بازدید 3189

بانک‌های امارات کجا سرمایه گذاری می‌کنند؟

ارزش سرمایه گذاری توسط بانک‌های امارات و شرکت‌های تابعه آن در انگلیس در بالاترین سطح قرار داده و به ارزش حدود 61 میلیارد درهم رسیده است.
کد خبر: ۹۰۹۳۴۲
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۶ 03 July 2019

به گزارش فارس، ارزش سرمایه‌گذاری بانک‌های امارات  عربی متحده در عربستان سعودی و مصر تا پایان سومین ماه از سال ۲۰۱۹ به ۹۰.۴ میلیارد درهم (۲۴.۶ میلیارد دلار) رسید.

وبگاه سعودی «مباشر» در گزارشی با عنوان «بانک‌های امارات کجا سرمایه‌گذاری‌ می‌کنند؟» نوشت: بر اساس ارقام صادر شده توسط بانک مرکزی امارات عربی متحده  این سرمایه گذاری ها ۱۵.۵ درصد از کل دارایی‌های سرمایه گذاری شده امارات در خارج از کشور را شامل می‌شود که در ماه مارس سال جاری به حدود ۵۸۲ میلیارد درهم رسید.

بر مبنای این ارقام، ارزش سرمایه گذاری توسط بانک‌های امارات، شرکت‌های تابعه و نهادهای وابسته به آن در انگلیس در بالاترین سطح قرار دارد و به ارزش حدود ۶۱ میلیارد درهم (حدود ۱۷ میلیارد دلار) رسیده است.

سیستم بانکی امارات عربی متحده  بزرگ‌ترین ارزش دارایی را در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا دارد. در اواخر ماه مارس امسال، دارایی‌های کل سیستم بانکی امارات به حدود ۲.۹ تریلیون درهم رسیده است.

ارقام بانک مرکزی نشان می‌دهد که ارزش سرمایه گذاری بانک‌های امارات در عربستان سعودی تا پایان مارس ۲۰۱۹ به ۴۷ میلیارد درهم رسید. در حالی که در مصر به ۴۳.۴ میلیارد درهم رسید، در ایالات متحده آمریکا ۳۷ میلیارد درهم، جزایر کیمن ۳۷ میلیارد درهم، ۲۵ میلیارد درهم در هند، ۲۱ میلیارد درهم در عمان، ۲۰ میلیارد درهم در بحرین و ۱۹ میلیارد درهم در فرانسه رسیده است.

از  بین ۱۰ کشوری که بیشترین سرمایه گذاری بانک‌های امارات عربی متحده را به خود اختصاص داده ، سه کشور بیشترین  میزان را در دوره سه ماهه به خود اختصاص داده‌اند و شامل بریتانیا با  میزان ۱۴.۶ میلیارد درهم، عربستان سعودی ۸.۵ میلیارد درهم و هند ۳.۹ میلیارد درهم است.

بنا به آمار بانک مرکزی امارات، مصر  با ۱۱.۷ درهم بالاترین میزان سالیانه سرمایه گذاری‌های امارات  را به خود اختصاص داده است. پس از آن عربستان سعودی با ۱۱.۲ میلیارد درهم و انگلیس با ۷.۶ میلیارد درهم آمده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر