بازدید 2715
۱

ترفند جدید ونزوئلا برای دور زدن تحریم‌های نفتی

کد خبر: ۹۱۰۵۷۹
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۰۶:۲۵ 10 July 2019

در پی وضع تحریم‌های واشنگتن علیه صادرات نفت ونزوئلا و توقف فروش به آمریکا، شرکت PDVSA به خریداران ناشناخته از چین و هند روی آورده است.

به گزارش ایسنا، در میان خریداران شرکت کوچکی در ترکیه است که پالایشگاهی ندارد اما با دولت نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا ارتباط دارد.

تا همین اواخر برخی از بزرگترین شرکت‌های نفت و پالایش جهان از جمله شرکت‌های آمریکایی شورون ووالرو انرژی برای خرید محموله‌های نفت ونزوئلا صف کشیده بودند و شرکت PDVSA فرآیند دقیقی داشت تا اطمینان کسب کند خریداران احتمالی از قدرت پرداخت پول نفت برخوردار هستند.

اما دولت آمریکا با هدف براندازی دولت مادورو در ژانویه صادرات نفت ونزوئلا را هدف تحریم قرار داد و صادرات نفت شرکت PDVSA از زمان وضع تحریم‌ها، بیش از یک پنجم کاهش پیدا کرده است.

سه منبع آگاه به رویترز گفتند مدیران شرکت PDVSA در دیداری که ۱۴ مارس برگزار شد، موافقت کردند برخی شروط را برای مشتریان یا تأمین کنندگان جدید از جمله شرط دو سال تجربه در صنعت نفت را موقتاً حذف کنند.

طبق اسناد مربوط به برنامه‌های بارگیری نفت ونزوئلا و گزارش‌های داخلی درباره صادرات و واردات در نیمه اول، تسهیل شروط شرکت PDVSA باعث شد شرکتی به نام گروپو ایوکس اینسات خرید نفت ونزوئلا را در آوریل آغاز کند.

اطلاعات اتاق بازرگانی استانبول نشان می‌دهد این شرکت کمتر از یک سال پیش با سرمایه تنها ۱۰ هزار لیره (۱۷۴۲ دلار) تأسیس شد و ساخت و ساز مسکونی را به عنوان فعالیت اصلی خود اعلام کرده است.

ایوکس اینسات یکی از پنج شرکتی است که در فاصله آوریل تا ژوئن به بارگیری نفت ونزوئلا در نفتکش‌ها اقدام کردند. این شرکت ترکیه‌ای چهار محموله نفت و محصولات نفت ونزوئلا را در آوریل بارگیری کرد اما در مه یا ژوئن هیچ نفتی بارگیری نکرد.

اسناد شرکتی ترکیه نشان می‌دهد شرکت ایوکس اینسات متعلق به میگل سیلوا، یک بازرگان ونزوئلایی است که ریاست اتاق صادرکنندگان ونزوئلایی در کاراکاس را بر عهده داشته و همچنین به عنوان کمیسر وزارت مسکن در دولت مادورو خدمت کرده است.

یک منبع آگاه در PDVSA اعلام کرد ایوکس اینسات قبول کرده است در ازای دریافت نفت خام، محصولات پالایش شده را به ونزوئلا برساند. در شرایطی که شبکه پالایش نفت ونزوئلا به دلیل مشکلات فنی فلج شده، این کشور با کمبود شدید سوخت در ماه‌های اخیر روبرو شده است.

بر اساس گزارش رویترز، دو شرکت دیگری که به تازگی چارتر نفتکش برای حمل نفت PDVSA را آغاز کردند، شرکت ملاج آف شور و ساهارا انرژی هستند. این دو شرکت محموله‌های نفت PDVSA را مدت کوتاهی پس از اعلام تحریم‌ها بارگیری کردند.

ترکیه یکی از خریداران اصلی طلای ونزوئلا است که با کاهش تولید نفت، به منبع درآمد مهمی برای این کشور آمریکای لاتین تبدیل شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
باید از ونزوئلا جلو بزنیم مگر ما چه چیزی کمتر از انها داریم...
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر