وام ازدواج کافی است، اما بانک‌ها عملا تا سه ضامن از متقاضی درخواست می‌کنند و حتی دو ضامن باید دارای کسر از حقوق باشد که این شرایط بسیار کار را سخت کرده است، البته شرایط دیگر وام‌ها به همین منوال سخت و صعب‌العبور است.  
 
فعالیت رمزارزها غیرمجاز است/انتشار رمز ارز در انحصار بانک مرکزی
 
بانک مرکزی: با استناد به قانون پولی و بانکی کشور (مصوب سال ۱۳۵۱ و اصلاحات بعدی آن) که تولید و انتشار پول رایج و تعیین ابزارهای پرداخت را در انحصار بانک مرکزی قرار داده است، این بانک ضمن تأکید مجدد به فعالان حوزه پولی و بانکی کشور مبنی بر رعایت و اجرای مصوبه مورخ ۱۳۹۶/۱۰/۹ سی امین جلسه «شورای عالی مبارزه با پولشویی» در خصوص رمزارزها و با اشاره به مخاطرات ناشی از معرفی و استفاده از رمزارزها، موارد و نکات زیر را به آگاهی می‌رساند؛

۱- انتشار رمز ارز با پشتوانه ریال، طلا و فلزات گرانبها و انواع ارز در انحصار بانک مرکزی است.

۲- تشکیل و فعالیت اشخاص برای ایجاد و اداره شبکه پولی و پرداخت مبتنی بر فناوری زنجیره بلوک، از نظر این بانک، غیرمجاز محسوب می‌شود. بانک مرکزی حق پیگرد قانونی اشخاصی که با نادیده گرفتن مقررات، به ایجاد و اداره شبکه اقدام یا نسبت به آن تبلیغ می‌کنند را برای خود محفوظ می‌داند.

۳- هرگونه ضرر و زیان ناشی از فعالیت بر اساس شبکه‌های پولی و پرداخت مبتنی بر فناوری زنجیره‌ای بلوک و کسب و کارهای مرتبط با آن، متوجه ناشر (ین)،‌ پذیرنده (گان) و یا متعاملان آن است.

۴- موضوع استخراج رمز ارزهای جهان روا و شرایط آن در کمیسیون اقتصادی دولت در حال بررسی است و پس از اتخاذ تصمیمات لازم، ضوابط آن مطابق با مقررات و مصوبه فوق ابلاغ می شود.

واکنش اسلامی به ادعاها درباره "سلطان مسکن"
 
وزیر راه و شهرسازی در حاشیه جلسه هیأت دولت درباره اظهارات یک نماینده مبنی بر اینکه یک نفر ۷۰۰ منزل در شهر ری و دیگری ۲۵۰۰ منزل در تهران دارد اظهار کرد: از کسی که این آمار و اطلاعات را می‌دهد، باید پرسید، منبع اطلاعاتش کجاست. کسی که این اطلاعات را می‌دهد باید منبع اطلاعاتی خود و مستند خود را هم بگوید. وی در پاسخ به این پرسش که آیا شما این اطلاعات را تکذیب می‌کنید تصریح کرد: من نه تکذیب می‌کنم نه تأیید ولی نمی‌شود، با افکار عمومی بازی کرد و در جامعه تشویش به وجود آورده باید ببینم این منبع اطلاعات کجاست. وزیر راه و شهرسازی درباره اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی بیان کرد: خانه‌های خالی عاملی شده است که منابع کشور را در تله قرار داده، اگر این منابع در مدار باشند و مورد استفاده قرار گیرند به رونق تولید در بخش مسکن کمک می‌کنند. برای اجرای این قانون باید سیستم اطلاعات دقیق وجود داشته باشد اما وظیفه ما در این قانون پیش بینی نشده است. ما در حال تلاش هستیم تا سیستم‌های موجود اطلاعاتی را به هم متصل کنیم تا سازمان امور مالیاتی بتواند از آن استفاده کند. در تلاشیم در سال جاری این سیستم اطلاعاتی را ایجاد کنیم. محمد اسلامی در پاسخ به این پرسش که دولت برای کمک به مستأجران چه اقدامی انجام داده است، خاطرنشان کرد: در تاریخ هیچ گاه دولت در این حوزه دخالت نکرده است، ولی ما در اصلاحیه ماده ۵۳ قانون مالیات مستقیم در مورد تبصره ۱۱ اقدام کرده‌ایم و مشوق‌هایی برای صاحبخانه‌هایی که مراعات مستأجران را می‌کنند در نظر گرفته‌ایم. مثلاً صاحبخانه‌هایی که اجاره‌های دو ساله می‌بندند، معافیت‌های مالیاتی شامل حال آنها می‌شود. این اصلاحیه در کمیسیون اقتصادی دولت در حال بررسی است.
 
کاهش حدود ۴۱ درصدی تولید خودرو
 
بررسی آمارهای منتشره وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از تولید ۱۹۷ هزار و ۷۷۷ دستگاه انواع خودرو در سه ماهه نخست سال ۹۸ و کاهش ۴۰.۸ درصدی آن در مقایسه با مدت مشابه پارسال است. برپایه این گزارش، در سه ماهه نخست امسال ۱۸۴ هزار و ۴۴۳ دستگاه خودروی سواری در کشور تولید شد که در مقایسه با تولید ۳۱۵ هزار و ۴۹۸ دستگاه سواری در بهار ۹۷، افت ۴۱.۵ درصدی نشان می دهد. در این مدت، ۳۲ دستگاه ون و ۱۲ هزار و ۱۲۶ دستگاه وانت از سوی خودروسازان تولید شد. این آمار در مقایسه با سه ماهه نخست پارسال به ترتیب کاهش ۸۶.۹ درصدی و ۱۳.۵ درصدی داشته است. در مدت یاد شده، تولید مینی بوس و میدل باس با افت ۵۵.۳ درصدی به ۲۱۸ دستگاه رسید. همچنین تولید اتوبوس با کاهش ۶۲.۹ درصدی به ۸۵ دستگاه رسید. بررسی آمارهای وزارت صنعت در بهار ۹۸ همچنین حاکی از تولید ۸۷۳ دستگاه کامیونت، کامیون و کشنده است که در مقایسه با بهار ۹۷ کاهش ۷۷.۳ درصدی داشته است.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۸
جناب آقاي همتي حمايت و ثبات نرخ ارز اجنبي افتخار نيست، چرا براي اينكه با بالا رفتن آن قيمتها بالا رفت و با پايين آمدن آن قيمتها بالاتر رفت و داره همچنان ميره بالا!
لطفا دلار اجنبي را رها كنيد و بازار خودتان را در همه سطوح با ثبات كنيد!
اگر كاري كرديد كه با تغيير نرخ ارز اجنبي بازارتان آشفته نشد اونوقت بياييد و شعارش را بدهيد و افتخار كنيد ! و .......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
برادر شما از اقتصاد یک واحد گذراندی ثبات ارز در کشوری که اقتصادش مبتنی بر واردات است یک دست آورد خوب برای کشور است یعنی تثبیت ارزش پول ملی و ثبات بازار داخلی ارتباط با خیلی موالفها دارد که شما نمیدانی
برای مردم اثبات شده است نه تنها هیچ مشکلی از مردم حل نمی شود بلکه هر سال مشکلات بیشتری برای مردم درست می شود.
پاسخ ها
ناشناس
| India |
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
البته این خوبه چون سهام و بازار بورس رشد میگنه
اصلا میدونید رمز ارز چیه و چگونه تولید میشه که آنرا در انحصار بانک مرکزی میدونید؟
ازششماه پیش کارشناس هاشون اعلام کرده بودندکه بورس تا۲۵۰ هزارواحدرشدمیکنه ( رشدش میدن)!!
من یه چیز رو در مورد بورس نفهمیدم. چند روز قبل شاخص بورس رشد منفی داشت ارزش بازار به دلار دولتی و ازاد و ریال رشد منفی داشت تعداد معاملات و مقدارشون رشد منفی ولی میانگین ارزش هر سهم افزایش داشت. چطوری چنین حالتی قابل تصوره؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
سهامها مال ایران خودرو و سایپا بوده رشد داشته!!!
این وزیر مسکن هم انگار در ایران زندگی نمی کند خیلی عجیب است یک نفر 700 خانه داشته باشد؟ خداوکیلی من یک بچه ده پانزده ساله را میشناسم که 5 تا خانه دارد البته پدرش پیمانکار است و خانه میسازد و به اسم بچه ها می کند یک دلال را می شناسم که ده ها آپارتمان ویلایی و ملک دارد این که عجیب نیست آن هم سلطان مسکن است که 700 تا خانه دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
چرا زندگی میکنه ولی خوابیده بیدارم نمیشه
حدیث خانه در ایران حدیثی است به قول شاعر پر آب چشم واقعا دولت روحانی در این بخش یک تراژدی تمام عیار آفرید باز دست مریزاد محمود احمدی نژاد که به سرعت 5 میلیون مسکن مهر ساخت که ملت از آوارگی نجات پیدا کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
طرح مسکن مهر ایران ابتکار اقای احمدی نزاد نبوده بلمه این طرحی است که در بالاترین ثروتمندترین و پیشرفته ترین کشورهای اروپایی انجام میشود ساخت خانه های ارزان قیمت استیحاری به صورت احاره به شرط تملیک که البته همه سازو مارها موارد قانونی عملمرد بانکها سازندگان و خریداران و احاره کنندگان همه و همه اعم از وظایف و حدود شهرداری ها بانکها و غیره طبق قانون تدپین شده و مشخص است و بسیار هم سخت گیرانه انجام میشود زیرا بازاری است مه همه طرفین ان امکان سو استفاده دارند و کنترل میشود این کاری است مه هر دولت خدمتگزار به مردمش انجام میدهد انها که تازه سرمایه داری هستند اینکار را برای مردمشان انجام میدهند فقط در ایران ایت که هر کار خوبی را از خارجی ها پوسته اش را میکیریم انرا به بدترین وجه انجام میدهیم و به قول معروف با طرحهای یک شبه میخواهیم مشملات را حل کنیم و البته مه حاصلش ان چیزی که باید نمیشود چون امکان ندارد شما یک کار را نادرست انجام دهید و نتیجه
ان طرح خوب تبدیل به یک طرح اشتباه میشود و انرا کنار میگذاریم در حالی مه طرح مسکن مهر طرح بسیار خوبی بود که بد احرا شد همین درست عاید شود وقتی هم اینگونه شد طبعا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
امروز اگر غرب به راحتی مارو تحریم می کند دست گل احمدی نژاد
اونا بود
شما کم تولید میکنید که قیمت را بالا ومشتری را حریص کنید حربه ای در گذشته جواب داد ولی حالا نه
بورس رشد عجیب اقتصاد رشد منفی میشود؟؟؟؟؟؟؟
پس بورس نماد اقتصاد ایران نیست.
بورس بشود ۵۰۰۰۰۰ هزار منتهی رشد اقتصادی منفی باشد که امکان ندارد
پاسخ ها
محمد حسين
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
رشد سهام بخاطر رشد اقتصادي نيست بخاطر كم ارزش شدن ريال و تورم موجود در مملكته
خودرو- ملك- كالا- دلار - و همه چيز چند برابر شده اما بورس تنها تونسته 30 درصد رشد كنه اونم فقط سهم هاي كوچك
سهام هاي بزرگي مثا پتروشيمي ها - فولاد- و... مگه چقدر رشد داشتن
شاخص بورس ونرخ دلارهیچکدام واقعی نیستند ودستکاری میشن
فعلا سناریوی دولت حبابی کردن بورس و سرکوب دلار است ، با این انس جهانی مظنه حداقل با ۲۰۰۰۰۰۰ باشه ؟؟! بزودی قاچاق طلا رونق خواهد گرفت .
قیمت دلار مجبوره با نرخ تورم بالا بره , و سرکوب و دستوری کردن دلار باعث رها شدن فنر نرخ دلار در آینده و ایجاد التهاب میشه ... با توجه به تورم روز افزون الان نرخ دلار باید خیلی بیشتر می شده و این اتفاق در اینده نزدیک بصورت ناگهانی خواهد افتاد . از گذشته درس نگرفتیم متاسفانه
به زودی دلار از مرز ۲۰هزار تومان و طلا از گرمی ۷۰۰هزار تومان عبور خواهد کرد.
این آمار وارقام رشد بورس الکی هست. مگه میشه با اقتصاد پوکیده مملکت ، بورس رشد داشته باشه؟ اینا همه دروغه.
اتفاقا هر طریقی که مشتری بتواند خودرو ارزان بدست بیاورد باعث نزول قیمت خودرو میشود . کدام نمایشگاه معتبر؟نمایشگاهی که هرروز قیمت خودرو را بالا میبرد وجیب خودرا پر میکند. دایه مهربانتر از مادر شده است؟
کلاً هرچی سودش زیاده در انحصار دولته.
تا از ما بهتران واحدهای خالی شان را به ده برابر قیمت نفروشند کاهش قیمتی در کار نیست
مسبب افزایش قیمت مسکن دولت است بعد وزیر می گوید": در تاریخ هیچ گاه دولت در این حوزه دخالت نکرده است، ولی ما در اصلاحیه ماده ۵۳ قانون مالیات مستقیم در مورد تبصره ۱۱ اقدام کرده‌ایم و مشوق‌هایی برای صاحبخانه‌هایی که مراعات مستأجران را می‌کنند در نظر گرفته‌ایم." مقصر خودتان هستید بعدخودتان را بی تقصیر می دانید. اختلاف طبقاتی را بشدت باعث شدید. بسیاری را به شدت به زمین زدید. بسیاری را صاحب مال حرام کردید. چرا به داد مستأجران تهران نمی رسید؟ چرا از خدا نمی ترسید؟ چرا به داد کارکنان دولت که در تهران مستأجرند نمی کنید؟ مگر قرار نبود مسکن به شرط تملیک در اختیار کارکنان دولت قرار دهید. مگر قرار نبود تعاونی های مسکن کارکنان را راه اندازی کنید؟ چه شد؟
همه میدانند نرخ دلار غیرواقعی ودستوری است وزمانی خواهدرسیدکه دلار بصورت ساعتی هزارتومان هزارتومان افزایش پیداکند انروزکه خیلی هم دورنیست انهاییکه تحت تاثیر شانتاژهای روانی وتبلیغات قرارنگرفته ودلارهایشان رامفت نفروختند برنده خواهندبود
سلطان مسکن خودتونید،و اگر نه با وضع مالیات سنگین بر خانه های خالی محتکرین مجبور به فروش میشدند،پس معلومه بیشتر املاک دست خودتونه...
1000 باب آپارتمان د رکمربندی شمالی قرچک بیش از 15 سال است خالیه و معلوم نیست صاحبش کیه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار