بازدید 5582
۵

نقص‌های ایمنی خط ۶ برطرف نشده است

کد خبر: ۹۱۰۳۲۵
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۰ 09 July 2019

دبیرکمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران نواقص و مشکلات خطوط مترو را تشریح کرد و گفت: در خط ۶ پس از افتتاح ۹ کیلومتر جنوبی، هنوز هم موارد نقص ایمنی در خصوص آن رفع نشده است.

به گزارش «تابناک»، محمدعلی کرونی در گفت‌وگو با مهر با بیان اینکه متاسفانه مدیریت مترو طی حدود دو سال سپری شده از آغاز دوره جدید مدیریت شهری به هیچ عنوان قابل دفاع نیست، اظهار داشت: تقریباً در هیچکدام از خطوط داخل شهری اقدام قابل توجهی انجام نشده و این سطح ضعیف عملکرد در طول دوران ساخت مترو بی‌سابقه است.

وی ادامه داد: در خط ۶ پس از افتتاح ۹ کیلومتر جنوبی، هنوز هم موارد نقص ایمنی در خصوص آن رفع نشده و بر اساس مستندات رسیده به کمیسیون، حتی برخی تجهیزات نصب شده به علت اصرار بر افتتاح زودهنگام با مشخصات فنی و قراردادی مغایر بوده است و لذا عملاً ارائه تاییدیه ایمنی در مورد این بخش از خط ۶ بلاموضوع و فاقد ارزش است. با این حال پس از افتتاح، روند پیشرفت فعالیت های اجرایی در این خط بسیار کند بوده و سیستم تهویه اتوماتیک، سیستم کنترل مرکزی ایستگاه ها، سیستم اعلان و اطفا حریق و پست برق همچنان راه اندازی نشده است.

کرونی خاطرنشان کرد: در خصوص خط ۷ نیز وضعیت مشابه خط ۶ است و کماکان بدون هواکش‌های میان تونلی در حال بهره برداری بوده و عقب افتادگی از زمانبندی‌های چندین بار ارائه شده بسیار محسوس است. لازم به ذکر است که حتی یک واحد هواکش میان تونلی با تجهیزات اصلی نیز طی دو سال گذشته در این خط راه‌اندازی نشده است.

دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه سایر خطوط نیز رکود فعالیت‌ها مشهود بوده و دورنمای تکمیل خطوط مترو با ادامه روند فعلی بسیار تاریک است، گفت: حتی در خطوط قدیمی‌تر همچون خط ۴، از تکمیل ورودی های جدید برای ایستگاه‌های از قبل افتتاح شده نیز عاجز بوده اند و در مواردی نسبت به جمع‌آوری کارگاه احداث ورودی که از قبل استملاک شده بود و تاثیر بسزایی در مسافرپذیری ایستگاه داشته اقدام کرده اند.

به گفته کرونی، در خط ۳ پایانه آزادگان - پست برق نوبنیاد - پست برق قلعه مرغی - هواکشهای میان تونلی بخش مرکزی و شمالی - هواسازهای ایستگاه در اکثر ایستگاههای بخش شمالی و رکتی فایر ها و هواسازهای مربوطه آن - ورودی‌های دوم ایستگاه‌های سهروردی - میرزا شیرازی - صیادشیرازی - که سال‌هاست تملک شده یا متوقف هستند و یا به کندی در مراحل اولیه هستند. در ارتباط با پایانه ها نیز جای تاسف است که طی دو سال گذشته هیچگونه اقدام اجرایی قابل ملاحظه‌ای صورت نگرفته و این درحالیست که شبکه مترو به شدت از این بابت تحت فشار است و قطعاً بالاترین اولویت فعلی مترو تهران تکمیل پایانه و پارکینگ خطوط است.

دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به کمبود واگن در مترو گفت: در بحث ناوگان نیز متاسفانه علی رغم اینکه ۱۰ رام قطاری که از دوره قبل سفارش داده شده بود و پس از چندین ماه خاک خوردن در گمرک بالاخره در دی ماه ۹۷ بخشی از آن ترخیص شد، همچنان منتظر ورود یک رام قطار به شبکه هستیم و ۱۵ درصد تجهیزات واگن ها نیز در گمرک باقی مانده است.

وی ادامه داد: در بحث مترو فرودگاه امام تا شهر پرند نیز علی‌رغم آماده بودن بیشتر از ۸۵ درصد زیرساخت ها که در ابتدای دوره مدیریت جدید مترو به ایشان تحویل شد دریغ از یک درصد پیشرفت طی دو سال گذشته، واقعاً جای سوال است با چه منطقی می توان از این عملکرد دفاع کرد و جالب‌تر آنکه با ورود نیروهایی غیر متخصص و بیرون از مجموعه مترو به داخل ساختار این شرکت، روز به روز شاهد عقب افتادگی برنامه های کوتاه‌مدت و بلندمدت و هدررفت سرمایه‌های صرف شده در مترو تهران خواهیم بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۵
تمامی خطوط مترو در زمان حریق مشکل خواهند داشت ، با تعریف یک سناریو دود در زمان حریق خواهید دید که تعداد جان باختگان چقدر افزایش خواهد داشت
نتیجه لیستی رای دادن بهتر از این نمیشه!!!

آقای هاشمی رییس مترو تهران بودند... و رییس شورای شهر وقت تهران جناب چمران گفتن با این سرعت مترو سازی 100سال طول میکشه مترو تهران تکمیل بشه و بالاخره با همت جناب احمدی نژاد تهران از دست آقای هاشمی راحت شد, حالا با پست بالاتر برگشتن به دست خود اهالی تهران... نتیجه بدتر از این نشده تا الان و ایستگاههای مترو جمع آوری نشدند جای شکر داره البته اولش ایستگاه ها جمع آوری شدند جهت بد جلوه دادن مدیریت قبلی , حالا هواساز کل خطوط جمع آوری شدند و شما در ایستگاهها از گرما کاملا خیس عرق میشید.
اگر شهردار توان پیشبرد کارهای عمرانی را ندارد چرا مسئولیت شهرداری را قبول کرده است؟؟ در منطقه 22 هیچ کار عمرانی در دو سال گذشته انجام نشده و ورودی ها و خروجی های بزرگراههای این منطقه همچنان بسته باقیمانده است. شما که نمی توانید کار کنید مگر بیمارید که مسئولیت می پذیرید. انشالله خدا شفا بده!!
اونوقت اگه به هر دلیلی قطار وسط تونل توقف کنه چون بیمه مسئولیت کردن جان مردم چه اهمیتی داره
اونی که مترو می ساخت رفت.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل