بازدید 98178
توماس بونومو در لوبلاگ نوشت؛

پاسخ احتمالی روسیه به جنگ میان ایران و آمریکا چه خواهد بود؟

مداخله سریع نظامی روسیه در سال ۲۰۱۵ برای حفظ حکومت سوریه در قدرت، باید سیاستگذاران آمریکایی را به دقت از تبعات جنگ با ایران آگاه کند؛ جنگی که که در سراسر عراق، سوریه، لبنان، اسرائیل و خلیج فارس گسترش خواهد یافت. همان طور که وزیر امور خارجه سابق، جان کری در خاطرات خود نوشته: روسیه به دولت اوباما هیچ نشانه‌ای از آنچه در سوریه در حال وقوع است، نداد.
کد خبر: ۹۰۹۷۰۸
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳ 06 July 2019

مداخله سریع نظامی روسیه در سال ۲۰۱۵ برای حفظ حکومت سوریه در قدرت، باید سیاستگذاران آمریکایی را به دقت از تبعات جنگ با ایران آگاه کند؛ جنگی که که در سراسر عراق، سوریه، لبنان، اسرائیل و خلیج فارس گسترش خواهد یافت. همان طور که وزیر امور خارجه سابق، جان کری در خاطرات خود نوشته: روسیه به دولت اوباما هیچ نشانه‌ای از آنچه در سوریه در حال وقوع است، نداد.

ورود احتمالی یکی از نیروهای اصلی رقیب هسته ای آمریکا ـ که در تلاش برای بی ثبات کردن ایالات متحده از طریق دخالت در انتخابات و سایر ابزارهای مخفیانه است ـ قطعا باعث افزایش تنش ها با ایران خواهد شد. چنین مداخله ای احتمالا در قالب انتقال پنهان تسلیحات صورت می گیرد، ولی شاید در صورت درخواست ایران شامل اعزام سربسته نظامی ـ همانند سوریه ـ نیز باشد. روسیه همچنین پیش بینی کرده که ایالات متحده در تلاش برای تغییر اجباری به رژیم نیز باشد.

پاسخ احتمالی روسیه به جنگ میان ایران و آمریکا چه خواهد بود؟

از دیدگاه روسیه، ایران یک فاکتور ژئواستراتژیک ارزشمند برای خنثی سازی سلطه ایالات متحده در خاورمیانه و در نتیجه توانایی این کشور برای تأثیر در قیمت جهانی نفت و گاز به زیان روسیه است. ایران همچنین توانایی ایالات متحده را برای تخصیص منابع خود به منظور فشار به روسیه برای ورود به نظم بین المللی تحت رهبری ایالات متحده محدود می کند.

خیزش نفوذ روسیه در خاورمیانه فراتر از سوریه، به شکلی هشدار دهنده به واسطه تعلیق انتقال سامانه دفاع موشکی S-400 به ترکیه، بازتاب داده می شود. این سیستم تسلیحاتی به شکلی حیاتی حتی برای پیشرفته ترین هواپیماهای نظامی ایالات متحده هم خطرناک است. گزارش های ضد و نقیضی در هفته های اخیر این مسأله را مطرح کرده که حتی ممکن است روسیه خواسته باشد این سامانه را به ایران نیز ارائه دهد. قطر هم در ماه های اخیر در مورد امکان دستیابی به این سیستم با روسیه تعامل داشته است.

روسلان مامدوف، هماهنگ کننده برنامه خاورمیانه و شمال آفریقا در شورای حقوق بین الملل روسیه، در مصاحبه اخیر اظهار داشت: روسیه مایل است از رویارویی با ایالات متحده بر سر مسأله ایران خودداری کند. با این حال، روسیه می خواهد اتحادیه اروپا ابتکار خود INSTEX را برای فعال کردن شرکت های اروپایی در جهت دور زدن تحریم های ایالات متحده علیه ایران اجرایی کند. مامدوف INSTEX را نه تنها به عنوان یک راه بالقوه برای نجات توافق هسته ای ایران بلکه همچنین مقدمه ای برای پایان دادن به هژمونی ایالات متحده در سیستم مالی جهانی توصیف کرد.

او اشاره کرد، روسیه منافع متفاوتی نسبت به ایران دارد. این که روسیه می خواهد ارتش "باثبات، سکولار و قوی" در سوریه حاکم باشد و نه پایگاه نیروهای پروکسی ایرانی در آنجا یا حتی در لبنان یا عراق. او اظهار داشت که روسیه از تحریم های ایالات متحده بر ایران بهره می برد، زیرا منابع محدودتر ایران، به معنی ظرفیت کمتر ایران برای حفظ نفوذ در سوریه است. تحریم ها همچنین شرکت های نفتی روسیه را نیز بهره مند می کند.

مامدوف این موضوع را با تأکید بیان کرد که هرچند بین اهداف روسیه و ایران تفاوت وجود دارد، این امر به نفع روسیه نیست که ایران بی ثبات باشد. یک ایران پایدار و باثبات برای روسیه نه تنها در خاورمیانه بلکه در قفقاز و افغانستان هم مهم است. او اطمینان داد که روسیه منافع اسرائیل را در سوریه در مقابل ایران درک کرده و به آن احترام می گذارد؛ هرچند که اقدام اسرائیل در ساقط کردن هواپیمای نظامی روسیه در سپتامبر 2018 در آسمان سوریه بین دو طرف اصطکاک ایجاد کرد. به نظر می رسد، روسیه علاقه مند به کاهش تنش بین ایران و اسرائیل داشته باشد؛ اما اگر یک درگیری نظامی تمام عیار بین دو طرف رخ دهد، شاید روسیه واکنش خود را بازبینی کند.

به گفته استفان بلانک، استاد امنیت ملی روسیه در کالج نظامی ارتش ایالات متحده از سال 1989 تا 2013: «من فکر می کنم [مقامات خاصی در ایالات متحده] علاقه مند به سرنگونی دولت ایران هستند. من معتقد نیستم که مقامات ایالات متحده واقعا خواهان جنگ با ایران هستند، اما ممکن است ایران را به گوشه ای رینگ ببرند و بعد از آن چه کسی می داند که ایرانی ها چه کاری ممکن است انجام دهند. ایران ممکن است از طریق حزب الله و حماس به اسرائیل حمله کرده و تلاشی برای باز کردن یک جبهه دوم را آغاز کند. من فکر می کنم، روسیه تلاش خواهد کرد، ایران را از حمله به اسرائیل منع کند، زیرا نمی خواهد ایران وارد جنگی شود که آن را خواهد باخت. آنچه روسیه انجام می دهد، حمایت دیپلماتیک و اقتصادی از ایران در برابر ایالات متحده، انتقال تسلیحات، آشکار یا پنهان، [شامل] تسلیحات هوایی، دفاع هوایی، و موشک های با برد کوتاه و متوسط است.»

بلانک در تحلیلی در اکتبر 2017 برای بنیاد جیمستون نوشت: منافع استراتژیک روسیه منجر به ارتقای خصومت ایران و آمریکاست و نه همکاری. خصومت ایرانی ـ آمریکایی مانع [تسلط امنیتی آمریکا در خاورمیانه] می شود و به روسیه اجازه نفوذ بیشتر از طریق حمایت از یک سیستم تنش کنترل شده که به نفع کرملین است، می دهد.

شلومو بروم، کارشناس ارشد پژوهشگاه مؤسسه مطالعات امنیت ملی دانشگاه تلآویو، در مرکز اقدامات پیشرفت آمریکا در روز یازدهم ژوئن، گفت، روسیه در صورت وقوع جنگ با ایران، مداخله نظامی نخواهد کرد؛ اما به جای آن، به دنبال بهره برداری از مزایای بالقوه جنگ پس خاتمه و نتیجه گیری آن خواهد بود.

در یک تحلیل مختصر بلافاصله پس از این رویداد، من اشاره کردم که با توجه به وابستگی روسیه به نیروهای زمینی ایران برای حفظ حکومت اسد، یک درگیری بین ایالات متحده-ایران و اسرائیل شامل رویدادهای نظامی در سوریه و لبنان خواهد بود و احتمالا تأثیر عمده ای بر منافع روسیه در سوریه دارد. حداقل هزینه های مربوط به این امر این است که تعهدات نظامی افزایش حضور ارتش روس در سوریه را افزایش خواهد داد.

او پاسخ داد، "موافقم" و سپس اظهار داشت، ارائه کمک نظامی روسیه به ایران، شرایط توافق هسته ای را نقض خواهد کرد. او اذعان کرد که ایران می تواند چنین کمک هایی را به صورت مخفی دریافت کند؛ اما اظهار داشت که این کار آن هم بدون شناسایی شدن، دشوار است.

ایالات متحده در عین حال تعهد خود را نسبت به این توافقنامه لغو کرده است، آن هم در حالی که آمریکا تحریم ها را گسترش می دهد و ایران هم غنی سازی اورانیوم و فعالیت های مرتبط با آن را فراتر از مجوز توافقنامه برده است. سیاستگذاران ایالات متحده باید توجه داشته باشند، هر گونه تلاش تهاجمی برای پیگیری مقابله با ایران، با توجه به تجربه جنگ های قبلی، ممکن است فراتر از کنترل ایالات متحده رفته و پای قدرت های هسته ای رقیب مانند روسیه را نیز به ماجرا باز کند.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۴۵
روسیه نمی تونه وارد جنگ ایران و آمریکا بشه چون خودش با شدیدترین تحریمها مواجه میشه که منتهی به کودتنا داخلی آن خواهد شد چون این جنگ فرق خواهد کرد
پاسخ ها
گرسماسر از کتالم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
مگه پوتین نگفت : من که آتش نشان نیستم.
محمدخان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
اروپا تجربه خوبی داره و دوران رنسانس رو به خود دیده . نمیگذاره که در ایران جنگی در بیگیره . پوتین هم دوست نداره با کشوری غربزده همسایه بشه پس کنار نمیشینه .
ناشناس
| Netherlands |
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
ایران کشتی انگلیسی را ظاهرا توقیف کرده.
منطقه شدیدا به سمت رادیکال شدن پیش میرود.
.کمربندها را سفت ببندید
روسها فقط و فقط فکر منافع خودشان هستند و خلیج فارس ناامن باشد برای روسها در فروش بیشتر نفت شان بهتر است.ان وقت بین عربستان و عراق و روسیه در بحران نفتی فعلی روسیه برنده نهایی است.
آریایی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
روسیه موذی هیچوقت با آمریکا درگیر نمیشه !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
عزيزم ايران براي روسيه شده خط مقدم در مقابل آمريكا روسيه خودش خوب مي داند بعد از ايران روسيه بايد تسليم آمريكا شود و الا كمرشان را مي شكنند به خاطر خودش از ايران دفاع خواهد كرد نه به خاطر ايران
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
سلام
در این شرایط نباید تیترهایی بزنید که به عملیات روانی دشمن کمک بکنه.ممکن است که متن شما چیز دیگری بگوید ولی تیتر را اکثرا بیننده می بیند..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
ایرانیها مداخله هیچ کشور خارجی را نمی پسندند

ایران سوریه نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
جنگ سوریه سال 2011 شروع شد پوتین سال 2015 وارد شد اونم تضمنی در ازای شلکیک هر گلوله پولشو حساب کردن براش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
روسیه هرکاری انجام بده مطمئنا" فقط به نفع خودشه.
خان محمدعلی آقا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
مرگ بر آمریکای جنایتکار
اما اینم بدونید که آمریکایی ها شرکای قابل اعتماد تری نسبت به روسها هستند
اگه ما چنین روابطی رو که با روسیه داریم، با امریکا میداشتیم
آیا
برای دریافت سامانه های اس چهارصد و یا سوخو سی باید منت میکشیدیم؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
خان محمدعلی آقا
جناب استاد حاج آقا سید دکتر حجت الاسلام و ...... آخه کی شماها میتونید بفهمید به همین بقول شما آمریکای جنایتکار هم‌ نه میشه و نه باید اعتماد کرد
شماها فقط هروقت دیگه هیچ راهی برای تطهیر و یا بعبارتی ماله کشی روی همون جنایتکاریهای آمریکا که گفتی باقی نمیمونه فورا پای روسیه را وسط میکشید و با مقایسه این دوتا با هم‌مدعی طیب و طاهر بودن آمریکا میشید
انصافا توی این ۶۰ الی ۷۰ سال گذشته آمریکا چه کار مثبت و در جهت منافع ایران انجام داده ‌ لطف کنید فقط یک نمونه بفرمایید تا من بی سوات ی کم سواتم بره بالاتر . لطف کنید از کودتای ۳۲ شروع به ذکر مثال کنید
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
مسئولانی که هی دم از پیروی امام راحل میزنند و خود را پیرو خط امام می دانند چرا این چمله ایشان را فراموش کردند ؛ آمریکا از انگلیس بدتر ، انگلیس از آمریکا بدتر ، شوروی از هردو بدتر ، چطور به اینجا که می رسه مصلحت ایجاب می کنه رفیق شش دانگ روسیه بشن و مصلحت مردم و حرف امام یادشون میره
مهدی
| Germany |
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
چرا روی دیگران باید حساب باز کرد و چرا فقط بجنگ باید فکر کرد!؟.
به مردم برسید، جلوی اختلاسها را بگیرید و آزادی احزاب را آنطوری که برایش انقلاب شد رعایت کنید،همه چیز روی روال عادی خواهد آمد.
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
آره دل خوش کنین به روسیه! تحلیل های آبکی. ایران مثل سوریه بشه خوبه، آره؟
ناشناس
| Singapore |
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
ضمن اینکه روسیه یک کشور اب زیرکاه است وبراساس منافع اش عمل میکند چه بسا الان خیلی تعریف میکند ولی اگرجنگی صورت گرفت خودش را کنارمیکشد مگر اینکه ایران یک شهرخودش را دربسته تحویل روسیه بدهد والا بخاطرمنافع کم حاضرنیست خودش را به دردسربیندازد
جان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
روسیه موزی دینامیک همیشه منفعت طلب بوده
هیچی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
عایدی مردم در هر حالت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
توجه کنیدنمیگه پاسخ روسیه به جنگ « احتمالی» ایران وامریکا میگه پاسخ «احتمالی» روسیه به جنگ ایران وامریکا ( بخوانیدجنگ قطعی وقریب الوقوع ایران وامریکا)!!!
روسیه تماشا میکنه و لذت میبره
پاسخ ها
ناشناس
| Russian Federation |
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
اشتباه میکنی، ما همیشه حامی ایران هستیم
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
منافع ملی هر کشور مقدم بر همسایگی و جغرافیا است.
در سیاست بین الملل هم روسیه فکر خویش است
hooman
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
و البته نفتش رو به بالاترين قيمت مد نظر خودش ميفروشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
و اگه بتونه یه چند تا استان شمالی هم از ما می کّنه، میچسبونه به خودش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
و سلاح می فروشد
دل به روس ها نبنديد كه بيشترين خيانت و خنجر از پشت زدن را به ايران روسيه كرده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
باید سعی کنیم که جنگ درنگیره.در صورت وقوع،آمریکا نمیاد خونه مفسدان اقتصادی و رانت خواران رو بزنه که دل مردم خنک بشه.میاد زیر ساخت های اقتصادی و نظامی که متعلق به ملت ایران هست رو میزنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
بیشترین سود رو روسیه از دشمنی میان ایران و آمریکا برده
ناشناس
| Russian Federation |
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
از روسها نفع زیادی خصوصا در روسیه بردید وهمچنین فروش نفت وخرید تسلیحات .
دیگه هرجا منافعش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
اخ که اینجور وقتا دلم کباب میشه برای آمریکای مهربون و مظلوم. دیگه خدمتی نبوده که بشه به ایرانیا بکنه و نکرده باشه. آمریکا مچکریم آمریکا ما چاکریم ترامپ بیا اینجا ترامپ بیا اینجا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
چرا
کمک میکنه
ندیدید در عراق و افغانستان چیکار کرد
خخخخ
روسیه تا سند نصف مملکت را به نامش نگیره یک فشنگ هم به نفع ما شلیک نخواهدکرد.
خلیج همون خلیج فارسه دیگه!
لطفا نام خلیج فارس را کامل بنویسید. حتی وقتی خبر را از کسی نقل میکنید که ممکن هست اسامی جعلی خلیج ع... یا خلیج را استفاده کند، حداقل بصورت خلیج (فارس) ذکر کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
خوب اسم است دیگر عوض شود مگر جای دریا
عوض میشود؟۰
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
، همه ی خیابان و مراکزمون عربیه خلیج هم روش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
در جواب به ناشناس ۱۴:۲۲ - خلیج هم روش ! کسی به کوچه پس کوچه های شهر های ما کاری نداره ولی چیزی که همیشه به چشم میاد توی اخبار و نقشه جهان خلیج فارسه .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
ناشناس۱۴:۲۲
عزیز دل برادر ظاهرا شخص خود شما هم یکی از اون اضافیهایی هستی که وزنت روی شونه های ایران سنگینی میکنه
از طرف دیگه ، کشورای عربی هم همه خیابونا و شهراشون اسم عربی دارند حالا به نظرت چطوره که اونا اسم این خلیج رو بنام فارس معرفی کنندو این ی جارو به اسم تاریخی خودش نام ببرند
قبلا پاسخ داده گفته: آتش نشان نیستیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
بعععععععله
روسیه گفته آتشنشان نیست ولی مثل آمریکاجونتون آتشفشان هم نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
19:09
هرکی به روسیه نقد داره دلیل نمیشه عاشق آمریکا باشه
مگه شما عشق به کشورت نداری؟
پس دیگری هم همینه
لطفا حرمت هموطن خود را نگهدارید حالا با هر نظری فرقی نداره
ناشناس
| Germany |
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
این دوست بالای مئلا خواسته بگه آمریکا هیچی نیست
ولی در واقع روسیه عزیزش رو نابود کرد
نه آتشنشانه نه آتشفشان :))))
این که معلومه روسیه هیچی نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
ناشناس 19.09 :
میشه حواست به خیانت روسیه باشه و ازش درس بگیری ولی لزومی نداره در عوض مزدور آمریکا بشی.اینکه هربار روسیه دستتونو میگیره و ولتون میکنه باید بشه درس عبرت براتون... عدم اعتماد به روسیه به معنای اعتماد به آمریکا نیست.بفهم خواهشا
برعكس امريكا،تاريخ روسيه نشان مي دهد كه پشتيبان هيچ كدام از كشورهاي دوست خود نبوده در مورد ايران كه همه خاك شمالي ايران را جدا كرد و فقط به فكر منافع خودش بوده و فقط با كارت ايران از غرب به نفع خودش امتياز مي گيره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
بر عکس آمریکا؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!
خوبی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
انگار دلار خوب میرسه بهت شیطون. دست مارو هم بگیر تا مکدونالد پپسی خور بشیم . مردیم از بس کیک و ساندیس خوردیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
آخیش، متولد چه سالی هستی؟ یه کم تاریخ را مطالعه کن تا ببینی چه مقدار از سرمایه اقتصادی ، اجتماعی و سیاسی ایران توسط آمریکا غارت شد.
کار درست انجام میده
شما هم فکر نکن که روسیه میاد برای حمایت شما. میاد که پایگاه بزنه در ایران
تابناک از شما بعیده چرا نوشتی خلیج؟؟؟؟ کدوم خلیج ؟؟؟ واقعا جای تاسفه
روسیه و چین ( بر عکس آمریکا که همیشه حامی متحدان خود است) ، مثل همیشه بی طرف خواهند بود

اما جنگ ایران با هر کشوری به نفع چین و روسیه خواهد بود چون این کشور به راحتی میتوانند ملیاردها دلار سلاح به ایران بفروشند
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
فرصت را پیدا نخواهند کرد.
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
خدایش ایران میلیاردها دولار دارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
نمونه آن را در عراق و مصر و پاکستان دیدیم!
همين روسيه أز صدام كه مهره خودش وهم حزبش بود دفاع تمرد مواظب باشيد
روسیه بدنبال به دست آوردن جایگاه و قدرت شوروی سابق است . مسلما اگر جنگی بین ایران و آمریکا اتفاق بیافتد آنها بدنبال بدست آوردن بیشترین سود برای کشورشان خواهند بود..
ما باید روی تواناییهای خودمان حساب باز کنیم تا بتوانیم نقشمان را خوب ایفا کنیم .
تابي جون چرا تو خط دوم نوشتي خليج . اطفا درستش رو بنويس خليج هيمشه فارس
پاسخ ها
ناشناس
| Russian Federation |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
هههه
روسیه دنبال منافع خود می باشد وبیشترین یهودیهای اسراییل از کشور روسیه هستند و از طرفی هم ایران باعث شده نفت روسیه هم کرونتر هم بیشتر به فروش برسد انقدری هم که ما از روسیه ضربه خوردیم از امریکا در طول تاریخ کمتر اسیب دیدیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
الان ایران بهترین وضعیت رو برای روسیه ایجاد کرده که سلاح میفروشه،در منطقه دخالت میکنه،بهتر نفت میفروشه،ودوست داره که ایران در همین وضعیت تو زمین وهوا باقی بمونه.
ناشناس
| Switzerland |
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
کاری به روسیه ندارم، اما دیگه چقدر از این سه پلید ، آمریکا و بریتانیا و فرانسه ضربه بخوریم.
برای آدم جنگ طلب اسلحه فروشی مثل پوتین آنچه مهم هست حفظ حکومتها هست
پاسخ ها
ناشناس
| Russian Federation |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
حالا کی صلح طلبه ایران
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
ای شیطون با آی پی روسیه نظر میدی بحث رو داغ کنی؟
نکنه تو هم عسیح ملیح نژاد روسیه هستی
واقعا متاسفم که همیشه در متن خبرهای شما از کلمه جعلی خلیج بجای خلیج فارس استفاده میکنید. این گونه خبر نوشتن کار یک مجموعه حرفه ای نیست. خلیج پارس را در متن همه خبرهای خوب بنویسید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
تعداد منفی نشان دهنده اینست که برخی با ایرانی بودن و ملیت آن مخالف هستند.ودر ایران هم زندگی میکنند.این خطر ناک تر از دشمنان خارجی هست.
روسیه جایی هست که منفعتش باشه دقیقا مثل کفتار
خلاصه کلام، روسها فقط و فقط به فکر منافع روسیه هستند و به هیچ عنوان مردمی قابل اعتماد نیستند آنها اگر لازم باشد حتی با آمریکا و اسرائیل برای حمله به ایران همکاری خواهند کرد
صدام میگفت قبل از حمله آمریکا با پوتین تماس گرفتم و از وی تقاضای کمک کردم. پوتین به من خندید و گفت فکر نمیکردم یک مرد عرب از این تهدیدهای تو خالی بترسه نگران نباش آمریکا هرگز به عراق حمله نخواهد کرد. صدام میگفت ساعاتی بعد از حمله آمریکا مجددا با روسیه تماس گرفتم اینبار کسی گوشی را جواب نداد!
پاسخ ها
افرین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
صدام غلط می کرد به پوتین زنگ می زد چرا وقتی می خواست به جایی حمله کنه اجازه امریکا را میگرفت و با چراغ سبز اون حمله میکرد وقتی بهش حمله میکردند به پوتین زنگ می زد .
صمصام السلطنه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
جناب آفرین میشه کاملتر توضیح بدین؟
کورش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
منبع این خبر کجاست ؟ این هم از آن داستان های تلگرامی است که طرح شده و دست به دست می شود. شما برای رسیدن به درک تاریخی بهتری از شرایط سقوط نهایی صدام کتاب " بازجویی از صدام " نوشته جان نیکسون را مطالعه فرمایید.
دانشمندان عزیز به مغزتان فشار نیاورید ونزوئلا ،سوریه ،لیبی ،و افغانستان و عراق را ببینید ،پاسخ احتمالی روسیه یکی از اینها خواهد بود
سخنان نژاد پرستانه پوتین را چند روز پیش در مورد جامعه چند فرهنگی حتما نشنیدید
سوال اینجاست که تا کی میتونن این بازی رو ادامه بدن
دقیقا درگیری لفظی بین ایران و آمریکا ، قطعا به نفع روسیه است.
جنگی که که در سراسر عراق، سوریه، لبنان، اسرائیل و خلیج گسترش خواهد یافت.
منظورت از خلیج ،خلیج فارسه دیگه؟؟؟؟
بايد توجه داشت كه شوروي سابق و روسيه حالا به هيچ وجه حاضر نيستند بخاطر هم پيمان هاي خود با امريكا وارد جنگ شونند و مؤيد اين موضوع ليبي و عراق ميباشد و در جنگ كويت عراق يك متحد روسيه بود و شوروي پشت صدام را خالي كرد و همچنين در قضيه قذافي و در مورد سوريه هم با همياريي ايران دخالت كرد و سابقه انها نشان ميدهد در مسائل جنگ روي روسها نمي شود اطمينان كرد
پاسخ ها
افرین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
روسیه ان زمان با روسیه این زمان اندکی متفاوت شده است ! چنانچه امریکای ان زمان با این زمان متفاوت است و البته ایران این زمان هم با ان زمان متفاوت شده است . ایران که به قول اقای ظریف برای داشتن یک موشک التماس می کرد تاجلو صدام در بیاید با ایران الان قابل قیاس نیست روسیه و چین هم از ان زمان قدرت بیشتری یافته و در معادلات بین المللی و خاورمیانه به صورت یک وزنه وارد شده است . باید بدانید که این ایران بود که روسیه را در جنگ سوریه وارد کرد همچنین به نظر می رسد که ایران روسیه را برای داشتن روابط و بخصوص میانجیگری مابین عربستان و ایران به جلو هل می دهد . خیر روسیه به نفع امریکا و انگلیس بر علیه ایران همدست نخواهد شد ممکن است کمکی نکند ولی همدست نخواهد شد . زیرا به شدت از این دو کشور و بخصوص اروپاییان به خاطر تحریمها و به خاطر اوکراین ناراضی است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
مهرداد خان، شوروی 30 سال پیش از هم پاشید. حمله به عراق، 12 سال پس از فروپاشی شوروی بود
دانیال
| United States of America |
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
شما سنت قد نمیده .دوبار تو عراق جنگ شد عزیز.اولیش طوفان صحرا بود همون موقع خود روسیه وضعیت اقتصادی افتضاحی داشت و با ثبات فعلیش قابل قیاس نبود.
ایران همواره با سوریه فرق دارد.
اولا روسیه ایرانی هسته ای را تحمل نخواهد کرد و درضمن پشتیبانی از ایران در جنگ با امریکا که هزینه زیادی دارد نخواهد کرد
مثل زمان احمدی نژاد اگر دل خوش کردین که روسیه از شما حفاظت کند اشتباه کردین.اون زمان موافق قطئنامه های شورای امنیت بود
قطعا درصورت بروز چنین جنگی روسیه عین لاشخورعمل خواهد کرد
داستان سوریه فرق می کند ورود روسیه بنفع ایران رابطه این کشور را با عربستان و سایر کشور ها ی منطقه خراب میکند روسیه عاقل تر از آن است که منافع خود را بخطر بیندازد اخیرا آنها برسر بازار نفت با عربستان به توافق رسیده اند در ضمن جنگ در خلیج فارس را بخاطر نفت هیچ کشوری در دنیا تحمل نخواهد کرد حتی اگر از این منطقه نفت نخرند چرا که قیمت با لاخره گران خواهد شد هیچ راهی جز مذاکره و تعامل وجود ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
ورود روسیه به جنگ سوریه بخاطر این بود مستقیم رودرروی امریکا قرار نداشتو حتی جرائ شلیک یه منور هم سمت امریکایی ها نداشتند و فقط برای جنگ با شبه نظامیان داعش وارد شدند. مثل افغانستان. در ایران هم کنار وایمیاستن تا تکلیف روشن بشه و برای آینده و بازیگران آینده سرمایه گذاری خواهند کرد تا منافعشون حفظ بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
روسیه آنقدر زرنگ هست که با کمک ایران وارد سازمان اوپک شد و الان با همدستی عربستان خارج از نشست اوپکنتیجه مذاکرات اوپک را از قبل صادر می کند.
برداشت های اشتباه در هیچ کشور دیگری کسی به حمایت ایران بر نمی خیزد...روسیه هم خود را خرج این کارها نمی کند ایران باید روی خود حساب کند.
روس ها سیاستمداران زیرک و باهوشی هستند.خطر روسیه برای ایران به مراتب بیشتر از ترامپ و کشورهای عربی مخالف ایران است روسیه در ظاهر خودش را دوست ایران جلوه میدهد ولی در پس پرده ترامپ را برای فشار بیشتر و جلوگیری از نفوذ منطقه ای ایران ترغیب میکند.بعید میدانم خروج آمریکا از برجام بدون چراغ سبز پوتین انجام شده باشد.آنها از حماقت ترامپ برای رسیدن به منافعشان در خاورمیانه به خوبی بهر میبرند که این نشان میدهد احتمال دخالت روسیه در انتخابات آمریکا و به قدرت رسیدن ترامپ بیشتر از یک احتمال است.
پاسخ ها
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
پس پرده؟؟؟؟
شما از پس پرده هم خبر داری؟؟؟؟
واقعا خندم میگیره که چطور بعضی از دوستان در هر زمینه ای(امنیتی،سیاسی،روابط خارجی ،پس پرده و ...) همچین نظرات عجیبی میدن
افرین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
پوتین بعد از هیاهوهای امریکا در مورد دخالت روسیه در انتخابات امریکا جواب خودشو داد اون گفت اخه برای ما چه فرقی می کنه که از حزب جمهوری خواه یا دمکرات رئیس جمهور بشوند برای روسیه فرقی نداره !! طبق تحقیقات ما بخشی از ثروتمندان یهودی روسیه از ترامپ حمایت کردند و تو انتخابات امریکا دخالت داشتند روسیه چنین کاری نکرده . پوتین به خوبی و روشنی بیان کرد که الیگارشی یهودی روسیه به ترامپ کمک کرده اینکه یهودیان ثروتمند روسیه از پوتین هم حمایت می کنند شکی نیست ولی این به این معنا نیست که پوتین دست نشانده انها باشد زیرا هم قدرت و هم موقعیت و هم روش روسیه در خصوص یهودیان با امریکا فرق دارد . یهودیان روسیه از دولت و شخص پوتین حساب می برند و جرات دخالت در انتخابات روسیه را به ضرر پوتین ندارند ولی در جلب رضایت و وارد کردن فشار از راه تطمیع البته واضح است که هر صاحب قدرتی به اهرمهای ثروت جامعه خودش پل می زند . بنا بر این روسیه فقط از این لحاظ از پیروی ترامپ نفع می برد که می تواند در برخی از معاملات از نفوذ لابی یهودی خود بر روی ترامپ استفاده ببرد و اینکه تمام ماجرای ترامپ را می داند فقط همین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
شما بخند علیرضا جان، خنده هم عالمی دارد اما در پس هر خنده ای گریه ای هم می باشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
علیرضا جان به نشست های محرمانه پوتین و ترامپ کمی توجه کن.چقدر ساده اندیش هستی وهمین ساده اندیشانی چون شما ایران را در وضعیت اسفناک کنونی قرار داده اند.
امریکا قبل از شروع جنگ با ایران روسیه را قانع کرده و اونقدر به او امتیاز می دهد که زیاد به پر و پاش نپیچه.
مطمئن باشید روسیه برای منافع خود ایران رومیفروشه زیادبه این حرفهادل خوش نباشید تجربه ثابت کرده...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
مرگ بر روسیه
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
اصولا چرا ما باید به جنگ با آمریکا برویم؟
لطفا یک نفر از مسولین رده بالای کشور ، توضیح بدهد که دلیل شروع جنگ با آمریکا را روشن بیان کند
ناشناس
| France |
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
ایران مستعمره ای نیست که بتونه به سادگی ازش بگذره
ناشناس
| Switzerland |
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
ما به جنگ آمریکا نمی رویم بلکه آمریکا به جنگ با ما می آید.
تا الان هم در این چهل ساله کرده که جنگی در بگیرد ایران پا پیش نگذاشته است.
روسيه به منافعش نگاه ميكند . و هرگز وارد چنين بازي مرگباري نخواهد شد .
ما چون با روسیه پیمان دفاعی نداریم ، آنها هیچ اقدامی به نفع ما نخواهند کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
داشتید هم کاری نمی کردند. نمونه بارز عراق دوران صدام
دشمنی ایران با امریکا به سود کشور های زیر میباشد :
روسیه ، ترکیه ، عربستان ،امارات،بحرین، عراق ، اروپایی ها ، چین ، پاکستان ، هند
به ضرر کشور های زیر میباشد :
ایران ، ایران ، ایران ، امریکا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
دشمنی ایران و آمریکا به نفع
روسیه ،چین،عربستان،امارات،اسرائیل،بحرین،کشورهایی که بازار نفت ایران را پر کردن ، بعثی های عراق و منافقین هست.
بسیار ساده انگارانه است که فکر کنیم روسیه به نفع ما وارد جنگی بشود.
پاسخ ها
افرین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
بله واقعا اسباب تاسف است که روسیه و چین خواهان داشتن قدرت جهانی هستند ولی مثل اروپا و امریکا و اسرائیل نیستند انها بدون هیچ رودربایستی پشت هم در می ایند انگار که این کار هیچ منعی ندارد و نه تنها عمل رزیلانه ای نیست بلکه خیلی هم خوب است ولی روسیه وچین هرگز حامی کشورها نیستند حتی کره شمالی را به صورت پنهانی کمک میکنند نه به صورت علنی و این مایه تاسف است کسی که می خواهد قدرت جهانی داشته باشد بایستی در برخی از موارد ملاحظه را کنار بگذارد
اینقدر دلتون رو برای داشتن روسیه خوش نکنید نمیبینید سوریه رو شخم زدن سوریه تا 50 سال دیگه به سوریه معمولی بتونه برسه شاهکار کرده
خیلی بایدنااگاه بود که روی دیوار این روسی یادگاری نوشت.
دلخوش به این نباشید...........مگه تو افغانستان و عراق دخالت مستقیم کرد روسیه مداخله کرد
.صدام قبل از حمله آمریکا زنگ میزنه پوتین ،پوتین میگه نترس،بعدش که آمریکا حمله میکنه پوتین جواب تلفنشم نمیده دیگه.
پاسخ ها
افرین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
مشخص نیست که این اطلاعات غلط را از کجا می اورید ولی مطئن باشید که صدام با حمله به کویت پای امریکا را به منطقه باز کرد . موقع حمله به کویت خودش گفته بود که بارها به امریکا می گفت ایا می تونه به کویت حمله کنه ؟ ولی امریکا پاسخش سریع و روشن نبوده . بالاخره صدام گفت که وزیر دفاع امریکا که اون زمان یک خانمی بوده ( اینطور که یادم میاد ) به عراق میاد و موقع رفتن صدام ازش می پرسه و اون میگه اگه عراق به کویت حمله کنه امریکا دخالتی نمی کنه !!! صدام همیشه بعد از حمله امریکا به عراق در کویت یعنی جنگ اول خاورمیانه که به عراق می گفت از کویت برو بیرون ! می گفت این مردک ( بوش ) خودش به من گفت به کویت حمله کن حالا به من میگه برو بیرون !!! بنا بر این مشخصا نمی دونم این را شما از کجا می گویید ایا مربوط به حمله اول امریکا است یا حمله دوم امریکا به عراق ولی قطعا عراق و شخص صدام هر وقت میخواست به جایی حمله کنه به دهن امریکا و انگلیس نگاه می کرد وقتی اوضاع پس بود توقع داشت که روسیه کمکش کنه !! عراق در زمان حسن البکر متحد روسیه بود ولی در زمان صدام کم کم از روسیه فاصله گرفته بود . حمله صدام به ایران و کویت به ضرر روسیه تمام شد . حمله صدام به ایران باعث کاهش قیمت نفت شد و روسیه در همان زمانها حکومتش از هم پاشید چون با تحریم ایران و روسیه و پایین اوردن قیمت نفت عربی ها تونستند اقتصاد روسیه را از هم بپاشند و با نفود در انتخابات حزب و در سیاسیون کرملین بخصوص شخص گورباچوف شدند که باعث فروپاشی اقتصادی روسیه شد .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
صد آفرین. وزیر دفاع خانوم نبود، سفیر آمریکا در بغداد خانوم بود. رطب خورده کی کند کنع رطب. "اطلاعات غلط"
ایران خوب منافع روسیه را در منطقه تامین کرده است. ولی بعید است خودش را به طور مستقیم وارد درگیری کنه. ممکنه کمکهای مستشاری بده. هیچ سامانه ای هم به ایران نمیدهند.
پاسخ ها
محمد
| Romania |
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
دوست عزیز روسیه برای ثبات حکومت اسد به ایران نیاز داشت که حالا با ثبات شده در زمان کنونی ایران به یک مانع محکم برای افزایش نفوذ روسیه در سوریه و بقیه خاورمیانه تبدیل شده ایران کشور قدرتمندی است روسیه نمیتواند به راحتی سواری بگیرد به همین دلیل برای جنگ ایران و آمریکا لحظه شماری میکند.
باشه صبر کنید تا روسیه با اقتصاد درب و داغونش و تحریم هایی که خودش درگیرش هست بیاد با آمریکا نقابل نظامی بکنه!!!! خداییش نویسندگان این مقاله کلا در دنیای دیگری زندگی می کنند.صدام متحد روسیه بود و روسیه آن زمان هم بسیار قویتر از روسیه فعلی بود اما چه کاری برای صدام کرد؟
نه غربی نه جنوبی نه شمالی ... فقط شرقی
به روباه روسیه دل خوش نکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
دلخوش به روسیه نباشید، انگلیس حمله خواهد کرد فرانسه حمله خواهد کرد، المان حمله خواهد کردف اسرائیل حمله خواهد کرد ، امریکا حمله خواهد کرد....و او تماشا خواهد کرد
مثل تمام تحلیل های ژورنال های اروپایی و آمریکایی، یکی به میخ یکی به نعل
ظلم و باج گيري كه روسيه به ايران تحميل كرده رو هيچكس نكرد
از پشت خنجر نزنه هنر کرده!!!
روسیه و انگلیس و امریکای جنایتکار و ... همه انها به دنبال تضعیف کشور ایران و نابودی زیر ساخت های این مملکت هستند و اگر جنگی شکل بگیرد احتمالا "‌به صورت کوتاه خواهد بود و با توافق پشت پرده قدرت های بزرگ علی الخصوص روسیه و امریکا و متحدانش سعی خواهند کرد به صورت غیر منتظره به تاسیسات زیر بنایی ایران حمله و روسیه هم فقط بیانیه صادر خواهد کرد و پس از نابودی زیر ساخت ها صلح خواهد شد واین ما خواهیم بود
البته ما هم خواهیم زد و نه امریکا را بلکه کشورهای خلیج فارس را !!!
بنابراین خواهش می کنم از هر گونه رویارویی نظامی پرهیز شود لطفا" !
انها به دنبال تغییر در ایارن نیستند بلکه می خواهند ایرانی که قوی شده است را ضعیف کنند.
ما هم قوی هستیم ولی اخرش این است که ممکن است مثل ژاپن ما را با بمب اتم می زند (البته این نظر م ناست وکارشناسان باید نظر بدهند).
انشااله که به خیر و خوشی تمام شود و به نفع ما.
واقعا فکر می کنید روسیه پشتیبان ما خواهد شد؟ قراداد ترکمانچای و گلستان و فراموش کردید
سلام

روسیه

اون هم کشوری که در طول تاریخ بیشترین زمینهای ایران رو گرفته و هزاران برابر امریکا از ما ادم کشته.

صدام هم فکر میکرد در جنگ با امریکا روسیه به دادش میرسه.

و در خاطرات فرماندهان عراقی هست که 24 ساعت قبل از جنگ با امریکا ، روسها اطمینان دادن جنگ نمیشه و ما در کنار شما هستیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
تاریخ رو بیشتر بخون
قحطی کار کی بود؟>
ناشناس
| France |
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
در طول تاریخ رو نمیخواد بگردی. دو سه سال گذشته رو مرور کن ببین چقدر از دریای خزر رو ازمون گرفت
محمد
| Romania |
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
هموطن روسیه هیچگاه به هیچ وجه با امریکا درگیر مستقیم نخواهد شد نه به این خاطر ک با همپیمانانش به اندازه کافی صادق نیست به این علت ک جنگ روسیه با امریکا یعنی جنگ دو ابرقدرت هسته ای جهان و نابودی اتمی کره زمین!
هموطن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
تاریخ رو بیشتر بخون
قحطی کار کی بود
>
قحطی در ایران که هنوز اسناد تاریخی زیادی اشاره مستقیم به ان ندار اگر هم اتفاق افتاده باشد کار انگلستان بود نه امریکا
پاسخ احتمالی : هیچ !!
میشینه تخمه می شکنه نگاه میکنه

چی فکر کردی؟
روسیه مداخله ای نمی کند! در سوریه جنگ نیابتی بود، نه جنگ مستقیم! حمایت تسلیحاتی با جنگ مستقیم تفاوت دارد! اگر جنگی در بگیرد هیچ کشوری در کنار ما نخواهد بود! شاید هم مثل جنگ تحمیلی همه در مقابل ما باشند! نمی شود ایرادی به دوستان بی تعهد گرفت، آنها برای منابع خود با ما دوستند، همانطور که با مخالفان ما دوستی دارند! اگر نفعی برایشان نداشته باشیم، با ما کاری نخواهند داشت! سیاست، زمین بازی دلال هایی است که تنها برای سود بیشتر بازی می کنند! اگر سود ما بیشتر بود، آنها با ما هستند اگر سود طرف مقابل بیشتر بود آنها در مقابل ما خواهند بود! اگر برای آنها سود داشتیم ولی این سود با خطر همراه بود آنها برای رعایت مصالح ملی بلندمدت خود در کنار ما نخواهند بود! به همین سادگی! یادمان باشد هیچ بیگانه ای برای رضای خدا موش نمی گیرد!
روسیه اهل تعامل و بده بستون و معامله پشت پرده با آمریکا و اروپاست . از اینور یقه برات جر میده تا دو تا امتیاز بهش بدن سه سوته پشتتو خالی میکنه . ته موذی گریه .
دلار به زودی 15000
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
این همه نظر موافق و مخالف این خبر رو خوندم نخواستم پاسخ بدم اما چشم خورد باز خورد به نظرت دلال ، اخه چرا زیر هر خبری تو هر سایتی با همین پرچم انگلیس بلند میشی درباره دلار مینویسی ؟ ضر کردی؟ امیدوارم بیشتر ضرر کنی دلال
ما تنها چشم امید به خدا داریم
که اگر غیر این باشد مشرکیم!

دوستی با روسیه و چین و مدارا با امثال اروپا تدبیری است برای کاهش فشار و نه چشم امید داشتن به کمک شان
من متاسفانه نمی توانم نظر خودم را اینجا اعلام کنم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
نظرت تو بگو اگر توهینی به شخصی و کشوری درش نباشه درج میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
خخخخخخخخخخخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
آنجا اعلام کن ؛ ببم جان
روسیه بر اساس منافع خودش تصمیم می گیره.
ایران هم برای امریکا و هم برای روسیه مهم است.
به نظر من روسیه در کنار امریکا قرار خواهد گرفت.
شک نکنید روسیه در جبهه امریکا قرار خواهد گرفت.
چون که روی ایران نمی توانند ضد هم عمل کنن.
رو ایران قطعا اتفاق نظر خواهند داشت.
مثل گذشته!
روسیه درست ترین کار را انجام می دهد.
چون روسیه نمی تواند همه برگهایش را بسوزاند.
من حدس می زنم روسیه طرف حکومت ایران را نخواهد گرفت و بیشتر با امریکا هماهنگ خواهد کرد.
دلتون را به روسیه خوش نکنید . روسیه با پول ایران در سوریه مداخله کرد . به خاطر همینه نمیتونه از سوریه ایران را مستقیم بیرون کنه. حالا کی به روسیه پول میده که کمک ایران کنه ؟ روسیه در باتلاق سوربه گیر کرده و نمیتونه به باتلاق دیگر بیاد .
سوال این است جنگ برای چه ؟ برای کی ؟ برای کدام کشور ؟
یکی بگه آمریکا میخواد چه بلایی سر ما بیاره که روسیه صد برابر آنرا تا بحال سر ما نیاورده
پاسخ ها
محمد
| Romania |
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
البته در طول تاریخ ثابت شده همسایه خیر همسایه اش را نمیخواهد روسیه هم به سبب همسایگی با ما چندین بار ایران را تجزیه و استعمار کرده است.آمریکای ترامپ خواستار نابودی کامل ایران و تجزیه آن به کشورهای کوچک تر و ضعیف تر برای باز شدن راه تجاوزگری بیشتر رژیم صهیونیستی میباشد
روسیه نفعش در جنگ بین ایران و آمریکا است چون هم قیمت نفت میره بالا و هم اروپا ژاپن و چین محتاج نفت روسیه میشن و مجبور میشن به روسیه باج بدن از آنطرف پیروزی ایران در منطقه هم به نفع روسیه نیست پس اگه جنگی بین ایران و آمریکا بشه روسیه سعی خواهد کرد این جنگ هرچه طولانی تر بشه تا آمریکا هم در یک باتلاق گیر کنه اگه این جنگ خیلی طولانی بشه یعنی پایان ابرقدرتی آمریکا ! درست مثل جنگ افغانستان که باعث فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی شد و این آمریکایی ها بودن که شوروی را به درون باتلاق افغانستان هل دادند و بعد از طریق ایجاد گرو های جهادی و کمک به آنها شوروی را زمینگیر کردند و حتی به نظر من آمریکایی ها شاه ایران را هم فدای این پروژه کردند. شوروی فرو پاشید ولی افغانستان هنوز هم رنگ آرامش ندیده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
روس ها دارن با برگ ایران بازی میکنند به نفع خودشان
بر خلاف نظر کارشناس روس در جنگ ایران و رژیم صهیونیستی حتما ایران بازنده نخواهد بود تجربه جنگ سی و سی روزه و روحیه صهیونیستها را در جنگ با حزب الله دیدیم البته تاریخ نابودی صهیونیستها هنوز نرسیده است چون نابودی هر حکومت جباری پیش زمینه ها یی لازم دارد مانند امپراطوری رم وایران در دوران باستان و نابودی کمونیسم در شوروی سابق در دوره جدید فعلا وظیفه توجه کشورهای عقب نگه داشته شده به مزیت های مقاومت است
پاسخ ها
صمصام السلطنه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
اییییی که گفتی یعنی چه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
امیری جان مثل اینکه یادت رفته دو میلیون جمعیت اسراییل روسی هستند ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
توی جنگ 33 روزه ایران کمک کرد . کی میخواد به ایران کمک کنه . چرا جنگ ؟ جنگ خانمان سوزه . جنگ جنگ نکنید
در زمان صدام هم همین حرفها را در مورد روسیه می زدند
پوتین حتی نگاه هم نکرد به عراق
پوتین یار غار آمریکاست
هرجنگی رخ بدهد ایران تنهاخواهدبودروسیه ازاین جنگ احتمالی سودبیشتری خواهدبردچون به بهانه کمک به ایران راحت نفوذ میکندپس اعتمادبه روسیه باندازه جنگ باامریکاخطرناک است
هرکه به پوتین اعتماد کنه باخته
موقعیت ایران انقدر خوب و استثنایی هست که بلوک شرق و بلوک غرب سرش دعوا کنن. اگر ایران طوری رفتار کند که روسیه به این درک برسد هرلحظه ایران و امریکا ممکن رفیق بشن مطمعا باش برگ برنده ما نسبت به سیاست روسیه است .باید بدل زد عزیزان بدل. در عین اینکه تمام ارمانها رو داشته باشبم بدل کاری هم بلد باشیم
اگه جنگی رخ بده که نمیده تجربه نشون داده که روسها بخاطر منافع خودشون که فروش اسلحه است آتیش بیار معرکه میشوند.
برادر پوتین دوستت داریم، اجرکم عندا...
روسیه ایران رو میفروشه به آمریکا.
روی روسها حساب باز نکنید. بهتره یک فکر اساسی برای مملکت و مردم کنید.
روسیه چه نسبتی با ایران داره مسلمان هستند که نیستند دیدیم با چچنها وکازانها ومسلمانان شوروی چکار کردن ایدیولوژی ما یکیه که اینطور نیست چرا با طناب این گرگها به چاه میریم اولین کشوری که خنجرازپشت میزنه روسیه وپوتین است یادمان نرفته که گفتن ما آتشنشان نیستیم .پس آتش افروز در خاورمیانه شمایید .
همانقدر که روسیه وارد جنگ عراق شد وارد جنگ ایران نیز می گردد.
اگر روسیه درجنگ ایران وامریکا دخالت کند مطمین باشید فروپاشی وکودتا روسیه را فرا خواهد گرفت
ایران هر طور شده باید اون کشتی را پس بگیره اگه نفت اون کشتی مصادره بشه همه به ایران میخندند . باید قبل از صدور حکم دادگاه در جبل الطارق به انگلیس هشدار داده بشه کمترین راهش هم اجازه ندادن به عبور کشتی های انگلیس از ابهای ایران تا 14 روزه همونطور که دادگاه بازداشت کشتی را 14 روز اعلام کرده ممکنه اینطور به ایران وانمود کنند که هدفشون فشار به ایران برای مذاکره است ولی اینها همه شو آف های اروپایی های مارمولکه که یعنی مثلا ما برای مذاکره با شما خودمونو داریم می کشیم !! اصلا اینطور نیست . با اروپایی ها و امریکایی ها باید جدی بود چون ما متحد کم داریم بنا بر این راه ما راه مقابله است نه سیاست ورزی . اونا دارن ما رو گام به گام به عقب می برند باید حتما کاری بکنند اگه نفت اون کشتی مصادره بشه فاتحه را بخونید . مطمئن باشی اگه ایران اقدامی نکنه نفت ایران مصادره میشه . اگه روسیه به هوای اینکه کشتی منه ما رو ساکت نگه داره نباید بهش اعتماد کرد کشتی را مصادره نمی کنند نفتش را مصادره می کنند .
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
دو میلیون بشکه نفت بوده بنرخ بازار میشه 120 میلیون دلار . هفتاد درصد تخفیف بدیم تازه چندرغازو به لیره سوریه اونم قسطی و مدت دار بگیریم .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
نگذاشتند تا نفت مجانی ایران به سوریه برسد
ناشناس
| France |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
اینکه جلوی کشتی های انگلیسی رو بگیره یعنی اینکه تنگه هرمز رو ببنده. و این یعنی جنگ
روسها بهترین ماهیگیران دنیا از آب گل آلود هستند. وارد شدن به جنگ با امریکا به امید پشتیبانی روسها مساویست با رفتن به سمت مهلکه. نمونه صدام رو یادتون هست؟ صدامی که تمام تجهیزات ارتشش روسی بود، از تانکهای تی 72 تا هواپیماهای میگ و سوخو. دیدید چطور روسها نشستند و منهدم شدن ارتش عراق رو تماشا کردند؟؟ در صورت حرکات خطرناک ایران در وارد شدن به جنگ با امریکا هم وضعیت مشابهی مثل جنگ امریکا با عراق اتفاق خواهد افتاد. ترامپ بدجوری به دنبال بهانه لحظه شماری میکنه شما بهانه بدستش بدید.
پاسخ ها
افرین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
اصلا اینطور نیست ترامپ به شدت از رویارویی با ایران واهمه دارد انهم قبل از انتخابات . بیخود فاز اشتباه ندهید ترامپ در دوره بعدی خطرناک خواهد بود مگر اینکه اینبار دمش را بچینیم که بداند ایران شوخی ندارد . روسیه ممکن است در یک مورد به امریکا امتیاز بدهد ولی اینکه ایران بتواند جلو این امتیاز را بگیرد و یا نگذارد موردی انجام شود به عرضه ایران بستگی دارد و روسیه در این موارد امتیاز داده و امتیاز گرفته کاری به نتیجه گرفتن یا نگرفتن امریکا ندارد و مسلما اگر ما بتوانیم جلو امتیاز داده شده را بگیریم این عرضه خودمان است و به روسیه هم بستگی ندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
ناشناس 14:39 پس اگه منطق شما درست باشه، ایران به ناوها و پایگهاههای امریکا در منطقه حمله کنه، ترامپ بخاطر انتخابات دور دوم، دست رو دست میذاره و تماشا میکنه. پس امتحان کنید و حمله کنید تا ببینید چی میشه. امتحانش مجانی. ترا
آمریکا از انگلیس بدتر انگلیس از آمریکا بدتر شوروی یا روسیه فعلی از هر دو بدتر
مرگ بر روسیه خاین
آمریکا از انگلیس بدتر انگلیس از آمریکا بدتر شوروی یا روسیه فعلی از هر دو بدتر
مرگ بر روسیه خاین
هیچ ادمی حاضر نیست منافع مردم خودشو فدای کشوری که مثلا دوست هست بکنه و روسیه هم کار درستی انجام میده
روسیه خیلی که لطف کنه یه تیکه دیگه از مملکت رو جدا نکنه که البته روسها اهل لطف کردن نیستند
ها ها ها هه هه هه هو هو هو هو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
تابناک چرا هر نظر پوچی رو منتشر میکنی ؟ اخه این نظر ارزش منتشر شدن داره اخه؟ مگه بخش نظرات سیرکه که هر کسی هر چرت و پرتی گفت منتشر کنی! سطحت رو پایین نیار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
لای لای لای های های های بای بای بای
اون بنده خدا گفت که روسیه آتشنشانی نیست که هر آتشی را در جهان خاموش کند !
اگه فکر کنیم که برای پاسخگویی به امریکا یا انگلیس باید به روسیه چشم داشته باشید بهتر است اصولا هیچ اقدامی انجام ندهیم . کشورهای فوق اگر با هم تبانی کنند حتی در حالت جنگ هم توازن را حفظ می کنند تا هیچ یک از طرفین در جنگ بازنده یا برنده نشوند . در خصوص ایران هم مطمئن باشید کشتی روسی که احتمالا هیچ سرنشین ایرانی هم نداشته عمدا وارد ابهای جلل اطارق شده . شما مطمئن باش که جنگی انجام نمی شود . به امید واهی روسیه هم نباید نشست باید اعلام کنیم که تا 14 روز حق عبور کشتی هایی به مقصد انگلیس از ابهای ایران فعلا ممنوع است . اگر انها نفت ما را مصادره کردند این تحریم ادامه خواهد داشت حمل گاز مایع از قطر با کشتی های LNG نمی تواند بودن عبور از خاک ایران انجام شود عمده گاز مایع قطر به انگلستان است . انگلستان تقریبا تمامی گاز مصرفی خود را از قطر تامین می کند همچنین ژاپن هم همینطور است . اگر ما این کار را بکنیم انگلیس خواهد فهمید که نمی تواند هرکاری دلش بخواهد انجام دهد . زیرا ما با زدن پهباد امریکا چیزی گیر نیاورده ایم ولی امریکا خسارتش را نقد کرده است . به حرف روسها نباید گوش کرد روسیه چه بسا عمدا کشتی را وارد ابهای انگلیس کرده است فقط 5.6 از ساحل رد می شد در ابهای بین المللی بود ولی در فاصله 4.6 رد شده است یعنی به فاصله 100 متر داخل ابهای محدوده جبل الطارق شده است . اگر ایران خودش اقدامی بکند ممکن است بازی به سمتی برود که کشتی و بارش را پس بگیرد وگرنه اگر به امید مجامع بین الملل و روسیه و اسپانیا بنشیند نفتش رفته و ما واقعا قضیه را تا اینجا کاملا باخته ایم و قدرت عکس العمل هم بعد از ان از ما گرفته می شود مثل کسی که قبل از اینکه حکمش را دادگاه بدهند کاری بکند یا بعد از حکم دادگاه بخواهد اقدام کند زیرا پرونده بسته دوباره باز نمی شود .
فقط با اتحاد داخلی و مشارکت همه مردم میتوان در هر نبردی پیروز شد ، اصلا نباید کار به جنگ بکشه اما اگه تحمیل شد ، قویترین ارتشها هم توان مقابله با اراده و اتحاد جمعیت 80 میلیونی را هرگز ندارند و هزینه زیادی برایشان خواهد داشت. این نبرد اراده هاست هرطرف که اراده قویتری داشته باشه پیروز است . به هر حال استقلال در این شرایط جهانی ، هزینه داره و بدون هزینه و رایگان چیزی بدست نمیاد ، راز پیروزی هم فقط اتحاد و داشتن اراده قوی است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
دقیقا ، افرین چه عجب یک نفر حرف حساب زد ، چقدر خوبه که همه ایرانیا از دیدگاه ایران و ایرانی به همه چی نگاه کنن
اره روسيه دقيقا موقعي ك بايد باشه نيست جنگ ايران عراق و تاريخ قبلا ثابت كرده اين روسيه در سوريه هم خيلي از مواقع نبود و گذاشت هم بعضي مناطق اشغال بشه هم كشته بشن مردم اتفاقا اعتماد به روسيه تكيه دادن به يخه که رو بخ خورشیده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
من نه از امریکا خوشم میاد و نه از روسیه ولی چرا خلاف واقع صحبت می کنید؟ روسیه بعد از اشغال بیشتر خاک سوریه وارد شد نه قبلش ، اگر دنبال رو بحث های سیاسی هستید ( اشارم به شما نیست به همه هست ) لطفا علاوه بر دیدگاه منصفانه از پنجره ایران به همه چی نگاه کنیم نه از نگاه غرب و اعراب ، واقع بعضی نظرات رو ادم میبینه ادم حیرت می کنه
دریکی از نمایشگاههای هوایی درجزیره کیش به غرفه روسها رفتم و ضمن صحبت با متصدیان غرفه پرسیدم دریک جنگ احتمالی میان ایران وآمریکا آیا روسیه از ایران بعنوان خط مقدم پدافندی خودش هم که شده دفاع و وارد جنگ می شه که اون متصدی بدون حتی ثانیه ای فکر و یا قصد دروغ و ریا کاری گفت خیر ما هیچ گاه برای ایران با آمریکا درگیر نمی شویم .
پاسخ احتمالی روسیه به جنگ میان ایران و آمریکا مثل پاسخش به جنگ میان عراق (زمان صدام) و آمریکا خواهد بود.
نه امریکا به درد حکومت ایران میخوره ، نه روسیه و نه اعراب ، نه شرق و نه غرب ، بهترین دوست برای حکومت ایران فقط فقط مردم ایرانه ، مشکل مردم رو حل کنید ، بی خیال امریکا و روسیه اونها دنبال منافعشون هستند ، حکومت باید دنبال منافع مردم باشه بی خیال این بحث ها
اهداف انقلاب عوض شده,
پوتین ارزوی دیرینه اش و منافعش در این است که امریکا با ایران جنگ کند الان بعد از فروپاشی شوروی ما وابسته به شوروی شدیم حالا در این میان چه کشی سود برده است مشخص می باشد روسها از اول تاریخ دشمن قسم خورده ما بودند و الان هم هستند شما در تاریخ یک نمونه نشان دهید که رابطه با روسها به نفع ما بوده است به ظاهر خودش را دوست جمهوری اسلامی نشان می دهد ولی در پشت پرده با امریما و اسراییل همدست می باشد اسراییلی ها اینهمه پایگاه شما را در سوریه بمباران کرد ایا روسیه از خود عکس العملی نشان داد چون اکثر ساکنان اسراییل روس تبار هستند و یکی از تشکیل دهندگان اسراییل روسها می باشند شما چرا به دوستی با روسها افتخار می کنید
تماشايي ، قيافه كسانيه كه بعد اين همه چاكرم مخلصم به روسيه ، هيچ روي خوشي از برادر پوتين نبينن !
تا موقعی که عمو پوتین داریم غم نداریم !
چه احتياج به جنگ ودرگيري هست كه منتظركمك يه نفرديگه هم باشيم
التماس تفکر !!!!! مساحت اسراییل که ادعا می شود آنجا را اشغال کرده است نزدیک به ۲۲۰۰۰ کیلومتر مربع است مساحتی که روسیه از ایران جدا کرد ۲۵۰۰۰۰ کیلومتر مربع است!!!!
ایران از اولین نظامی که نفرت دارند نظام روسیه است اما مشخص نیست چرا بر خی اینقدر علاقه به روسیه دارند!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
قربون دهنت
دوست و دشمن تشخیص نمیدهند
تماشا
در نهایت بهره برداری به نفع خود
اولا خلیج فارس
دوما روسیه 1000چهره
یعنی به نظرم اگاهی مردم عادی از کارشناسان غیر عادی بیشتره
اینطور نیس؟
روسیه 10 برابر خاک فلسطین اشغالی را از خاک مقدس ایران اشغال و جدا کرد و ترکیه 2 برابر خاک فلسطین اشغالی رو از خاک سوریه در استانهای اسکندرون و عفرین و ادلب جدا کرد .اگر قرار برذ مقاومت باشد لطفا علیه این اشغالگران مقاومت کنید
لطفا از نشر خوداری کنید.
نمی دانم شاید این آخرین گزارشی باشد که در رابطه با این موضوع ضرورت توقف تحریم های نفتی و بانکی ایران و آغاز مذاکرات جامع ایران و امریکا برایتان می فرستم. زمان بسرعت می گذرد و تحولات سریع هستند و در انتظار بی تصمیمی ها و تردید ها نخواهند ماند. از آنجا که من خواهان عادیسازی روابط ایران و آمریکا هستم و بر این باورم که دو طرف می توانند با لحاظ کردن منافع مشترک و جمعی از طریق مذاکرات به توافقی جامع دست یابند لذا مجددا تکرار می کنم این آخرین فرصت ها برای وقوع این امر است. بعد از این مرحله دیگر این فرصت »توقف تحریم های بانکی و نفتی« از دست رفته است بلکه از این به بعد حرف ایران بازگشت امریکا به توافق برجام در ازای پایبندی این کشور به این توافق است. سرانجام این جدال دو گزینه، بازگشت آمریکا به توافق برجام یا حمله نظامی به تاسیسات هسته ای ایران بیشتر نیست. حال با توجه به این چشم انداز و دور نما آیا تاکید بر سیاست حداکثری فشار و اصرار بر عدم توقف تحریم های بانکی و نفتی بطور موقت با هدف تسلیم ایران منطقی و واقع بینانه است؟
ايران به دليل اتخاذ سياستهاي غلط و شعاري و ديپلماسي ضعيف هيچ حامي و يار و ياوري نداره !اين موضوع به هنگام تجاوز اشكار عراق و هشت سال جنگ اثبات شد
جنگ نمیشه و نخواهد شد
قبلا هم يك بار اين مطلب را نوشتم كه ايران به مثابه سدى درمقابل حمله امريكا به روسيه عمل مبكند اصلا رقباى اصلى امريكا درشرقند نه درخاورميانه واگرايران را ميخواهند به دليل اصلى است كه دستشان به گلوى روسيه وشريكش كه چين باشد نزديكتر باشد روسيه چين هم بطورحتم اين را ميدانند كه حمله به ايران مقدمه حمله امريكا به انها است وانها محبورند دركنار ايران ومقابل امريكا باشند جاى ديگرى براى ايستادن ندارند
رابطه روسیه سر سوریه، گرجستان، سیستم موشکی هسته ای، مسائل اوکراین، جاسوسی انگلستان شکرآب... دیگه نمیاد بازم بدترش کنه.. با دفاع از ایران
کسانیکه فکر میکنند درصورت درگیری با امریکاروسها به کمک ما می ایند حتماوحتما به روانپزشک مراجع کنند.طول تاریخ ازروسها بجز خیانت چیزی ندیده ایم.
روسیه با لبخند موریانه ای خودش را کنار می کشد، پشت صحنه در ازای عدم دخالت در جنگ امتیاز از آمریکا و انگلیس می گیرد، از وقفه صادرات نفت و گاز ایران صادرات خودش را افزایش می دهد،خلاصه برای پنجاه سال منافع ملی اش را تامین می کند! ما؟؟؟ ما هم نگاه!!!!!!
بهتره تنش های با آمریکا خاتمه دهیم و رابطه منطقی با این کشور برقرار کنیم ما تا زمانی که نتوانیم زیر ساختهای خود را تقویت کنیم همینطور در بدبختی بسر خواهیم برد الان هم اگر یک کارشناسی ساده انجام دهیم خیلی راحت متوجه می شویم کجای کار ما لنگ می زند گاهی نیاز هست بجای اتکا به زور بازو کمی تعقل کنیم
ازپیرمردهای همدان سوال کنید تا ماهیت روسهارا بهتر بشناسید یاکتاب یکی بودیکی نبود بخا نید
درود بر تمامی انسانهای آزاده جهان
درود بر توبه کنندگان
درود بر همه خدا جویان و کسانی که خدا آنها را دوست دارد
چه ایرانی و چه غیر ایرانی
درود بر مردم دارای انسانیت ایران و جهان
درود بر انسانهای با وجدان لر و فارس و کرد و ترک و عرب و بلوچ و لک و درود بر ....
درود بر انسانها
درود بر انسانیت
درود بر مسئولین دارای انسانیت ایران و جهان
مرگ بر حسادت و غرور
مرگ بر تزویر و ریا
مرگ بر خودخواهی
مرگ بر کلاهبردار
مرگ بر مال یتیم خور
مرگ بر مسئولین فاقد انسانیت ایران و جهان
مرگ بر اختلاس گر و دزد چه ایرانی چه غیر ایرانی
مرگ بر بشر های بی وجدان چه ایرانی چه غیر ایرانی
مرگ بر بشر های بی وجدان لر و فارس و کرد و ترک و عرب و بلوچ و مرگ بر ...
دنیا دو دسته آدم دارد
انسانهای با وجدان
و بشر های بی وجدان
وما با همه انسانهای با وجدان دنیا براداریم فارغ از هر نژاد و ملیت
و با بشر های بی وجدان دشمنیم فارغ از هر نژاد و ملیت

امیدوارم روزی برسد کل جهان به دو قسمت نا مساوی تقسیم شود
گروه کثیر انسانهای با وجدان
و گروه کوچک بشر های بی وجدان
این تفکر همه ایرانیها است
و ایران به خاطر این ایران است و ایران باقی خواهد ماند
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
1-دلخوش به رفتار روسیه نباشیم 2- تمایل به جنگ یک نوع تفکر داعشانه است.3-نبایداز توسعه جنگ بعنوان عامل بازدارندگی استفاده کرد قبل از همه خودمان هلاک می شویم 4- روسیه وترکیه و..به منافع ملی خوداهمیت میدهند
شنیدید میگن دوست رو باید تو روزهای سخت شناخت
پوتین اگر واقعا دوست ومتحد ایران هست
یکبار هم شده لفظی تاحالانشده بگه امریکاه به ایران حمله
کنه ماهم همجوره پشت ایران هستیم
پس دلخوش حرکت عملی روسیه نیاشید
اقای پوتین اگر واقعا دوست ایران هستی
به اعنوان به ابرقدرت علنی سلاح جنگی به ایران بده
از هواپیما.وغیره.....
پس اگه گفته میشه پشت پرده به ایران کمک نظامی میکنید همش دروغ ذروغ دروغ...
مرگ برروسیه
يك كيلو تخمه ژاپني مي خره ميشينه نگاه ميكنه و لذت مي بره
خواستم یک حقیقت ساده تاریخی و ثبت شده رو یادآوری کنم و امیدوارم به دروازبان بخش نظرات تابناک بر نخوره! شخص پوتین در سال ۲۰۰۳ تا دو شب قبل از حمله آمریکا و وقتی که کاروان ماشین های شاسی بلند دیپلمات های روسی از طریق مرز زمینی سوریه از عراق خارج میشدند به صدام تلفنی زنگ زد و به او گفت روسیه اجازه حمله آمریکا به عراق رو نمیدهد و صدام به همین خاطر اولتیماتوم ۴۸ ساعته جورج بوش برای کناره گیری از قدرت و رفتن به اردن یا امارات رو قبول نکرد! اما طبق اعترافات خود صدام همان شب حمله وقتی صدام به پوتین زنگ میزند طرف روسی دیگر تلفن های صدام را جواب نمیدهد!!!
باسلام خدمت همه هموطنان عزیز
شک نکنید اگر جنگی هم به وقوع بپیوندد پیروزی با ماست.
این وعده الهی است.
جالبه.... تحلیل مردم نسبت به اوضاع منطقی تره تا تحلیل سیاستمداران و صاحبنظران رادیو و تلویزیون.
ایران عاقل تر از اینه که وارد جنگ شود خواهیم دید
ایران مانند مومن هم زیرک است هم سیاس
هم روسبه هم امریکا هم انگلیس هیچکاری نمیتونند بکنند امریکا از این بدتر وانگلیس از هر دو بدتر
کافیه بدونیم بک قطره خون جوانانمون به ابن هیولاهای جهان می ارزد بعد با همین جوونها در دراز مدت کار انگلیس را بکسره کنیم این پیر ستمگر را با پنبه می توان سربرید
روسیه آتیش بیار معرکه نباشه ، کمکش رو نخواستیم . تاریخ نشون نداده که روسیه یک بار به نفع ایران کاری بکنه . خائن ترین و کثیف ترین کشوریه که به تمام تاریخ دیده ایم . اگر آمریکا با ایران جنگ بکنه ، مطمئن باشید که روسیه هم از شمال وارد خواهد شد .
ایران وارد جنگ با اسرائیل نخواهد شد چون خواهد باخت!!!!!!!!!!عجب تحلیل آبگوشتی.

به نظر من جنگ با وجود ویرانیهای بسیار زیاد به ثبات حکومت در ایران کمک زیادی خواهد کرد(بر خلاف نظر آمریکاییها و دوستاران عوض شدن رژیم!) ولی در عوض آمریکا دیگر آمریکا نخواهد بود.

روسیه هم مجبور به حمایت از ایران به نحوی که جنگ را نبازد خواهد بود. اگرچه انشاالله ایران به خودی خود توان مقاومت دارد.
پاشید جمش کنید کشور ما کشور امام زمانه هیچ کس نمیتونه بهش تعرض کنه
پاسخ ها
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
واقعا باید ترسید از اونهای که منفی دادن کوران و کرانند
من فقط میتونم بگم براتون متاسفم که الان دارید با خودتون حساب کتاب میکنید که پشت روسیه قایم بشید...
اااااااااااااااااااااااااااه چقدر نظر دادن ملت
چقذه کارشناااااااااااااااااس
صادر کنیم نصف کارشناسارو جهان آباد میشه خخخخخ
نوکری برای آمریکا هزار بار بر نوکری روسیه شرف دارد!!!!!
دلتون رو به کشور روسیه (شوروی) خوش نکنید.
همانطور که از ویتنام شمالی و کره شمالی حمایت کردن،
تنها باعث میشن که کشورمون دچار یک تعرض طولانی مدت و سپس تجزیه بشود.
روسیه مطابق سالها قبل رو در روی ایران برای گرفتن حداکثر امتیاز خواهد ایستاد
اگه کمی تاریخ بخونید خواهید دید روسیه همیشه و در همه حال پشت ایران رو خالی کرده. والسلام
پول نفت افزایش یافته و یک دوره طلایی برای روسیه خواهد
خودش هم اعلام کرده اتش نشان نیست
روسیه در بین مردم ایران و منطقه و آسیای میانه منفورترین دولت را دارد اما عده ای در اینجا سینه چاک روسیه شده اند!!!!
پوتین : ما به ایرانی ها گفته ایم که آتش نشان نیستیم!!!!!
یعنی آتش هایی که درست می کنید از ما انتظار خاموش کردنش را نداشته باشید!!!!!
امریکا به ایران حمله نمیکنه ، مطمئنا یه کشور همسایه میندازه جلو برا جنگ و حمایت نظامیش میکنه روسیه هم ایرانو در ازای پول حمایت میکنه ولی سوال اینجاست کدوم کشور همسایه توان یا جرات درگیری با ایران رو داره؟
سلام
نباید به هیچ قدرتی دل بست مگر وقتی که ماهم یک ویژگی و امتیاز خاصی داشته باشیم و که آن قدرت بدلایلی به آن نیاز داشته باشد و از این جهت تاجائیکه با منافعش همخوانی دارد با ما همکاری خواهد کرد . در غیر اینصورت
قدرتهای جهانی هیچگاه بدلایل دهان پرکن موازین و اصول بین المللی و... خودرا بخاطر ما درگیر نخواهند کرد .این قدرتها هروقت منافعشان اقتضا کند کشورهای دیگر را قربانی میکنند . ما باید منسجم باشیم و از این انسجام ، قدرت خود را چند برابر کنیم و بدون چشمداشت به کمک دیگران، هر دشمن متجاوزی را دفع نماییم .
یادمان نرود که در جنگ تحمیلی ، همه قدرتها با هم برعلیه ما بودند تا وقتی که بخود آمدیم .
امروزخیلی چیزها داریم که باعث تفرقه بین قدرتها شده و با آن درمواقع لزوم کفه ها را بالا پائین میکنیم . هرچند که نفتمان بفروش نرود .
همان واکنشی که سال 1320 داشتند
روسیه عزیز ماست روسیه بزرگ ماست روسیه امید ماست البته با چین عزیز
حالا مثل عراق و افغانستانم که هیچ کاری نکنه اشکالی نداره همینکه رفیق ماست خودش باعث افتخاره
مخلص رفیق پوتینم هستیم
روسیه و ایران دشمنان تاریخی بده اند هیچگاه روابط ایران و روسیه خوب و استراتژیک نبوده. الان هم بظاهر خوب هست . روسیه هیچوقت به ایران بعنوان شریک استراتژیک نگاه نکرده و نخواهد کرد
مطمئن باشید هیج جنگی نخواهد چون هدف امریکا فقر بی اندازه مردم ایران است و به این هدفش هم داره میرسه دشمن اصلی امریکا مردم ایران است
روسیه یک جنایتکار واقعی است
به نظر من نباید بگیم ایران ضعیفه بلکه ایران در حد منطقه یک ابر قدرت و در حد جهان یک قدرت متوسط اما تاثیر گزاره.اما روسیه و حتی هر کشوری شبیه اون(مثل چین)با ما به اصطلاح دوست هستن تا منافعشون رو بگیرن اما کشور هایی همچون سوریه و عراق چون به ما مدیونن و رابطه خوبی با ما دارن دوست خوب و واقعی ما هستن.اما به امید نابودی دشمان اسلام و در نگرفتن هیچ جنگی.
روسها همیشه به فکر خودشونن
ایران تنهاست.و هیچ دوستی ندارد.
سلام و علیک عزیرانی که میگن روسیه کثیف ترین کشور و قابل اعتماد نیست میتوانید پاسخ دهید کی و چه زمانی روسیه به فکر ساقط کردن انقلاب ما بود . کدام کشور بود که کودتای نوژه را طراحی کرد کدام کشور بود که ۳۶۰نفر انسان بیگناه را قعر دریا فرستاد خانواده مرا امریکایی های کثیف در ان هواپیما کشتند کدام کشور نقشه حذف ایران را در طبس طراحی کرد لابد روسیه بود من نمیخوام از روسیه حمایت کنم جنایتی که امریکا حق ایران و ایرانی نموده کافی نیست حداقل روسیه دستش به خون ما نخورده
آنچه مسلم است دراین دنیا هرکس به توان خود بفکر منافع خودش هست. اینکه ما باید نوکر آمریکا باشیم بهتره یا روسیه؟
خیلی باید ساده باشیم فک کنیم روسیه وچین دوستان ما هستن نه اونا در پشت پرده دوست واقعی امریکا هستن ک با هم علیهایران در حال طرح دادن هستن چین وروسیه در حال کندن چاه برای منافع ایران وامریکا هم با دشمنیش درحال هل دادن ایران در این چاه است در واقع چیزی ک ما به عنوان رشوه به چین وروسیه میدیم درصدی از اون هم به جیب امریکا میره
اصلا ببینید فرصت میشه پوتین از خاب بیدار بشه و بعد تصمیم بگیره کمک کنه
کاش کشورمون قدرتمند بود
همه اش به ذات مسئولینمون
و ذات مردممون برمیگرده
اینطوری قدرتمند میشیم
کاش یکم الف بای سیاست رو می دونستین بعد این همه روس و چین رو برا خودتون دشمن می ساختین ، آقا درسته روس ها در زمان پهلوی و قاجار بزرگترین ظلم رو به ما کرد و کشور آذربیجان و ارمنستان و ترکمنستان رو از کشور ما جدا کرد ولی اگر الان بخواهیم اختلافات کهنه رو تازه کنیم تو جنگ جهانی سوم باید بی طرف باشیم و قطعا شکست می خوریم الان وضع یه جوری هست که هرکی یکم اطلاعات سیاسی داشته باشه میفهمه خیلی زیادش تا چند سال آینده درگیری های بزرگی در سطح بین الملل اتفاق خواهد افتاد چون تنش ها خیلی رفته بالا قبل ها آمریکا فقط با ایران مشکل داشت الان چین و روسیه و کره شمالی و عراق و سوریه و لبنان و یمن و فلسطین و افغانستان و پاکستان با آمریکل مشکل دارن و منتظر یک تحرک نظامی هستند تا مثل مور و ملخ بریزن آمریکا و دلارش رو تابود کنن پس به نظر شما ایران بهتره تو این جمع متحدین باشه و تو جنگ احتمالی سوم کمتر خسارت بدیم یا باز بگه نه کشور هامونو پس بدین با روسیه هم درگیر شیم بعد هم روسیه و هم آمریکا هر کدوم ۲ تا بمب اتم بزنن خلاص بشیم ، پس بهتره به جای این همه زر زدن یکم آینده رو نگاه کنید بعد بگید چی به چیه
روسیه کثیفترین دولت جهان مثل آمریکا انگلیس بدتر از همه ی اینا چین ، روسیه اگر اهل کمک بود به ارمنستان که تقریبا میشه گفت کل اختیاراتش دست روسه کمک میکرد
جنگ نخواهد شد ولی سیاستهای ایران باج دهی سنگینی دارد که مردم باید بدوش بکشند
ایران در رابطه با روسیه بای محتاط باشه چرا که روس ذات ندارد و منفعت جو هستند، سیاستهای ایران اکنون مثل مارپله هست داره شانسی جلو میره یا ۶ میاریم از پله میریم بالا یا مار نیشمون میزنه ۳۰ سال میریم عقب
جنگ هم میتونه اتفاق بیفته هم نه ...چون الان ایران ایران جنگ با عراق که نیس شروع شدنش اسانه اما پایان دادنش سخته الکی نیس ...در حال حاضر کشورای زیادی با امریکا مشکل دارن یکیش همین روس و مخصوصا چین و کره شمالی هم که منتظر جرقه اس فقط ایران نیست که با امریکا مشکل داره واقعا اون دوستمون خوب گفت خداییش هیچ کشوری در طول تاریخ به اندازه امریکا و عربستان سعودی کثیف ایران رو اذیت نکرده هر کشور دیگه ام داره شاخ میشه پای این دو تا کثافت توشن امیدوارم از صحنه روزگار محو بشن ....
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان