بازدید 10975
پیمانه اقتصادی؛

وزیر اقتصاد: مالیات بر سکه کاملا قانونی است/ برخورد سلیقه‌ای بانک‌ها در پرداخت وام ازدواج/ واکنش شدید بازار‌های مالی ترکیه به تصمیم اردوغان/ «بهتر است فروخته شود» سهام یک شرکت را پایین کشید

این پیمانه تیتر‌هایی همچون حباب سکه به زودی تخلیه خواهد شد، مقاومت بورس تهران برای رسیدن به قله ۲۵۰ هزار واحد، بازار خودرو‌های وارداتی، فرش قرمز هند برای تولید هیوندای برقی، عقب نشینی دلار به رقم ۱۲ هزار و ۷۵۰ تومان، کاهش قیمت جهانی طلا با رشد ارزش دلار، طلای سیاه ارزان شد، وزارت صنعت: احتکار خودروسازان صحت ندارد و افزایش وام مسکن مهر برای ٢٠٠ هزار واحد را در بر دارد.
کد خبر: ۹۱۰۵۸۷
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ 10 July 2019

تابناک اقتصادیپیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون حباب سکه به زودی تخلیه خواهد شد، مقاومت بورس تهران برای رسیدن به قله ۲۵۰ هزار واحد، بازار خودرو‌های وارداتی، فرش قرمز هند برای تولید هیوندای برقی، عقب نشینی دلار به رقم ۱۲ هزار و ۷۵۰ تومان، کاهش قیمت جهانی طلا با رشد ارزش دلار، طلای سیاه ارزان شد، وزارت صنعت: احتکار خودروسازان صحت ندارد و افزایش وام مسکن مهر برای ٢٠٠ هزار واحد را در بر دارد.

وزیر اقتصاد: مالیات بر سکه کاملا قانونی است

وزیر اقتصاد از آغاز وصول مالیات از سکه‌های پیش‌فروش خبر داد و گفت: وصول مالیات از سکه‌های پیش فروش آغاز شده و زمان پایان آن به همکاری مؤدیان مالیاتی بستگی دارد. دژپسند در پاسخ به اینکه گفته می‌شود دریافت مالیات از خریداران سکه به دلیل آنکه هنگام معامله با خریداران اعلام نشده و قانون در این زمینه نمی‌تواند عطف به ماسبق شود، گفت: این مالیات براساس قانون مالیات بر عملکرد گرفته می‌شود و قانون مالیات بر عملکرد کاملاً متعلق به عملکرد افراد در گذشته است. وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه قانون در این زمینه به ما اجازه داده که حتی تا ده سال گذشته نیز عملکرد افراد را بررسی و مالیات مشمول را وصول کنیم، گفت: این اطمینان را به مردم می‌دهم هر نوع مالیاتی که اخذ شده و می‌شود با استناد به تکالیف قانونی و به موجب قانون است. دژپسند درباره رأی اخیر دیوان عدالت اداری مبنی بر غیر قانونی بودن اخذ مالیات از خریداران سکه نیز گفت: یکی از مواردی که در قانون اساسی به آن تصریح شده، وضع و معافیت‌های مالیاتی است؛ بنابراین باید هر نوع دریافت یا معافیت مالیاتی براساس قوانینی باشد که به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است. به نقل از ایسنا؛ وزیر امور اقتصادی و دارایی با تأکید بر اینکه دولت در این زمینه هیچ اختیاری ندارد، افزود: البته دیوان عدالت اداری حق دارد در این زمینه بررسی‌های خودش را داشته باشد، اما آنچه همکاران من انجام داده‌اند به موجب تکالیف قانونی است و اگر معافیتی قرار باشد در این زمینه اعمال شود باز هم به قانون و مصوبه مجلس شورای اسلامی نیاز دارد.

بازار سکه با رکودی کم سابقه دست و پنجه نرم می‌کند/ حباب سکه به زودی تخلیه خواهد شد

در ساعت پایانی بازار دیروز، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (سکه امامی) با کاهش حدود ۳۰ هزار تومانی به رقم ۴ میلیون و ۵۳۳ هزار تومان رسید. هر قطعه سکه تمام طرح قدیم نیز امروز ۴ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان قیمت گذاری شد. همچنین هر نیم سکه بهار آزادی به رقم ۲ میلیون و ۳۳۰ هزار تومان رسید. هر ربع سکه بهار آزادی نیز امروز به کمتر از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید و در سطح یک میلیون و ۴۸۰ هزار تومان قیمت گذاری شد. هر سکه یک گرمی، بدون تغییر ۹۹۰ هزار تومان معامله شد و هر گرم طلای ۱۸ عیار، ۴۲۹ هزار و ۱۰۰ تومان ارزشگذاری شد. همچنین هر مثقال طلای ۱۷ عیار آب شده که به عنوان مبنا برای محاسبات نرخ گذاری است، امروز به رقم یک میلیون و ۸۵۹ هزار تومان رسید. به گفته کشتی آرای، بازار با کاهش کم سابقه تقاضا مواجه شد و در نتیجه کاهش حباب سکه به سطح ۳۱۰ هزار تومان را شاهد بودیم. 

به گفته رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر در شرایط کنونی و با توجه به روندی که در چند ماه اخیر شاهد بودیم، تخلیه کامل حباب سکه در روز‌های آینده قابل پیش بینی است، زیرا در حال حاضر، جذابیت سرمایه گذاری در بازار طلا و سکه و خرید به قصد انبار کردن و کسب سود‌های فراتر از انتظار، از بین رفته است و آن دسته از مردم که در سال گذشته با خرید سکه، به دنبال سرمایه گذاری در سال جاری بودند، این روز‌ها به قصد فروش و تبدیل سکه‌های پیش فروش شده بانک مرکزی به اسکناس، به بازار مراجعه می‌کنند و این عامل در کنار کاهش کم سابقه داد و ستدها، احتمال تخلیه کامل حباب سکه را بسیار بالا برده است. کشتی آرای در پایان یادآور شد که در سال گذشته تا کنون، بیشترین میزان حباب سکه، یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بوده است و این حباب با ورود سکه‌های پیش فروش شده بانک مرکزی به بازار، روز به روز کاهش داشته و در حال حاضر در محدوده ۳۰۰ هزار تومان قرار گرفته است.  

مقاومت بورس تهران برای رسیدن به قله ۲۵۰ هزار واحد

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز سه شنبه، با کاهش ۵۳۶  واحدی معادل ۰.۲۲ درصد به رقم ۲۴۸ هزار و ۷۱۶ واحد رسید. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۱۵۰ واحدی معادل ۰.۲۲ درصد به رقم ۶۹ هزار و ۶۵۲ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۱۱۳ واحدی معادل ۰.۱۹ درصد، عدد ۶۱ هزار و ۴۳۰ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۷۷ واحدی معادل ۰.۱۹ درصد به رقم ۴۱ هزار و ۷۸۶ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۰۱۶ واحد کاهش معادل ۰.۳۶ درصد را رقم زد و به سطح ۲۷۸ هزار و ۷۸۹ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با  ۴۸۰ واحد کاهش معادل ۰.۲۶ درصد به رقم ۱۸۴ هزار و ۱۱ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۶۸۴ واحد کاهش معادل ۰.۱۴ درصد همراه بود و عدد ۴۹۱ هزار و ۳۵۱ واحد را به نمایش گذاشت.

وزیر اقتصاد: مالیات بر سکه کاملا قانونی است/ برخورد سلیقه ای بانک ها در پرداخت وام ازدواج/ حباب سکه برای تخلیه کامل آماده می شود/ واکنش بسیار شدید بازارهای مالی ترکیه به تصمیم اردوغان

«بهتر است فروخته شود» سهام یک شرکت را پایین کشید/ فروش ناامیدکننده‌ گوشی‌های ۱۰۰۰دلاری آیفون

نیویورک پست: پس از اینکه تحلیل‌گر یک مؤسسه رتبه‌دهی، رتبه اعتباری سهام اپل را از «خنثی» به «بهتر است فروخته شود» کاهش داد، سهام این شرکت ۲ درصد سقوط کرد. این کاهش رتبه نشان می‌دهد تجارت شرکت اپل در سال آینده با مشکلاتی اساسی روبرو خواهد شد. تحلیل‌گر مؤسسه روزنبلات، ژون ژانگ، مقصر اصلی این کاهش رتبه را آیفون اعلام کرد. ژانگ گفت: گوشی‌های ۱۰۰۰دلاری کنونی آیفون، که به سختی در تلاش هستند، هیجان سال‌های گذشته را در بازار ایجاد کنند، با فروش ناامیدکننده‌ای روبه رو خواهند شد. ژانگ ادامه می‌دهد: آن‌چه اوضاع را برای اپل بدتر می‌کند این است که سایر محصولات این شرکت وزن کافی برای بالا نگاه داشتن رقم درآمد اپل در سطحی که سرمایه‌گذاران را راضی نگاه دارد، ندارند. ژانگ نوشت: رشد فروش آیپدها در نیمه دوم ۲۰۱۹ کاهش خواهد یافت و رشد سایر محصولات شرکت، مانند هوم‌پاد، ایرپاد و آی‌واچ هم برای تامین رشد درآمد کل، کافی نخواهد بود. این کاهش رتبه که باعث شد قیمت هر سهم اپل با سقوطی ۲.۱ درصدی به ۲۰۰.۰۲ دلار برسد، باعث شد تعداد تحلیل‌گرانی که سهام اپل را در سطح «بهتر است فروخته شود» دسته‌بندی کرده بودند، به ۵ نفر برسد. طبق آمار بلومبرگ، این اولین بار از ۱۹۹۷ تا کنون است که ۵ تحلیل‌گر بازار سهام اپل را در این سطح رتبه‌دهی کرده‌اند.

بازار خودروهای وارداتی؛ از سراتو تا NX

16 (1)

فرش قرمز هند برای تولید هیوندای برقی

تنها چند روز پس از آنکه برنامه بودجه ۲۰۲۰ شرکت هیوندای - که شامل اقداماتی در راستای افزایش فروش خودروهای برقی است - اعلام شد، اکنون خبرهای جدیدی در مورد خط تولید خودروهای برقی این خودروساز منتشر شده است. خودروهای برقی مقرون به‌صرفه هیوندای برای بازار هند تحت پروژه «اسمارت ایی‌وی» ساخته می‌شوند و در دیگر بازارهای نوظهور نیز فروخته خواهند شد. یک پلت‌فرم اختصاصی برای این مدل‌ها در دست بررسی است که می‌تواند با کیا به اشتراک گذاشته شود. اولین مدل این پروژه ۲ تا ۳ سال دیگر با تولید انبوه فاصله دارد. به نقل از دنیای اقتصاد؛ این خودروساز همچنین تصمیم دارد هند را به مرکز صادرات برای بازارهای نوظهور تبدیل کند. مدیر اجرایی هیوندای‌موتور هند اظهار کرد: «استراتژی خودروی برقی آینده این خودروساز هماهنگ با برنامه‌های دولت هند خواهد بود.» وی گفت: «هیوندای به سرعت در حال پیشروی است، دولت برنامه‌ای جدی برای اجرا به ما ابلاغ کرده است. ما نیز اکنون با مرکز تحقیق و توسعه خود در ارتباط هستیم.»

برخورد سلیقه‌ای بانک‌ها در پرداخت وام ازدواج

علی اکبر کریمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: متأسفانه گزارش‌هایی به مجلس رسیده که در برخی بانک ها سلیقه ای با موضوع پرداخت وام ازدواج و اخذ ضامن برخورد می شود و قانون مصوب مجلس و ابلاغیه بانک مرکزی رعایت نمی شود. کریمی با بیان اینکه بانک مرکزی باید براساس وظیفه نظارتی خود بر اجرای کامل بخشنامه وام ازدواج نظارت کند، تأکید کرد: خواست و نیت قانون گذار باید برای پرداخت سریع و آسان تسهیلات ازدواج تأمین شود و در صورتی که بانک‌ها تمکین نکنند، مجلس از مراجع و مجاری ذیربط این موضوع را پیگیری می‌کند. /خانه ملت

عقب نشینی دلار به رقم ۱۲ هزار و ۷۵۰ تومان

روز گذشته بر اساس اطلاعات سامانه سنا بانک مرکزی که بیانگر میانگین وزنی نرخ خرید و فروش ارزبر مبنای معاملات ثبت شده در سامانه نظارت ارز توسط بانک‌ها و صرافی‌های مجاز کل کشور است؛ هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ ۱۲۶۵۰ تومان خریداری شد و با افت ۵۰ تومان نسبت به روز قبل، به قیمت ۱۲۷۵۰ تومان به متقاضی دریافت دلار آمریکا فروخته شد. همچنین دیگر ارز پرطرفدار بازار، یعنی یورو، به قیمت ۱۴۵۵۰ تومان خریداری شد و با افت ۵۰ تومان نسبت به روز دوشنبه، به نرخ ۱۴۶۵۰ تومان برای فروش، قیمت گذاری شد.

کاهش قیمت جهانی طلا با رشد ارزش دلار

قیمت طلا در معاملات روز سه‌شنبه بازار جهانی در پی رشد ارزش دلار که تقاضا برای خرید این فلز ارزشمند را محدود کرد، با کاهش روبرو شد. هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز سه شنبه بازار سنگاپور ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۱۳۹۲ دلار و ۶۴ سنت رسید. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ۰.۳ درصد کاهش پیدا کرد و به ۱۳۹۶ دلار و ۳۰ سنت رسید.

واکنش شدید بازار‌های مالی ترکیه به تصمیم اردوغان

سی ان بی سی گزارش داد: اختلاف بین رئیس جمهور و رئیس بانک مرکزی ترکیه سر مسأله نرخ بهره سرانجام به برکناری رئیس بانک مرکزی منجر شد و همان طور که انتظارش می‌رفت، بازارهای مالی ترکیه واکنش تندی را نسبت به این خبر از خود نشان دادند.

پس از انتشار این خبر، شاخص " ام اس سی آی" بورس‌های ترکیه با ریزش ۲.۳ درصدی در پایین‌ترین سطح خود در سه هفته اخیر قرار گرفت و شاخص بورس استانبول نیز بیش از یک درصد ریزش کرد. آلبرتو گالو، مدیر بخش استراتژی‌های سرمایه گذاری در مؤسسه "الجبریس اینوستمنت" گفت: در ترکیه نهادهای مالی دچار نوسانات زیادی شده‌اند. در حالی که فعالیت‌های اقتصادی کشور در سطح نگران کننده ضعیف است، به نظر نمی‌رسد شاهد تغییرات بنیادینی در چشم‌انداز اقتصاد این کشور باشیم. از سوی دیگر ارزش لیر نیز در برابر دلار ۱.۵ درصد کاهش یافت و هر دلار به ازای ۵.۷۱۸ لیر مبادله شد. هم چنین هر یورو به ازای ۶.۴۲۴۵ لیر و هر پوند به ازای ۷.۱۵۶۲ لیر مبادله شدند.

سال گذشته اقتصاد ترکیه سه درصد کوچک شد و در سه ماهه نخست امسال نیز رشد اقتصادی آن به منفی ۲.۶ درصد رسید. انتظار می‌رود، در سه ماهه دوم نیز با وجود افزایش تدریجی، رشد اقتصادی در سطح منفی دو درصد بماند. لیر ترکیه از سال گذشته تاکنون بیش از یک چهارم ارزش خود در برابر دلار را از دست داده است. نرخ بهره ترکیه در حال حاضر ۲۴ درصد است که یکی از بالاترین نرخ‌ها در بین کشورهای اروپایی محسوب می‌شود. اردوغان که خود را دشمن نرخ بهره خوانده، بارها و بارها از این نرخ انتقاد کرده و خواهان تغییر وضع موجود شده است.

طلای سیاه ارزان شد

قیمت نفت به علت نگرانی در مورد تقاضا در اثر بروز نشانه‌هایی از تأثیر جنگ تجاری آمریکا و چین بر اقتصاد جهان، کاهش یافت اما احتمال درگیری در غرب آسیا مانع از کاهش بیشتر قیمت‌ها شد. هر بشکه نفت برنت با 9 سنت کاهش 64.02 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با 21 سنت کاهش 57.45 دلار معامله شد. 

قیمت نفت به علت نگرانی در مورد تقاضا تحت فشار قرار گرفته است، زیرا جنگ تجاری میان آمریکا و چین وارد دومین سال خود شده و چشم‌انداز رشد اقتصاد جهان را کاهشی کرده است که می‌تواند بر تقاضا برای نفت تاثیر بگذارد. این دو، بزرگ‌ترین مصرف‌کنندگان نفت در جهان هستند. سفارش های ماشین آلات در ژاپن بیشترین کاهش در هشت ماه گذشته را ثبت کرده که نشان می‌دهد تنش‌های تجاری بر سرمایه‌گذاری شرکت‌ها تاثیر گذاشته است. همچنین آمارهای دولت ژاپن نشان داد دستمزد واقعی در این کشور برای پنجمین ماه متوالی کاهش یافته است. ژاپن، پنجمین کشور بزرگ مصرف‌کننده نفت خام است. استفان اینس، تحلیلگر بازار گفت: «چشم‌انداز ضعیف‌تر اقتصاد جهانی، بر قیمت نفت فشار کاهشی وارد کرده است اما تنش‌ها در غرب آسیا هوشیاری در مورد احتمال ریسک در عرضه را بالا برده که مانع از کاهش بیشتر قیمت‌ها در میان مدت می‌شود.»

وزارت صنعت: احتکار خودروسازان صحت ندارد

مدیرکل دفتر بازرسی و پاسخ‌گویی به شکایات وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه موضوع احتکار خودرو به‌هیچ‌وجه صحت ندارد، افزود: این خودروها متعلق به مردم است، بنابراین، نگهداری این خودروها برای تولیدکنندگان هزینه داشته و سودی ندارد.

وام مسکن مهر برای ٢٠٠ هزار واحد افزایش یافت

در یکهزار و دویست و هفتاد و چهارمین جلسه شورای پول و اعتبار که در تاریخ ۱۸ تیرماه ۱۳۹۸ به ریاست عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی، برگزار شد، پس از توضیحات وزیر راه و شهرسازی مبنی بر لزوم اتمام پروژه های طرح مسکن مهر تا پایان سال جاری، شورای پول و اعتبار برای ایجاد فضای رقابتی و تسریع در تعیین تکلیف پروژه های باقی مانده طرح مزبور با افزایش سقف فردی تسهیلات مسکن مهر برای دویست هزار واحد مسکونی موافقت کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۴
درخصوص وام ازدواج عرض کنم که
هیچکدوم از بانکها شرایط ضامنین رو قبول ندارن
فقط دوتا ضامن با کسر از حقوق که حداقل یکیشون از همون بانک حقوق بگیر باشه
یارانه و بقیه موارد بخشنامه هم برای خود بانک مرکزی
فقط همین
به یکی از بانکها گفتم بانک مرکزی گفته یارانه بعنوان ضامنه
گفتن پس برو از همون بانک مرکزی وامت رو بگیر
ما نمیدیم
مملکتی که متولی نظارتی نداشته باشه بهتر از این اداره میشه بنظر شما ؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
اخه با چه فرمولی یارانه 45 هزار تومانی قسط 500 هر ار تومانی رو پوشش میده؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
علت اینکه بانکها زیر بار اینگونه دستورات نمی روند علتش غیر منطقی بودن دستورالعمل است چون این آقایان نه تا حالا در بانک کار کرده اند و نه وامی پرداخت کرده اند .
آخه یارانه 45/500ضامن برای قسط 500هزار تومن خنده دار نیست..
تازه هر ضامن هم نهایتا برای 10 میلیون توان ضمانت دارد.
نکنه با همین منوال پیش برویم تا 5سال آینده وام ازدواج را بکنند 100میلیون با یک ضامن عقل سلیم چی میگه..
اپل بازار چین و هند را از دست بدهد کارش تموم است ترامپ فکر نمیکرد در مقابل تهدیدهایش مقاوتی صورت بگیرد
آقای وزیر اقتصاد ظاهرا از وظایف و اختیارات دیوان عدالت اداری چیزی نمی داند. اگر رای دیوان بر غیر قانونی بودن دریافت مالیات از سکه های پیش فروش شده باشد و ابلاغ قانونی از طریق روزنامه رسمی شده باشد ، استنکاف از آن و یا اجرای تصمیم به اخذ مالیات جرم محسوب شده و مجریان از وزیر اقتصاد تا پایین ترین محصل مالیاتی میتوانند تحت پیگرد قضایی قرار گیرند . بنا نیست آقایان کسری بودجه ناشی از سوء مدیریت خود را با اخذ انواع عوارض و مالیاتهای من درآوردی از جیب ملت در آورند .
1- مالیات بر سکه کاملا غیر قانونی است.
در صورتی که سکه فروخته شود، می تواند سود محاسبه شود، در غیر اینصورت مالیات کاملا غیرقانونی می باشد
2- آیا در صورتی که قیمت سکه پایین بیاید و خریدار متضرر شود، دولت پاسخگو می باشد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
ثبت نام کنندگان خودرو چه تفاوتی با انها که سکه ثبت نام کرده اند
ا دارند؟؟؟؟
زیر ۲۰۰ سکه ان زمان میشده زیر ۳۰۰ میلیون در حالی که ساده ترین خودروهای خارجی ان موقع بالای ۲۵۰ و ۳۰۰ میلیون بوده.
الان کسی که سکه نوسته باید مالیات بدهد ولی کسی که پورشه ۷۰۰ میلیونی اش الان بالای ۲ میلیارد شده باید راحت باشد.
متاسفانه دولت ابروی خودش را با این‌کار برده در حالی که تمام عوامل دولت مانند اقای نوبخت و نیز خود اقای سیف رییس بانک مرکزی ان زمان در تلویزیون دعوت میکردند مردم را به مشارکت در این طرح ها.
چه دنیایی یک نفر ماشین یک میلیاردی دارد یک نفر آرزوی موتور گازی امیدواریم روزی در دنیای بهتری زندگی کنیم این همه اختلاف طبقاتی بین مردم زجر آور است
ماشین های مدل بالا در ایران تبدیل به نماد اشرافیت شده اند در شهرها می گردند و خشم و اعتراض را در جامعه افزایش می دهند البته این خشم عمومی پنهان است ولی برای همیشه پنهان نمی ماند مردم از خودشان می پرسند اینها از کجا آورده اند که اینقدر دارند که تازه یک بخشی از ثروتشان ماشین میلیاردی است
از کدام اقتصاد حرف می زنید از این اقتصاد ما فقط بدبختی و فقر را دیدیم
چرا خدعه میکنید. موقع ثبت نام که گفتید مالیات نداره! حالا که خزانه خالی شده یادتون افتاده مالیات داشته؟!!
پاسخ ها
رضا
| Canada |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
برادر مشگل آقایان مالیاتی نیست که هرگز گرفته نخواهد شد چون توان این کار را ندارند بلکه برای مانور دادن در مقابل کسانی است که به فروش طلا های کشور در آن مقطع اعتراض کردند وگرنه مگر شما می توانی از ۶۰ هزار نفر زن خانه دار و مرد بازنشسته مالیات بگیری؟
نقل گردند که کیکاووس نوش دارو را با یکم وقت کشی به رستم داد تا سهراب زنده نمونه.بنظر میاد برخی مواضع دولت مثل مالیات بر سکه همینطوره.الان که اقتصاد را بحرانی کردند برای فریب دادن افکار یکسری اقدامات نمادین میکنند در حالیکه باید قبل از اینها اعمال میشد...
عجب مردمی داریم بابا مگه نمیدونین که وام فقط مختص خواص و آقا زادگان است چقدر باید تذکر بدم آخه.. خسته شدم ... بفهمین دیگه
یک نفر ضامن قابل قبول ! زمانی که فردی را به عنوان ضامن ببانک معرفی مینمایند تعداد ضمانتهای قبلی وی باید بررسی شود نمیشود که یک نفر را برای ده نفر ضامن گرفت / مگر قوه محترم قضائیه در اینگونه موارد حرف بانک وبخشنامه های بانکی را قبول میکند ؟؟؟ عنوان پذیرش یارانه 45 هزار تومانی بعنوان ضامن از سوی بانک مرکزی نشان میدهد صادر کننده این بخشنامه مفهوم ضمانت را نمیداند یعنی شصت سال یارانه برای تسویه وام شصت ماهه !!!
نمایندگان محترم می توانند از بانک مرکزی بخواهند هنگام معرفی زوجین به بانک جهت دریافت وام ازدواج روی نامه شرایط وام گیرنده و ضامن و مدارک مورد نیاز را قید نمایند تا بانکها نیز سلیقه ای عمل نکنند .
مالیات گرفتن بهترین روش اداره کردن کشور هست ودرتمام کشورهای توسعه یافته جزودرآمدلاینفک دولتهاست
اما درایران که این همه بنگاههای مالی هست که نیاز به اسم بردن نیست و همه میدونیم که بادرآمدهای کلان و رانتهای باورنکردنی مالیات نمیدهندفقط از مردم عادی مالیات گرفتن ظلم مضاعفه
این تیتر اکثر خبرگزاریها در موقع پیش فروش بود :"پیش فروش سکه مالیات ندارد" حتی مسولان وقت به صف میشدند تا تاکید کنند که پیش فروش سکه مالیات ندارد.
هنوز فراموش نکرده ایم که حتی مسئولان وقت مردم را تشویق به خرید سکه پیش فروش و از خریدن دلار بر حذر میکردند.
اما وقتی آب از آسیاب افتاد و خزانه دولت خالی شد و دارایی خریداران سکه حفظ شد (نه اینکه سود کردند) دولت تصمیم گرفت زیر حرفش بزند و قراردادی که مردم با بانک مرکزی بستند را فسخ و به نفع خود مصادره کند.
اکنون بازار شایعه داغ شده که دولت ممکن است از سپرده های دلاری سپرده ریالی از بورس نیز مالیات بگیرد.
البته که تمام این شایعه ها هم به حق و نتیجه منطقی رفتار خود مسئولان است.
هنوز هم سوال دولت این است که چرا مردم به او اعتماد ندارند و میلیونها دلار در خانه های خود ذخیره کرده اند؟
مردم بدبخت و کارمند و کارگر و انهایی که حقوق ثابت دارند مالیات میدهند ولی
سرمایه دارها و دلالهای ماشین و خانه ودلارو سکه و تاجرها که کارت بازرگانی اجاره می کنتد و ردی از خود به جا نمی گذارند مالیات نمی دهند پرواضحه که از طریق حساب بانکی و اطاعات اشخاص راحت مالیات گرفته می شود اینقدر هم جوروانی و گرانی به وجود نمیاد در تمام دنیا هرکس براساس درامد باید مالیات بده ولی ایران بهشت دلالها و قاچاقچیان و پولهای باد اورده
من نه پول داشتم سكه بخرم و داشتم هم نميخريدم .... ولي اين رفتار دولت باعث بي اعتمادي مردم به رفتارهاي دولت ميشه و ضررش هزار بار بيشتر از اين مالياتي هست كه اخذ ميشه .... حالا خود دانيد
دوستان سلام.يادمون باشه هر كالايي بعنوان مثال سكه يك ارزش ذاتي داره مثلا زمان خريد ارزش ذاتيش بوده ١٣٠٠ و زمان تحويل ارزش ذاتيش بوده ٥٠٠٠؛اينو بدونين اگه از اين اختلاف بخوان ماليات بگيرن، كه الانم ميخوان همين كارو بكنن،اين يعني ماليات عايدي سرمايه كه هنوز قانوني واسش نداريم پس اين بخشنامه باطله ولي ماليات درآمد سكه چيه؟جواب:شما طبق عرف سكه رو مثلا ٥٠ تومان بالا پايين خريد و فروش ميكني كه سود ناشي از آن مشمول ماليات درآمد است.
اگه من اشتباه ميكنم با منطق اعلام كنيد و بگوييد ماليات عايدي سرمايه چيست.
انشاالله ديوان عدالت باعنايت به دانش بالاي خود و موارد مطروحه،اين بخشنامه را ابطال خواهد نمود.
الان بحث فروختن يا نفروختن سكه نيست بحث اينه كه اين ماليات ، ماليات عايدي سرمايست و چون ما همچين مالياتي نداريم پس خلاف قانونه.
براي روشن شدن بيشتر يه مثال ساده ميزنم:الان از كسي بپرسين چرا دارن ماليات سكه ميگيرن؟ ميگه خوب سكه گرون شده ميخان از اين تفاوت قيمت ماليات بگيرن!.خوب اين ماليات ميشه مالياتي كه به عايدي سروت شما خورده نه ماليات عملكرد شما.اين كاملا روشنه درست مثل ثروتي كه من با "س" نوشتم. والسلام.
در ادامه عرايضم اگر منتشر شود:ميپرسيم چرا از خودرو و مسكن اين نوع ماليات را نميگيريد؟ميگويند چون قانوني نداريم.خوب مگر راجع به سكه قانون داريد.افراد ميتوانند قانون را تفسير به راي كنند من تمام عمرم را به دانش اندوزي گذراندم اگر اين ماليات سكه قانوني باشد تمام دانشم را خواهم شست و قيد مطالعه و سواد را خواهم زد.دوستتون دارم و موفق باشيد.
من پیشنهاد می‌کنم وزارت اقتصاد و دارایی فی الفور و بدون فوت وقت دستور اخذ مالیات بر در آمد ( نه عملکرد آنطورکه ایشان گفته اند) از اخذ کنندگان وامهای بالای صد میلیون تومان از همه و هر بانکی را صادر کنند تا خدای ناکرده از قافله عقب نمانند. در توجیه آنهم همین بس که این عده قصد بازگرداندن این مبالغ را ندارند و همه این عملکرد می‌شود درآمد البته منهای ریخت و پاشهای لازمه اخذ وام که باید از مبلغ وام کم شود که خدای ناکرده اجحافی به کسی نشود.
سپرده گذارانی که ارزش پولشان در نوسانات ارزی یک چهارم شده باید از بانک غرامت بگیرند.
نرخ دلاروشاخص بورس هردو غیرواقعی ودستکاری شده اند
همه میدانند نرخ دلار غیرواقعی ودستوری است وزمانی خواهدرسیدکه دلار بصورت ساعتی هزارتومان هزارتومان افزایش پیداکند انروزکه خیلی هم دورنیست انهاییکه تحت تاثیر شانتاژهای روانی وتبلیغات قرارنگرفته ودلارهایشان رامفت نفروختند برنده خواهندبود
هر با ر تهر بار که میخواستید دلار رو به بهانه تحریم گرون کنید میگفتید به نفع تولید وصادرات کشوره و جلوی واردات زیاد و میگیره... کلا عموما ما استاد مغلطه و سفسطه هستیم...فرافکنی و آرمان گرایی ودنباله رو اهداف عالیه هستیم....همه هدفمون خیره....همه فکر آبادانی کشور هستیم....خدا روشکر....خدا قوت پهلوانانحریم میشیم بهانه دستشون میاد دلاروگرون میکنن....
۴۹.خود دولت و بانک مرکزی دلار و وسکه رو گرون کردن و در واقع باعث گرانی کل اجناس و خدمات و مسکن و ماشین خود دولت و بانک مرکزی بوده و با گرون کردن به طور غیر مستقیم ارزش ریال رو به یک سوم کاهش دادن.حالا میخوان به صورت مستقیمم از جیب مردم بزنن.وقتی دولت و بانک مرکزی و و بانک ها که بالاترین دارائی سکه و طلا و ارز رو دارن و قیمت اونو ۴ برابر گرونتر دارن به مردمشون میفروشن و بعد میان مالیات هم میخوان ؟!!
این آیه شریفه قرآن را دقت کنید:
وفای به عهد « … وَ أَوفُوا بِالعَهدِ إنَّ العَهدَ كانَ مَسئُولـاً » (سوره‌ مباركه‌ إسراء آیه 34)
ترجمه آیه:( و به پیمان (خود) وفا كنید، كه قطعا از پیمان سؤال میشود
جناب آقای وزیر اقتصاد دولت . بنده سکه خریدم و مالیاتم را هم دارم ولی به مقدسات قسم . نه دیگر پولی در بانک شما می گذارم . نه داخل کشور سرمایه گذاری می کنم و نه در انتخابات شرکت می کنم. و در حال حاضر هم درصدد سرمایه گذاری در امارات هستم
جناب وزیر اقتصاد . بنده 70 میلیون دادم سکه خریدم و 150 میلیون هم در بانک سپرده گذاشتم . بله سکه ای که خریدم سود داشت و ارزش پولم حفظ شد ولی پولی که در بانک شما سپرده گذاشتم ارزشش به یک سوم کاهش یافت . حالا که شما از سکه های من چون ارزشش زیاد شده سود گرفتید آیا به سپرده من که ارزشش یک سوم شده هم ضرر و زیان من را می پردازید؟؟؟؟
مالیات از سود سکه؟! این سود نیست جناب مسئول این حفظ داراییه باید اون موقع که دلار20 هزار تومن رسید و ملک و خودرو هر روز بالا می رفت این حجم سرمایه باید به اون مشکلات دامن میزد؟! مردمی که سکه خریدند به فراخوان دولت برای کنترل نقدینگی بله گفتن اینم دست مزدشون!!! درس بگیرید از گذشته! از حساب ارزی که تضمین شده بود به ارز هر موقع مشتری در خواست کرد پرداخت بشه و نشد ! حالا هم 20 میلیارد دلار تو خونه هاست و کسی حاضر نیست به سیستم گردش مالی تزریقش کنه که اگر بشه میتونه خیلی مشکلات را حل کنه! متاسفم
جناب وزیر اقتصاد اجازه بدهید با عدد و رقم مثال بزنم شاید بهتر متوجه فاجعه بشوید. به نقل از بانک مرکزی 7میلیون 650 هزار سکه سال 97 فروخته شده با فرض دریافت مالیات 200 هزار تومانی از هر سکه (البته با توجه به معافیتها و مالیات پلکانی که مقدار آن کمتر از این می باشد) برای کل سکه ها بدون فرض معافیت میشود 1530 میلیارد تومن (حدود نصف اختلاس معروف 3000 میلیاردی) که به احتساب دلار 13000 تومنی حدود 117 میلیون دلار! آیا این مقدار درآمد که با مالیات شبه دار و غیر قانونی اخذ خواهد شد، به بی اعتباری سیستم اقتصادی و مالی حکومت می ارزد؟! در صورت وصول، این پول معادل درآمد یک روز فروش نفت هست...
من هم کارمندم و 70 میلیون کل سرمایم بود و به دولت کشورم اعتماد کردم و سکه خریدم و بخدا الان حساب بانکیم خود آقایان چک کنند کمتر از 5 میلیون مالیات است. اون چند عدد سکه هم زدم به زخم زندگیم. به خدا واگذارشون کردم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان