بازدید 10547

واکنش چین به گام دوم ایران

کد خبر: ۹۱۰۱۶۲
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۷ 08 July 2019
وزارت خارجه چین در واکنش به تصمیم ایران برای ادامه روند کاهش تعهد به توافق هسته‌ای، همه طرف‌ها را به خویشتنداری دعوت کرد.

به گزارش فارس، سخنگوی وزارت خارجه چین روز دوشنبه در واکنش به گام دوم ایران در راستای کاهش تعهد به توافق هسته‌ای، همه طرف‌ها را به خویشتنداری دعوت کرد.

به نوشته پایگاه «سی‌جی‌تی‌ان»، «گنگ شانگ» که در نشست خبری هفتگی صحبت می‌کرد، همچنین با ابراز تأسف از عبور ایران از سطح برجامی غنی‌سازی، تأکید کرده است که مسئله هسته‌ای ایران باید از طریق دیپلماتیک حل و فصل شود.

روز گذشته جمهوری اسلامی ایران در پایان مهلت ۶۰ روزه به طرف‌های برجام برای جبران آثار خروج آمریکا از این توافق، گام دوم کاهش تعهد به برجام را اعلام کرد. بر این اساس، ایران دیگر خود را به سقف ۳.۶۷ درصدی غنای اورانیوم متعهد نمی‌داند و سطح غنی‌سازی را «بر اساس نیاز» خود تعیین می‌کند.

پیش از این، در ۱۸ اردیبهشت ماه مصادف با سالگرد خروج یکجانبهخ آمریکا از توافق هسته‌ای، جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده بود که دیگر به سقف میزان ذخایر اورانیوم غنی‌شده و آب سنگین متعهد نیست. ایران در آن زمان، دو ماه به کشور‌های باقی‌مانده در توافق هسته‌ای فرصت داد تا وعده‌های اقتصادی مورد انتظار در برجام را محقق کنند.

با وجود آنکه آمریکا بر خلاف قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل از توافق هسته‌ای خارج شده و تحریم‌های متعددی علیه ایران وضع کرده، کشور‌های اروپایی اقدامات تازه ایران که بر اساس بند ۲۶ و ۳۶ برجام صورت گرفته را محکوم کرده و گفته‌اند ایران «باید» به صورت یکجانبه به اجرای این توافق چندجانبه ادامه دهد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر