بازدید 7304

طرح مجلس برای کوتاه شدن دست واسطه‌ها بین معلم و آموزش و پرورش

عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس از آماده شدن طرح استخدام نیروهای خرید خدمات آموزشی خبر داد و گفت: طرح مذکور در حال حاضر در نوبت طرح شدن در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس است.
کد خبر: ۹۰۹۷۹۸
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۵ 06 July 2019

محمدرضا صباغیان بافقی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه برنامه ششم توسعه تأکید دارد که راه ورود معلمان به آموزش و پرورش، دانشگاه فرهنگیان است، گفت: بنابراین تنها راه استخدام در آموزش و پرورش همین مسیر است، اما از گذشته معلمانی به صورت حق التدریس و خرید خدمات آموزشی مشغول به خدمت هستند که در این میان بلاتکلیف ماندند.

نماینده مردم نماینده مردم مهریز، یزد و بافق در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: البته مجلس سال گذشته مصوبه‌ای در خصوص استخدام معلمان حق التدریس داشت که بنا بر این مصوبه، نیروهای حق التدریسی که تا مهرماه سال 91 در آموزش و پرورش بودند در صورت طی دوره‌ای در دانشگاه فرهنگیان، می‌توانند به استخدام آموزش و پرورش در بیایند.

دولت تعهدی برای استخدام نیروهای خرید خدماتی ندارد

صباغیان یادآور شد: با تصویب این مصوبه در مجلس گروه‌های مختلف فرهنگیان تعیین تکلیف شدند و فقط دو گروه معلمان خرید خدمات آموزشی و نیروهای حق التدریس از سال 91 به بعد بلاتکلیف می‌مانند که دولت تعهدی در قبال آن‌ها ندارد.

بازنشسته شدن 350 هزار معلم در سال آینده

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در سال آینده 350 هزار معلم بازنشسته می‌شوند، دولت به شدت به نیروهای خرید خدماتی و حق التدریس‌های بعد از سال 91 نیازمند است به همین دلیل طرحی برای استخدام نیروهای خرید خدمات آموزشی و نیروهای حق التدریسی‌های بعد از سال 91 در مجلس تدوین و آماده شده است.
در حال حاضر بودجه در اختیار برخی شرکت‌های واسطه‎ای قرار می‌گیرد و این شرکت‌ها با فرهنگیان طرف حساب هستند در حالیکه با هزینه‌ای کمتر به صورت مستقیم با معلمان قرارداد منعقد کرد

صباغیان یادآور شد: در حال حاضر وضعیت کار نیروهای خرید خدمات آموزشی به نحوی است که بودجه در اختیار برخی شرکت‌های واسطه‎ای قرار می‌گیرد و این شرکت‌ها با فرهنگیان طرف حساب هستند و معلمان از دریافتی خود به هیچ عنوان راضی نیستند چراکه بخشی از این اعتبارات به شرکت‌‎های واسطه‌ای می‌‎رسد. یکی دیگر از نارضایتی‌های معلمان خرید خدمات آموزشی علاوه بر دریافتی ناچیز این است که فقط 22 روز برای آن‌ها بیمه رد می‎شود که این ایراد نیز متوجه کارفرما یا همان شرکت‌های واسطه‌ای است.

این نماینده مجلس یادآور شد: بنابراین می‌توان این اعتبار را می‌توان برای استخدام نیروهای خرید خدمات آموزشی در نظر گرفت تا بار مالی آن نیز برطرف شود.

پیشنهاد استخدام خرید خدماتی‌ها در نوبت کمیسیون آموزش

وی تصریح کرد: پیشنهاد مذکور در حال حاضر در نوبت طرح شدن در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس است تا پس از اقناع نمایندگان برای قانون شدن به صحن علنی بیاید.

عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به اهمیت ویژه آموزش و پرورش باید بار مالی ناشی از این طرح را برای آموزش و پرورش در نظر گرفت تا بتوان اهداف عالی کشور را پیاده سازی کرد و هزینه‎های سنگینی که تا کنون برای بسیاری از حوزه‌‎ها در نظر گرفته شده به حداقل برسد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر