بازدید 7900
۱

استعفای سفیر انگلیس در آمریکا

کد خبر: ۹۱۰۶۹۳
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۹ 10 July 2019
سفیر انگلیس در آمریکا استعفا کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، پس از افشای اینکه کیم داروک، سفیر انگلیس در آمریکا دونالد ترامپ رئیس‌جمهور این کشور را بی کفایت و بی منطق خواند مناقشه‌ای دیپلماتیک میان آمریکا و انگلیس در گرفت که به مجادله لفظی میان دو طرف منتهی شد.

امروز چهارشنبه کیم داروک اعلام کرد که از مقام خود به عنوان سفیر انگلیس در آمریکا استعفا می‌دهد.

در همین حال سایمون مک‌دونالد، رئیس سرویس دیپلماتیک وزارت خارجه انگلیس استعفای کیم داروک، سفیر انگلیس در آمریکا را پذیرفت.

گاردین به نقل از مک‌دونالد نوشت: در پاسخ به نامه استعفای داروک و از جانب سرویس دیپلماتیک با تاسف عمیق شخصی، استعفای وی را می‌پذیریم.

وی در ادامه گفت: نخست وزیر، وزیر خارجه و تمامی اعضای دولت در کنار شما ایستاده‌اند. ما هدف یک افشا شرورانه اطلاعات قرار گرفته‌ایم، شما فقط کار خود را انجام داده‌اید. من درک می‌کنم که شما می‌خواهید این فشار را از روی خانواده و همکارانتان در سفارت بردارید. از این که به دیگران بیشتر از خودتان فکر می‌کنید از شما تقدیر می‌کنم.

روزنامه گاردین نوشته است، در متن استعفانامه داروک آمده است: از زمان درز اسناد رسمی از سفارت انگلیس در آمریکا حرف و حدیث‌های زیادی درباره پست من و ادامه حضور من به عنوان سفیر مطرح شده است. من به این سخنان خاتمه می‌دهم. شرایط کنونی ایفای نقشم را آن طور که دوست دارم غیر ممکن می‌سازد.

ترزای می، نخست وزیر انگلیس نیز که در مجلس عوام سخنرانی می‌کرد، در واکنش به این استعفا، داروک را به خاطر یک عمر خدمت به انگلیس مورد تقدیر قرار داد و گفت: ما به این مرد بسیار مدیونیم و امیدوارم که پارلمان از ارزش‌ها و اصول ما به خصوص زمانی که تحت فشار قرار می‌گیرد، دفاع کند.

جرمی کوربین، رهبر اپوزیسیون از حزب کارگر نیز شیوه برخورد با سفیر را "فراتر از ناعادلانه" و "غلط" خواند و گفت: این فرد خدمات خوب و قابل ستایشی داشته است. تمامی پارلمان باید با تاسف این فرد که مجبور به استعفا شده است، شریک باشند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱
مستکبرین آمریکایی که به همه دنیا به چشم حقارت می نگرند. مرتجعین خلیج فارس را به رغم آنهمه نوکری(گاو شیرده) می نامند. خود تحمل شنیدن کمترین انتقاد را ندارند. بی کفایت و بی منطق خواندن ترامپ که چیزی نیست. خود ترامپ گفت به من می گویند: ترامپ دیوانه!!!!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر