بازدید 2831

تنش آمریکا و اروپا، بورس‌های آسیا را قرمز کرد

کد خبر: ۹۰۹۳۴۸
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۹ 03 July 2019

بازارهای آسیا روز چهارشنبه روندی منفی در پیش گرفت و دلیل عمده آن تهدید تعرفه‌ای آمریکا علیه اتحادیه اروپا بود.

به گزارش ایبِنا به نقل از رویترز، با وجودی که سرمایه گذاران از آتش‌بس تجاری اخیر آمریکا و چین خرسند شده بودند اما تهدید واشنگتن، این بار، مبنی بر اعمال تعرفه بر کالاهای اروپایی بازارها را دوباره برآشفت.

بر اساس این گزارش، یکی دیگر از مواردی که بر اعتماد به نفس سرمایه گذاران اثر گذاشته چشم انداز تیره و تار رشد جهانی، یک روز پس از انتشار کاهش تولید جهانی، است. به این ترتیب شاخص اصلی ام اس سی آی در بازار آسیا-پاسفیک به جز ژاپن روز چهارشنبه ۰.۳ درصد کاهش یافت. نیکی ژاپن نیز ۰.۶ درصد در معاملات اولیه عقب نشست.

سهام شرکت‌های آمریکایی اما روز سه شنبه کمی رشد داشتند. شاخص بازار اس اند پی ۵۰۰، به دلیل رشد بخش آب، گاز، برق و مسکن حدود ۰.۲۹ درصد بالاتر بسته شد. خیزش بازارهای جهانی، که بلافاصله پس از نشست رهبران آمریکا و چین آغاز شده بود، به یکباره فرونشست. با وجودی که آمریکا قول داده بود تعرفه‌های جدیدی بر کالاهای چینی وارد نکند اما جنگ تعرفه‌ای جدید آن کشور علیه اروپا اوضاع را ناآرام کرده است. جنگ های تجاری موجود زنجیره تامین را در جهان تحت تاثیر خود قرار داده و بعید به نظر می رسد که حتی جنگ تجاری آمریکا و چین نیز به این زودی‌ها پایان پذیرد.

روز شنبه آمریکا و چین توافق کردند که گفتگوهای تجاری خود را از سر بگیرند و آمریکا پذیرفت که فشارها را از روی شرکت تکنولوژی چینی هواوی بردارد. این توافق سیگنال مثبتی به بازار داد.    در آنسو گزارش‌هایی که این هفته در سراسر جهان منتشر شده است نشان از ضعف تولید در منطقه یورو و دیگر مناطق می دهد. در آمریکا آمار نشان داده که فعالیت های تولیدی در ماه ژوئن کند شده اند. در بسیاری از کارخانه‌های آسیایی نیز تولید کاهش یافته است.

در چنین وضعیتی، دفتر نمایندگی تجاری آمریکا لیستی از کالاهای اروپایی منتشر کرده که مشمول تعرفه آمریکا خواهند شد. در صدر این لیست کالاهایی به ارزش ۲۱ میلیارد دلار هستند  که در ماه آپریل اعلام شده بوند. این کالاها حتی شامل زیتون و پنیتر ایتالیایی نیز می شوند. از سوی دیگر از آنجا که سرمایه گذاران در انتظار سیاست‌های انبساطی بانک های مرکزی بوده اند، بازدهی اوراق جهانی نیز کاهش یافته است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر