بازدید 14120
آخرین تحولات خاورمیانه؛

ادامه عقب نشینی نیرو‌های اماراتی از یمن/ادعا‌های تکراری جان بولتون در مورد برنامه هسته‌ای ایران/ استقرار تیپ گولانی اسرائیل در اطراف غزه/ تأیید افزایش سطح غنی‌سازی اورانیوم ایران از سوی آژانس

تأیید افزایش سطح غنی‌سازی اورانیوم ایران از سوی آژانس، ادعا‌های تکراری جان بولتون در مورد برنامه هسته‌ای ایران، استقرار تیپ گولانی اسرائیل در اطراف غزه و مخالفت احزاب آلمانی با درخواست آمریکا برای اعزام نیرو به سوریه، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به ادامه عقب نشینی نیرو‌های اماراتی از یمن نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۹۱۰۲۸۵
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰ 09 July 2019

تأیید افزایش سطح غنی‌سازی اورانیوم ایران از سوی آژانس، ادعا‌های تکراری جان بولتون در مورد برنامه هسته‌ای ایران، استقرار تیپ گولانی اسرائیل در اطراف غزه و مخالفت احزاب آلمانی با درخواست آمریکا برای اعزام نیرو به سوریه، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به ادامه عقب نشینی نیرو‌های اماراتی از یمن نیز اشاره کرد.

به گزارش «تابناک»؛ یک مسئول اماراتی به خبرگزاری فرانسه گفت که امارات تعداد نیروهایش در یمن را کم کرده و از راهبرد نظامی به راهبرد صلح ـ که در اولویت است ـ حرکت خواهد کرد.

این مسئول اماراتی اعلام کرد: نیروهای ما از یمن خارج می‌شوند. کاهش نیروها به دلایل استراتژیکی در الحدیده در غرب و دلایل تاکتیکی در مناطق دیگر است.

این در حالی است که رسانه‌ها قبلاً از قصد امارات برای خروج بخش اعظم نیروهایش از ائتلاف تحت رهبری سعودی‌ها ضد یمن خبر داده بودند.

اخیراً روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال به نقل از چند مقام غربی نوشت: امارات در صدد است تا به زودی نیروهای خود را از یمن خارج کند.

مقامات غربی آگاه در ادامه به وال استریت ژورنال گفتند: در چند هفته اخیر امارات با خروج نیروهای خود از یمن می‌خواهد خود را از جنگی چهار ساله که حتی مخالفت کنگره آمریکا را نیز در پی داشته است، خلاص کند

ادامه عقب نشینی نیروهای اماراتی از یمن/ادعاهای تکراری جان بولتون در مورد برنامه هسته‌ای ایران/ استقرار تیپ گولانی اسرائیل در اطراف غزه/ تایید افزایش سطح غنی‌سازی اورانیوم ایران از سوی آژانس

گزارش وال استریت ژورنال در این خصوص می‌افزاید: امارات در این چند هفته تعدادی از تانک‌ها و بالگردهای تهاجمی خود به همراه صدها نفر از نظامیانش را از ساحل دریای سرخ خارج کرده است.

تNیید افزایش سطح غنی‌سازی اورانیوم ایران از سوی آژانس

«فردریک دال» سخنگوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز دوشنبه عبور ایران از سطح غنی‌سازی ۳.۶۷ درصدی را تأیید کرد.

وی گفت: یوکیا آمانو مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اطلاع داده که بازرسان آژانس، هشتم جولای (۱۷ تیر ۱۳۹۸) راستی‌آزمایی کرده که ایران در حال غنی‌سازی اورانیوم ۲۳۵ بیش از ۳.۶۷ درصد است.

به گزارش رویترز، ایران طی یک هفته از دو تعهد برجامی خود فراتر رفته که نخستین آن فراتر رفتن میزان ذخایر اورانیوم ۳.۶۷ درصد ایران از ۳۰۰ کیلوگرم بوده و دومین مورد آن نیز افزایش سطح غنی‌سازی ایران بیش از میزان توافق شده در برجام بوده است.

ادعاهای تکراری جان بولتون در مورد برنامه هسته‌ای ایران

در حالی که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی طی پانزده گزارش پیاپی پایبندی ایران به تعهدات هسته‌ای خود ذیل برجام را تأیید کرده و حتی با وجود کاهش تعهدات هسته‌ای ایران در هفته‌های اخیر همچنان بازرسان آژانس بر تأسیسات هسته‌ای ایران نظارت دارند، «جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا بار دیگر ایران را به تلاش برای ساخت سلاح هسته‌ای متهم کرد و مدعی شد که دولت ترامپ با سیاست فشار حداکثری خود به ایران اجازه نخواهد داد به سلاح هسته‌ای دست یابد.

مشاور امنیت ملی آمریکا روز دوشنبه در همایش صهیونیستی «مسیحیان متحد برای اسرائیل» با متهم کردن ایران به تلاش برای ساخت سلاح هسته‌ای اظهار داشت: «آمریکا روند افزایش فشار بر ایران را ادامه خواهد داد تا جایی که این کشور از برنامه خود برای ساخت سلاح هسته‌ای دست بکشد.»

وی در واکنش به افزایش درصد غنی‌سازی اورانیوم در ایران که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ساعاتی پیش آن را تأیید کرد، مدعی شد: «افزایش درصد غنی‌سازی اورانیوم در ایران، بر خلاف قوانین بین‌المللی بوده و تهدیدی برای امنیت ماست.»

ادامه عقب نشینی نیروهای اماراتی از یمن/ادعاهای تکراری جان بولتون در مورد برنامه هسته‌ای ایران/ استقرار تیپ گولانی اسرائیل در اطراف غزه/ تایید افزایش سطح غنی‌سازی اورانیوم ایران از سوی آژانس

بولتون که نمی‌توانست شادی خود را از توقیف غیرقانونی نفتکش ایرانی توسط نیروی دریایی انگلیس در آب‌های جبل‌الطارق پنهان کند، در ادامه افزود: «اقدام هفته گذشته انگلیس در توقیف نفتکش ایرانی، واقعاً هدیه ای برای چهارم جولای [روز استقلال آمریکا از انگلیس] بود.»

مشاور امنیت ملی آمریکا که خوشحالی عجیب او از توقیف غیرقانونی نفتکش ایرانی توسط نیروی دریایی انگلیس نشان می‌دهد که به کار بردن لفظ «ایران‌ستیز» در مورد او بیراه نیست، در حالی به کاهش تعهدات هسته‌ای ایران واکنش نشان داده و برای چندمین بار ایران را به تلاش برای ساخت بمب اتم متهم کرده است که ایران حتی تا چهارده ماه پس از خروج آمریکا از برجام به کلیه تعهدات هسته‌ای خود پایبند بوده و اخیراً تنها به دلیل تحریم‌های یکجانبه آمریکا و کوتاهی طرف‌های دیگر برجام در عمل به تعهدات متقابل، با هشدار قبلی و با اطلاع آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اقدام به کاهش تعهدات خود کرده است.

استقرار تیپ گولانی اسرائیل در اطراف غزه

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از تحرکات جدید تل آویو در اطراف غزه خبر دادند.

بر اساس گزارش‌های رسانه‌های رژیم صهیونیستی، تیپ گولانی از روزهای گذشته در اطراف غزه مستقر شده است و همچنان تعداد نظامیان اسرائیلی در اطراف غزه بیشتر می‌شود.

رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که تیپ گولانی به جای تیپ ناحال در اطراف غزه مستقر شده است.

این در حالی است که بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی بار دیگر تهدیداتی را علیه غزه مطرح کرد.

وی در سخنانی گفت که سیاست رژیم صهیونیستی برقراری امنیت برای شهرک نشینان در مرزهای جنوبی است.

نتانیاهو در ادامه ضمن تکرار تهدیدات خود علیه نوار غزه مدعی شد که رژیم صهیونیستی برای عملیات نظامی فراگیر در این منطقه آماده می‌شود.

نتانیاهو پیشتر نیز بارها نوار غزه را به اقدام نظامی تهدید کرده بود. گروه‌های مقاومت نیز هشدار داده اند در صورت هرگونه حمله، ضربات دردناکی را به دشمن صهیونیستی وارد می‌کنند.

مخالفت احزاب آلمانی با درخواست آمریکا برای اعزام نیرو به سوریه

نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه از دولت آلمان درخواست کرده است که از نیروهای کرد به نام دموکرتیک سوریه (SDF) در شمال شرقی این کشور با مربیان، متخصصان لجستیکی و نیروهای کمکی فنی ارتش آلمان حمایت کند.

وی در گفت‌وگویی با رسانه های آلمانی گفته است که ما می خواهیم نیروهای زمینی در آلمان را با بخشی از نیروهای خود جایگزین کنیم. وی انتظار دارد، دولت آلمان در همین ماه جولای به این درخواست آمریکا پاسخ دهد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در ماه دسامبر اعلام کرده بود، حدود 2 هزار نیروی آمریکایی را از شمال شرقی سوریه خارج می کند. این نیروها در این منطقه از ائتلاف نظامی اپوزیسیون موسوم به SDF و دیگر نیروهای شورشی حمایت می کنند.

آلمان تا به حال با جنگنده های شناسایی تورنادوی خود و یک هواپیمای سوخت رسان و چندین مربی آموزشی در عراق در ائتلاف ضد داعش شرکت کرده است. این هواپیماها از اردن در این عملیات جنگی مشارکت می کنند. تاریخ این عملیات در اصل در 31 اکتبر منقضی می شود.

البته هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان در دیداری از عراق که اوایل ژوئن انجام شد، این مسأله را آشکار کرد که دولت آلمان برای تمدید این عملیات آمادگی دارد. البته تصمیم گیری در این باره بر عهده پارلمان آلمان است که تازه در ماه سپتامبر در این باره تشکیل جلسه می دهند.

این درخواست دولت آمریکا با اعتراضات و مخالفت های شدیدی از طرف احزاب مهم آلمانی از جمله حزب سوسیال دموکرات در دولت ائتلافی روبه رو شده است.

کارشناسان دفاعی احزاب سوسیال دموکرات، سبزها، حزب لیبرال دموکرات و چپ ها این درخواست را که از طرف آمریکا مطرح شده است، کاملا رد می کنند.

«فریتز فلگن تروی»، سخنگوی سیاست دفاعی فراکسیون حزب سوسیال دموکرات آلمان در این باره گفته است که آمریکا از جمله به دلیل انتقادهای بین المللی از تصمیمات خود برای بازگشت از سوریه دور شده است. بنابراین داعش در منطقه همچنان یک خطر واقعی است. حالا آمریکا از کشورهای دیگر انتظار حمایت دارند و این قابل درک است. وی حمایت از ائتلاف ضد داعش را همچنان در علاقه آلمان دانسته و در عین حال گفت، البته آنچه از دلایل قانونی مطمئنا حالا نمی توانیم انجام دهیم این است که نیروهایی را به سوریه اعزام کنیم.

وی تصریح کرد، ما باید با دیگر کشورها در ائتلاف ضد داعش، این مسأله را ارزیابی کنیم که حالا چه چیزی ضرورت دارد و کدام کشور کدام تکلیف را می تواند بر عهده گیرد.

حزب لیبرال دموکرات آلمان هم عملیات ارتش آلمان در شمال سوریه را کاملا رد می کند. "الکساندر گراف لامبسدورف"، معاون فراکسیون حزب لیبرال دموکرات در پارلمان آلمان در این باره گفته است تا زمانی که هیچ راه حل سیاسی برای سوریه وجود ندارد ما نیازی به صحبت درباره یک راه حل نظامی در این کشور نداریم.

در همین راستا "ماری-آگنس اشتراک زیمرمان"، سخنگوی سیاست دفاعی لیبرال ها این گونه بحث ها را کاملا غیر ضروری و زود ارزیابی کرده و گفت: ابتدا باید یک راه حل سیاسی شکل گیرد، چون بدون آن هیچ گونه عملیاتی نمی تواند وجود داشته باشد. آلمان به صورت مشترک با اروپا می تواند در این راستا فعال شود؛ چه از نظر نظامی و چه دیپلماتیک.

"یوهان وادپول"، معاون رئیس فراکسیون احزاب متحد مسیحی آلمان هم خواستار ارزیابی دقیق درخواست آمریکا از آلمان برای اعزام نیروهای زمینی به سوریه شده و تأکید کرده این درخواست نباید انعکاسی رد شود.  وی تأکید کرد در هر صورت عملیات شناسایی هواپیماهای تورنادوی آلمانی در مبارزه با داعش همچنان در پیش گرفته خواهد شد. در این منطقه، امنیت ما و نه امنیت آمریکا مطرح است.

سبزها و چپ های آلمان هم قاطعانه این درخواست دولت آمریکا از آلمان را رد کرده اند.

"توبیاس فلوگر"، سخنگوی سیاست دفاعی فراکسیون حزب چپ آلمان در این باره گفته که آلمان نباید همچنان در جنگ سوریه و البته با نیروهای زمینی وارد شود. برای قدرت اجرایی آمریکا تنها مسأله جایگزینی نیروهای دیگر به جای نیروهای خود مطرح است.

وی تأکید کرد، چپ ها قاطعانه مخالف چنین گسترش عملیات ارتش آلمان در سوریه هستند. به جای آن باید تورنادوهای آلمانی هم از این کشورخارج شود.

"توبیاس لیندنر"، از سیاستمداران دفاعی حزب سبز آلمان هم اظهار داشته است که عملیات خارجی ارتش آلمان می تواند تنها بر مبنای قوانین بین المللی دنبال شود. نیروهای زمینی ارتش آلمان برای سوریه تنها زمانی قابل تصور است که مصوبه شورای امنیت سازمان ملل و یک چشم انداز صلح مطمئن برای سوریه وجود داشته باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲۴
امارات از بیشعوری سیاسی بیرون آمد عربستان در حال غرق شدن در آنست
پول مفت نفت داشته باشی آدم به کشوری فقیری مثل یمن حمله می کند، هرچی می کشیم از این بن سلمان اره است. در زمینه پزشکی سرمایه گذاری کنید، پیشرفت عربستان سعودی در علم باعث فخر خاورمیانه و مسلمانان است، آیا نمی شود با پیشرفت های علمی سروری شان را به کشورهای مسلمان و غیر مسلمان نشان دهند. گاو شیرده بودن ننگ نیست؟
این همه ارتش امریکا کنار عربستان سعودی همراه با مصر و امارات و چند کشور با یمنی ها جنگیدند پنج سال، واقعا عجب قدرتی دارد ارتش امریکا؟ و چه متحدانی؟
اگر انگلیس در جهان نبود چه میشد :
- جنگ جانی دوم با نابودی روسها زودتر تمام میشد
- قاجارها وجود نداشتند و وسعت سرزمین ایران کاهش نمی یافت
- اسراییل بوجود نمیامد
- جنگهای خلیج فارس و جنگ ایران و عراق اتفاق نمی افتاد
- پاکستان از هندوستان جدا نمیشد
- وهابیت و بهائیت و داعش و طالبان و اخوان المسلمین متولد نمیشدند
- آمریکا در اختیار بومیانش می ماند و تبدیل به استعمار جدید نمیشد
- فساد اخلاقی و برده داری جدید وجود نداشت
-......
-.......
...
..
..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
یک اشتباه کوچک! پهلوی ها وجود نمی داشتند نه قاجارها.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
این زبون بی ریخت انگلیسی هم وجود نداشت.
انگلیس خیلی در حق ما بد کرده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
کودتای ۲۸ مرداد هم وجود نمیداشت
خودرو ارزان نشد.
وعده های سرخرمن مسئولان را در زمان انتخابات جبران خواهیم کرد

من رای به کی و چی بدهم ؟؟؟؟
به هیچ و پوچ !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
به رقص و کنسرت
امریکای ورشکسته اقتصادی که به اندازه ک اقتصادش بدهی دارد ،هی التماس می کند از کشورها که نیرو بفرستند و از کشورهای ضعیف هم گاو می دوشه تا وضعش بیشتر از این خرابتر نشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
با اینحرفها وضع اقتصاد مملکت درست بشو نیست
جنگ جهانی سوم هم اکنون در داخل ایران و بین مردم و مافیای اقتصاد در جریان است
این جنگ هیچوقت از مرزهای ایران فراتر نخواهد رفت
مردم ایران سرسختانه درحال نبرد برای نان و معیشت هستند
اقای بولتون باید بدونه که ایران هیچ وقت بمب و سلاح هسته ایی نمی سازد چون مثل دولت امریکا و اسرییل ادم کش نیست
اقای بولتون باید بدونه که ایران هیچ وقت بمب و سلاح هسته ایی نمی سازد چون مثل دولت امریکا و اسرییل ادم کش نیست
دلیل دشمنی بیش از حد بولتون با ایران چیست؟
ما ایرانی ها کلا همین هستیم...بالاخره به این نتیجه خواهیم رسید که باید بمب هسته ای بسازیم.
با ادعای بولتون کاری نداریم بفرمایید این هسته ای که زندگی و هست و نیست مردم ایران را فدای آن کرده اند اثرات مثبت آن در کجای زندگی مردم دیده می شود؟ هر سال که تورم بیشتر گرانی بیشتر و در این چند دهه همین روند بوده است هر سال هم تریبون ها دم از پیشرفت کشور زده اند از کدام پیشرفت حرف می زنند که اثر آن در کاهش جرم و کاهش تورم و کاهش اختلاس و کاهش ناهنجاری های اجتماعی و کاهش طلاق و کاهش بیکاری و کاهش مصرف مواد مخدر و کاهش تن فروشی و کلیه فروشی و کاهش فحشا و کاهش فامیل سالاری و .... دیده نمی شود؟؟؟؟
می گفتند برای برق هسته ای می خواهیم غنی سازی کنیم خب این برق هسته ای الان کجاست؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
آقایی که زیر بیرق خارجی می درخشی
هسته ای نداشته باشیم به چیز دیگری گیر می دهند.
باز هسته ای بهتر از گیر دادن به مسایل دیگر است.
البته غرب خدایان ک اینا رو نمی فهمند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
اگر چیز بدی بود که این همه بهمون بند نمی شدند. بخشی از دارو ها با اورانیوم ۲۰ درصد توی نیروگاه تهران درست می شود. بخش عمده ی برق همین اروپایی ها مثلا ۶۸ درصد برق فرانسه از نیروگاه های هسته ای تامین می شود. چین در حال ساخت ۱۵۸ نیروگاه جدید است و ....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
مشکل غرب هسته ای نیست.
مشکل یک کشور قوی و مستقله.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
مشکل ایران ایدئولوژی محو اسراییله. بخاطر این هیچوقت اجازه نمی دن ایران به بمب اتم برسه. در ضمن مسولین ما هم یه چیزی تو اتم دیدن که اینقدر دنبال علم اتمند
جان بولتن به مرض بیش فعالی مبتلاست
ایرانی جماعت همه فدای انرژی هسته ای شده اند
پیرمرد خود شیفته صهیونیسم پرست حمله به ایران را که شروع کردید بروید جعبه واکسهایتان را برای شغل آینده در چین و هند آماده کنید . بهر حال دو میلیارد کفش را واکس زدن شغل بدی نیست
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل