بازدید 11030
۲
عضو هیأت مدیره طلا و جواهر تهران در گفتگو با تابناک اقتصادی؛

قیمت طلا و سکه ۱۵ تیرماه۹۸/ هر قطعه سکه طرح جدید به ۴ میلیون و ۶۶۵ هزار تومان رسید

بازار طلا و سکه تهران اولین روز هفته را افزایش قیمت‌ها آغاز کرد. این در حالی است که بازار جهانی طلا در آخرین روز کاری هفته، شاهد کاهش قیمت اونس طلا بوده است.
کد خبر: ۹۰۹۸۰۵
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۶ 06 July 2019
تابناک اقتصادیبازار طلا و سکه تهران اولین روز هفته را افزایش قیمت‌ها آغاز کرد. این در حالی است که بازار جهانی طلا در آخرین روز کاری هفته، شاهد کاهش قیمت اونس طلا بوده است.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ در معاملات امروز (شنبه پانزدهم تیرماه ۹۸) بازار طلا و سکه تهران، شاهد افزایش قیمت‌ها و به دنبال آن، افزایش تقاضا برای خرید بر خلاف روز‌های قبل بود. این روند منجر به افزایش حباب سکه نسبت به آخرین روز هفته گذشته شد. اما مهم‌ترین دلیل برای افزایش قیمت طلا و سکه، همانند هفته‌های اخیر روند افزایشی بهای ارز به ویژه دلار می‌باشد. هرچند بهای جهانی طلا به عنوان دیگر عامل اثرگذار، با کاهش قیمت همراه بوده است، اما قدرت نرخ ارز بر قیمت گذاری طلا و سکه بیشتر از اونس جهانی طلا می‌باشد.

بر این اساس، برای اطلاع از آخرین قیمت‌های بازار طلا و سکه تهران در اولین روز هفته، گفتگویی تلفنی با محمد کشتی آرای عضو هیأت مدیره طلا و جواهر تهران داشتیم.

قیمت طلا و سکه ۱۵ تیرماه۹۸/ هر قطعه سکه طرح جدید به ۴ میلیون و ۶۶۵ هزار تومان رسید

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر با بیان اینکه امروز هر اونس طلا در بازار‌های جهانی فلزات گران بها با کاهش حدود ۱۵ دلاری به سطح ۱۳۹۹ دلار رسیده است، اظهار داشت: به رغم کاهش نرخ جهانی طلا، امروز بازار تحت تاثیر افزایش نرخ ارز به ویژه دلار بود و به همین دلیل روند افزایشی را تجربه کرد. کشتی آرای افزود: نرخ دلار امروز با افزایش نسبت به روز پنج شنبه، به رقم ۱۳۳۰۰ تومان رسید و همین عامل باعث افزایش نرخ طلا و سکه در بازار شد.

به گفته عضو هیأت مدیره طلا و جواهر تهران در حال حاضر، هر قطعه سکه تمام طرح قدیم ۴ میلیون و ۴۲۰ هزار تومان می‌باشد. هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (سکه امامی) با افزایش حدود ۷۰ هزار تومانی، به رقم ۴ میلیون و ۶۶۵ هزار تومان رسیده است.

هر نیم سکه بهار آزادی نیز ۲ میلیون و ۳۷۰ هزار تومان و هر ربع سکه بهار آزادی یک میلیون و ۵۴۰ هزار تومان ارزشگذاری شده است.

به گفته کشتی آرای، هر سکه یک گرمی، بدون تغییر ۹۹۰ هزار تومان معامله شد و هر گرم طلای ۱۸ عیار، ۴۳۷ هزار و ۷۰۰ تومان ارزشگذاری شد.

همچنین هر مثقال طلای ۱۷ عیار آب شده که به عنوان مبنا برای محاسبات نرخ گذاری است، امروز به رقم یک میلیون و ۸۹۵ هزار تومان رسیده است.

به گفته کشتی آرای، بازار امروز با افزایش نسبی تقاضا مواجه شد و در نتیجه رشد حباب سکه به سطح ۳۵۰ هزار تومان را شاهد بودیم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
خدا رو شکر که دلسوزان به آرزوشون رسیدن
بازار مسکن بعد از افزایش های تصاعدی متوقف شده، سرمایه گذاری روی سکه و دلار آغاز شد و سرمایه ها دارند از مسکن به جاهای دیگر منتقل می شوند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر