بازدید 6411
۷

صداوسیما: ۱۵۰ شبکه فعال داریم

کد خبر: ۹۱۰۶۰۹
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰ 10 July 2019

معاون امور استان‌های صدا و سیما گفت: تمام تلاش در سازمان صدا و سیما بر این است که برنامه‌های رسانه ملی بتواند صدای راستین مردم ایران باشد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا منطقه کرمانشاه، علی دارابی در آئین افتتاح دومین جشنواره ملی پویانمایی و برنامه‌های عروسکی تلویزیونی که (۱۸ تیر) با حضور صدها هنرمند از سراسر کشور در محل تالار انتظار کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به فعالیت ۱۵۰ شبکه رادیویی و تلویزیونی در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران گفت: در حال حاضر صدا و سیما به ۳۵ زبان برنامه تولید و پخش می‌کند.

وی افزود: از مجموع شبکه‌های یاد شده ۸۰ شبکه رادیویی و تلویزیونی استانی داریم که هر یک از این شبکه‌ها در خدمت فرهنگ و هنر و توسعه پایدار استان خود هستند.

دارابی در ادامه به تشریح وظایف و اولویت‌های ۱۰ گانه تعریف شده شبکه‌های استانی پرداخت و افزود: شبکه‌های استانی باید زبان مردم خود باشند و به عنوان چشم بینا و گوش شنوای مردم خود انجام وظیفه کنند.

وی افزود: اولویت دیگر این شبکه‌ها این است که باید حامی و همراه مسئولان در انعکاس خدمات آنها بوده و به عنوان مشاورانی امین و منتقدانی ناصح در رفع مشکلات در کنار مسئولان باشند.

دارابی تصریح کرد: اولویت دیگر این شبکه‌ها نیز این است که همواره پیوست فرهنگی مبتنی بر توسعه پایدار را در هر استان اجرایی کنند.

این مسئول تلاش برای معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان‌ها را یکی دیگر از اولویت‌های کاری شبکه‌های استانی عنوان کرد و افزود: مسئولان این شبکه‌ها باید تلاش کنند تا زمینه جذب گردشگر و سرمایه گذار دراستان خود را فراهم کنند.

دارابی ایجاد وحدت را نیز اولویت مهم دیگر این شبکه‌ها عنوان کرد وافزود: رسانه‌های محلی باید زبان، لهجه، گویش، مذهب و آداب و رسوم هر منطقه را در زمینه ایجاد اتحاد و فرهنگ ملی به خدمت بگیرند و وحدت منطقه را بیش از پیش تقویت کنند.

معاون امور استان‌های صدا و سیما از بستر سازی برای کشف استعدادهای جوانان در عرصه‌های فرهنگی و هنری به عنوان اولویت کاری دیگر رسانه‌های استانی یاد کرد و افزود: شبکه‌های استانی باید بستر رقابت سالم برای تولید آثار فاخر در استان خود را فراهم کنند.

دارابی عدالت رسانه‌ای را نیز اولویت دیگر رسانه‌های استانی عنوان کرد و افزود: این شبکه‌ها باید خدمات خود را در اختیار مخاطبان بومی قرار دهند.

این مسئول همدلی و همراهی شبکه‌های استانی در شادی و غم‌های مردم را اولویت مهم دیگر این شبکه‌ها عنوان کرد وافزود: شبکه‌های استانی باید همواره همراه و در کنار مردم باشند و در خط مقدم جبهه جنگ نرم قرار بگیرند.

وی افزود: میزان رضایت مخاطبان از برنامه‌های استانی برای ما اهمیت ویژه ای دارد، چرا که رضایت مخاطب اصلی ترین سرمایه رسانه برای تولیدات پویا است.

دارابی از اطلاع رسانی و تلاش برای ارتقا سواد رسانه‌ای به عنوان دیگر اولویت کاری شبکه‌های استانی یاد کرد وافزود: در نهایت نیز اولویت مهم این شبکه‌ها باید این باشد که آئینه تمام نمای ایران اسلامی باشند.

وی تاکید کرد: تمام تلاش ما این است که بتوانیم به نحو شایسته صدای راستین مردم باشیم و به عنوان نماینده شایسته ای برای انقلاب اسلامی معرفی شویم.

دارابی در ادامه با اشاره به وقوع بحران‌های سیل و زلزله در استان کرمانشاه گفت: این استان بحران‌های زیادی پشت سر گذاشته، اما به یاری خداوند و همت مردم و مسئولین امروز شاهد چهره شاد و متبسم این استان هستیم.

وی افزود: برای اینکه ما هم بتوانیم سهمی هرچند کوچک در کاهش آلام این مردم داشته باشیم تصمیم بر این گرفته شد که دومین دوره جشنواره ملی پویانمایی در این استان برگزار شود تا بتوانیم از طریق برپایی این جشنواره روزهای شادی را برای مردم این استان رقم بزنیم.

دارابی تصریح کرد: علاوه بر این برپایی این جشنواره فرصتی است تا بتوانیم استان و ظرفیت‌های آن را هرچه بیشتر و بهتر به مردم کشور معرفی کنیم.

این مسئول از پویانمایی و برنامه‌های عروسکی به عنوان تلفیقی از دو حوزه صنعت و هنر یاد کرد و افزود: این دو بازار گسترده‌ای برای اشتغالزایی محسوب شده و عرصه بزرگی برای انجام کارهای فرهنگی هستند.

دارابی با بیان اینکه مخاطبان پویانمایی همه رده‌های سنی را در بر می‌گیرد گفت: پویانمایی عملاً یک ساختار جریان ساز است که بخش عمده‌ای از حافظه تاریخی جوامع را تشکیل می‌دهد و باید تمرکز ویژه ای بر روی این هنر داشته باشیم.

وی افزود: این جشنواره در کنار تمام فرصت‌هایی که ایجاد می‌کند کارگاهی برای آموزش و انتقال تجربه محسوب می‌شود و قطعاً هم افزایی ها، رونق بازار این هنر را در کشور رقم می‌زند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۷
همین قدر بیننده دارین؟
هیچ کشوری اینقدر شبکه دولتی نداره!..خروجی هزاران میلیارد هزینه دقیقا چیست!؟
یک ده آباد بهتر از 150 ده ویرانه است !
ایکاش جای 150 شبکه فعال فقط ده شبکه فعال داشتیم ولی حداقل دو تای آنها خصوصی و باب دل ملت بود.
معاون امور استان‌های صدا و سیما گفت: تمام تلاش در سازمان صدا و سیما بر این است که برنامه‌های رسانه ملی بتواند صدای راستین مردم ایران باشد.
اگه راست میگید اول برنامه 90 و فردوسی پور رو برگردونید بعد از این افاضات افاضه بفرمایید . ولی خب می دونیم که راست نمی گید .
آفتابه لگن هفت دست. شام و ناهار هیچ چی
کاش به اندازه 2 تا شبکه ماهواره ای تاثیر داشتید
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر