بازدید 11438
۳

واکنش واعظی به پخش سریال گاندو

رئیس دفتر رییس جمهوری از تذکر هیات دولت به علی عسکری رئیس صدا و سیما در جلسه امروز خبر داد و گفت: در سریال گاندو مطالب دروغ و تهمت بسیار زیاد است و دولت، مسئولین و بخش‌های مختلف این حق را دارند که شکایت کرده و روشنگری کنند.
کد خبر: ۹۱۰۶۶۲
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۲ 10 July 2019
رئیس دفتر رییس جمهوری از تذکر هیات دولت به علی عسکری رئیس صدا و سیما در جلسه امروز خبر داد و گفت: در سریال گاندو مطالب دروغ و تهمت بسیار زیاد است و دولت، مسئولین و بخش‌های مختلف این حق را دارند که شکایت کرده و روشنگری کنند.
 
به گزارش ایرنا «محمود واعظی» روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: از هفته گذشته با تماس‌های زیاد و مکرر مردم مسوولان از سناریو سازی و موضع صدا و سیما گلایه می‌شود.
وی اضافه کرد: شما می‌دانید که در شش سال گذشته ما به این وضعیت صداوسیما عادت کردیم که در برنامه‌های مختلف همیشه سعی در انتقاد از دولت و برخورد جناحی یا حزبی نسبت به دولت دارند.
رئیس دفتر رئیس جمهوری اظهارداشت: تا جایی که امکان داشت؛ تلاش کردیم موضوع حل و شرایط آرام‌تر شود. فکر می‌کردیم در شرایطی که دشمن خارجی فشار وارد می‌کند و در کشور گرانی وجود دارد؛ صدا و سیما با دولت که در خط مقدم جبهه است همکاری و همراهی کند.
واعظی افزود: اینکه سریالی ساخته می‌شود مشکلی نیست، ولی اینکه در سریال مسائلی مطرح می‌کنند که خود نویسنده اش گفته ۸۰ درصد تخیل است، سوال این است که چرا مردم را اینگونه سرگرم می‌کنند؟

وی ادامه داد: ابتدا اعلام می‌شود که این سریال بر اساس موضوعی واقعی است و بعد طوری صحنه سازی می‌کنند که ذهن مردم را نسبت به موضوعات مختلف مشغول کنند. بحث هم فقط درباره دولت نیست.
رئیس دفتر رئیس جمهوری اضافه کرد: گروهی که برای ما گزارش نوشتند اعلام کردندکه متاسفانه جایگاه قوه قضاییه، دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی و وزارت خارجه‌ای که امروز خط مقدم جبهه در جنگ با دشمنان است و یا وزارت اطلاعات که از کشور صیانت می‌کند تنزل داده شده و برخورد بدی انجام داده اند.
واعظی افزود: در این ۳۰ شب پخش سریال تلاش کردند یک عده مسئول انقلابی و ارزشی درست کنند و یک عده نفوذی و نفوذپذیر و نفوذپرور یا غربگرای وابسته به خارج به وجود آوردند؛ به نظر من دو قطبی کردن مسئولین و جامعه بسیار خطاست و مقام معظم رهبری در هر فرصتی تذکر دادند که در رفتار‌ها و برخورد‌ها جامعه و مسئولین را دوقطبی نکنید.
وی تصریح کرد: در این سریال مطالب دروغ و تهمت بسیار زیاد است. دولت و مسئولین و بخش‌های مختلف این حق را دارند که شکایت کرده، برخورد و روشنگری کنند.
رییس دفتر رییس جمهوری با اشاره به بازتاب حاشیه‌های این سریال در رسانه‌ها گفت: رفتار صدا و سیما با این سریال با همه سریال‌های دیگر فرق می‌کند. چند روز گذشته یکی از موضوعات در اخبار و بخش‌های مختلف تلویزیون این سریال شده است. بازیگران آن در صدا و سیما با مردم ارتباط می‌گیرند یا مرتب مصاحبه می‌کنند. به نظر می‌رسد کار غیر معمولی را انجام می‌دهند و من فکر می‌کنم صدا و سیما حتماً باید تجدید نظر کند و در برنامه‌هایی برای مردم روشن کند که کارگردان یا نویسنده از روی تخیل خود موضوعی را گرفته و هیچ ارتباطی با مسائل واقعی ندارد.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در این خصوص به رئیس سازمان تذکری داده شده است، گفت: امروز به رئیس صدا و سیما تذکر داده شد.
واعظی درباره ادعای تماس و مذاکره ۴ حزب کرد با دولت گفت: دولت تماسی نداشته است.
رئیس دفتر رئیس جمهوری همچنین درباره موضع ایران در برابر اروپا و سفر مشاور رییس جمهوری فرانسه هم گفت: برای موضع گیری منتظر اعلام نظر و پیشنهادات مشاور ماکرون هستیم.
وی درباره تلاش‌های دولت برای آزادی نفتکش توقیف شده هم توضیح داد: از همه ابزار‌های خود برای آزادی هرچه زودتر نفت کش خود استفاده خواهیم کرد.
واعظی در پاسخ به سوالی درباره استفاده از تعبیر پلیس خوب یا پلیس بد برای کشور فرانسه به دلیل موضعگیری‌های اخیر سران این کشور در خصوص برجام گفت: پلیس خوب، پلیس بد این‌ها خیال پردازی است. به هرحال فرانسه جزو یکی از کشور‌های ۱+۵ بوده که در مذاکرات بسیار طولانی که انجام شده حضور فعال داشته است. از طرف دیگر با توجه به نزدیکی اروپا با ایران و مسائل مختلفی که وجود دارد طبیعی است که نگرانی‌های امنیتی بیشتر از آمریکا داشته باشد.
وی افزود: اروپایی‌ها الان که عزم جمهوری اسلامی در موضوع برجام را برای دو ماه اول دیدند و همچنین اقدامی که برای مرحله دوم شروع شده است، با جدیت بیشتر تلاش می‌کنند که بتوانند به راه حلی برسند که برجام بماند؛ بنابراین تلاش می‌کنند و تماس‌هایی گرفته شده و نمایندگانی از کشور‌های اروپایی به ایران آمده‌اند. اگر بتوانیم به آنچه که منافع ملی ما در برجام تأمین می‌کند برسیم، طبیعی است ما هم در این زمینه همراهی می‌کنیم.
رئیس دفتر رئیس جمهوری در پاسخ به سوال دیگری درباره اقدامات اخیر و طرح اظهاراتی از سوی مقامات انگلستان در خصوص برجام و خارج شدن این کشور به عنوان دومین کشور از برجام با اشاره به اقدام اخیر این کشور در خصوص توقیف نفتکش حامل نفت ایران گفت: کاری که برای نفتکش حامل نفت ایران انجام شد از نظر قوانین بین الملل کاری اشتباه بود و یک راهزنی محسوب می‌شود و شدید آن را محکوم کردیم.
واعظی ادامه داد: به دنبال آن هستیم تا جایی که بتوانیم از طریق سیاسی و دیپلماتیک این موضوع را حل کنیم، اما نباید این ماجرا را به برجام ارتباط بدهیم، بالاخره در جهان و مسائل بین المللی اتفاقات مختلفی می‌افتد و نمی‌توان همه را به یکدیگر مرتبط کرد، ولی طبیعی است وقتی که این نوع برخورد‌های غیر دوستانه و اشتباه انجام می‌شود روی روابط اثر بسیار منفی می‌گذارد.
وی در پاسخ به سوال دیگری درباره طرح اظهاراتی از سوی سران اروپا مبنی بر عملیاتی کردن سیستم ماشه در برجام اظهارداشت: چنین اتفاقی نمی‌افتد. فکر می‌کنم این‌ها حدس‌هایی است که مطرح می‌شود. چرا که همان قدر که همه تلاش کردند تا برجام ایجاد شود، خود اروپایی‌ها نیز دنبال آن نیستند تا به راحتی از برجام خارج شوند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲۱
انتشار یافته: ۳
جناب واعضی خوب است صحبت های تهیه کننده این سریال که توسط تابناک نیز پخش شد توجه فرمایند که 90 درصد سریال با پرونده جیسون رضائیان تطابق دارد
نویسنده اش حرف واعظی راتکذیب کردوگفت غیربعضی مواردجانبی بری جذابیت داستان تمام ماجراواقی است
برادرجان چرا بهتون برمیخوره؟!!!
آنچه که عیان است چه حاجت به بیان است واعظی جان!!
تازه، این همه کمالات شماها دولتی ها نیست!!!

شماها افتحاراتتون بسیار بیشتر از این موارد است. وضع جامعه اینو نشان میده
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر