بازدید 4475

برزیل - پرو، امشب در فینال کوپا آمه‌ریکا؛ سامبا یا شگفتی؟

کد خبر: ۹۰۹۹۵۴
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۵ 07 July 2019

همه چیز برای قهرمانی برزیل در کوپا آمریکای ۲۰۱۹ آماده است، اما مساله اینجاست که در طول تاریخ هر گاه همه چیز برای سلسائو مهیا بوده، آن‌ها با شکستی عحیب همه را متحیر کرده‌اند؛ از بازی پایانی جام جهانی ۱۹۵۰ در ماراکانا گرفته تا جدال نیمه‌نهایی جام جهانی ۲۰۱۴ مقابل آلمان.

به گزارش تابناک ورزشی، این بار تیمی که می‌تواند جشن دیگر برزیل را به عزا تبدیل کند، پرو نام دارد؛ تیمی که در سال‌های اخیر روند رو به رشدی داشته و سال گذشته اولین جام جهانی خودش از سال ۱۹۸۲ را تجربه کرد. آن‌ها در مرحله گروهی ۵ - صفر مغلوب برزیل شدند، اما با بازی‌های شجاعانه در مرحله حذفی، اروگوئه، پرافتخارترین تیم جام و شیلی، قهرمان ۲ دوره اخیرا را بردند و به فینال رسیدند. در سوی مقابل برزیل برتری ۲ - صفر مقابل رقیب دیرینه یعنی آرژانتین را جشن گرفت و به بازی نهایی راه یافت.

قدرتمند حتی بدون نیمار

برزیل میزبان در طول این تورنمنت متوجه شد بدون نیمار آسیب‌دیده هم توانایی پیشروی و موفقیت را دارد. در غیاب او، فرمینو و ژسوس زوج خوب و هماهنگی نشان دادند و هر ۲ در مهم‌ترین بازی میزبان در این تورنمنت (جدال حیثیتی نیمه‌نهایی مقابل آرژانتین) گلزنی کردند تا نشان دهند حداقل در این مقطع فصل چقدر آماده هستند. جالب اینکه آن‌ها پاس گل هم به یکدیگر دادند. از طرفی خط دفاع برزیل هم در این جام عالی بوده و تاکنون گلی نخورده است. در رقم خوردن این شاهکار، دنی آلوس نقش اصلی را دارد، چون مثل یک ۲۸ ساله بازی می‌کند، نه مانند یک ۳۶ ساله. با این وضعیت پایان انتظار ۱۲ ساله برای بردن کوپا آمه‌ریکا بیش از حد نزدیک به نظر می‌رسد.

یک مدعی واقعی

پیش از شروع جام، برزیل مدعی اول معرفی شد و با زدن ۷ گل در ۲ بازی قبلی و بسته نگه داشتن دروازه‌اش حتی به روی مسی، نشان داد لیاقت فهرمانی را دارد. برتری ۵ - صفر در بازی مرحله گروهی مقابل پرو، حساب برزیل در بازی‌های رودررو مقابل این رقیب را به ۳۰ برد، ۹ تساوی و تنها ۴ باخت رساند. شاید در نگاه اول، کار برزیل در فینال راحت باشد، اما اگر کاره گره بخورد حتی می‌توان انتظار وقت‌های اضافه را داشت. برزیل آمادگی، تجربه، استراحت و بازیکنان بهتری دارد و همه این نشانه‌ها حاکی از قهرمانی طلایی‌پوشان است.

شگفتی پرو

با این همه، نمی‌توان قدرت پرو را دستکم گرفت. اگر آن‌ها در خانه برزیل پیروز فینال شوند و جام را از دستان میزبان خارج کنند، یکی از بزرگ‌ترین شگفتی‌های تاریخ این جام را رقم زده‌اند. حضور در جام‌جهانی و رسیدن به فینال کوپا، عصر شکوفایی مجدد پرو را رقم زده، اما آن‌ها برای برداشتن گام آخر، کار بسیار سختی مقابل میزبان در پیش دارند. پرو امیدوار به تکرار بازی با اروگوئه در یک‌چهارم‌نهایی است؛ جایی که تیم برتر میدان را با بازی دفاعی به بند کشید و در نهایت پس از ۱۲۰ دقیقه بازی فرسایشی در ضربات پنالتی، پرافتخارترین تیم جام را حذف کرد. پرو برای بردن برزیل باید بهترین بازی تاریخ خودش را انجام دهد؛ حتی اگر این سبک بسیار زشت به نظر برسد. پیروزی پرو، عجیب‌ترین قهرمانی و فینال تاریخ کوپا را رقم می‌زند. این تیم انگیزه کافی را دارد و فشاری روی دوش خودش نمی‌بیند؛ برخلاف برزیل که از نظر هوادارانش محکوم به قهرمانی است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار