بازدید 9599
پیمانه اقتصادی؛

مودودی: ترکیه چهار برابر ایران صادرات غیرنفتی دارد/ نماینده مجلس: بدهی ۴۰ هزار میلیادی خودروسازان به قطعه‌سازان و مردم/ ورود یک عضو جدید به باشگاه کشور‌های با درآمد بالا

این پیمانه تیتر‌هایی همچون طلا و پالادیم گران‌بهاترین فلز در جهان نیستند، ترخیص خودرو‌های وارداتی از سر گرفته شد، انتظار سرمایه‌گذاران از فدرال‌رزرو برای کاهش نرخ بهره، کاهش قیمت طلای سیاه در پی بالا ماندن ذخایر آمریکا، هند: واردات نفت ایران را متوقف نکردیم، شکایت آمریکا از هند به سازمان تجارت جهانی، وزیر راه: قیمت مسکن افزایش یافته، اما معامله‌ای انجام نمی‌شود و نرخ دلار و سکه را در بر دارد.
کد خبر: ۹۰۹۵۳۰
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ 05 July 2019

تابناک اقتصادیپیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون طلا و پالادیم گران‌بهاترین فلز در جهان نیستند، ترخیص خودروهای وارداتی از سر گرفته شد، انتظار سرمایه‌گذاران از فدرال‌رزرو برای کاهش نرخ بهره، کاهش قیمت طلای سیاه در پی بالا ماندن ذخایر آمریکا، هند: واردات نفت ایران را متوقف نکردیم، شکایت آمریکا از هند به سازمان تجارت جهانی، وزیر راه: قیمت مسکن افزایش یافته اما معامله ای انجام نمی‌شود و نرخ دلار و سکه را در بر دارد.

نماینده مجلس: بدهی 40 هزار میلیادی خودروسازان به قطعه‌سازان و مردم

پارسایی سخنگوی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس با بیان اینکه بدهی خودروسازان به قطعه سازان 20 هزار میلیارد تومان و به مردم بابت پیش فروش‌ها حدود 20 هزار میلیارد تومان است، اظهار کرد: توجیهی برای پرداخت تسهیلات بیشتر به خودروسازان و قطعه‌سازان وجود ندارد، چون به احتمال زیاد این تسهیلات به بدهی‌های خودروسازان افزوده می شود. وی با بیان اینکه خودروسازان سابقه خوبی در مدیریت منابع مالی ندارند، بیان کرد: پرداخت تسهیلات به خودروسازان به معنای تبعیض میان خودروسازان و سایر واحدهای تولیدی است، زیرا بانک‌ها به واحدهای تولیدی دارای چک برگشتی یا بنگاه هایی که تسهیلات بسیار دریافت کرده اند یا زیان ده باشند، تسهیلات پرداخت نمی‌کند.

وی تأکید کرد: در صورتی که به خودروسازان اجازه ادامه فروش فوری داده شود، مشکلات صنعت خودروسازی روز به روز بیشتر شده و بحران آنها شدیدتر می شود. وی با بیان اینکه در صورتی که مطالبات قطعه سازان پرداخت شود هیچ یک از آنها به دریافت تسهیلات نیاز ندارند، اظهار کرد: افزایش قیمت دلار و مواد اولیه بهانه خودروسازان برای گران فروشی است، در حالی که قطعه‌سازان تنها هزینه مواد اولیه را براساس دلار پرداخت می‌کنند و سایر هزینه‌ها مانند دستمزد کارگران و پول آب، برق و گاز ریالی پرداخت می‌شود. به نقل از خانه ملت، پارسایی با بیان اینکه گرانی خودرو در یک سال اخیر ناشی از سیاست خودسرانه خودروسازان بود، تصریح کرد: سازوکار فروش نقدی خودروسازان واضح نیست، چون در عرض کمتر از یک دقیقه ظرفیت فروش آنها تکمیل می‌شود و هیچ یک از متقاضیان واقعی نمی‌توانند در فروش فوری‌ها ثبت نام کنند.

طلا و پالادیم، گران‌بهاترین فلز در جهان نیستند

روند صعودی اخیر طلا، این فلز زرد را به بالاترین حد خود از سال ۲۰۱۳ رسانده است، در حالی که قیمت پالادیم نیز در بالاترین رکورد خود در چهار ماه گذشته قرار دارد و هر دو فلز آماده افزایش بیشتر قیمت هستند. مایکل جونز، رئیس و مدیرعامل شرکت "پی ال جی" - در این باره اظهار کرد: هر دو فلز مدتی است در رقابت برای عنوان گران‌بهاترین فلز ارزشمند هستند و پالادیم همچنان برنده است. بهای معاملات آتی هر اونس طلا بالای مرز ۱۴۰۰ دلار است، در حالی که پالادیم در بالای مرز ۱۵۵۰ دلار قرار دارد. پالادیم بیش از ۱۳۴ دلار گران‌تر از قیمت طلا معامله می‌شود، در حالی که این فلز پیش از امسال و در یک دهه گذشته، قیمت بالاتر از طلا نداشته است. به گفته جونز، هر دو فلز در رقابتشان برای عنوان گران‌بهاترین فلز، از نقطه عطف مهمی و طلا از مرز ۱۴۰۰ دلار عبور کردند و پالادیم که از حدود ۱۶۰۰ دلار در مارس به ۱۳۰۰ دلار در ماه مه سقوط کرد، دوباره به بالای ۱۵۰۰ دلار بازگشت. البته این دو فلز، گران‌بهاترین فلز در جهان نیستند. طبق آمار شرکت جانسون متی، رودیوم تا اواسط هفته جاری ۳۳۵۰ دلار در هر اونس معامله شد که بیش از دو برابر قیمت پالادیم است اما رودیوم مانند طلا و پالادیوم متداول تجارت نمی‌شود.

ترخیص خودروهای وارداتی از سر گرفته شد

سرپرست دفتر واردات و مناطق آزاد و ویژه گمرک با اشاره به جلسه در رابطه با واردات و ترخیص خودرو از گمرک اظهار داشت: در این راستا جلسه‌ای با مسئولان وزارت صمت برگزار شده تا بخشی از این خودروها که نیاز به اصلاح ثبت سفارش دارند بتوانند پس از رفع این مشکل اجازه ترخیص پیدا کنند. سعیدی با بیان اینکه حدود 300 تا 500 خودرو، بخشی از تشرفات گمرکی را طی کرده و در مرحله درب خروج گمرک قرار دارند، تصریح کرد: اکنون جلوی خروج این خودروها گرفته شده تا مشکلات پیش آمده برطرف شود. وی افزود: VINبرخی از خودروهای وارداتی در رابطه با حروف یازدهم آنها که مربوط به شهری ساخت خودرو است ابهاماتی داشت که گمرک معتقد است، در صورتی که سازمان استاندارد و نیرو محرکه آن را تأیید کرده و مجوزهای لازم صادر شود، امکان ترخیص و خروج آنها، صادر خواهد شد. سعیدی افزود:‌طبق صورت جلسه نهایی شده این مشکلات مرتفع و امکان خروج خودروهای وارداتی فراهم شد. /فارس

انتظار سرمایه‌گذاران از فدرال‌رزرو برای کاهش نرخ بهره

روز پنج‌شنبه، در حالی که داده‌های بخش‌های مختلف، نشان می‌دهد اقتصاد آمریکا در حال کند شدن است، احتمال کاهش نرخ بهره فدرال‌رزرو بالا رفت و به دنبال سود شدید شاخص‌های وال‌استریت، سهام آسیایی رشد کردند. گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا-اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن ۰.۳ درصد بالا آمد. نیکی ژاپن ۰.۳۲ درصد رشد کرد. در بازار چین، شاخص کامپوزیت شانگهای معاملات خود را با ۰.۲۶ درصد رشد آغاز کرد. هانگ‌سنگ هنگ‌کنگ هم ۰.۴۴ درصد رشد داشت. ای‌اس‌اکس استرالیا ۰.۵۷ درصد بالا آمد، اما کوسپی کره‌جنوبی با افت اندک ۰.۰۵ درصدی مواجه شد. در بازارهای وال‌استریت که روز چهارشنبه در نیمه روز به علت تعطیلی مربوط به روز استقلال آمریکا، بسته شدند، هر سه شاخص اصلی سهام در بالاترین رکورد تاریخ خود بسته شدند. این در حالی اتفاق افتاد که انتظار سرمایه‌گذاران از فدرال‌رزرو برای کاهش نرخ بهره، افزایش یافته است.

گزارش ای‌دی‌ام نشان داد که شرکت‌های آمریکایی در ماه ژوئن بسیار کمتر از آن‌چه تحلیل‌گران پیش‌بینی کرده بودند به مشاغل خود افزوده‌اند. انتشار این گزارش باعث شد این نگرانی به وجود بیاید که به رغم اینکه توالی رشد اقتصادی اخیر آمریکا، در ماه گذشته رکورد زد، بازار کار در حال ضعیف‌تر شدن است. در بازار ارز، نرخ برابری دلار با ین ژاپن با تغییری جزئی به ۱۰۷.۷۲ واحد افت کرد.

کاهش قیمت طلای سیاه در پی بالا ماندن ذخایر آمریکا

قیمت نفت در پی کاهش کمتر از حد انتظار ذخایر نفت و بنزین آمریکا، در معاملات روز پنجشنبه کاهش پیدا کرد. بهای معاملات آتی نفت وست تگزاساینترمدیت آمریکا ۳۶ سنت کاهش یافت و به ۵۶ دلار و ۹۸ سنت در هر بشکه رسید. این شاخص قیمت روز چهارشنبه یک دلار و ۹ سنت افزایش داشت. بهای معاملات آتی نفت برنت با ۴۴ سنت کاهش، به ۶۳ دلار و ۳۸ سنت در هر بشکه رسید، در حالی که در معاملات روز چهارشنبه با ۲.۳ درصد افزایش قیمت بسته شده بود. 

هند: واردات نفت ایران را متوقف نکردیم

وزیر امورخارجه دولت هند در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا تجارت هند با ایران متوقف شده است، گفت: خیر. وی در پاسخ به پرسش نماینده‌ای از کنگره درباره اینکه آیا هند از سوی آمریکا یا هر کشور دیگری در این خصوص تحت فشار قرار دارد، گفت: روابط دوجانبه هند با ایران به قوت خود پابرجاست و تحت تأثیر روابط هند یا هیچ کشور ثالثی قرار ندارد. پاسخ وی منعکس‌کننده موضع سنتی هند است اما با مواضع هفته گذشته نخست‌وزیر هند در نشست سران گروه ۲۰ تفاوت قابل توجهی دارد. نارندرا مودی در این نشست به دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا گفته بود دهلی نو خرید نفت از ایران را مطابق با درخواست واشنگتن برای به صفر رساندن واردات نفت ایران پس از دوم ماه می کاهش داده است. یک مقام بلندپایه دولت هند در برابر پرسشی در خصوص این مواضع متفاوت، گفت: وزارت نفت می‌تواند تأیید کند که سطح واردات نفت ایران کاهش پیدا کرده اما تصمیم برای کاهش واردات نفت بر مبنای ملاحظات تجاری و منافع ملی بوده است. /پایگاه خبری هندو

شکایت آمریکا از هند به سازمان تجارت جهانی

اسپوتنیک: آمریکا از هند به خاطر اعمال تعرفه گمرکی بر واردات کالا از این کشور به سازمان تجارت جهانی شکایت کرد. این اقدام هند در اعتراض به تعرفه‌های ایالات متحده بر واردات فولاد و آلومینیوم از این کشور صورت گرفته بود. آمریکا پیشتر از چین و اتحادیه اروپا نیز به خاطر اقدام‌های مشابه شکایت کرده بود. این در حالی است که در روزهای گذشته «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا و «نارندرا مودی»، نخست‌وزیر هند، در دهلی نو با یکدیگر دیدار و بر سر ادامه مذاکرات تجاری توافق کردند. 

ورود یک عضو جدید به باشگاه کشورهای با درآمد بالا

هر چند با افزایش ریسک‌های موجود بر سر راه اقتصاد جهانی رشد اقتصادی مالزی نیز تحت تأثیر قرار گرفته است، بانک جهانی در گزارش جدید خود از مالزی اعلام کرد با توجه به رشد سالانه ۴ درصدی درآمد سرانه شهروندان مالزی، این کشور در سال ۲۰۲۴ به عنوان عضو جدید به باشگاه کشورهایی که درآمد سرانه بالایی دارند، خواهد پیوست. بانک جهانی اعلام کرد که شرط تحقق رؤیای تبدیل مالزی به یک کشور دارای درآمد سرانه بالا این است که نظام برابری نرخ ارز در وضعیت کنترل شده باقی بماند. در حال حاضر متوسط درآمد سرانه شهروندان مالزی معادل ۱۰ هزار و ۴۶۰ دلار در سال است که ۱۹۱۵ دلار کمتر از سطح ۱۲ هزار و ۳۷۵ دلاری در نظر گرفته شده توسط بانک جهانی است.

بانک جهانی همچنین پیش‌بینی کرده است که رشد اقتصادی امسال مالزی به جای ۴.۷ درصد قبلی، ۴.۶ درصد باشد و این نرخ در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ نیز در همین حد بماند. این کاهش رشد بیش از همه متأثر از کاهش سرمایه‌گذاری‌های خارجی در مالزی بوده است. به نقل از ایسنا، داتوک سری محمد، وزیر امور اقتصادی مالزی در واکنش به گزارش بانک جهانی گفت که دولت تمام تلاش خود را برای حفظ روند رو به رشد اقتصادی به کار خواهد بست و امسال ۴۰۰۰ پروژه توسعه اقتصادی به ارزش ۴۵ میلیارد رینگت (حدود ۱۰ میلیارد دلار) را اجرا خواهد کرد تا از اقتصاد این کشور در برابر شوک‌های خارجی بیشتر محافظت کند. وی افزود که این پروژه‌ها موتور رشد اقتصاد مالزی در سال‌های بعد خواهند بود.

قیمت گندم در کشورهای همسایه ۳ هزار تومان؛ در ایران ۱۷۰۰ تومان

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه قیمت واقعی گندم در کشورهای همسایه 3هزار تومان است اما در ایران در پی فشارهای مجلس 1700 تومان شده است، افزود: اگر قیمت‌ها برای کشاورزان واقعی نشود کشاورزی به کل از بین می‌رود و کشور آسیب‌های بسیاری خواهد دید. به گفته تربتی‌نژاد قیمت تضمینی خرید محصولات کشاورزی که از سوی دولت مشخص شده به قدری پایین است که کشاورزان محصولات خود را در انبارها انباشت می‌کنند تا بتوانند کمی بالاتر به دلال‌ها بفروشند ضمن آنکه یکی‌ دیگر از دلایل افزایش قیمت‌ها عدم نظارت دقیق به بازار است. وی در ادامه گفت‌وگو با خانه ملت، معتقد است تحریم‌ها نقش چندانی در افزایش قیمت‌ها ندارند و دلیل این مسأله را سوءمدیریت و عدم نظارت است.

ازسرگیری صادرات برنج هند به ایران با حل مشکلات بانکی

بیزینس استاندارد: پس از آنکه آمریکا تحریم های جدیدی علیه ایران اجرا کرد، صادرکنندگان باسماتی در هند به خاطر مشکلات پرداختی از یک سو و نگرانی از بی ثباتی پدید آمده از سوی دیگر، با مشکلاتی مواجه شدند و برای مدتی روند صادرات باسماتی به ایران با مشکلاتی مواجه شد. با این حال پس از تضمین های لازم ارائه شده از سوی دولت هند به صادرکنندگان مبنی بر این که اعتبار کافی در حساب مشترک ایران و هند وجود دارد، صادرات باسماتی همچون تجارت دوجانبه در سایر کالاها به شرایط عادی بازگشت. هند پیشتر یک مکانیزم پرداخت با روپیه راه اندازی کرده بود که براساس آن شرکت هایی که نفت ایران را وارد می‌کردند، پرداخت خود را در قالب روپیه در حسابی ویژه سرمایه گذاری می‌کردند. از سوی دیگر صادرکنندگان کالاها به ایران مانند برنج یا اقلام دارویی می‌تواند پول صادرات خود را از این حساب‌ها برداشت کنند. برآوردها نشان می‌دهد حساب مشترک ویژه دو کشور فعلا برای چند ماه آینده اعتبار کافی دارد و مشکلی در تسویه حساب صادرکنندگان کالا به ایران نخواهد بود.

وزیر راه: قیمت مسکن افزایش یافته اما معامله ای انجام نمی‌شود

وزیر راه و شهرسازی در حاشیه نخستین اجلاس مجمع مشورتی رؤسای کمیسیون‌های معماری و شهرسازی درباره افزایش قیمت مسکن گفت: قیمت مسکن متأثر از جو روانی است و باید به این نکته توجه شود که قیمت‌های همه گروه‌های کالا و خدمات افزایش یافته است. شهروندان بدانند حباب برخی قسمت‌های مؤثر بر مسکن ترکیده و قیمت‌ها در بخش‌هایی به نرخ واقعی خود نزدیک شده است. قیمت مسکن در چند ماه اخیر افزایش یافته اما معامله‌ای انجام نمی‌شود. این موضوع باعث رکود در بازار مسکن شده است و اعلام می‌کنم طبق برنامه‌ریزی‌ها هدف دولت این است که بسیاری از متقاضیان مسکن را صاحب خانه کند.

پایان هفته؛ دلار در کانال 12 هزار تومان

بازار ارز در آخرین روز هفته شاهد نوسان نرخ دلار در کانال 12 هزار تومانی بود. به گونه ای که بر اساس اطلاعات سامانه سنا بانک مرکزی که بیانگر میانگین وزنی نرخ خرید و فروش ارزبر مبنای معاملات ثبت شده در سامانه نظارت ارز توسط بانکها و صرافی‌های مجاز کل کشور است، هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ 12650 تومان خریداری شد و در مقابل به قیمت 12750 تومان به متقاضی دریافت دلار آمریکا فروخته شد. این در حالی است که دیگر ارز پرطرفدار بازار، یعنی یورو، به نرخ 14600 تومان خریداری و به قیمت 14700 تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شد. همچنین دیروز، بانک مرکزی نرخ ۴۷ ارز را اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۱۸ ارز مانند یورو و پوند نسبت به روز چهارشنبه کاهش و قیمت ۱۸ واحد پولی افزایش یافت. نرخ دلار و ده ارز دیگر نیز ثابت ماند.

نرخ های پایانی سکه در آخرین روز هقته

بازار طلا و سکه تهران در پایان معاملات روز پنجشنبه، بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط اتحادیه طلا و سکه تهران شاهد کاهش بهای سکه امامی و رشد سکه تمام طرح قدیم بود. به گونه ای که هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید 4 میلیون و 600 هزار تومان و هر قطعه سکه تمام طرح قدیم نیز 4 میلیون و 400 هزار تومات قیمت گذاری شدند. همچنین هر نیم سکه بهار آزادی 2 میلیون و 350 هزار تومان و هر ربع سکه بهار آزادی یک میلیون و 530 هزار تومان ارزشگذاری شدند.

مودودی: ترکیه چهار برابر ایران صادرات غیرنفتی دارد

سرپرست سازمان توسعه تجارت در گفت وگویی اظهار کرد: وقتی ما در بسیاری از این حوزه‌ها حضور قدرتمندی نداشته‌ایم، یا با برخی تصمیمات غلط، پیمودن راه را دشوار کرده‌ایم، باید به این موضوع فکر کرد که حتی در صورت کنار رفتن تحریم‌ها نیز نمی‌توان با وجود مشکلات فعلی به اهداف قوانین بالادستی در سه برابر کردن میزان صادرات فعلی رسید. مودودی با بیان محدودیت قابل توجه شرکت‌ها و صادرکنندگان ایرانی با مقیاس بزرگ در بازارهای بین‌المللی، تأکید کرد: آمارها نشان می‌دهد که در حال حاضر تنها یک شرکت ایرانی سالانه بیش از یک میلیارد دلار صادرات می‌کند و تعداد شرکت‌هایی که بیش از ۵۰۰ میلیون دلار صادرات سالانه دارند، کمتر از انگشتان دو دست است. در مجموع تعداد شرکت‌های ایرانی که بیش از ۱۰ میلیون دلار صادرات سالانه دارند، به عدد ۴۵۰ هم نمی رسد. وی ادامه داد: برای پیدا کردن فهم بهتری از این شرایط می‌توان نگاهی به اقتصاد صادراتی ترکیه داشت. جدیدترین آمارها نشان می‌دهد که ۱۶۰۰ شرکت‌ ترک بیش از ۱۰ میلیون دلار صادرات سالانه دارند؛ یعنی رقمی نزدیک به چهار برابر ایران. نکته جالب این که به همین مقیاس، صادرات کل ترکیه نیز از ما بیشتر است؛ یعنی آنها سالانه چهار برابر ایران صادرات غیرنفتی دارند. به نقل از ایسنا، وی با بیان فاصله صادراتی ایران با معیارهای جهانی اظهار کرد: امروز در جهان حدود ۸۰۰۰ قلم کالا صادر می‌شود که ایران در بررسی کلی عملکرد خود تنها ۴۰۰۰ قلم از این کالاها را صادر می‌کند. این در حالی است که تعداد اقلام ایرانی که سالانه بیش از ۱۰ میلیون دلار صادرات دارند، کمتر از ۴۰۰ قلم است. این مسأله به معنای آن است که ما در تنوع کالاهای صادراتی نیز نیاز به تغییر داریم.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۱
سیستم مافیایی خودرو و انحصار تولید و واردات و قیمت گذاری، سمبل نقض حقوق بشر و بی تفاوتی کامل مسولان نسبت به جان و مال و رفاه مردم است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
این فقط خودرو نیست که مافیا و سندیکا دارد. متاسفانه تمام تولیدی های هر صنف گرد هم آمده و قبمت و شرایط دیگر را به مصرف کننده تحمیل میکنند. در واقع یک نظام اقتصادی بدون ضابطه را پذیرفته ایم.
مگه ترکیه نفت دارند که صادرات غیر نفتی گفتی؟!!!
در ضمن اگر نمی دانید بدون انها اگر ۴ برابر ایران صادرات دارند ۶ برابر ایران واردات دارند و به خاطر همین است که بدهی خارجی زیادی دارند که نمی توانند تورمشان را کنترل کنند برعکس شما که صادرات نفتی و غیر نفتی شما از واردات بیشتر است ولی به خاطر پول پاشی بیش از حد و عدم گرفتن مالیات از سوداگران تورم ایجاد کردین
جناب اول الفبای اقتصاد را بدون بعد اظهار نظر کن
چون ترکیه به طور صنایع نساجی تو کار واردات و صادرات سیمان دخالت نمی کتد یا مواد پتروشیمی تو صنایع غذایی و میوه دخالت نمی کند ولی تو ایران صادر کننده سیمان با کارت بازرگانی مواد غذایی و میوه واردکننده مواد فلزی با کارت باررگانی نساجی واردات لوازم برقی مورد نیاز با کارت بازرگانی فولاد و اهن یعنی شیر تو شیر این ترخیص کارها تو گمرکات بلایی سر کشور اوردند که درست بشو نیست هر صنف واتحادیه باید مسول واردات و صادرات و کارت بازرگانی صنف خودش باشد و جوابگو باشد
عزیز جان ما نباید خودمون را با ترکبه مقایسه کنیم اونا برنامه هاشون برای توریست ثابته هرکی رفته تو کشورشون خیالش آسوده است میدونه هر جایی که بره بیاد کسی هم بهش گیر نمیده . برو با گینه و جاهاییکه اصلآ برای دفع توریست کار کردن مقایسه کن
سلام ، با توجه به قدرتی که دارید همون قضیه واردات خودروهای هیبریدی بدون تعرفه را مردانه و هر روز پیگیری کنید ببینید چه اتفاق خوشی در خودرو میفته، چرا جوی ایجاد میشه و‌یک دفعه همه چیز رها میشه؟ لازم نیست تعداد زیادی خودرو وارد بشه اگر واردات با مقدار خیلی کم هم شروع بشه خودروسازها حتما اصلاح رویه می کنند. بار کج هیچوقت به منزل نمیرسه ، به فرض که کل صنعت خودرو‌هم تعطیل بشه که نمیشه این پولایی که سالانه به این خودروسازها تزریق میشه معادل چندین سال بیمه بیکاری کارمندان و کارگران است، واقعا بار کج به منزل نمیرسه، خودرویی که بلای جان مردم شده و دایما روح مردم را هم آزار میده وجودش چه فایده ای داره؟
مالزی چی بود و چی شد..
عزیز جان برادر ،وقتی انتخاباتی آزاد واز روی کارامدی وبا معرفی احزاب برگزار شود نتیجه این می شود که ترکیه از ایرا جلو بزند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
مثلا از چی ایران بهتر است؟
انتخابات ازاد؟!!!
خودرو سازان انشاالله به سمت ورشگستکی......نبودش بهتراز بودش است.
دلم ازین میسوزه چقدر انسان های بزرگ در ایران داریم چقدر منابع داریم بهترین موقعیت جهانی را داریم
بعد امریکا و انگلیس بیان به ایران زور بگن
وقتی آقا زاده و برخی مسئولین که شیفته
اروپا و امریکا عقب مانده در علم و همه چی
اگر جا باز می شد برای جوانان ایران و مردم ایران که همه انها نابغه اند در تمامی عرصه ها ، جهان و کره خاکی زمین آنموقع می دانست علم و پیشرفت یعنی چه و جهان یک صدا ممنون ایران بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
در عوض به اندازه کافی ;کسانی را هم داریم که در راه پیشرفت جامعه مانع ایجاد میکنند
درامد کارگر در ایران ۱۵۰ دلار در کشور های همسایه ۱۰۰۰ دلار....
منت میذاره قیمت اعلام میکنه ولی از درامد هیچی نمیگه!!!!
عوضش ما بی نهایت برابر ترکیه صادرات نفتی داریم
آقایان شما را به آنچه که می پرستید یک بار قیمت تمام کالاها را با کشورهای همسایه، فوب خلیج فارس، قیمت جهانی وامثالهم یکی کنید تا تکلیف خودتان ومردم روشن شود آنوقت شاید متوجه شوید که چه باید بکنید
وای بر عوامل انحصار خودرو
درب خودرو سیازی را ببندید و یا کارخانه جات را به خودرو ساز خارجی صاحب تکنولوزی اجاره دهید جهت تولید خودرو های به روز وایمن.
آقای نماینده شما ناسلامتی وکیل ملتی و باید دولت و خودروساز و هر کس دیگری که خون به دل ملت کرده و به ریشش می‌خنده به سلابه بکشی نه اینکه هر کدوم آمار بدید و کلی گویی بکنید!
دولت باید سیستم حمل و نقل عمومی را در سراسر کشور توسعه دهد و پس از آن هزینه ی خودرو سواری را بالا ببرد تا استفاده از وسایل نقلیه ی عمومی مقرون به صرفه و همراه با آرامش و آسودگی تلقی شود . تا این اقدام صورت نگیرد تقاضا برای خودرو همچنان بیش از عرضه خواهد بود و بدیهی است صنایع داخلی پاسخگوی این نیاز نیستند . در این میان استفاده ی نادرست از خودرو شخصی نیز یکی از مشکلات جدی کشور است که باید تحت نظم و انضباط خاصی قرار گیرد . در تمام کشورها به غیر از کشورهای نفتی ، قیمت خودرو پایین اما هزینه ی استفاده بسیار بالا ست و چون سیستم حمل و نقل عمومی ارزان ، با برنامه ، پیشرفته و امن است مردم از این سیستم استفاده میکنند . در کشور ما متاسفانه داشتن ماشین جنبه های تجملی هم پیدا کرده است .خیلی از افراد بیش از نیاز خود ماشین دارند .برای برخی نیز داشتن انواع ماشینهای لوکس مایه ی مباهات و فخر فروشی شده است .خلاصه باید بپذیریم فرهنگ ماشین سواری ما نیاز به ارتقا و تغییر دارد .دولت و سایر قوا و دستگاهها در این زمینه مسئولیت مهمی بر عهده دارند و باید برای این مشکل راهکار و برنامه داشته باشند .
آقای مودودی مقایسه ایران با ترکیه با روابط گسترده سیاسی و اقتصاد موثر در اتحادیه اروپا قیاس مع الفارق است. علی رقم مقاله های زیاد علمی و رتبه های ظاهری ایران بدلیل راهبرد سیاسی مجزا از بقیه دنیا امکان صادرات همان نفت را هم ندارد. این جدای آن است که این راهبرد درست است یا خیر.
دلیل یا بهانه؟
می دانیم که شرکتهای خودروسازی به دلیل تحریم صنایع خودروسازی در تیر ماه 1397، قادر به انجام تعهداتشان نسبت به ده ها هزار خریدار نمی باشند.
حال سؤال این است که آیا "تحریم" دلیل اصلی عدم تحویل خودروهایی که قبل از تیر ماه 97 پیش فروش شده اند، می باشد یا داستان چیز دیگری است؟ پاسخ به این سؤال را مرحله به مرحله بررسی می کنیم.

1- می دانیم که بر اساس ماده 5 آئین نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان خودرو هر کدام از عرضه کنندگان که قصد پیش فروش خودرو را دارند، باید از وزارت صمت (صنعت، معدن و تجارت) مجوز داشته باشند.
2- همچنین بر اساس مقررات وزارت صمت و جهت اخذ این مجوز، شرکت‌ خودروسازی بايد به این وزارتخانه مراجعه و اعلام کنند چه ميزان ثبت سفارش دارند، اینکه ال‌سي آنها بازشده و خودرو در حال حمل است. در اين شرايط است که مجوز پيش فروش 50 درصد (ونه حتی تمام آنها؟) از کل خودروي ثبت سفارش شده توسط این وزارتخانه صادر خواهد شد و شرکت خودروسازی اقدام به پیش فروش محصول مورد نظر می نماید.
3- یا به عبارتی و به نقل از آقای بهرام پارسایی، عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در مورخ 18/02/1398 در گفت‌وگو با خبرگزاری محترم تابناک "بنا بر قانون، خودرو در صورتی می‌تواند پیش‌فروش شود که یا قطعات منفصل آن در انبار یا در گمرک موجود بوده و یا اینکه در مسیر حمل باشد."

موارد بالا به این معنی است که قطعات خودروهایی که چندین ماه قبل از شروع تحریمها بر اساس مجوز وزارت صمت پیش فروش شده اند موجود بوده اند، پس چرا شرکتهای خودروسازی از ایفای تعهدات خودروهایی که قبل از تحریمها پیش فروش شده اند، سرباز میزنند؟
نظر شما چیست؟ تحریمها در این مورد، مسبب هستند یا بهانه ای جهت سودجویی؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان