بازدید 11390
۶

دانشجویانی که قربانی بی مسئولیتی وزارت علوم شدند!

یک تصمیم در وزارت علوم موجب شده شماری از دانشجویان که هدف شان را پیش از ورود به دانشگاه انتخاب کرده بودند، قربانی شده و متحمل خساراتی جبران ناپذیر شوند.
کد خبر: ۹۱۰۲۵۱
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۰ 08 July 2019
یک تصمیم در وزارت علوم موجب شده شماری از دانشجویان که هدف شان را پیش از ورود به دانشگاه انتخاب کرده بودند، قربانی شده و متحمل خساراتی جبران ناپذیر شوند.

به گزارش «تابناک»، صحبت درباره آسیبی است که سال‌ها پیش متوجه دانشجویانی شده که پس از عبور از سختی‌ها کنکور و قرار گرفتن نامشان در فهرست افراد «مجاز» به انتخاب رشته، «دانشگاه تربیت معلم آذربایجان» را انتخاب کردند، به این امید که به کسوت معلمی درآیند و آینده شان را بسازند، غافل از آنکه مسئولان خواب متفاوتی برایشان دیده اند.

اتفاقی که مدت‌ها بعد رقم خورد. زمانی که متقاضیان تحصیل در دانشگاه تربیت معلم آذربایجان، دانشجوی این دانشگاه شدند و به یکباره دانشگاه دستخوش تغییر و تحول شد و به «شهید مدنی آذربایجان» تغییر نام داد تا دیگر تربیت معلم در دستور کارش نباشد. همان دستورکاری که دانشجویان به امیدش روانه این دانشگاه شده بودند.

افراد پرشماری که برخی شان از مسیر‌های دور و دراز روانه این دانشگاه شده بودند و اگر نبود آتیه این رشته و علاقه به معلمی و امتیازات دیگر تحصیل در دانشگاه تربیت معلم، چه بسا ترجیح می‌دادند در رشته‌های دیگر در دانشگاه‌های دیگر به ادامه تحصیل مشغول شوند. دانشجویانی که تصور نمی‌کردند گرفتار یکی از تصمیمات خلق الساعه شده و به سادگی آینده شان تغییر کند.

تغییر رخ داده یا به تعبیر یکی از دانشجویان، انقلاب رقم خورده در آن دانشگاه در حالی بود که حتی برگشت از مسیر آمده نیز برای دانشجویان مقدور نبود و نمی‌توانستند تغییر رشته داده یا از ادامه تحصیل انصراف دهند مگر آنکه محرومیت از کنکور برای یک سال و طی کردن همه مسیر دشواری که پیشتر طی کرده بودند را به جان می‌خریدند که هزینه‌ای سنگین بود. هزینه‌ای که برخی ترجیح دادند پرداختش کنند، هرچند اغلب به امید تغییرات بعدی ماندند؛ تغییراتی که هرگز رقم نخورد.

از آن تغییر نام و کاربری تا به امروز تلاش‌های وسیعی برای رقم زدن تغییرات جدید و جبران اجحاف روا شده به جمعیت بزرگ دانشجویان رقم خورده، اما هیچ نتیجه‌ای در پی نداشته است. کوشش‌هایی که همه به در بسته خوردند تا دانشجویان دانشگاه سابق تربیت معلم آذربایجان درسی فراموش ناشدنی از دوران تحصیل شان بگیرند که در زندگی امروز بسیاری شان هویداست. دانشجویانی که با پوست و گوشت و خونشان درک کرده اند متولی آموزش عالی در کشورمان، آنقدر بی برنامه است که می‌تواند به چشم بر هم زدنی آینده شان را تغییر دهد و مسئولیتی در قبال تصمیماتش نداشته باشد.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
واقعا این مطالبی که نوشتید جای تعجب دارد! چون سالهاست که نام و کاربری این دانشگاه تغییر یافته است. ضمنا در دفترچه کنکور تضمینی برای معلم شدن دانشجویان این دانشگاه داده نشده بود!
پاسخ ها
حسین مازوجی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
سلام. تعجبی ندارد چراکه آن سال که ما وارد دانشگاه شدیم نامش تربیت معلم آذربایجان بود و به خاطر این اسم، وارد شدیم تا معلم شویم . بعدش دچار تغییر و تحول شد.
این دولت و ارکان آن فقط یک هدف را دنبال میکنند آن هدف هم ایجاد نارضایتی در مردم است. رهبری در سخنرانی در مورد خطر نفوذی ها کاملا و به روشن اعلام خطر کردن ولی سازمانهای اطلاعاتی و نظارتی مثل مجلس ظاهرا یا خواب هستن یا خودشون را به خواب زدن.
بااین ندانم کاریها وبی مسئولیتی مسئولان وبی برنامه بودن وتصمیمات احساسی وبی اعتناعی به آرزوهای بریادرفته جوانان خدابه دادبچه هایمان برسد
اشتباه نفرمایید. این دانشگاه فرهنگیان است که از سال ۱۳۹۰ بساط همه دانشگاه ها را جمع کرده و هر کس بخواهد معلم شود باید در این دانشگاه پذیرفته شود. بقیه دانشگاه ها فقط بیکار تولید می کنند و این موضوع منحصر به دانشگاه شهید مدنی آذربایجان نیست.
چقدر خوب است یک گزارش راجع به فاجعه ای که در آینده جامعه علمی کشور به سبب این تصمیم به آن مبتلا خواهد شد نیز تهیه فرمایید.
من ورودی 89 این دانشگاه بودم یادم وقتی به این دانشگاه رفتم فکر کردم به تمام آرزوهام رسیدم!!!! بعد از دو ترم متوجه شدیم رویای ما به واقعیت نپیوسته است!!!! یادم 80 درصد دانشجوها افسرده شده بودند!!!!! فکر می کنم چنین بلایی به سر دانشگاه سبزوار هم اومده بود
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها