بازدید 6503

بررسی مسائل ۳ استان با حضور رئیس‌جمهور

کد خبر: ۹۰۹۲۴۲
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۱ 03 July 2019

مسائل، مشکلات و برنامه‌های توسعه‌ای استان‌های خراسان شمالی، جنوبی و رضوی در دیدارهای جداگانه استانداران این استان‌ها با رئیس جمهور مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، در جلسه عصر دیروز حجت‌الاسلام حسن روحانی با استانداران خراسان رضوی، جنوبی و شمالی، هر یک از استانداران به ارائه گزارشی از مصوبات قبلی دولت، طرح‌ها و برنامه‌های آتی توسعه‌ای استان و نیز مسائل و مشکلات موجود و حمایت‌های مورد نیاز از سوی رئیس جمهور و مجموعه دولت پرداختند.

ایجاد هماهنگی بین استان‌های همجوار در فعالیت‌های توسعه ای مشترک، تبادل تجاری بین استانی و ایجاد هم‌افزایی منطقه‌ای در مواردی از قبیل مدیریت استفاده از آب، برنامه‌های مشترک توسعه گردشگری و زنجیره‌ای کردن فعالیت‌های توسعه‌ای و اقتصادی بین استان‌ها در این جلسات مورد تاکید قرار گرفت.

در ادامه جلسه با توجه به محرومیت‌ها و برخی عقب‌ماندگی‌ها در مناطق مرزی این استان‌ها، رئیس جمهور بر ایجاد برنامه‌های توسعه‌ای روستایی و افزایش درآمد مردم در مناطق مرزی و ایجاد سهولت در مبادلات مرزی تاکید و بر ضرورت معیشت مردم و نیز استفاده از ظرفیت‌های مرزی برای افزایش درآمد مرز نشینان اشاره و خواهان برنامه‌ریزی متکی بر مزیت‌های منطقه‌ای شد.

ضرورت تبادل فرهنگی و اقتصادی با کشورهای همسایه و گسترش مبادلات مرزی از جمله دستوراتی بود که حجت‌الاسلام روحانی صادر کرد.

رئیس جمهور در ادامه، برنامه‌های سلامت محور در این مناطق را مورد اشاره قرار داد و خواستار برنامه‌ریزی و ایجاد بیمارستان‌های دومنظوره برای درمان مردم منطقه و گردشگری سلامت شدند.

حجت‌الاسلام روحانی توجه به همزیستی مسالمت‌آمیز میان قومیت‌ها، ایجاد فضای آرام و همدلی، وحدت و همبستگی در این مناطق و تلاش برای برگزاری انتخابات باشکوه و مشارکت بالای مردم در انتخابات مجلس و ایجاد زمینه لازم و همه سلایق در انتخابات را مهم و ضروری دانست.

در پایان جلسه هر سه استاندار گزارشی از هماهنگی‌های ایجاد شده بین نهادی بر توسعه استان و برنامه‌های خود ارائه کردند.

علی رضا رزم‌حسینی استاندار خراسان رضوی بر ایجاد و انعقاد تفاهم‌نامه با 75 فعال اقتصادی و در 12 منطقه اقتصادی استان اشاره و در خصوص پروژه‌های جدید در استان از جمله شهرک انرژی برای ایجاد تامین و صادرات آن اشاره کرد.

همچنین محمد علی شجاعی استاندار خراسان شمالی در گزارش خود بر برچیده شدن تمامی بخاری نفتی در کلیه مدارس اشاره و اعلام کردند با اقدامات صورت گرفته تا پایان شهریور ماه روستای بی‌گاز در این استان وجود ندارد.

محمد صادق معتمدیان استاندار خراسان جنوبی نیز از ظرفیت ایجاد شده 10 هزار شغل و ایجاد هاب منطقه‌ای پرورش شتر و زنجیره تولید آن در طی 2 سال اشاره و از ساخت از 10 هزار واحد مسکونی برای اقشار و طبقات نیازمند با همکاری سازمان برنامه و بودجه و بیناد مسکن و نهادهای عمومی خبر داد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر