بازدید 6739

خانواده‌ها پشت در‌های دبستان پلمب شده "زیوری"

کد خبر: ۹۱۰۲۲۱
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۸ 08 July 2019
هفته گذشته اخباری مبنی بر احتمال پلمب ۱۱ مدرسه تحت مالکیت بنیاد شهید منتشر و در پی آن در روز دهم تیرماه دو مدرسه ابتدایی دخترانه "زیوری" در منطقه ۲ و مدرسه پسرانه "شهدای هسته‌ای" در منطقه ۳ تهران پلمب شدند. اولیای دبستان دولتی زیوری بدنبال مشکلات ایجاد شده برای آن‌ها در مقابل این مدرسه جمع و خواستار تعیین تکلیف نهایی این موضوع شدند.

پدر یکی از اولیای دانش آموزان که در جمع معترضان است به خبرنگار ایسنا می‌گوید: دخترم کلاس پنجم است و مهرماه به کلاس ششم می‌رود. امروز می‌خواستم گواهی تحصیلی برای ارائه به ثبت احوال و دریافت گذرنامه دخترم دریافت کنم که وقتی مراجعه کردم با در‌های بسته مدرسه روبرو شدم.

وی می‌افزاید: بسیاری اولیاء در مقابل مدرسه جمع شده‌اند، برخی قصد دریافت پرونده فرزندشان را دارند؛ برخی خواهان بازگشایی مدرسه و تعدادی دیگر هم کلاس ششمی هستند و باید پرونده فرزندشان را دریافت و برای ثبت نام به متوسطه دور اول ببرند که مدرسه پلمب است و امکان آن وجود ندارد؛ اما در مجموع خانواده‌ها بلاتکلیف هستند و این موضوع آن‌ها را آزرده خاطر کرده است.

مادر یکی دیگر از دانش آموزان نیز با بیان اینکه دخترم کلاس پنجم ابتدایی است می‌گوید: بنیاد شهید مدرسه را پلمب کرده است، اما ما می‌خواهیم مدرسه باز شود؛ چون در این منطقه دیگر مدرسه‌ای نیست که گنجایش ۴۵۰ دانش آموز را داشته باشد و اکنون مدرسه جایگزینی هم وجود ندارد.

وی ادامه می‌دهد: درخواست ما بازگشایی دوباره مدرسه است. اگر این مدرسه بازگشایی نشود، ناچار می‌شویم بچه‌ها را به مدرسه دورتری ببریم که در این صورت بر هزینه‌های ما افزوده می‌شود و باید سرویس بگیریم که مشکلات و سختی‌های خودش را دارد.

یکی دیگر از والدین که همراه فرزندش در این مکان حضور داشت با اشاره به اینکه فرزند من دچار اضطراب شده و نگران مدرسه‌اش است اظهار می‌کند: تکلیف ما را مشخص نمی‌کنند که باید چه کنیم؟ آیا باید به مدرسه دیگری برویم یا باید منتظر بمانیم؟ چه کسی قرار است جواب ما بدهد؟.

به گزارش ایسنا، البته چندی پیش محسنی‌بندپی، استاندار تهران با اشاره به مشکل این ۱۱ مدرسه دارای حکم قلع و قمعی از سوی بنیاد شهید گفته بود که دو مدرسه پلمب شده، ولی پلمب ۹ مدرسه دیگر در تهران متوقف شده است بنابراین مدرسه دیگری پلمب نخواهد شد تا ما در مدت کوتاهی این مشکل را حل کنیم.

وی تاکید کرده بود: قطعاً در مورد دو مدرسه پلمب شده نیز رایزنی خواهیم کرد که این مدارس توسط بنیاد باز شود و مشکلی برای ثبت‌نام و تحصیل دانش آموزان ایجاد نشود. در حال حاضر نقدینگی لازم برای خرید مدارس وجود دارد و در حقیقت آموزش و پرورش می‌خواهد این مدارس را بخرد و بنیاد هم می‌خواهد بفروشد، اما باید در نحوه خرید توافقی ایجاد کنیم. بی‌تردید با توجه به وجود منابع لازم برای خرید این مدارس به زودی توافق نحوه خرید را ایجاد می‌کنیم تا این مشکل در کمترین زمان ممکن حل شود.

در همین راستا، علی امینی، معاون حقوقی سازمان اموال و املاک کوثر وابسته به بنیاد شهید نیز چند روز پیش با اشاره به اجرای حکم خلع ید مدارس متعلق به سازمان اموال و املاک کوثر در شهر تهران گفته بود: این اموال دارای سند رسمی است و فرآیند قانونی آن به صورت کامل اجرا شده و از سال ۱۳۸۳ جلسات متعددی برای حل این مشکل برگزار شده است.


وی با بیان اینکه این املاک متعلق به بنیاد شهید و امور ایثارگران است و عواید حاصل از آن منبعی برای تأمین هزینه‌های درمانی و خدماتی به ایثارگران محسوب می‌شود، اظهار کرده بود: در حال حاضر هزینه‌های درمانی جانبازان و ایثارگران مبالغ بسیار زیادی است و با توجه به مشکلات بودجه‌ای موجود، بخشی از این هزینه‌ها توسط سازمان‌های وابسته به بنیاد شهید و امور ایثارگران از جمله سازمان اموال و املاک کوثر تأمین می‌شود و بدیهی است که وظیفه ما پیگیری قانونی و مناسب برای تعیین تکلیف این اموال است.


امینی تاکید کرده بود: نباید با این گونه مسائل برخورد هیجانی داشت و خدایی ناکرده دانش آموزان و آینده سازان جامعه را وجه المصالحه این مناقشه‌ها قرار داد، بنیاد برای حل این موضوع همه راه‌های تعامل و همکاری با آموزش و پرورش را باز گذاشته است و بی شک در فضایی مملو از خویشتنداری و عقلانیت و با رعایت قانون و حفظ حقوق متقابل این مشکل حل خواهد شد.

همچنین عبدالرضا فولادوند، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران نیز با بیان اینکه استاندار پیگیر کار و ساماندهی دانش‌آموزان این مدارس است. ما معامله قانونی می‌کنیم، زیرا آموزش و پرورش قانونی به بچه‌های مردم آموزش می‌دهد، گفته بود: اجازه نمی‌دهیم کار غیرقانونی انجام شود، کاربری اعلام شده از سوی شهرداری برای ما ملاک است. اعتبار این مدارس از محل اسناد خزانه بوده است و تاکید می‌کنم کار غیرقانونی انجام نداده‌ایم.

ثقفی، رئیس اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی آموزش و پرورش شهر تهران نیز به اولیای دانش آموزان اطمینان خاطر داده و در پاسخ به پرسش برخی اولیای دانش آموزان این دو مدرسه مبنی بر اینکه "تکلیف فرزندانشان چه می‌شود و آیا باید برای ثبت نام در مدرسه دیگری اقدام کنند؟ " گفته بود: اولیاء فعلا دست نگه دارند و صبور باشند، امیدواریم که مسئله هرچه زودتر حل شود.

این در حالیست که پیگیری‌های خبرنگار ایسنا از آموزش و پرورش حاکی از روند رسیدگی به این موضوع توسط استانداری تهران و سایر مراجع ذی‌ربط برای رفع مشکل است.

به گزارش ایسنا، آنطور که مسئولان آموزش و پرورش شهر تهران می‌گویند از ۴۰۰۰ مدرسه فعال در تهران؛ ۴۷ مدرسه دارای مالک حقیقی و ۲۳ مدرسه دارای مالک حقوقی و در معرض قلع و قمع قرار دارند و متأسفانه افزایش نرخ اجاره و فروش املاک موجب شده که فشار برخی مالکان حقیقی به آموزش و پرورش بیش از گذشته شود؛ هرچند به طور موقت مشکل مدارس تحت مالکیت بنیاد شهید در حال رفع و رجوع است، اما به نظر می‌رسد باید برای حل ریشه‌ای و جدی مدارس قلمع و قمعی دیگر در تهران چاره اندیشی کرد تا دانش آموزان این مدارس در میانه سال تحصیلی سرگردان نشوند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل