بازدید 4921

کنکور سراسری ۹۸ در گروه هنر برگزار شد

کد خبر: ۹۰۹۴۷۹
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۳ 04 July 2019

آزمون سراسری سال ۱۳۹۸ عصر امروز پنجشنبه ۱۳ تیرماه با برگزاری آزمون گروه هنر ادامه یافت.

به گزارش مهر، در گروه آزمایشی هنر تعداد ۲۵ هزار و ۱۳۵ نفر ثبت نام کردند و همچنین تعداد ۷۸ هزار و ۵۸۵ داوطلب علاوه بر گروه اصلی خود گروه آزمایشی هنر را انتخاب کردند به این ترتیب برای گروه آزمایشی هنر ۱۰۳ هزار و ۷۲۰ کارت برای کنکور ۹۸ صادر شده است.

درهای ورود به حوزه های امتحانی رأس ساعت ۱۴:۳۰ (دو و نیم بعداز ظهر) بسته شده و فرآیند برگزاری آزمون در گروه آزمایشی هنر از ساعت ۱۵ (سه بعدازظهر) آغاز شده است.

در آزمون سراسری سال ۱۳۹۸ به هر داوطلب در کلیه گروه های آزمایشی، یک پاسخنامه و ۲ دفترچه سوال (آزمون عمومی «دفترچه شماره ۱ و آزمون اختصاصی «دفترچه شماره ۲») داده می شود.

داوطلبان در کلیه گروه های آزمایشی باید پاسخ سوالات دفترچه های عمومی و اختصاصی را در همان برگ پاسخنامه تحویل شده، علامتگذاری کنند.

سوالات آزمون عمومی داوطلبان هر یک از گروه‌های آزمایشی پنجگانه در یک دفترچه به نام دفترچه شماره یک چاپ شده است. داوطلبان باید در مدت ۷۵ دقیقه به ۱۰۰ سئوال زبان و ادبیات فارسی، زبان عربی، فرهنگ و معارف اسلامی و زبان انگلیسی پاسخ دهند.

داوطلبانی که بر اساس علامتگذاری بند ۲۵ تقاضانامه ثبت نام اینترنتی، به سوالات مربوط به معارف غیر اسلام پاسخ می‌دهند و یا زبان خارجی امتحانی آنان بر اساس علامتگذاری بند ۳۸ تقاضانامه ثبت نام اینترنتی، غیرانگلیسی است، لازم است به ترتیب به سوالات مربوط به ادیان (کلیمی، زرتشتی و مسیحی) و زبان خارجی غیرانگلیسی (فرانسه، آلمانی، ایتالیایی و روسی) که در اختیار آنان قرار داده می‌شود، پاسخ دهند.

تبصره: داوطلبانی که در بیش از یک گروه آزمایشی ثبتنام کرده اند، زبان خارجی آنان همان زبان امتحانی مندرج در کارت شرکت در آزمون آنان در نظر گرفته شده است. این دسته از داوطلبان نمی‌توانند زبان امتحانی خود را در هر یک از گروه‌های آزمایشی تغییر دهند.

داوطلبان آزمون اختصاصی گروه آزمایشی هنر باید در مدت ۱۶۵ دقیقه به ۱۶۰ سوال دروس درک عمومی هنر، درک عمومی ریاضی- فیزیک، ترسیم فنی، خلاقیت تصویری و تجسمی، خلاقیت نمایشی، خلاقیت موسیقی و خواص مواد پاسخ دهند.

داوطلبان گروه آزمایشی هنر در صورت علاقه‌مندی به رشته های نقاشی (ارتباط تصویری)، آموزش ارتباط تصویری هنرهای تجسمی طراحی پارچه و لباس، طراحی صنعتی، ادبیات نمایشی، مجسمه‌سازی، موسیقی ایرانی، موسیقی جهانی، موسیقی نظامی، کتابت و نگارگری، آهنگسازی، بازیگری کارگردانی، طراحی صحنه، نمایش عروسکی و عکاسی باید تا ۱۸ تیرماه ۹۸ کارت شرکت در آزمون عملی را نیز تهیه کنند.

این دسته از داوطلبان باید حداکثر دو مجموعه از رشته‌های تحصیلی اعلام شده را انتخاب و تا ۱۸ تیر ۹۸ از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش به نشانی: www.sanjesh.org اقدام کنند.

با توجه به اینکه پذیرش دانشجو در رشته‌های تحصیلی مورد نظر در آزمون سراسری سال ۱۳۹۸ بصورت متمرکز و با شرایط خاص صورت می‌پذیرد داوطلبان گروه هنر که یکی از ۱۳ رشته دارای آزمون عملی را انتخاب کرده اند باید مبلغ ۵۰۰ هزار ریال (۵۰ هزار تومان) بابت هزینه هر یک آزمون عملی را به صورت اینترنتی به وسیله کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب از طریق سایت سازمان سنجش پرداخت کنند.

این داوطلبان در صورتی که متقاضی دو رشته هستند باید باید مبلغ یک میلیون ریال (۱۰۰ هزار تومان) بابت هزینه هر یک آزمون عملی را به صورت اینترنتی به وسیله کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب از طریق سایت سازمان سنجش پرداخت کنند.

جزئیات برگزاری آزمون عملی رشته های گروه هنر، زمان پرینت کارت ورود به جلسه و آدرس محل برگزاری آزمون این رشته‌ها در ۸ مرداد ۹۸ از سوی سازمان سنجش اعلام می شود.

به گزارش مهر، آزمون سراسری سال ۹۸ برای رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی برای پذیرش دانشجو در دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، پیام نور، غیرانتفاعی، دوره‌های نیمه حضوری، مجازی، پردیس خودگردان و ظرفیت مازاد دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود.

در کنکور سراسری سال ۹۸ تعداد یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۱۵ داوطلب ثبت نام کرده‌اند که با توجه به اعلام علاقمندی به گروه‌های آزمایشی دوم و سوم، تعداد یک میلیون و ۳۵۳ هزار و ۳۲۴ کارت ورود به جلسه آزمون صادر شد. آزمون در صبح و بعدازظهر پنجشنبه ۱۳ تیر و صبح و بعدازظهر جمعه ۱۴ تیر ۹۸ در ۳۸۱ شهرستان و بخش مختلف کشور و ۵۱۸ حوزه امتحانی برگزار می شود.

برای کنکور سراسری سال ۹۸ با توجه به تغییر نظام آموزش متوسطه یک مجموعه سوال برای دانش آموزان نظام سالی واحدی یا ترمی واحدی و یا نظام قدیم آموزش متوسطه و یک مجموعه سوال برای دانش آموزان نظام جدید (نظام جدید ۶-۳-۳) طراحی شده است.

پس از برگزاری آزمون و پس از تصحیح برگه‌ها، کارنامه اولیه در دهه دوم مردادماه ۹۸ منتشر می‌شود. داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته می‌شوند با در نظر گرفتن ظرفیت دانشگاه‌ها در مهلت اعلام شده نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند. نتایج نهایی آزمون سراسری سال ۹۸ در نیمه دوم شهریورماه ۹۸ منتشر می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل